ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: «ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ»

Πρόγραμμα: «Ο Ρούλης ο Τροφούλης

και η περιπέτειά του

στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»

vegetables clipart fruits and vegetables clipartfruit clip art preschool clipart panda free clipart images sctnkevg min 619x3591

Βασικός σκοπός του παρόντος προγράμματος είναι, μέσα από την υλοποίηση των εργαστηρίων, η εκπαίδευση των παιδιών στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1

  • Συνοδοιπόρος μας στο ταξίδι της υγιεινής διατροφής ήταν ο Ρούλης ο Τροφούλης, ο οποίος μου είπε να στείλω μήνυμα στα παιδιά, ώστε να μου στείλουν σε φωτογραφία το αγαπημένο τους φαγητό.

254825473 266293958650881 7757165689488815786 n

Έτσι κι έγινε. Τα παιδιά έστειλαν φωτογραφία με το αγαπημένο τους φαγητό και όταν ήρθαμε στην τάξη μας το παρουσίασαν και μίλησαν και με τον Ρούλη.

φαγητό 1 φαγητό 2

φαγητό 3

  • Στη συνέχεια, διαβάσαμε το παραμύθι: «Η κυρά Διατροφή πρώτη στη μαγειρική», όπου τα τρόφιμα τσακώνονταν μεταξύ τους για το ποιο είναι το πιο σημαντικό για τη διατροφή μας. Η κυρά Διατροφή όμως, που δεν άντεξε τη φασαρία τους, προσπάθησε να τους βάλει σε τάξη. Τους ζήτησε να παρουσιαστούν ένα-ένα και να μιλήσουν για την ευεργετική τους αξία για τον οργανισμό. Και μετά έφτιαξε την πυραμίδα της Διατροφής, όπου μας δίνει συμβουλές πόσο συχνά να μπορούμε να τρώμε τις τροφές.

tmp77974228

  • Σε φύλλο εργασίας τα παιδιά διαχώρισαν τις τροφές σε υγιεινές και ανθυγιεινές, σύμφωνα και με τη συζήτηση που είχε προηγηθεί.

1

2

3

  • Τέλος, σκεφτήκαμε διάφορα μηνύματα για την υγιεινή διατροφή, τα παιδιά τα ζωγράφισαν και τα νήπια τα έγραψαν. Στα προνηπιάκια μας τα έγραψα εγώ!! Τα μηνύματα ήταν: «ΤΟ ΚΑΡΠΟΥΖΙ ΚΑΙ ΤΗ ΜΠΑΝΑΝΑ ΑΓΑΠΩ, ΤΑ ΤΡΩΩ ΣΤΟ ΛΕΠΤΟ ΚΙ ΕΧΩ ΓΕΡΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ!», «ΑΝ ΤΡΩΣ ΜΗΛΟ, ΑΧΛΑΔΙ, ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΚΑΙ ΜΑΝΤΑΡΙΝΙ, ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΠΑΙΔΙ ΣΑΪΝΙ!», «ΤΡΩΩ ΦΡΑΟΥΛΑ, ΚΑΡΠΟΥΖΙ ΚΑΙ ΦΡΟΥΤΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΠΙΝΩ ΓΑΛΑΤΑΚΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΩ ΚΟΚΑΛΑ ΓΕΡΑ!», «ΤΡΩΩ ΛΑΧΑΝΑΚΙ-ΚΑΡΟΤΑΚΙ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΥΓΙΕΣ ΠΑΙΔΑΚΙ!», «ΤΡΩΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΥΓΙΕΙΝΑ!»

1 2

3 4

5

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2

  • Αφού διαβάσαμε την «Κυρά Διατροφή – πρώτη στη μαγειρική», μιλήσαμε για την πυραμίδα των τροφών. Εξηγήσαμε πως στη βάση βρίσκονται οι τροφές που μπορούμε να τρώμε καθημερινά, στη μέση οι τροφές που μπορούμε να τρώμε 2-3 φορές την εβδομάδα και στην κορυφή βρίσκονται οι τροφές που τρώμε λίγες φορές το μήνα. Μάλιστα, είχαμε τη χαρά να έχουμε στην τάξη μας και τρισδιάστατη πυραμίδα που μας δάνεισε το τμήμα της κυρίας Αλέκας.

254630061 305292491218253 9209417536620299271 n

  • Είδαμε βίντεο με την πυραμίδα των τροφών και κάναμε ατομική εργασία, όπου για εμπέδωση έφτιαξε το κάθε παιδί την δική του πυραμίδα.

διατροφής 1 διατροφής 2

  • Τέλος, παίξαμε παιχνίδι, όπου τα παιδιά έγιναν ρομποτάκια. Όποτε τα παιδιά άκουγαν μια υγιεινή τροφή, τότε τα ρομποτάκια είχαν καύσιμα και κινούνταν ζωηρά στο χώρο. Όταν άκουγαν όμως ανθυγιεινή τροφή, τότε ήταν αδύναμα, χωρίς καύσιμα και δεν είχαν ενέργεια να κινηθούν.

