Το καπέλο ταξιδεύει ….στην τέχνη

Το πρόγραμμα αυτό στόχο έχει να φέρει σε επαφή τα παιδιά με ζωγράφους και την τέχνη της ζωγραφικής προκειμένου να  αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στη ζωγραφική και την Τέχνη γενικότερα και υλοποιήθηκε στα τρία ολοήμερα τμήματα του νηπιαγωγείου μας. Η τέχνη και τα έργα τέχνης κατ’ επέκταση, ξεκλειδώνουν τις αισθήσεις και τα συναισθήματα των παιδιών και λειτουργούν ως παιδαγωγικό μέσο μάθησης. Η επαφή με την τέχνη βοηθάει τα παιδιά  να αναπτύσσονται ολόπλευρα, να αποκτήσουν ευαισθησία, ικανότητα για μάθηση, κριτική σκέψη και δημιουργικότητα και συντελεί στην καλύτερη κατανόηση του εαυτού τους, των άλλων ανθρώπων και του κόσμου.

«Τα παιδιά είναι φύσει καλλιτέχνες» έλεγε ο ζωγράφος Ζαν Μιρό και το διαπιστώσαμε πολλές φορές στην διάρκεια του προγράμματος.

Πριν την επαφή με ζωγράφους και τεχνικές, θεωρήσαμε σημαντικό να γνωρίσουν την έννοια της συμμετρίας και τη σημασία των χρωμάτων σε έναν πίνακα ζωγραφικής.

Η συμμετρία, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην απόδοση της ισορροπίας και της αρμονίας μέσα σε έναν πίνακα ζωγραφικής όπως επίσης και η σκιά και οι χρωματικές αποχρώσεις που συνθέτουν ένα ζωγραφικό έργο. Το φως χρησιμεύει για να κρατάει κάθε σημείο της ζωγραφικής επιφάνειας σε απόλυτη αρμονία. Στη ζωγραφική ένας ισορροπημένος πίνακας θεωρείται αυτός στον οποίο συνυπάρχουν αρμονικά ψυχρά και θερμά, φωτεινά και σκοτεινά ή συμπληρωματικά χρώματα.

 Αφού προσεγγίσαμε τις έννοιες αυτές μέσω κατάλληλα οργανωμένων δραστηριοτήτων ξεκινήσαμε το ταξίδι στην τέχνη με αφετηρία ένα ψάθινο καπέλο και δυο αντίγραφα Ελλήνων ζωγράφων με θέμα το καπέλο. Για να γίνει πιο ελκυστικό κι ενδιαφέρον αυτό το ταξίδι στην τέχνη, χρησιμοποιήσαμε ως «όχημα» το καπέλο , το οποίο κάθε φορά που συναντά έναν ζωγράφο, τα παιδιά αναλαμβάνουν να το ζωγραφίσουν όπως αυτός. Αυτή είναι άλλωστε και η αποστολή τους…. την οποία τους ανέθεσε η «αλεπού η καπελού». “Η αλεπού η καπελού”, ένα ακόμη καταπληκτικό βιβλίο της ΓιολάνταςΤσορώνη, μας επισκέφθηκε στο σχολείο και ζήτησε από τα παιδιά να ενισχύσουν τη συλλογή της στο καπελάδικό της , με καπέλα ζωγραφισμένα με έργα διάσημων ζωγράφων .

