Δ’ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Στα πλαίσια της Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών της Δ’ Επιμορφωτικής Περιόδου για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη (επιμόρφωση β’ επιπέδου), έργο που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Ταμείο) και από το Ελληνικό Δημόσιο, το σχολείο μας, 4ο Γυμνάσιο Θήβας, λειτούργησε ως ΚΣΕ (Κέντρο Στήριξης Επιμόρφωσης). Έδωσε τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ02 (Φιλόλογοι) να επιμορφωθούν στις νέες τεχνολογίες και να αποκτήσουν γνώσεις τις οποίες μπορούν να αξιοποιήσουν στην τάξη μέσα από ένα κατάλληλα διαμορφωμένο ψηφιακό περιβάλλον.
Η διάρκεια του επιμορφωτικού προγράμματος ήταν 96 ώρες, ξεκίνησε στις 22/04/2013 και τελείωσε στις 27/11/2013, με επιμορφώτρια για τον κλάδο των Φιλολόγων ΠΕ02 την κ. Μπενάκη Σωτηρία (Διευθύντρια του 4ου Γυμνασίου Θήβας). Το επιμορφωτικό πρόγραμμα είχε χωριστεί σε δύο βασικές ενότητες, το Γενικό Μέρος και το Ειδικό Μέρος. Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης του Γενικού Μέρους οι επιμορφούμενοι απέκτησαν γνώσεις σχετικές με:
ü Το γραμματισμό και τα φιλολογικά μαθήματα.
- Την ανάλυση της σχολικής ελληνικής πραγματικότητας.
- Τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να δημιουργήσουν εκπαιδευτικά σενάρια και να τα προσαρμόσουν μέσα στην τάξη.
- Τη χρήση βασικών εργαλείων πληροφορικής, πολυμεσικών εργαλείων και διαδικτύου.
- Την κατασκευή blog (στο blogger ή στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο).
- Την παρουσιάση διάφορων λογισμικών σχετικών με τα φιλολογικά μαθήματα (π.χ. Ομηρικά Έπη, κ.α.).
- Τη χρήση του διαδικτύου στην Ιστορία.
- Την κατασκευή e-portfolio.
- Τη Διδακτική της Λογοτεχνίας και τη χρήση του διαδικτύου, κ.α.
Σε ό,τι αφορά το Ειδικό Μέρος, αυτό πραγματοποιήθηκε σε 8 ξεχωριστές με το υπόλοιπο πρόγραμμα υποστηρικτικές συναντήσεις όπου κάθε εκπαιδευτικός είχε τη δυνατότητα να εφαρμόσει αυτές τις γνώσεις στη τάξη, σε συγκεκριμένα φιλολογικά μαθήματα, δημιουργώντας εκπαιδευτικά σενάρια με τη χρήση των νέων τεχνολογιών. Κατά τη διάρκεια αυτών των συναντήσεων οργανώθηκαν πλάνα σχετικά με τη Λογοτεχνία, τη Νεοελληνική Γλώσσα και άλλα φιλολογικά μαθήματα, έγινε αναστοχασμός για τα σενάρια και τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν μέσα στην τάξη, παρουσιάστηκαν δραστηριότητες και φύλλα εργασίας και έγινε μια κριτική προσέγγιση μέσα από συζήτηση για μια πιο αποτελεσματική μαθησιακή διαδικασία.
Στην υποστηρικτική ομάδα του προγράμματος συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: Νίκα Ιωάννα, ΠΕ02, Ντίνου Άρτεμις, ΠΕ02, Αγγέλης Επαμεινώνδας ΠΕ19/20, μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου μας και ο Χαρίτος Δημήτριος ΠΕ19/20.
Ελπίζουμε να δοθεί η ευκαιρία και σε άλλους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν σε παρόμοια προγράμματα επιμόρφωσης και χρήσης των νέων τεχνολογιών στα πλαίσια του ψηφιακού σχολείου. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα τα μέλη της υποστηρικτικής ομάδας και την επιμορφώτρια που βοήθησαν στη διεξαγωγή του προγράμματος. Τέλος, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς που πήραν μέρος σε αυτό το πρόγραμμα, που κουράστηκαν αλλά ολοκλήρωσαν αυτή την επιμορφωτική προσπάθεια.
Η Συντονίστρια και Υπεύθυνη Επικοινωνίας
Αλμπάνη Μαρία, ΠΕ15