Μιλήσαμε για τη σημασία της υγιεινής διατροφής και πόσο καλό κάνει στο σώμα και στην υγεία μας! Αφορμή στάθηκε το διασκεδαστικό βιβλίο «Μπλιάχ! Πάλι λαχανικά;» της Σιλβί ντε Ματουιζιέ, μέσα από το οποίο ανακαλύψαμε πως τα λαχανικά – αν και μερικές φορές δεν μας φαίνονται νόστιμα – κρύβουν μέσα τους δυνάμεις και βιταμίνες που μας βοηθούν να μεγαλώνουμε δυνατοί και χαρούμενοι.
Τα παιδιά ζωγράφισαν το αγαπημένο τους φαγητό γράφοντας «Πρέπει και είναι καλό να τρώω…», γνώρισαν τα φρούτα του φθινοπώρου και εξασκήθηκαν στη γραφή μέσα από τη λέξη ΑΧΛΑΔΙ
. Στη συνέχεια, φτιάξαμε όλοι μαζί το φανάρι της διατροφής
: Στο κόκκινο, βάλαμε τροφές που τρώμε σπάνια, όπως γλυκά και πατατάκια. Στο πορτοκαλί, εκείνες που μπορούμε να τρώμε κάποιες φορές. Και στο πράσινο, όλες τις υγιεινές τροφές που μπορούμε να απολαμβάνουμε συχνά! Μέσα από παιχνίδια, ζωγραφιές και συζήτηση, καταλάβαμε πως η σωστή διατροφή δεν είναι μόνο υγεία, αλλά και χαρά, δύναμη και ενέργεια για να παίζουμε, να μαθαίνουμε και να μεγαλώνουμε με χαμόγελο! ![]()
![]()
Άσκηση Ετοιμότητας για Σεισμό
Στο πλαίσιο του προγράμματος πολιτικής προστασίας και ασφάλειας του σχολείου μας και με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών (13 Οκτωβρίου), πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας η άσκηση ετοιμότητας για σεισμό. Στόχος της δράσης ήταν να ενημερωθούν και να εκπαιδευτούν τα παιδιά σχετικά με τα μέτρα πρόληψης και προστασίας, καθώς και να αναπτύξουν δεξιότητες που συμβάλλουν στη σωστή και ψύχραιμη αντίδραση σε περίπτωση σεισμικού φαινομένου.
🔎 Γνωρίζοντας τον Σεισμό και τη Γη μας
Αρχικά μέσω κατάλληλου ψηφιακού και οπτικοακουστικού υλικού, βιβλίων γνώσεων αλλά και με τη βοήθεια απλοποιημένων πειραμάτων, τα παιδιά γνώρισαν τον πλανήτη Γη και το εσωτερικό του, κατανοώντας πώς δημιουργούνται οι σεισμοί.
Με τη βοήθεια ενός πειράματος με αυγό, παρατήρησαν τη δομή των στρωμάτων της Γης, ενώ γνώρισαν και τον σεισμογράφο, το όργανο που καταγράφει τις σεισμικές δονήσεις.
Η γνωστική αυτή προσέγγιση πλαισιώθηκε από τον μύθο του Εγκέλαδου, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να συνδέσουν τη μυθολογία με την επιστημονική ερμηνεία των φυσικών φαινομένων.
🛡️ Μαθαίνουμε Πώς να Προστατευόμαστε
Τα παιδιά εξασκήθηκαν στα βήματα αυτοπροστασίας που πρέπει να τηρούνται σε περίπτωση σεισμού, ενώ παράλληλα, ενημερώθηκαν για το «βαλιτσάκι του σεισμού», συζητώντας για το ποια αντικείμενα είναι απαραίτητα να περιλαμβάνονται σε αυτό. Έμαθαν επίσης τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης (100, 166, 199, 112) και πότε πρέπει να τα χρησιμοποιούν, κατανοώντας τη σημασία της υπεύθυνης επικοινωνίας σε κρίσιμες στιγμές.
Μέσα από ζωγραφιές, αφίσες και παιχνίδια ρόλων, τα παιδιά εξέφρασαν τα συναισθήματά τους σχετικά με το φαινόμενο του σεισμού — τον φόβο, την ανησυχία αλλά και την ανακούφιση όταν γνωρίζουμε τι πρέπει να κάνουμε.
Οι δράσεις αυτές ενίσχυσαν την ενσυναίσθηση, τη συνεργασία και την ψυχραιμία, στοιχεία απαραίτητα για την αντιμετώπιση κάθε δύσκολης κατάστασης.