Έτσι ξεκίνησε το ταξίδι του, το  καπέλο από την Ελλάδα και «Το ψάθινο καπέλο»  του Νικολάου  Λύτρα στον  οποίο εντόπισαν τα θερμά και ψυχρά χρώματα . Πήγε στην Ρωσία όπου συνάντησε τον ζωγράφο  WassilyKandinsky και  έμαθαν  για την αγάπη του στα έντονα χρώματα, στα γεωμετρικά σχήματα και στα μαθηματικά. Από εκεί ταξίδεψε στην Ισπανία για να συναντήσει τον ZουάνΜιρό ο οποίος με τη χρήση λαμπερών χρωμάτων και σχημάτων επεδίωκε να δημιουργήσει περίεργα πλάσματα, παραμορφωμένες φιγούρες ζώων και διασκεδαστικά αντικείμενα που αιωρούνται ακανόνιστα στον χώρο. Το ταξίδι συνεχίστηκε στην Γαλλία και  τον Κλοντ Μονέ ο οποίος χρησιμοποιούσε έντονα χρώματα και εισήγαγε την ζωγραφική με πινελιές. Γνωρίσαμε ακόμη ένα Γάλλο ζωγράφο τον  George Seurat ο οποίος δημιούργησε ένα είδος ζωγραφικής με το οποίο μικρές κουκίδες καθαρού χρώματος αναμειγνύονται για να δώσουν ένα συγκεκριμένο χρώμα.. γνωστή  ζωγραφική ως πουαντιγισμός. Όμως έφτασε το καλοκαίρι κι η αλεπού η καπελού ζήτησε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν αυτή την εποχή, αφού πρώτα παρακολούθησαν σε βίντεο πώς το απέδωσαν στα έργα τους  Έλληνες ζωγράφοι και μάλιστα μας έστειλε ταχυδρομικώς δυο έργα ζωγράφων. Του Κ. Παρθένη με τίτλο  «Το λιμάνι της Καλαμάτας», 1991 και του Γ. Παραλή με τίτλο “Πεύκο στ’ ακρογιάλι”.

Το ταξίδι του καπέλου στην Τέχνη τελείωσε αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις στα παιδιά.

Επίσκεψη στο 5ο Δημοτικό Σχολείο

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης “Ομαλή Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό” επισκεφτήκαμε σήμερα το 5ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης. Μας υποδέχτηκε η Διευθύντρια κ. Άννα Μπαμίδου.  Τα παιδιά με χαρά, ενθουσιασμό και μεγάλη ανυπομονησία ξεναγήθηκαν στους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους του σχολείου.  Μπήκαν σε τμήματα  της Α΄και Γ΄Τάξης. Συνάντησαν παλιούς συμμαθητές και φίλους τους. Γνώρισαν τα βιβλία που θα έχουν, τα θρανία και τα καρεκλάκια στα οποία θα κάθονται, τον άσπρο πίνακα που θα γράφουν. Παρατήρησαν ομοιότητες και διαφορές με το δικό τους σχολείο. Τέλος, τραγούδησαν , χόρεψαν και έπαιξαν παιχνίδια με τα παιδιά του Δημοτικού, μέσα στην τάξη και έξω στην αυλή. Ευχαριστήσαμε τις δασκάλες, τα παιδιά και την την κυρία διευθύντρια για την ευχάριστη πρώτη επίσκεψή μας στο Δημοτικό και επιστρέψαμε στο νηπιαγωγείο μας.

348358124 262023703007561 5403450096387174479 n 348358260 1572304963256043 2252703842634279355 n 1350383656 531633715850286 3957283040325830331 n348358798 669011941733397 5016812753733772692 n348358061 953196592655449 3023181188978084821 n348358215 205267455769482 4680793437457374551 n350374000 167717772708177 1369146366982209547 n350711450 1726793777758000 291691887140647055 n348358298 1542151152978717 4541089661973018604 n350368942 2475518205933489 6656735676058575041 n

14 Μαΐου

14 Μαΐου η Αλεξανδρούπολη γιορτάζει την απελευθέρωσή της και την ενσωμάτωσή της στον εθνικό κορμό!

Αφού είδαμε φωτογραφίες  από τα παλιά 

110115 faros

SAM 1875SAM 1878

SAM 1876 SAM 1883

αλλά και από τα σημερινά χρόνια

προσπαθήσαμε με απλά λόγια να εξηγήσουμε στα παιδιά μας την ιστορία της Αλεξανδρούπολης:

Αρχικά δημιουργήθηκε ένα ψαροχώρι που στη συνέχεια ονομάστηκε Δεδέ Αγάτς (Η συγκεκριμένη ονομασία στα τουρκικά σημαίνει δέντρο του παππού (dede σημαίνει παππούς και ağaç σημαίνει δέντρο) και βασιζόταν σε τοπική παράδοση σχετικά με ένα σοφό δερβίση, που πέρασε τα περισσότερα χρόνια της ζωής του στη σκιά μιας βελανιδιάς). Μετά από χρόνια ο οικισμός έγινε πόλη όταν έφτασε το τρένο. Το λιμάνι και η πόλη αναπτύχθηκαν περισσότερο με την κατασκευή του φάρου. Το λιμάνι, το τρένο και η θέση της πόλης βοήθησαν να εξελιχθεί και να γίνει όπως την γνωρίζουμε σήμερα. Στις 14 Μαΐου 1920  ο στρατηγός Κ. Μαζαράκης-Αινιάν αποβιβάζεται στο λιμάνι  και απελευθερώνει την πόλη.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ1

