Την Πέμπτη 7 Μαΐου 2026, οι μαθητές-τριες της Στ΄ τάξης του σχολείου μας άφησαν για λίγο τις σχολικές αίθουσες και έγιναν… «επιστήμονες για μια μέρα» στο ρέμα του Δανακού συμμετέχοντας σε μια δράση που οργανώθηκε από την επιστημονική ομάδα του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ – Τομέας Εσωτερικών Υδάτων) στο πλαίσιο της υποτροφίας «CARE» του WWF Ελλάς και της πρωτοβουλίας «Συμμαχία για την Άγρια Ζωή». Το ρέμα μετατράπηκε σε «υπαίθρια τάξη», σε ένα ανοιχτό εργαστήριο γνώσης και ανακάλυψης, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον κόσμο της επιστημονικής έρευνας στη φύση. Πιο συγκεκριμένα, με την καθοδήγηση της επιστημονικής ομάδας του ΕΛΚΕΘΕ τα παιδιά:
-
Παρατήρησαν και κατέγραψαν την πλούσια βιοποικιλότητα της περιοχής.
-
Έμαθαν να αξιολογούν την ποιότητα του νερού στηριζόμενοι στους οργανισμούς που ζουν σε αυτό.
-
Συζήτησαν για τους κινδύνους που απειλούν τα ευαίσθητα υδατικά οικοσυστήματα του νησιού μας.
Η εμπειρία αυτή ξεπέρασε τα όρια της σχολικής τάξης και έδωσε στα παιδιά τη δυνατότητα να συνδεθούν ουσιαστικά με το φυσικό περιβάλλον, κατανοώντας τη σημασία της προστασίας και της διατήρησής του. Ευχαριστούμε θερμά τους διοργανωτές και την επιστημονική ομάδα για την πολύτιμη αυτή εμπειρία, που ενίσχυσε την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των μαθητών μας και τους χάρισε μοναδικές στιγμές μάθησης και συνεργασίας.























Την Τρίτη, 10 Μαρτίου 2026, οι μαθητές της Στ΄ τάξης του Σχολείου μας πραγματοποίησαν μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και δημιουργική εκπαιδευτική επίσκεψη στο Γ.Α.Κ.) Τοπικό Αρχείο Νάξου. Εκεί είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο δεύτερο μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο «Η Γαλλική Εμπορική Σχολή του Τιμίου Σταυρού και ο Νίκος Καζαντζάκης», με τους μαθητές να επικεντρώνονται αυτή τη φορά κυρίως στη λειτουργία και την ιστορία της Γαλλικής Εμπορικής Σχολής.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, η κ. Μαργαρίτα Κουφοπούλου παρουσίασε στους μαθητές, μέσα από μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση, σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία της Γαλλικής Εμπορικής Σχολής του Τιμίου Σταυρού, μιας ιδιαίτερα φημισμένης σχολής για την εποχή της. Μέσα από μια αναδρομή στον χρόνο, οι μαθητές γνώρισαν πτυχές της σχολικής ζωής των μαθητών που φοιτούσαν εκεί πριν από πολλά χρόνια και ήρθαν σε επαφή με πολύτιμο αρχειακό υλικό.
Στη συνέχεια, οι μαθητές εργάστηκαν πάνω σε φύλλο εργασίας που περιλάμβανε αποσπάσματα από αρχειακά τεκμήρια σχετικά με τη λειτουργία της σχολής. Μέσα από αυτά έμαθαν, μεταξύ άλλων, για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά εγγραφής, τα τροφεία και τα δίδακτρα, τα μαθήματα που διδάσκονταν, τις εκδρομές, τις τιμωρίες, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές επικοινωνούσαν με τις οικογένειές τους. Η συζήτηση που ακολούθησε έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να συγκρίνουν το σχολικό σύστημα εκείνης της εποχής με το σημερινό, εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές.