🏅 Βραβείο Συμμετοχής και Μήνυμα Ευθύνης
Η δράση ολοκληρώθηκε με την απονομή του «Βραβείου Συμμετοχής σε Αντισεισμική Άσκηση» σε κάθε παιδί, ως επιβράβευση της υπευθυνότητας, της συνεργασίας και της ενεργού συμμετοχής τους.
Μέσα από αυτή τη σημαντική εμπειρία, τα παιδιά κατανόησαν ότι η προετοιμασία, η ενημέρωση και η ψυχραιμία είναι τα πιο αποτελεσματικά μέσα για τη μείωση των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών και τη διασφάλιση της ασφάλειας όλων μας.
🌱 Ένα μικρό βήμα για τη γνώση, ένα μεγάλο βήμα για την ασφάλεια!
1η Οκτωβρίου- Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας
Η ημέρα του Παππού και της Γιαγιάς!
Τους γιορτάσαμε τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας!
Οι άνθρωποι που μας αγαπούν πολύ, μας χαρίζουν αγκαλιές, μας λένε όμορφες ιστορίες και μας μαθαίνουν πράγματα από τα παλιά. Η μέρα αυτή είναι μια ευκαιρία να τους πούμε «σ’ αγαπώ» και «ευχαριστώ» για όλα όσα κάνουν για εμάς. Με μια ζωγραφιά, μια κατασκευή ή ένα χαμόγελο μπορούμε να τους δείξουμε πόσο σημαντικοί είναι στη ζωή μας. Γιατί οι παππούδες και οι γιαγιάδες είναι ο θησαυρός της οικογένειας.
Απολαύστε τις δράσεις μας!
Πιστοποιητικό Αριστείας Codeweek 2024
12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Στο πλαίσιο του εορτασμού της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2025, η οποία
εναρμονίζεται, όπως κάθε χρόνο, με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, υλοποιήθηκαν αθλητικές δράσεις και δραστηριότητες με κοινό σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ».
Απολαύστε τις δράσεις μας!
Το σχολείο μας επισκέφτηκε η κυρία Ευαγγελία, Ευρωπαϊκή Πρωταθλήτρια και δασκάλα του Τάε Κβον Ντο και μαμά του σχολείου μας, για να μας γνωρίσει αυτό το όμορφο άθλημα. Μας μίλησε για το τι σημαίνει Τάε Κβον Ντο, πώς βοηθάει το σώμα και το πνεύμα, και μας έδειξε βασικές κινήσεις. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, έμαθαν πώς να στέκονται σωστά, πώς να χαιρετούν και να φέρονται με σεβασμό, αλλά και μερικές απλές ασκήσεις που τα διασκέδασαν πολύ. Μάλιστα, μάθαμε και λίγες λέξεις στα κορεάτικα, τη γλώσσα από όπου προέρχεται το άθλημα! Ήταν μια μοναδική εμπειρία που μας γέμισε χαρά και μάθαμε πως μέσα από τον αθλητισμό μπορούμε να καλλιεργούμε το σώμα, το μυαλό και τον σεβασμό προς τον άλλον. Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Ευαγγελία για την όμορφη παρουσίαση και τις γνώσεις που μοιράστηκε μαζί μας!
Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, το σχολείο μας διοργάνωσε μια σειρά δημιουργικών δράσεων, με στόχο την προώθηση της συναισθηματικής ευημερίας, της αυτοαποδοχής, της ενσυναίσθησης και της αξίας της φιλίας μεταξύ των μαθητών. Οι δράσεις επικεντρώθηκαν στη συνεργασία, την αποδοχή της διαφορετικότητας, την αυτοεκτίμηση και την ανιδιοτελή προσφορά, μέσα από την αξιοποίηση λογοτεχνικών κειμένων που ενέπνευσαν συζητήσεις και παιχνίδια ρόλων, όπου έπρεπε να μπουν στη θέση ενός συμμαθητή τους και να εκφράσουν τα συναισθήματά του.
Οι μαθητές μας εξερεύνησαν έξι υπέροχα βιβλία, τα οποία αποτέλεσαν τη βάση για τις δράσεις μας:
Το Παγκάκι της Φιλίας, της Στέργιας Κάββαλου.