895620

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ3

Οι φωτογραφίες είναι από το αρχείο του κ. Θ. Ορδομπουζάνη και του Ιστορικού Μουσείου Αλεξ/πολης

Όταν απελευθερώθηκε η μικρή ,νέα πόλη ονομάστηκε Νεάπολη. Αργότερα όταν ο βασιλιάς της Ελλάδας, Αλέξανδρος Α’, επισκέφθηκε την πόλη, οι τοπικές αρχές αποφάσισαν να μετονομάσουν την πόλη σε Αλεξανδρούπολη, προς τιμήν του.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ Αλεξανδρούπολη!

IMG 20230514 002939IMG 20230514 002849IMG 20230514 002805IMG 20230514 002737IMG 20230514 205048IMG 20230514 002630IMG 20230514 002558IMG 20230514 204314

IMG 20230514 204452

IMG 20230514 204044

Σήμερα όμως είναι και μια άλλη σημαντική μέρα, μέρα γιορτής και χαράς:

είναι η γιορτή της μητέρας ,της μανούλας της μαμάς!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΝΟΥΛΕΣ!

”Χερι-χέρι μαζί …όπως κι εγώ ετσι και εσύ”

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων με υποθεματική τα ανθρώπινα δικαιώματα ολοκληρώθηκαν με επιτυχία. Παρακάτω παρουσιάζονται αναλυτικά οι στόχοι του κάθε εργαστηρίου καθώς και οι δράσεις που υλοποιήθηκαν.

Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων

Θεματική: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Υποθεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα και συμπερίληψη

Τίτλος: «Χέρι, χέρι μαζί… όπως εγώ έτσι κι εσύ»

1ο εργαστήριο: Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα αυτού του εργαστηρίου ήταν η καλλιέργεια της αυτοεκτίμησης, η αποδοχή του διαφορετικού, ο σεβασμός της προσωπικότητας του άλλου, η αλληλοεκτίμηση, η δημιουργία δεσμών και συνεργασίας μέσα στην ομάδα.Συγκεκριμένα:

 –          Επεξεργαστήκαμε  το βιβλίο «Τα σώματα των ανθρώπων», εντοπίσαμε τα διαφορετικά εξωτερικά  χαρακτηριστικά  των ανθρώπων

336593879 742153680901959 4803098928359256096 n

–           Παρουσιάσαμε τον εαυτό μας  και τα  ενδιαφέροντα μας με  συζήτηση και καταγραφή και σύγκριση κοινών και διαφορετικών χαρακτηριστικών.

336652249 3417144201893224 8941051356647658886 n

–           Κάθε μαθητής ζωγραφισε σε ένα κομμάτι παζλ ένα στοιχείο του εαυτού του που τον κάνει ξεχωριστό. Τα κομμάτια τοποθετήθηκαν  ανακατεμένα και αναποδογυρισμένα στο πάτωμα. Ένας μαθητής κάθε φορά επέλεγε ένα κομμάτι και έβρίσκε σε ποιον αντιστοιχεί. Συνθέσαμε έτσι το παζλ της τάξης μας, παρατηρώντας συνολικά τις ομοιότητες και τις διαφορές μας με τους άλλους. Ζωγραφίσαμε  τον εαυτό μας  ή το πορτραίτο μας.

336648223 539064138293116 2341276698529833339 n334605286 711941580472460 7932338845739018702 n332397788 598008951839590 3659302253414141707 n336621662 890095048716846 3273508625470243894 n334946592 1276727146245229 785353098037577097 n332160892 883143699574393 5341223365049391549 n331827628 1010558313258128 5399421076981174203 n330803732 887882369189036 5477404893114292662 n334824360 1960738774273969 3528442486264305058 n

2ο εργαστήριο: Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα αυτού του εργαστηρίου ήταν η καλλιέργεια ενσυναίσθησης και η δυνατότητα έκφρασης των συναισθημάτων με το σώμα και τον λόγο.

