Κάθε Δευτέρα στο σχολείο μας, δίνουμε λόγο και χώρο στα παιδιά με την τεχνική «Τι νέα;» (« Quoi de neuf? ») της Συνεργατικής Παιδαγωγικής Φρενέ
Η ονομασία «Τι νέα;” αποτελεί μία από τις θεσμοθετημένες στιγμές της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Τα παιδιά μεταφέρουν στην τάξη ό,τι τους συμβαίνει έξω από αυτή. Σκοπός είναι να δημιουργηθεί ουσιαστικά ένα πλαίσιο ελεύθερου λόγου, στο οποίο θα μπορεί το καθένα να λέει αυτό που το απασχολεί και παράλληλα να γίνει κατανοητό στους υπόλοιπους. Αυτό του επιτρέπει να εκτονώνει ένα μέρος της έντασης που έχει μέσα του, ενώ δημιουργεί επίσης ένα κλίμα εμπιστοσύνης. Από την άλλη πλευρά, οι ιδέες που ακούγονται μπορεί να εξελιχθούν σε σχέδια εργασίας: καθένας λοιπόν ρίχνει «στην κυψέλη» ιδέες για περαιτέρω έρευνα ή ερωτήματα προς απάντηση.
Αν και πρόκειται για τεχνική αρκετά συγκεκριμένη, υπάρχουν κάποιοι ειδικοί όροι που δεν είναι διαπραγματεύσιμοι:
Σεβόμαστε όποιον παίρνει το λόγο και δε κοροϊδεύουμε!
Ότι ακούγεται στη συζήτηση δε θα πρέπει βγαίνει έξω από την ομάδα!
Τα θέματα για παρουσίαση τίθενται ελεύθερα!
Τα παιδιά στο πλαίσιο της παιδαγωγικής Φρενέ υποστηρίζονται ως ομάδα αναπτύσσουν τη φιλία, τη συνεργασία, την αλληλοβοήθεια, το μοίρασμα, τον αλληλοσεβασμό.
Τα παιδιά κοινωνικοποιούνται θετικά αναπτύσσοντας την υπευθυνότητα και τη συνέπεια και με αυτό τον τρόπο καλλιεργούν την αυτονομία και την ελευθερία. Η έννοια της ελευθερίας είναι θεμελιακή στην παιδαγωγική Φρενέ όπως και ο σεβασμός στα δικαιώματα του παιδιού. (πηγή: Παιδαγωγική ομάδα: ΤοΣκασιαρχείο”)

