Ο λόγος στα παιδιά με την τεχνική «Τι νέα;» Παιδαγωγική Φρενέ

Κάθε Δευτέρα στο σχολείο μας, δίνουμε λόγο και χώρο στα παιδιά με την τεχνική «Τι νέα;» (« Quoi de neuf? ») της Συνεργατικής Παιδαγωγικής Φρενέ

 Η ονομασία «Τι νέα;”  αποτελεί μία από τις θεσμοθετημένες στιγμές της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Τα παιδιά μεταφέρουν στην τάξη ό,τι τους συμβαίνει έξω από αυτή. Σκοπός είναι να δημιουργηθεί ουσιαστικά ένα πλαίσιο ελεύθερου λόγου, στο οποίο θα μπορεί το καθένα να λέει αυτό που το απασχολεί και παράλληλα να γίνει κατανοητό στους υπόλοιπους. Αυτό του επιτρέπει να εκτονώνει ένα μέρος της έντασης που έχει μέσα του, ενώ δημιουργεί επίσης ένα κλίμα εμπιστοσύνης. Από την άλλη πλευρά, οι ιδέες που ακούγονται μπορεί να εξελιχθούν σε σχέδια εργασίας: καθένας λοιπόν ρίχνει «στην κυψέλη» ιδέες για περαιτέρω έρευνα ή ερωτήματα προς απάντηση.

Αν και πρόκειται για τεχνική αρκετά συγκεκριμένη, υπάρχουν κάποιοι ειδικοί όροι που δεν είναι διαπραγματεύσιμοι:

Σεβόμαστε όποιον παίρνει το λόγο και δε κοροϊδεύουμε!
Ότι ακούγεται στη συζήτηση δε θα πρέπει βγαίνει έξω από την ομάδα!
Τα θέματα για παρουσίαση τίθενται ελεύθερα!

20231128 101425   20231128 101509   20231128 101538

Τα παιδιά   στο πλαίσιο της  παιδαγωγικής Φρενέ υποστηρίζονται ως   ομάδα  αναπτύσσουν τη φιλία, τη συνεργασία, την αλληλοβοήθεια, το μοίρασμα, τον αλληλοσεβασμό.  

Τα παιδιά κοινωνικοποιούνται θετικά αναπτύσσοντας την υπευθυνότητα και τη συνέπεια και με αυτό τον τρόπο καλλιεργούν την αυτονομία και την ελευθερία. Η έννοια της ελευθερίας είναι θεμελιακή στην παιδαγωγική Φρενέ όπως και ο σεβασμός στα δικαιώματα του παιδιού. (πηγή: Παιδαγωγική ομάδα: ΤοΣκασιαρχείο”)