–           Διαβάσαμε το  παραμύθι «Τα παπούτσια των άλλων»

336507478 123281517373932 3332380871980227936 n

–           Παιχνίδι ρόλων: «Μπήκαμε  στα παπούτσια πχ. του κλόουν, του καουμπόη, της μπαλαρίνας, σε βατραχοπέδιλα, στα παπούτσια ενός τυφλού, στα παπούτσια ενός ηλικιωμένου… και εκφράστήκαμε με κινήσεις και συναισθήματα».

–          Παίξαμε  ψυχοκινητικό παιχνίδι με ανακατεμένα παπούτσια των μαθητών. Με μουσική υπόκρουση φορέσαμε  τα παπούτσια των άλλων και μπήκαμε στην ψυχοσύνθεση τους.

336582433 522637020083509 2402743861770347818 n 1336592094 563515515844851 5005072945658741139 n334900308 1812395355797037 5404447053484195841 n336633291 983379639506287 8769836907001248929 n

 

3ο εργαστήριο: Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα αυτού του εργαστηρίου ήταν η γνωριμία με τα δικαιώματα των παιδιών και η ανταλλαγή ιδεών και προτάσεων σε ένα πλαίσιο συνεργασίας για την επίτευξη ενός κοινού στόχου (δημιουργία αφίσας).

  –         Παρουσιάσαμε  πινάκες  αναφοράς,  αφίσες και εποπτικό υλικό όπου απεικονίζονται τα δικαιώματα των παιδιών, τα παρατηρήσαμε  και συζητήσαμε, καταγράψαμε τις  απόψεις των μαθητών για το τι είναι το δικαίωμα.(εννοιολογικός χάρτης)

336641836 533499982272539 8386765693479212475 n336586756 1364659604328162 3884790094863320911 n336626543 584553720396845 4575745395235152437 n

–           Προβάλαμε  σποτ της Unicef για τα δικαιώματα σποτ UNICEF

–           Δημιουργήσαμε αφίσα για την προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων

336582395 240334061762812 9164984390096597323 n336563483 1868286386860901 8341413563207804827 n336050392 750311240053702 2768129979239409522 n336584048 740468404402930 5604666227232471343 n336158946 606892584643681 3294321753117285223 n

4ο εργαστήριο: Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα αυτού του εργαστηρίου ήταν η κατανόηση της σημασίας της ειρήνης ως πανανθρώπινου δικαιώματος, η επισήμανση των επιπτώσεων του πολέμου στην ανθρώπινη ζωή και  η έκφραση των συναισθημάτων που προκύπτουν στις δυο αυτές καταστάσεις.

-Παρουσιάσαμε  εικόνες  και έργα τέχνης σε κατάσταση ειρήνης και σε κατάσταση πολέμου στην ολομέλεια, κατηγοριοποιήσαμε τους πίνακες  σε ομάδες(κόκκινο στεφανάκι όλες του πολέμου και μπλε όλες της ειρήνης), συζητήσαμε για τα συναισθήματα που μας προκαλεί κάθε εικόνα, καταγράψαμε τις απόψεις των μαθητών για τα οφέλη εν καιρώ ειρήνης

.336602572 1600623203697653 9068635341388361603 n336627467 947388926608744 7965265269955693531 n336505287 633761358586974 3190541800851511305 n

-Παίξαμε παιχνίδι ρόλων ανά ομάδες: Αναπαραστήσαμε  όπως μπορούσαμε με εκφράσεις του προσώπου και του σώματος χρησιμοποιώντας υφάσματα πώς φανταζόμαστε  την ειρήνη.Με  μαύρα και άσπρα μαντίλια εκφράσαμε  με κινήσεις τα συναισθήματα τους με μουσική πολέμου(πένθιμη) ή ειρήνης(χαρούμενη)

)336626530 171357598691279 2841961972047522910 n 1336838900 1461877057955490 1258454951438478339 n330004625 520648390257319 1741173415055626731 n337140408 734552338334646 2295693626098452610 n337438270 533657628851158 6893354808801274473 n

– Ζωγραφίσαμε με τέμπερες τον δικό μας  πίνακα.