Μέσα από την ιστορία του βιβλίου, οι μαθητές εξερεύνησαν τη σημασία του φίλου στη ζωή των παιδιών, τα συναισθήματα που νιώθουν για τους φίλους τους, όπως η χαρά, η εμπιστοσύνη και η αγάπη, αλλά και τις διαφωνίες που μπορεί να προκύπτουν στις φιλίες. Συζητήσαμε πώς μπορούμε να επιλύουμε τις διαφορές μας με κατανόηση και σεβασμό καθώς και τρόπους με τους οποίους μπορούμε να διατηρούμε υγιείς φιλίες. Επιπλέον, τα παιδιά συμμετείχαν σε παιχνίδια ρόλων, όπου αναπαρέστησαν σκηνές φιλίας και επίλυσης διαφωνιών, καλλιεργώντας δεξιότητες επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης.
Ένας Τοίχος στη Μέση του Βιβλίου, του Jon Agee.
Στην ιστορία, ένας μικρός ιππότης αισθάνεται ασφαλής πίσω από έναν μεγάλο τοίχο, πιστεύοντας ότι από την άλλη πλευρά υπάρχει κίνδυνος. Όμως, πολλές φορές οι «τοίχοι» που χτίζουμε για να προστατευτούμε, μας εμποδίζουν να δούμε την αλήθεια και να ανακαλύψουμε τη χαρά που κρύβεται πίσω τους. Συζητήσαμε με τα παιδιά για τους «τοίχους» που μπορεί να υπάρχουν μέσα μας — φόβους, λύπη, θυμό ή στενοχώρια — και πώς μπορούμε να τους γκρεμίσουμε με την αγάπη, τη φιλία και την αποδοχή. Με κύβους, φιγούρες και ζωγραφιές, αναπαραστήσαμε τη σκηνή του βιβλίου και προσπαθήσαμε να ενώσουμε τις δύο πλευρές. Στο τέλος, κάθε παιδί δημιούργησε τη δική του σελίδα, ζωγραφίζοντας τον «τοίχο» που θέλει να γκρεμίσει και τα θετικά συναισθήματα που θέλει να αφήσει να περάσουν «από την άλλη πλευρά». Μάθαμε ότι η ψυχική υγεία δεν είναι να μην έχουμε δυσκολίες, αλλά να μπορούμε να τις αναγνωρίζουμε, να τις μοιραζόμαστε και να τις ξεπερνάμε μαζί. Γιατί όταν πέφτουν οι τοίχοι… η καρδιά μας φωτίζεται!
Το Δέντρο που Έδινε, του Shel Silverstein.
Μέσα από την ιστορία του δέντρου που προσφέρει τα πάντα, οι μαθητές συζήτησαν για την ανιδιοτελή προσφορά, τα συναισθήματα που νιώθουμε, όπως η αγάπη, και τα άτομα στη ζωή μας που μας προσφέρουν συνεχώς υποστήριξη, όπως η οικογένεια, οι φίλοι ή οι δάσκαλοι. Εξετάσαμε την έννοια της πληρότητας και πώς νιώθουμε όταν δίνουμε ή δεχόμαστε αγάπη και φροντίδα. Μιλήσαμε για πράξεις καλοσύνης, για την ευγνωμοσύνη προς κάποιον που μας στηρίζει και για τις φιλοφρονήσεις. Διαπιστώσαμε μέσα από παιχνίδια ρόλων πως με την προσφορά και την καλοσύνη η καρδιά μας γεμίζει και νιώθουμε όμορφα.
Η Σκοτεινούπολη, της Kelly Canby.
Μέσα από την ανάγνωση του βιβλίου «Η Σκοτεινούπολη», οι μαθητές εξερεύνησαν μια πόλη χωρίς φως, χαμόγελα και χαρά. Συζητήσαμε για τα συναισθήματα, τις στιγμές που όλοι μπορεί να νιώθουμε λύπη ή φόβο, αλλά και για τη δύναμη που έχει η αγάπη, η φιλία και η καλοσύνη να διώχνουν το σκοτάδι από τις καρδιές μας. Με χρώματα, φαντασία και συνεργασία, τα παιδιά ζωγράφισαν παράθυρα γεμάτα φως, χρώμα και θετικά συναισθήματα, δίνοντας ζωή και χαρά στη Σκοτεινούπολη. Έτσι, η πόλη μας έλαμψε ξανά — όπως ακριβώς συμβαίνει όταν μέσα μας κυριαρχεί η ελπίδα και η αγάπη!
Το παπάκι που δεν του άρεσαν τα ποδαράκια του, του Ευγένιου Τριβιζά.
