Τάξη Δ1

Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι & Ενεργώ

Τίτλος Προγράμματος: “Εσύ κι Εγώ Μαζί”

Στα πλαίσια της συγκεκριμένης θεματικής «Ενδιαφέρομαι & Ενεργώ» ασχοληθήκαμε αρχικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα και έπειτα με τα δικαιώματα του παιδιού. Οι δραστηριότητες και τα φύλλα εργασίας (αυτούσια ή με τροποποιήσεις)  που συμπληρώθηκαν από τα παιδιά προέρχονταν από το πρόγραμμα «Εγώ & Εσύ Μαζί».

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα υλοποιείται από τη Διεθνή Αμνηστία, η οποία δημιουργήθηκε το 1961 από τον Πίτερ Μπένενσον.  Πρόκειται για ένα παγκόσμιο, ανεξάρτητο, εθελοντικό κίνημα τα μέλη του οποίου καταβάλλουν αγώνα, ώστε να γίνουν σεβαστά τα ανθρώπινα δικαιώματα και να μην παραβιάζονται. Συγκεκριμένα αναφέρεται στη σελίδα τους : «Το όραμά μας είναι κάθε άνθρωπος να απολαμβάνει τα ανθρώπινα δικαιώματα που αναφέρονται στην Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και σε άλλα διεθνή πρότυπα».

 

Δραστηριότητες, Φύλλα Εργασίας & Παιχνίδια

2η Υποθεματική: Παιδικά Δικαιώματα

Με την ολοκλήρωση της ενασχόλησής μας με τα ανθρώπινα δικαιώματα περάσαμε σε συζήτηση για το δεύτερο μέρος του προγράμματος, το οποίο σχετίζεται με τα παιδικά δικαιώματα. Παρουσιάστηκε στα παιδιά Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού με απλά λόγια (Συνήγορος του Πολίτη) και τα παιδιά συζήτησαν για καθένα άρθρο ξεχωριστά. Σε επόμενο εργαστήρι αναφερθήκαμε στο θέμα της παιδικής δουλείας μέσα από πληροφορίες που βρήκαμε στο πρόγραμμα της Διεθνής Αμνηστίας. Με την ολοκλήρωση των παραπάνω δράσεων ζητήθηκε από τα παιδιά να φτιάξουν τις δικές τους αφίσες με θέμα είτε τα παιδικά δικαιώματα είτε την παιδική δουλεία.

8                                              2                           9

 

4                                          3                                1

 

5                                                                            6                                   5 1

 

Τέλος, τα παιδιά δημιούργησαν ένα 3λεπτο ηχητικό spot, το οποίο φιλοξενείται στη συχνότητα του ESR.

 

 

 

1η Υποθεματική: Ανθρώπινα Δικαιώματα

Αρχικά αναφερθήκαμε στο νόημα της λέξης δικαίωμα και έπειτα συζητήσαμε για τα δικαιώματα που έχουν οι άνθρωποι, μικροί και μεγάλοι. Με αφορμή την παραπάνω κουβέντα αναφερθήκαμε στην Οικουμενική διακήρυξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και συγκεκριμένα στο πότε, στους λόγους που δημιουργήθηκε και έπειτα μελετήσαμε και εξηγήσαμε τις κατηγορίες των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τη σημασία τους για την ανθρώπινη κοινότητα και για κάθε άνθρωπο ξεχωριστά. Ακόμη, ασχοληθήκαμε με την ιστορία της Ρόζας Παρκ, η οποία τιμήθηκε το 1996 με το προεδρικό μετάλλιο της ελευθερίας για τον αγώνα εναντίον του ρατσισμού. Επίσης παρακολουθήσαμε το βίντεο με τίτλοΤο μαγικό μολύβι της Μαλάλα”  και πιάσαμε κι εμείς το μαγικό μας μολύβι και φτιάξαμε τις δικές μας ζωγραφιές για έναν κόσμο ιδανικό. Τις ζωγραφιές αυτές τις μετατρέψαμε σε e-puzzle και μπορείτε να τα φτιάξετε πατώντας στους συνδέσμους που σας παραθέτουμε παρακάτω…

