Υγιεινή Διατροφή

Αφού μιλήσαμε για το σώμα μας και ολοκληρώσαμε και το πρόγραμμα για την εθελοντική αιμοδοσία, όπου ανάμεσα σε άλλα αναφερθήκαμε στην πολύτιμη λειτουργία που επιτελεί το αίμα για τον οργανισμό μας καθώς μεταφέρει το οξυγόνο και τα θρεπτικά συστατικά σε όλα τα όργανά μας, περάσαμε στην υγιεινή διατροφή. Ποιες τροφές είναι αυτές που είναι σημαντικές για τον οργανισμό μας και μας δίνουν τις βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά;

  • Αρχικά, αναφερθήκαμε στις ομάδες των τροφών και είπαμε τι περιλαμβάνει κάθε ομάδα.

  • Μιλήσαμε για την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής και εξηγήσαμε πως στη βάση βρίσκονται οι τροφές που μπορούμε να τρώμε καθημερινά, στη μέση αυτές που μπορούμε να τρώμε μερικές φορές την εβδομάδα και στην κορυφή αυτές που πρέπει να τρώμε μόνο μερικές φορές το μήνα.

  • Είδαμε εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής.

  • Παίξαμε στο κουκλοθέατρο «Φρούτα και λαχανικά στο καφάσι του μανάβη». Ο κύριος μανάβης παρουσίασε τα φρούτα και τα λαχανικά που πουλάει και ένα-ένα μας μίλησε για τις ευεργετικές του ιδιότητες.

  • Διαβάσαμε τα παραμύθια:
  • «Το σκιουράκι που δεν ήθελε να φάει» της Ράνιας Μπουμπουρή. Ο Σωτήρης είναι ένα σκιουράκι πολύ ιδιότροπο στο φαγητό. Κάστανα, καρύδια και φουντούκια δε θέλει να τα δει ούτε ζωγραφιστά. Προτιμά τις σοκολάτες και τα πατατάκια, τα μπισκότα και τα γαριδάκια. Ώσπου βγαίνει για μια βόλτα στο δάσος και ζει μια περιπέτεια που θα τον κάνει ν’ αλλάξει γνώμη…

  • «Ο ωραίος Δαρείος» της Σοφίας Ζαραμπούκα. Ο Δαρείος, ο γατούλης, μένει με το αφεντικό του τον Τίτο και τρέφεται πολύ υγιεινά και ισορροπημένα. Όμως θα προτιμούσε να ζει στο δρόμο σαν τα άλλα γατιά και να τρώει από τα σκουπίδια. Και μια μέρα που το αφεντικό του έφυγε για ταξίδι, το έσκασε από το σπίτι. Η ζωή στο δρόμο και η διατροφή όμως από σκουπίδια δεν ήταν όπως το περίμενε. Ο γατούλης πάχυνε και έχασε τις δυνάμεις του.

  • Τα παιδιά παρακολούθησαν στο κουκλοθέατρο το πάντα, τη Χιονούλα, να δίνει συμβουλές στον Πόρκι, το γουρουνάκι για σωστή διατροφή. Ο Πόρκι τρώει όλη μέρα πολλές ανθυγιεινές τροφές και η Χιονούλα του εξηγεί πώς πρέπει να τρέφεται για να είναι υγιής και να έχει ενέργεια.

  • Φτιάξαμε κατασκευή, όπου τα παιδιά έπρεπε να διαχωρίσουν τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές.

  • Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής, όπου ζωγράφοι ζωγράφισαν πίνακες με φρούτα. Παρατηρήσαμε τα φρούτα και τα χρώματά τους.

         

  • Τα παιδιά έγιναν κι αυτά ζωγράφοι και έφτιαξαν τους δικούς τους πίνακες ζωγραφικής με τυπώματα φρούτων. Ζωγράφισαν πρώτα το φόντο και την επόμενη μέρα έφτιαξαν τα τυπώματα.

  • Παίξαμε κινητικό παιχνίδι, όπου τα παιδιά κρατούσαν στα χέρια τους διάφορα φρούτα, ρόδια, μήλα, πορτοκάλια και μανταρίνια. Στο πάτωμα είχαμε τοποθετήσει τάπητες, έναν για κάθε φρούτο. Τα παιδιά με τα φρούτα στο χέρι τριγυρνούσαν γύρω-γύρω από τους τάπητες στο άκουσμα της μουσικής. Όταν η μουσική σταματούσε, τα παιδιά που άκουγαν τα φρούτα τους έπρεπε να ανέβουν στον αντίστοιχο τάπητα. Τα υπόλοιπα έμεναν ακίνητα.

  • Συζητήσαμε τι σημαίνουν οι φράσεις:
  • Ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα.
  • Έχει κι αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια.
  • Ο πεινασμένος καρβέλια ονειρεύεται.

 

  • Τα παιδιά μάντεψαν αινίγματα:
  • Κίτρινο είμαι,

ήλιος δεν είμαι,

τα μάτια κλείνω

και άρωμα δίνω.

Τι είναι;

  • Πράσινο μακρύ λαχανικό

κοντά στους σπόρους μαλακό

τραγανό σαν το καρότο

στο τζατζίκι μπαίνει πρώτο.

Τι είναι;

  • Ρούχα φοράω πολλά

όλα άσπρα στρογγυλά

μα για να με καθαρίσουν

όλοι δυστυχώς δακρύζουν.

Τι είναι;

  • Κάνω κόκκινη τη σάλτσα

θα με βρεις και στη σαλάτα

με τ’ αλάτι νοστιμίζω

και τη γεύση μου χαρίζω.

Τι είναι;

  • Μ’ αγαπάς τηγανητή

τρώγομαι όμως και βραστή

χρώμα έχω καφετί

και με βγάζουν απ’ τη γη.

Τι είναι;

  • Μάθαμε τον αριθμό 1 (από το «ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα»)
  • Τα παιδιά παρακολούθησαν στο κουκλοθέατρο «Η αρπαγή της Μηλίτσας από τον σκουλικοάρχοντα», όπου το σκουλήκι πήρε τη Μηλίτσα στον πύργο του για να πάρει όλη της την βιτανοδύναμη. Όμως ο Πορτοκάλης την έσωσε και την έφερε πίσω στους φίλους της τα άλλα φρούτα.

  • Τέλος, τα παιδιά συμπλήρωσαν σχετικά με το θέμα φύλλα εργασίας.