337362647 772729967708717 6624360250895181579 n

 

5ο εργαστήριο: Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα αυτού του εργαστηρίου ήταν η γνωριμία με τη δράση της Unicef ως φορέα προάσπισης των δικαιωμάτων του παιδιού σε παγκόσμιο επίπεδο, η καλλιέργεια του εθελοντισμού και  η εξοικείωση με τη χρήση εξοπλισμού ρομποτικής.

 -Διαβάσαμε την ιστορία  ’’Η ζωή στη λουλουδούπολη’ της συναδέλφου Τάνιας Μάνεση.

Βάλαμε σε χρονική ακολουθία τις  εικόνες  του παραμυθιού με τη χρήση του εξοπλισμού ρομποτικής bee-bot

.336635627 766498911405475 7000078740057069511 n 338294254 1182424335795370 3623570604233297423 n 338692056 203948598793745 6697100725855706577 n 337689028 1256719768274155 3311276678862793837 n 337753173 199190019500149 8336040665103164137 n 337776428 156962553963131 8049306353093967195 n 339361525 934632617848805 1350193526084361919 n337657797 952875745897030 7789509642348022707 n337330364 538171398437871 600344819906432531 n



Λήψη αρχείου

 

 

Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε όλα τα εργαστήρια,συνεργάστηκαν άψογα για την επίτευξη των κοινών στόχων και κοινοποίησαν την γνώση στην ευρύτερη τοπική κοινωνία σχετικά με τη σημασία τήρησης των δικαιωμάτων του παιδιού

.clipart empathy - Βιβλιοθήκη Clip Art

25 Μαρτίου

Η πατρίδα μας γιορτάζει
η σημαία μας γελά
Χαίρε ο άγγελος φωνάζει
στη γλυκιά μας Παναγιά.
Εικοστή Πέμπτη Μαρτίου!
όμορφη διπλή χαρά
όλοι χαίρονται και λένε
Ζήτω! Ζήτω η Λευτεριά!

IMG 20230325 123510

received 792705081694191 received 1321617031731912

received 235805858828364 received 1286402438608258

received 181184531345963

IMG f6d0673bf6e7f69acb224e8d8570fee4 V

IMG 20230325 134459IMG 20230325 134854

Χρόνια πολλά!!!

Δόμνα Βιζβίζη

Ανάμεσα στους πολλούς γνωστούς και άγνωστους ήρωες,στην επανάσταση του 1821 ήταν και οι δικοί μας,οι Θρακιώτες ήρωες,ο Αντώνης και η Δόμνα Βιζβίζη.
Μπορεί τα σχολικά βιβλία να μην τους αναφέρουν, αλλά εμείς οφείλουμε να τους γνωρίζουμε, να τους θυμόμαστε και να τους τιμούμε.

100 4108

“Η Δόμνα Βισβίζη, με καταγωγή από την Αίνο, μαζί με τον σύζυγο της Αντώνη και τα πέντε παιδιά της, ήταν ανάμεσα στους πολλούς Θρακιώτες που κατατάχθηκαν στα τμήματα του πρώτου Ελληνικού στρατού και διέθεσαν τα καράβια και τις περιουσίες τους στον κοινό αγώνα για την κατάκτηση της Ελευθερίας. Μετά τον ξαφνικό θάνατο του συζύγου τους η Δόμνα Βιζβίζη παίρνει στα χέρια της την μοίρα του καραβιού «Καλομοίρα» και των 140 ναυτών, συμμετέχοντας σε ναυμαχίες, πολιορκίες και καταδρομές. Ο καιρός περνά και μαζί του και τα γρόσια και τα δίστηλα εξανεμίζονται. Τα έξοδα για τη διατήρηση και την διαρκή πολεμική ετοιμότητα ενός καραβιού με 16 κανόνια και 140 ναύτες είναι δυσβάσταχτα. Έτσι η «Καλομοίρα» ασυντήρητη δεν είναι πια ικανή να συνεχίσει την ένδοξη δραστηριότητά της. Τον Σεπτέμβριο του 1824 βρίσκεται στα χέρια του Κράτους, καθώς η Δόμνα Βισβίζη είχε αναγκαστεί να την παραχωρήσει καθώς ήταν το τελευταίο που της απέμεινε από τα υπάρχοντά της. Την παρακολουθούμε μέσα από έγγραφα που σώθηκαν στα ελληνικά αρχεία – να τριγυρνά από τόπο σε τόπο, την Ερμιόνη, το Ναύπλιο, την Ερμούπολη της Σύρου στερημένη, περιφρονημένη, άστεγη με τα πέντε παιδιά της, να προστρέχει «εις το έλεος της σεβαστής επιτροπής της Ελλάδας και να ζητά βοήθεια»…
Η ηρωική στάση της, η αντρίκια παλικαριά της, η αγέρωχη αντιμετώπιση της μοίρας στις κρίσιμες στιγμές της ζωής της και του αγώνα την αναδεικνύουν πρόσωπο πρωταγωνιστικό. Την υψώνουν σε δυσθεώρητα μεγέθη και την κατατάσσουν τουλάχιστον στην ίδια θέση με την Μπουμπουλίνα και την Μαντώ Μαυρογένους.”(3ο Γυμνάσιο Αλεξ/πολης)
Είδαμε φωτογραφίες από τα μνημεία που βρίσκονται στην παραλία της Αλεξανδρούπολης
2038744
visvizi1
.jpg
είδαμε την παρουσίαση,
IMG 20230326 221436