Μπορείτε να δείτε τα Φύλλα Εργασίας που αξιοποιήθηκαν για όλα τα παραπάνω πατώντας στους παρακάτω συνδέσμους:

Η ιστορία της Οικουμενικής Διακήρυξης

Φύλλο Εργασίας 1

Φύλλο Εργασίας 2

Φύλλο Εργασίας 3

Φύλλο εργασίας 4   &   Φύλλο Εργασίας 4-απαντήσεις

Φύλλο εργασίας 5

Φύλλο Εργασίας 6

Φύλλο εργασίας 7

20230127 130009                          20230127 125932                     20230127 125946

 

e-puzzles…

    e-puzzle 1          e-puzzle 2          e-puzzle 3          e-puzzle 4          e-puzzle 5          e-puzzle 6

e-puzzle 7          e-puzzle 8          e-puzzle 9          e-puzzle 10           e-puzzle 11          e-puzzle 12

e-puzzle 13         e-puzzle 14          e-puzzle 15          e-puzzle 16           e-puzzle 17         e-puzzle 18

 

e-παιχνίδια

Memory                               Βρες τη φράση                           Διάλεξε το σωστό

 

Επιτραπέζια παιχνίδια

Φτιάξτε και παίξτε τα δικά σας επιτραπέζια παιχνίδια ώστε να διασκεδάσετε με την οικογένεια και τους φίλους σας!!!

Ντόμινο:        ντόμινο καρτες                  &               Οδηγίες ΝΤΟΜΙΝΟ

Ρουκ Ζουκ:          κάρτες ρουκ-ζουκ             &               Οδηγίες ΡΟΥΚ-ΖΟΥΚ

 

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ…

20230405 083657          20230405 083717          20230405 084611

20230405 085257          20230405 091932          20230405 092612

 

Θεματική Ενότητα: Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Τίτλος Προγράμματος: “ΔΙΑΤΡΟΦΟλογώντας”

 

Δραστηριότητα 9η

Κατά την υλοποίηση του προγράμματος τα  παιδιά παρακολούθησαν το πρόγραμμα διαδραστικού κινηματογράφου (εκπαιδευτικός οργανισμός Φωτόγραμμα) με τίτλο  “Διατροφή και Υγεία” και είχαν  τη δυνατότητα  να συμμετάσχουν σε βιωματικές, διαδραστικές προβολές, αλληλεπιδρώντας με τα προβαλλόμενα βίντεο με ασύρματα τηλεχειριστήρια.

Πατήστε ΕΔΩ

 

Δραστηριότητα 8η

Ακούστε τις συμβουλές μας ώστε να υιοθετήσετε έναν υγιεινό τρόπο διατροφής. Το 3λεπτο spot μας θα φιλοξενηθεί και στο European School Radio.

 

Δραστηριότητα 7η

Άλλη μια δραστηριότητα σχετική με το θέμα του συγκεκριμένου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων πραγματοποιήθηκε στο μάθημα των εικαστικών με τίτλο “Μελέτη εκ του φυσικου” με την κ.Μαρουδιά Ελευθερίου    ΕΔΩ   μπορείτε να δείτε κάποιες από τις δημιουργίες των παιδιών.

 

Δραστηριότητα 6η

Παρασκευή, 18-11-2022 παιΖΟΥΜΕ όλοι μαζί παιχνίδια διατροφής!!!Διασκεδάζουμε παίζοντας επιτραπέζια και διαδικτυακά παιχνίδια.

Πατώντας ΕΔΩ  θα μας δείτε εάν δράσει και πατώντας ΕΔΩ μπορείτε κι εσείς να παίξετε διαφορά παιχνίδια για τη διατροφή!!!Καλή σας διασκέδαση!!!

 

Δραστηριότητα 5η

Τη Δευτέρα, 7 Νοεμβρίου, επισκέφτηκε το σχολείο μας η διατροφολόγος κ. Μαρία Βερυκόκκου και μίλησε στα παιδιά για την αξία της υγιεινής διατροφής σε συνδυασμό με την άσκηση.