Η ιστορία για το μικρό παπάκι που μαθαίνει να αποδέχεται τον εαυτό του ενέπνευσε τους μαθητές να συζητήσουν για τη μοναδικότητα του κάθε ατόμου και τα πράγματα που τους κάνουν να ξεχωρίζουν. Μέσα από ομαδικές συζητήσεις, τα παιδιά μοιράστηκαν τι τα κάνει ξεχωριστά, όπως τα ταλέντα, οι συνήθειες ή οι ιδιαίτερες πτυχές της προσωπικότητάς τους. Κάθε παιδί ζωγράφισε κάτι που αγαπά στον εαυτό του, όπως ένα χαρακτηριστικό ή μια ικανότητα που το κάνει μοναδικό. Μέσα από παιχνίδια ρόλων και δραστηριότητες καλλιεργήθηκε η αυτοπεποίθηση και η αποδοχή του εαυτού τους, αποδεικνύοντας ότι η διαφορετικότητα είναι δύναμη.
Ο Αλυσοδεμένος Ελέφαντας, του Jorge Bucay.
Σε αυτό το συγκινητικό βιβλίο, ένας ελέφαντας μένει δεμένος από μια μικρή αλυσίδα, γιατί πιστεύει ότι δεν μπορεί να ελευθερωθεί. Μιλήσαμε για τις «αλυσίδες» που μας κρατάνε πίσω — φόβους, ανασφάλειες ή περιοριστικές πεποιθήσεις — και πώς μπορούμε να τις σπάσουμε για να πετάξουμε ελεύθεροι! Μιλήσαμε για όλα τα “Δε μπορώ” που στην πορεία με πίστη και σεβασμό στον εαυτό μας, μα και πολλή προσπάθεια, έγιναν “θέλω, μπορώ και θα τα καταφέρω!”. Τα παιδιά ζωγράφισαν όλα αυτά που κατάφεραν και τους έκαναν χαρούμενους και έφτιαξαν τα χαρούμενα ελεφαντάκια τους! Μάθαμε ότι η ψυχική υγεία είναι να αναγνωρίζουμε τι μας κρατάει πίσω και να βρίσκουμε το θάρρος να πετάξουμε ψηλά, σαν ελέφαντες που σπάνε τις αλυσίδες τους!
Οι δράσεις αυτές βοήθησαν τους μαθητές να κατανοήσουν τη σημασία της ψυχικής υγείας, να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας, να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους και να καλλιεργήσουν σχέσεις αλληλοσεβασμού και προσφοράς με τους συμμαθητές τους. Μέσα από τη λογοτεχνία, το παιχνίδι και τη δημιουργικότητα, καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον αποδοχής, υποστήριξης και αγάπης.
Ας συνεχίσουμε να φροντίζουμε την ψυχική μας υγεία και να στηρίζουμε ο ένας τον άλλον!
4 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων
Η 4η Οκτωβρίου είναι αφιερωμένη στους καλύτερους φίλους του ανθρώπου αλλά και σε όλα τα πλάσματα της φύσης που μας συντροφεύουν στη ζωή μας: τα ζώα.
Μιλήσαμε για την αξία που έχουν τα ζώα στη ζωή μας, για την αγάπη και τη φροντίδα που χρειάζονται, αλλά και για την προστασία του περιβάλλοντος, που είναι το σπίτι όλων μας. Τα παιδιά μοιράστηκαν εμπειρίες από τα κατοικίδιά τους, είπαν ιστορίες για ζώα που έχουν συναντήσει και συζητήσαμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να δείχνουμε σεβασμό και υπευθυνότητα απέναντί τους. Μέσα από εικόνες, παραμύθια και δημιουργικές δραστηριότητες καταλάβαμε ότι όλα τα ζώα –μικρά ή μεγάλα, άγρια ή ήμερα– έχουν δικαίωμα στη φροντίδα, στην προστασία και στην αγάπη. Με αυτόν τον τρόπο γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, μαθαίνοντας ότι ο σεβασμός προς αυτά είναι δείγμα πολιτισμού και ανθρωπιάς.
Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης
ΡΙΨΗ ΕΜΒΟΛΙΟΥ ΔΟΛΩΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΛΥΣΣΑΣ
“Back to school” από το SaferInternet4Kids.gr – Νέο εκπαιδευτικό υλικό
Η αλεπού Ασφαλίνα καθοδηγεί τα παιδιά μέσα από δύο νέα τεύχη δραστηριοτήτων. Με παιχνίδι και δημιουργικότητα γνωρίζουν τους «ιούς» και την ψηφιακή υγιεινή των συσκευών, ενώ μαθαίνουν να εντοπίζουν και να αποφεύγουν απόπειρες phishing και διαδικτυακές απάτες.























