ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ

STEMΚαταγραφή

 

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ξεκίνησε αυτή την εβδομάδα στο νηπιαγωγείο μας η υλοποίηση του προγράμματος “ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ”  από τον Θεματικό Κύκλο:

Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.

Φορείς σύνταξης του προγράμματος: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ STEM (Hellenic Education Society for STEM).

Με την εφαρμογή σχεδίων δραστηριοτήτων STEM – STEAM που βασίζονται σε πραγματικά προβλήματα, οι μαθητές διερευνούν τις παραμέτρους που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την επίλυση τους, χρησιμοποιούν δημιουργικά τις ψηφιακές τεχνολογίες, σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας μοντέλα με απλά υλικά συνδυάζοντας τα δημιουργικά με ρομποτικές διατάξεις. Εργάζονται με βάση μια διευρυμένη προσέγγιση των προβλημάτων, λαμβάνοντας υπόψη και τα θέματα της βιωσιμότητας και των επιπτώσεων των προτεινόμενων λύσεων. Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες, για το σχεδιασμό της λύσης με βάση συγκεκριμένες απαιτήσεις που τίθενται με μορφή προκλήσεων διερευνούν τις δυνατότητες που προσφέρουν τα διαθέσιμα υλικά. Σχεδιάζουν και κατασκευάζουν τα μοντέλα τους προσδιορίζοντας τα ισχυρά τους σημεία αλλά και τις αδυναμίες του σχεδιασμού, ενώ μέσα από την αλληλεπίδραση με τις άλλες ομάδες αναπροσαρμόζουν τους σχεδιασμούς τους. Τέλος οι ομάδες παρουσιάζουν, στους υπόλοιπους, τα αποτελέσματα της εργασίας τους.

Η δομή του προτεινομένου προγράμματος πραγματώνει, μέσα από τις δραστηριότητες ,τις παρακάτω δεξιότητες:

1.  Δεξιότητες Μάθησης

  • Κριτική σκέψη (Critical thinking)
  • Επικοινωνία (Communication)
  • Συνεργασία (Collaboration)
  • Δημιουργικότητα (Creativity)

2.  Δεξιότητες Ζωής

  • Προσαρμοστικότητα
  • Υπευθυνότητα
  • Οργανωτική ικανότητα

3.  MIΤ: Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης

  • Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης
  • Πληροφορικό γραμματισμό (ICT literacy),
  • Ψηφιακό γραμματισμό (digital literacy),
  • Τεχνολογικό γραμματισμό (technology literacy),
  • Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων,
  • Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας,
  • Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα,
  • Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών

4.  Δεξιότητες του νου

  • Στρατηγική σκέψη
  • Επίλυση προβλημάτων
  • Μελέτη περιπτώσεων (case studies)
  • Κατασκευές

Εργαστήριο 1 :

  • Με τη βοήθεια ενός εκπαιδευτικού βίντεο  https://www.youtube.com/watch?v=RHGpsTOUVyo συζητήσαμε για τον καιρό, τις μεταβολές του  και την σύνδεσή του με τις καθημερινές δραστηριότητες των παιδιών στην καθημερινή τους ζωή ,στο σχολείο και εκτός σχολείου (τι καιρό έχει σήμερα, μπορούμε να βγούμε έξω στην αυλή,  τι ρούχα φοράμε σε κάθε περίπτωση π.χ. όταν έχει ήλιο, όταν χιονίζει κ.τ.λ.) μάθαμε να ξεχωρίζουμε τον καιρό, ανάλογα με τις εποχές.
  • Καταγράψαμε σε ιστόγραμμα τις πρότερες γνώσεις των παιδιών για τα καιρικά φαινόμενα και το τι θέλουν να μάθουν γι’ αυτά.

ΤΙ ΞΕΡΩ ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΑΘΩ page 0001

  • Συζητήσαμε με τα παιδιά πώς μπορούμε να σημειώνουμε κάπου τον καιρό της ημέρας και καταλήξαμε στη κατασκευή ενός πίνακα καιρού με καρτέλες καιρικών συμβόλων και των αντίστοιχων ονομασιών τους. Πριν τοποθετήσουμε τον πίνακα καιρού στην ολομέλεια, παίξαμε, αντιστοιχίζοντας τις εικόνες με τις λέξεις κάθε καιρικού φαινομένου.

434052150 1404571500188566 554877805413528480 n 1433857389 300461816404036 6526378555729940190 n434037967 962225212262769 3310652109705692973 n 1

  • Το κάθε παιδί ζωγράφισε τα δικά του  σύμβολα του καιρού.

434065586 803905014434496 4468245710575170276 n

  • Σε ένα μηνιαίο ημερολόγιο καταγραφής καιρού ο βοηθός της ημέρας παρατηρεί, καταγράφει και παρουσιάζει στην ολομέλεια τον καιρό. Στο τέλος του μήνα, θα προβούν σε συγκρίσεις και θα αναδείξουν το πιο συχνό καιρικό φαινόμενο.
  • Παίξαμε παιχνίδι παντομίμας, όπου κάθε παιδί επέλεγε μία καρτέλα καιρού και προσπαθούσε να την περιγράψει, μόνο με το σώμα του, στους άλλους.
  • Τα παιδιά ψηφίζουν με τη βοήθεια των γονέων  τους- σε σχετική πλατφόρμα της Google Forms -τον αγαπημένο τους καιρό.Με τα δεδομένα που θα συλλέξουμε από τις παραπάνω καταγραφές θα δημιουργήσουμε -Ραβδογράμματα.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…

 

Υποθεματική: STEM – Εκπαιδευτική ρομποτική

STEM/STEAM, Νέες Τεχνολογίες