ρομποτάκης 1 ρομποτάκης 2

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3

  • Αναφερόμαστε στις ομάδες των τροφών και αναθέτουμε στα παιδιά μια ΑΠΟΣΤΟΛΗ. Τους ζητάμε να βρουν με τη βοήθεια των γονέων τους λίγες και απλές πληροφορίες στο διαδίκτυο σχετικά με τις τροφές. Άλλος αναλαμβάνει τα φρούτα, άλλος τα λαχανικά, τα αβγά, το λάδι και την ελιά, το κρέας, τα όσπρια, τα δημητριακά, τα ζυμαρικά, τα ψάρια και τα θαλασσινά και  τέλος τα γαλακτοκομικά. Τα παιδιά συγκεντρώνουν τις πληροφορίες και τις συζητάμε στην τάξη.

.jpg

  • Στη συνέχεια, τις έγραψα στον υπολογιστή, τα παιδιά διάλεξαν εικόνες για κάθε σελίδα, τις εκτυπώσαμε και φτιάξαμε ένα βιβλίο με πληροφορίες για τις τροφές και το έχουμε στην τάξη μας. Το ίδιο βιβλίο το κάναμε και ψηφιακό για να μπορούμε να το ξεφυλλίζουμε και στον υπολογιστή!!!

1 2

Και εδώ το ψηφιακό μας βιβλίο…    https://www.flipsnack.com/BF9DC95569B/–xjqdi9krzp.html

  • Παίξαμε στο κουκλοθέατρο «Τα φρούτα παρουσιάζονται…» όπου κάποια φρούτα άφησαν για λίγο το καφάσι του μανάβη για να παρουσιαστούν στα παιδιά και να μιλήσουν για τις ευεργετικές τους ιδιότητες.

φρούτα

  • Τα παιδιά σε φύλλο εργασίας ζωγράφισαν μόνο τα φρούτα.

1636970390348

  • Τι σημαίνει η φράση «Ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα»;; Αφού το συζητήσαμε, φτιάξαμε μισοφαγωμένα μηλαράκια από χάρτινο πιατάκι.

.jpg

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4

  • Μετά τα φρούτα σειρά είχαν… τα λαχανικά!! Τα παιδιά παρακολούθησαν στο κουκλοθέατρο «Τα λαχανικά του μανάβη», όπου αυτή τη φορά κάποια λαχανικά πήραν το λόγο και είπαν στα παιδιά πόσο σημαντικό είναι να τρώνε λαχανικά.

λαχανικά

  • Τα παιδιά συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας, όπου ζωγράφισαν μόνο τα λαχανικά.

1636970390322

  • Παρακολουθήσαμε βίντεο, όπου μάθαμε τις ώρες των γευμάτων και τι μπορούμε να τρώμε κάθε φορά.

  • Σε φύλλο εργασίας κυκλώσαμε ανάμεσα από διάφορες τροφές τι μπορούμε να τρώμε για πρωινό.

1637307937734

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5

  • Διαβάσαμε το παραμύθι της Σοφίας Ζαραμπούκα «Ο ωραίος Δαρείος», όπου μέσα από τις περιπέτειες ενός γάτου μαθαίνουμε πώς μπορούμε να τρώμε ισορροπημένα και τι προσφέρει στον οργανισμό η υγιεινή διατροφή.

9789603607403 200 0157349

  • Τα παιδιά παρακολούθησαν στο κουκλοθέατρο την Χιονούλα, το πάντα να δίνει συμβουλές υγιεινής διατροφής στον Πόρκι, το γουρουνάκι, ο οποίος θέλει μονίμως να τρέφεται ανθυγιεινά!!! Τα παιδιά βοηθούν κι αυτά τη Χιονούλα να βάλουν μυαλό στον Πόρκι.

1637306495505

  • Σε επιτραπέζιο παιχνίδι παίξαμε το φανάρι της διατροφής. Το φανάρι έχει την πράσινη, την κόκκινη και την πορτοκαλί ένδειξη. Στο πράσινο, τα παιδιά τοποθετούν τις τροφές που μπορούμε να τρώμε καθημερινά, στο πορτοκαλί αυτές που μπορούμε να τρώμε μερικές φορές την εβδομάδα, ενώ στο κόκκινο αυτές που τρώμε μόνο μερικές φορές το μήνα.

διατροφής επιτραπέζιο 1 διατροφής επιτραπέζιο 2

  • Στη συνέχεια, το κάθε παιδί έφτιαξε και το δικό του φανάρι!!

διατροφής κατασκευή 1 διατροφής κατασκευή 2

διατροφής 1 διατροφής 2

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6

  • Στο έκτο και τελευταίο εργαστήριο, επισημάναμε πως εκτός από την σωστή διατροφή, η σωματική άσκηση είναι πολύ σημαντική για την υγεία μας. Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο, όπου μάθαμε ποια είναι τα οφέλη της σωματικής άσκησης στη ζωή ενός ανθρώπου.

  • Βγήκαμε στην αυλή του σχολείου μας και κάναμε διάφορες αθλητικές δοκιμασίες. Τα παιδιά πέρασαν πάνω από εμπόδια, μέσα από ρόδες, κάτω από γέφυρες…

άσκηση 1 άσκηση 2

άσκηση 3 άσκηση 4

  • Τέλος, φτιάξαμε ένα βιβλιαράκι όπου τα παιδιά ζωγράφισαν πώς πρέπει να προσέχουμε τον εαυτό μας για να έχουμε καλή υγεία. Τρεφόμαστε υγιεινά, αθλούμαστε, πίνουμε πολύ νερό, κοιμόμαστε καλά, κάνουμε μπάνιο και βουρτσίζουμε δοντάκια!!!

φρενέ 1 φρενέ 2