animavit's blog

Απλά ένα ακόμα ιστολόγιο Blogs.sch.gr

does collaborative learning exist?

Απρ 201129

Collaborative learning is a newly advocated ideal in the history of education and interrelated to principles societal structure is founded upon: only that this link works on the reverse. Modern societies, built upon antagonistic capitalistic ideals as they are, function in a competitively rather than a synergistically. Reflections of social values that are at the root of shaping relationships for the most of the 20th century period can be traced in the educational system: students attend lectures, perform self-study tasks and activities for the success of which address the authority of the teacher. This one-to-one relationship also adheres to the orthodox cognitivist paradigm of body-mind separation; also supported by a norm-referenced assessment system of the studying-learning progress evaluation. This compares a student to her fellow’s/s’ progress rather than sees her achievement as part of a her own learner’s profile.

In his discussion on networks as communicative structures that process flows of information through nodes, Castells (2009: p. 20) argues that communities are social formations based on antagonistic values. Although history and politico-economical theory confirm Castell’s thoughts, there are other historical moments that support the collaborative aspect of human nature: the unification towards the achievement of a shared purpose. Eventually, is there such a thing as collaborativeness? Is it a matter of human nature? And if it is, do we accept a pre-programmed view? Or it is just a matter of an individual’s decision as a political being (as well)? And as decisions enter the arena, is it not also a matter of education?

(photo source: http://www.stanford.edu/dept/HPS/Haraway/CyborgManifesto.html

Αφήστε μια απάντηση

…λίγα λόγια για τις συστάσεις

Περί ιστολογίων, wikis και άλλων εργαλείων κυρίως 2ης γενιάς του παγκόσμιου ιστού η χρήση των οποίων θα μπορούσε να διευκολύνει τη μάθηση, τυπική, άτυπη, συνεχή και δια βίου, σε ατομικό και συνεργατικό πλαίσιο.

Ιστορικό

Ημερολόγιο

Σεπτέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Σελίδες

Η Μαριάννα είναι βασικά καθηγήτρια αγγλικής γλώσσας, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις μαθητοκεντρικές προσεγγίσεις, τη συνεργατική μάθηση, το ιστολογείν και τις διαδικτυακές κοινότητες μάθησης. Αυτή την εποχή διαμένει στο Ελσίνκι της Φινλανδίας όπου κάνει διδ. σπουδές στο ομώνυμο πανεπιστήμιο. Το θέμα, τι άλλο, τα κοινωνικά μέσα, και οι απόψεις των εκπαιδευτικών γι αυτά, καθώς και οι πρακτικές τους με αυτά.

web-2.jpg



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων