Με αφορμή τον προβληματισμό για την αναγκαιότητα για τη διδασκαλία της Πληροφορικής ως ξεχωριστό μάθημα στο Ελληνικό σχολείο το ιστολογείν σήμερα. Και η δικτύωση οδηγεί στη δημοσίευση για το πόσο η σχολική γνώση ανταποκρίνεται στις σημερινές κοινωνικές απαιτήσεις και αν προετοιμάζει μαθήτριες και μαθητές για τη ζωή εκτός των πυλών από το ιστολόγιο του vrypan.
Η απάντηση γνωστή: και βέβαια δεν τις προετοιμάζει. Και ακολουθεί, τι άλλο; – η σύγκριση με άλλα συστήματα, πιο συγκεκριμένα, το φινλανδικό -επίκαιρο θέμα τα τελευταία χρόνια- στο ενδιαφέρον κείμενο από το oraelladas.gr. Που από τους συνδέσμους και τις αναφορές που παραθέτει αντλεί την ποιότητά του. Και, ναι, στη Φινλανδία, όχι μόνο γιατί διαβάζουμε αλλά και γιατί βιώνουμε, ισχύει πως: «… εκπαίδευση δε γίνεται ποτέ μέσα σε ένα πολιτικό και- πολιτισμικό κενό. Είναι συστατικό κομμάτι του συνόλου της κοινωνίας, όπου δάσκαλοι, γονείς, μαθητές και πολιτεία συμβάλουν κατά τον ίδιο βαθμό» και «συμμετοχή στην παιδεία μας έχουν η οικογένεια και η γειτονιά, το κοινωνικό περιβάλλον, δηλαδή η κοινωνία με τις αξίες και τα πρότυπα της, ο δεδομένος χώρος και χρόνος, οι ανθρώπινες σχέσεις, οι νόμοι και τα ΜΜΕ με τις απόψεις και εικόνες που μεταδίδουν».
Kαι όπου οι εκπαιδευτικές αλλαγές βασίζονται στην εκπαιδευτική έρευνα, γιατί η εκπαίδευση θεωρείται και αντιμετωπίζεται ως επιστήμη και όχι ως χώρος όπου οι πολιτικές βιάζονται για να εφαρμοστούν, όπου οι απόψεις διαστρεβλώνονται για να θεωρηθούν επιτυχημένες οι εφαρμογές. Δεν είναι όμως η εκπαίδευση στην Ελλάδα που γεννά προβληματισμούς μόνο… Ούτε το δημοσιονομικό της χρέος. Γιατί τα προβλήματα ποτέ δεν είναι μόνο τοπικά.
Τι γίνεται λοιπόν στη Φινλανδία; Πώς διαμορφώνεται το πολιτικό σκηνικό μετά τις πρόσφατες εκλογές; Στη μακρινή χώρα του βορρά με το ζηλευτό εκπαιδευτικό σύστημα; Στην Ευρώπη; Στον κόσμο;
img source > http://my.opera.com/Cyborg-Themes/albums/showpic.dml?album=5464112&picture=83546052
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.