και ακούσαμε το τραγούδι για την κυρά Δομνίτσα

«Πουλάκι πόθεν έρχεσαι, πουλάκι για αποκρίσου
μην είδες και μην άκουσες για την κυρά Δομνίτσα,
την όμορφη τη δυνατή, την αρχικαπετάνα,
πούχει καράβι ατίμητο και πρώτο μες στα πρώτα,
καράβι γοργοτάξιδο, καράβι τιμημένο
καράβι που πολέμησε στης Ίμπρος το μπουγάζι;
Και το πουλάκι στάθηκε και το πουλάκι λέει:
– Την είδα, την απάντησα, σιμά στο Αγιονόρος
τρεις μέρες επολέμαγε με δυο χιλιάδες Μούρτους.
Καράβια εδώ, καράβια εκεί, καράβια παραπέρα
και τούτη σαν τον αητό ώρμαγε και κτυπούσε•
δεξά, ζερβά κι ανάστροφα κι όπου βολούσε ακόμα.
Κι άκουγες βόγγους δυνατούς κατάρα στην κατάρα
κι οι θάλασσες κοκκίνησαν σαν φέσια των αγάδων» 

Γέτι, η δύναμη του ακόμη

Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα “Τα παραμύθια πηγαίνουν σχολείο” και πριν μας αποχαιρετήσουν οι γιαγιούλες που ήταν μαζί μας κατά την αφήγηση των λαϊκών παραμυθιών,

317788767 1176764339631675 2516810188297317221 nIMG 20221205 160707 1

επιλέξαμε να διαβάσουμε και να επεξεργαστούμε ένα βιβλίο που δεν περιλαμβάνει παραμύθια ,αλλά είναι ένα σύγχρονο αξιόλογο βιβλίο που εξυπηρετεί πολύ σημαντικούς στόχους στην ανάπτυξη των παιδιών, τονώνει την αυτοπεποίθησή τους και συμβάλλει στην ψυχική τους ενδυνάμωση.

Το βιβλίο που επιλέξαμε είναι το “Γέτι, η δύναμη του ακόμη” της Μαρίνας Γιώτη. Ένα βιβλίο που μιλάει για τη δύναμη του “ακόμη”, τη δύναμη της προσπάθειας, τη δύναμη της θετικής σκέψης και μας μαθαίνει τις διαφορές ανάμεσα στη σταθερή νοοτροπία και τη νοοτροπία ανάπτυξης.

978 960 653 210 8 550x550w

Είναι τελικά οι δυνατότητες και οι ικανότητές μας κάτι σταθερό ή μεταβάλλονται με την προσπάθεια που καταβάλλουμε;

Το Γέτι είναι ο φανταστικός φίλος του Αγοριού. Το ακολουθεί παντού, αλλά μπορεί να πει μονάχα μία λέξη… ακόμη. Το Αγόρι ανακαλύπτει ότι αυτή είναι μια μαγική λέξη που, όταν τη χρησιμοποιεί σωστά, το μυαλό του μεγαλώνει και μπορεί να καταφέρει τα πάντα, αρκεί να προσπαθήσει.

