Γίνε ήρωας του Διαδικτύου

Συμμετοχή στον Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό που διοργανώνεται στα πλαίσια του προγράμματος «Γίνε Ήρωας του Διαδικτύου» 

με θέμα:  

«To report και το block στο διαδίκτυο είναι θάρρος. Ημέρα ασφαλούς Διαδικτύου 2022»

 

 

 

Συμμετοχή στον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς διαδικτύου 2022 

Σήμερα Τρίτη, 8 Φεβρουαρίου, συμμετείχαμε στο πανελλήνιο κυνήγι θησαυρού που διοργανώθηκε από το saferInternet4kids.gr. Αφού τελείωσε, μελετήσαμε το υλικό που μας είχε σταλεί. Επικεντρωθήκαμε στα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας Καλός Ψηφιακός Πολίτης και δημιουργήσαμε μια αφίσα, την οποία μπορείτε να δείτε ΕΔΩ.

 

 

Tο μήνυμα μας για την Ημέρα Ασφαλούς διαδικτύου 2022

 

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ!!!

 

 

Ποιος κρύβεται πίσω από τη μάσκα;;;

Αρχικά ως αφόρμηση ζητήθηκε από τους μαθητές να περιγράψουν τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει κάποιος για να γίνει φίλος τους (κοινά ενδιαφέροντα, ευγένεια, σεβασμό, αλληλοβοήθεια…).

Αμέσως μετά προβλήθηκε το βίντεο “Ο μυστικός φίλος” και μετά την προβολή ακολούθησε συζήτηση. Μεταξύ άλλων συζητήθηκε το λάθος της προβατίνας, οι τρόποι που χρησιμοποίησε ο λύκος ώστε να την παραπλανήσει και να τη συναντήσει… Στο τέλος, αναφερθήκαμε στο αν θα μπορούσε να συμβεί κάτι αντίστοιχο στην πραγματικότητα και στο πώς πρέπει να δράσουμε σε τέτοια περίπτωση (να μην πάμε στο ραντεβού, να πάμε αλλά με κάποιον μεγαλύτερο, να έχουμε ενημερώσει για το πού και με ποιον θα βρισκόμαστε κ.ά.).

 

Στο βίντεο που παρακολούθησαν αμέσως μετά με τίτλο  “Αποπλάνηση” ,ο ήρωας μεταξύ άλλων έδωσε στα παιδιά συμβουλές για το τι πρέπει να κάνουν, ώστε να μην κινδυνεύουν στο διαδίκτυο μιας και δεν έχουν όλοι όσοι μας προσεγγίζουν καλές προθέσεις.

 

Ακολούθησε παιχνίδι ρόλων. Οι μαθητές κάθισαν πλάτη με πλάτη και κλήθηκαν να υποδυθούν ότι μιλάνε σε ένα chatroom (δωμάτιο συνομιλίας). Ο ένας έπρεπε να λέει αλήθεια για τα προσωπικά του στοιχεία (όνομα, ενδιαφέροντα…) και ο άλλος ψέματα. Απώτερος σκοπός του δεύτερου να πείσει τον πρώτο να δεχθεί να συναντηθούν.

 

Τέλος, δόθηκε στα παιδιά μια μάσκα, την οποία κλήθηκαν να ζωγραφίσουν και έπειτα να γράψουν στην πίσω πλευρά 2 συμβουλές για το τι πρέπει να κάνω όταν συνομιλώ με αγνώστους στο διαδίκτυο.

              

Ηλεκτρονική βιβλιογραφία

https://esafeschools.pi.ac.cy/udata/contents/files/eSafeSchool/boxes-homepage/mathisiakes_eisigiseis.pdf

 

 

STOP CYBERBULLYING

 

1η διδακτική ώρα

Ένα σύγχρονο πρόβλημα της εποχής μας είναι ο εκφοβισμός (bullying), ο οποίος μπορεί να εκδηλωθεί στο σχολείο, στο σπίτι, στη γειτονιά, στο διαδίκτυο… Λόγω τον συνθηκών, λοιπόν, ασχοληθήκαμε αυτή την εβδομάδα με τον διαδικτυακό εκφοβισμό(cyberbullying), αφού τα παιδιά χρησιμοποιούν το διαδίκτυο είτε για να παίξουν, να αντλήσουν πληροφορίες…

Αρχικά, συζητήσαμε για την έννοια του εκφοβισμού και έπειτα ζητήθηκε από τα παιδιά να αναφέρουν παραδείγματα εκφοβισμού που έχουν συμβεί στους ίδιους, στους φίλους, στα αδέρφια τους… Μέσα από τη συζήτηση αυτή αναφέρθηκε και ο όρος cyberbulling κι έτσι με αυτό το έναυσμα δώσαμε τον ορισμό του διαδικτυακού εκφοβισμού.

Αμέσως μετά παρακολουθήσαμε το βίντεο με τίτλο “Safer Internet Day 2009: Block bullying online“. Όταν ολοκληρώθηκε η προβολή του  συζητήσαμε για τα συναισθήματα του κοριτσιού στο βίντεο, για τους πιθανούς λόγους που ώθησαν το άλλο παιδί να της φερθεί με τον άσχημο αυτό  τρόπο, για τα συναισθήματα που δημιουργήθηκαν σε μας που το παρακολουθήσαμε…

Αμέσως μετά μοιράσαμε στα παιδιά σενάρια και κλήθηκαν να χωριστούν σε ομάδες (τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας που επιβάλλει το πρωτόκολλο του covid19), να συζητήσουν για το σενάριο που τους έτυχε και να απαντήσουν στις ερωτήσεις που βρίσκονταν κάτω από κάθε σενάριο. Μετά από λίγο, στην ολομέλεια της τάξης, κάθε ομάδα παρουσίασε το αποτέλεσμα της εργασίας της και ολοκληρώθηκε με τον τρόπο αυτό η πρώτη συνάντηση.

2η διδακτική ώρα

Στην αρχή της 2ης συνάντησης προβάλλαμε το βίντεο με τίτλο «cyberbullying» και κάναμε μια μικρή ανασκόπηση στις εργασίες της προηγούμενης συνάντησης. Αμέσως μετά προβάλλαμε το βίντεο με τίτλο «Βάλε τέλος στην ηλεκτρονική παρενόχληση!». Μετά την προβολή του οι μαθητές σχολίασαν το γεγονός ότι μπορεί όλοι αυτοί (εκφοβιστές) κάποια στιγμή να «καούν» και οι ίδιοι, ενώ επικεντρώθηκαν στο ότι ανάμεσα στους μαθητές υπήρχε και κάποιος ο οποίος δε συμφωνούσε με τις πράξεις των μαθητών-εκφοβιστών και προσπάθησε να τις αποτρέψει. Με αυτό το έναυσμα αναφερθήκαμε στο τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση που πέσουμε θύματα ηλεκτρονικού εκφοβισμού και φτιάξαμε μια αφίσα την οποία και μοιράσαμε και στις άλλες τάξεις, ώστε να ενημερωθούν όλοι οι μαθητές του σχολείου για το τι πρέπει να κάνουν αν δεχθούν διαδικτυακό εκφοβισμό.

Στο τέλος, απαντήσαμε στις ερωτήσεις του κουίζ με τίτλο «Cyberbullying-Τι γνωρίζεις για το φαινόμενο;»

Εμείς εν δράσει

Ηλεκτρονική βιβλιογραφία

https://esafeschools.pi.ac.cy/udata/contents/files/eSafeSchool/boxes-homepage/mathisiakes_eisigiseis.pdf