 

 

20221107 115857 1                                              20221107 115537 1

 

 

Δραστηριότητα 4η

Έναυσμα για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα- η οποία πραγματοποιήθηκε από την κ. Μαρουδιά Ελευθερίου, εικαστικό του σχολείου μας- ήταν ένα κινέζικο ρητό που λέει περίπου το εξής “Είμαστε αυτό που βγαίνει κι αυτό  που μπαίνει από το στόμα μας”, δηλαδή “Είμαστε τα λόγια μας και η επιλογή της τροφής μας”.  Μπορεί να μην είναι έτσι ακριβώς, εν μέρει όμως αυτές οι επιλογές μας καθρεφτίζουν τον εαυτό μας. Με αφορμή το δεύτερο αυτό σκέλος, λοιπόν, φτιάξαμε  με τους μαθητές-τριες προσωπογραφίες με τρόφιμα χρησιμοποιώντας την τεχνική του κολάζ και της ζωγραφικής με λαδοπαστέλ.

 

Προσωπογραφίες

 

Δραστηριότητα 3η

Σε αυτό το εργαστήρι τα παιδιά έμαθαν για τις ομάδες τροφίμων και την προσφορά καθεμίας από αυτές στον ανθρώπινο οργανισμό (βιταμίνες, φώσφορο…). Στο τέλος δημιούργησαν το ακόλουθο παζλ τονίζοντας με τον τρόπο αυτό τη σημασία όλων των αμάδων για τον άνθρωπο.

τροφίμων 1

 

Δραστηριότητα 2η

 

Ως αφόρμηση παρακολουθήσαμε το βίντεο της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης «Ονειρομαγειρέματα». Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές για τις ομάδες τροφίμων και τα θρεπτικά συστατικά κάθε ομάδας, η οποία εμπλουτίστηκε και από σχετικές παρουσιάσεις (ppt).

Έπειτα παρακολούθησαν το βίντεο «Το πιάτο της υγιεινής διατροφής» και κλήθηκαν να φτιάξουν το δικό τους πιάτο υγιεινής διατροφής.

 

Εμείς εν δράσει

 

 

Δραστηριότητα 1η

 

Ως αφόρμηση για τον συγκεκριμένο κύκλο εργαστηρίων διαβάσαμε με τους μαθητές το βιβλίο «Μπλιαχ! Πάλι λαχανικά» .οθόνης 2022 10 04 201214

Πρωταγωνίστρια του βιβλίου ήταν ένα κοριτσάκι που ήθελε να τρώει μόνο ζυμαρικά και απεχθανόταν τα λαχανικά, σε αντίθεση με τη μητέρα της, η οποία μαγείρευε υγιεινά γεύματα. Η μικρή καταφέρνει τελικά με ένα δώρο γενεθλίων που κάνει στη μητέρα της  να πετύχει τον σκοπό της… να τρώει καθημερινά ζυμαρικά, αλλά και να ευχαριστήσει και τη μαμά της, αφού  το συγκεκριμένο δώρο δεν ήταν άλλο από ένα βιβλίο μαγειρικής με συνταγές που περιλάμβαναν και τις δύο ομάδες τροφίμων.

Διαβάζοντας το βιβλίο και φτάνοντας στο σημείο που η μικρή αγοράζει το βιβλίο για να λύσει το πρόβλημά της, σταματήσαμε την ανάγνωση και ζητήσαμε από τα παιδιά να μαντέψουν το δώρο και το τέλος της ιστορίας. Τα παιδιά ενθουσιασμένα με οδηγό τη φαντασία τους έδωσαν το δικό τους τέλος και έπειτα διαβάσαμε το τέλος της ιστορίας. Επιπλέον, μετά την ανάγνωση του βιβλίου τους ζητήσαμε να μαντέψουν τον τίτλο του, καθώς είχαμε φροντίσει να καλύψουμε το εξώφυλλο του βιβλίου, ώστε να μην φαίνεται.

Τέλος, οι μαθητές κλήθηκαν  να ζωγραφίσουν μια εικόνα από το βιβλίο που τους άρεσε περισσότερο.

20220925 173212 2                                         20220926 131036 2

Εμείς εν δράσει

 

Θεματική Ενότητα: Φροντίζω το Περιβάλλον

Τίτλος προγράμματος : Γνωρίζοντας τη θάλασσα

Βρείτε τις δράσεις μας πατώντας ΕΔΩ