Το παγκόσμιο εκπαιδευτικό φαινόμενο που αλλάζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις ικανότητες των παιδιών μας, μέσα από τη φαντασία της συγγραφέως και εικονογράφου Μαρίνας Γιώτη……

 “……Μελέτες έχουν πλέον δείξει ότι το ΙQ* µας, αλλάζει στη διάρκεια της ζωής µας προς τα πάνω ή ακόμα και προς τα κάτω. Ο εγκέφαλος είναι ένας μυς, όπως οι μύες των χεριών και των ποδιών µας. Κάνοντας προπόνηση γινόμαστε πιο έξυπνοι. Και ο τρόπος για να προπονήσουμε το μυαλό µας είναι να το προκαλέσουμε να κάνει κάτι δύσκολο, κάτι που δεν έχει ξανακάνει μέχρι σήμερα. Όταν προσπαθούμε να βρούμε λύση σε κάτι, ακόμα και αν δεν τα καταφέρουμε µε την πρώτη, δημιουργούνται στον εγκέφαλό µας συνάψεις, κι έτσι γίνεται πιο δυνατός …….(Δραστηριότητες για το σπίτι ,Αγγελική Χαλκιοπούλου, Μαρίνα Γιώτη, Γεωργία Σολωμού )”

  • Αφού διαβάσαμε και συζητήσαμε το βιβλίο, το κάθε παιδί είπε σε όλη την ομάδα τι είναι αυτό που δεν έχει καταφέρει ακόμη και μετά προσπάθησε να το ζωγραφίσει καθώς και να ζωγραφίσει το δικό του φανταστικό Γέτι. “Δεν έχω καταφέρει ακόμη να κάνω στη μεγάλη κούνια, δεν έχω καταφέρει να κάνω ένα δύσκολο παζλ…..”

336586389 5873546176045864 7843731350305929623 n

  • Προσπαθήσαμε να φανταστούμε πού μπορεί να πήγε το Γέτι όταν έφυγε από το Αγόρι. “Μπορεί να πήγε σε άλλα παιδάκια, μπορεί να πήγε στο μυαλό του αγοριού, μπορεί να πήγε σε άλλα παιδιά που έλεγαν ουφ, δεν μπορώ….”

ΠΟΥ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ336181627 1662038227592166 1326098464929758723 n

  • Γνωρίσαμε τα γράμματα που σχηματίζουν τη λέξη ΑΚΟΜΗ και βοηθήσαμε το Αγόρι να δει τη λέξη που του έλεγε το Γέτι.

336526423 945422663436152 3004907419856281232 n

  • Παίξαμε με τη μελισσούλα όπου το κάθε παιδί επέλεγε και προγραμμάτιζε μόνο του τη διαδρομή που θα ακολουθήσει το Γέτι για να πάει κοντά στο Αγόρι.

336509432 178477528291084 1188139648338481442 n

  • Τα παιδιά αποτύπωσαν σε χαρτί με βέλη τη διαδρομή που επέλεξαν να ακολουθήσει το Αγόρι για να φτάσει στο Γέτι.

ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΒΕΛΗ.jpg

  • Μάθαμε με ποιους τρόπους δυναμώνει, ξυπνάει το μυαλό! Με την άσκηση, τη διατροφή, το διάβασμα, την ενασχόληση με αριθμούς και παζλ, την επαφή με τη φύση, το γέλιο, τον ύπνο, και τη μουσική!

331322030 164580053083256 1528878098770584425 n333586092 525457269736956 7225948768553575282 n

  • Με απλές δραστηριότητες και παιχνίδια ρόλων προσπαθήσαμε να κάνουμε τα παιδιά να καταλάβουν τη διαφορά ανάμεσα στη σταθερή νοοτροπία και τη νοοτροπία ανάπτυξης.

IMG 20230320 163402IMG 20230320 211839

 

“Δεν χάνω ποτέ. Είτε κερδίζω, είτε μαθαίνω.”

Νέλσον Μαντέλα

«∆εν απέτυχα. Απλώς βρήκα χίλιους τρόπους που δεν λειτουργεί µια λάµπα».

Thomas Edison