Απρ 01 2021

Η μουσική των λέξεων

Το μήνυμα της Διεθνούς Οργάνωσης Βιβλίων

για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ) για την

Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2.4.2021

 

Όταν διαβάζουμε, το μυαλό μας βγάζει φτερά.

Όταν γράφουμε, τα δάχτυλά μας τραγουδούν.

 

Οι λέξεις είναι ήχοι από τύμπανα και φλάουτα στη σελίδα,

καλλίφωνα πουλιά που πετούν ψηλά, ελέφαντες που σαλπίζουν,

ποτάμια που κυλούν, καταρράκτες που ξεχύνονται,

πεταλούδες που στροβιλίζονται

ψηλά στον αέρα!

 

Οι λέξεις μας καλούν να χορέψουμε – ρυθμούς, στίχους, χτυποκάρδια, παλιές ιστορίες και νέες,

φανταστικές και αληθινές.

 

Είτε είσαι στο σπίτι ασφαλής

ή τρέχεις να περάσεις τα σύνορα για μια άλλη χώρα

και μια ξένη γλώσσα, οι ιστορίες και τα ποιήματα

σου ανήκουν.

Margarita Engle(Η.Π.Α.)

Ελληνική απόδοση ποιήματος: Λότη Πέτροβιτς -Ανδρουτσοπούλου

 

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.

Φέτος υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα των Η.Π.Α. Το μήνυμα γράφτηκε από την Αμερικανίδα ποιήτρια Margarita Engle και η  αφίσα φιλοτεχνήθηκε από τον Roger Mello, που γεννήθηκε στην Μπραζίλια το 1965.

Σε όλες τις χώρες, τα παιδιά, οι συγγραφείς, οι εικονογράφοι, οι μεταφραστές, οι βιβλιοθηκάριοι, οι εκδότες και οι εκπαιδευτικοί γιορτάζουν την παγκόσμια αυτή ημέρα με διάφορες εκδηλώσεις σε σχολεία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία, πλατείες και άλλους χώρους, δείχνοντας έτσι την αγάπη και το ενδιαφέρον τους για τα βιβλία και το διάβασμα.

Έτσι κι εμείς γιορτάζουμε γράφοντας και ζωγραφίζοντας μικρά βιβλία, παίζοντας και διαβάζοντας και φτιάχνοντας την αφίσα της γιορτής των βιβλίων.

 

 

 

και η γιορτή δεν τελειώνει…  🙂

Κα Κάλη

 

 

 

10 Σχόλια

Μαρ 17 2021

Οι φωτογραφίες λένε ιστορίες.

Τρίτη 16 Μαρτίου 2021. Οι χαρταετοί της Καθαράς Δευτέρας κατέβηκαν από τον ουρανό, αλλά οι δικοί μας χαρταετοί θα συνεχίζουν να πετάνε παρέα με το κορίτσι της φωτογραφίας.

Νίκος Αλιάγας

Με αφορμή αυτή τη φωτογραφία του Νίκου Αλιάγα, παρατηρήσαμε, περιγράψαμε, φανταστήκαμε δημιουργήσαμε τις δικές μας μικρές ιστορίες.

 

Σκοποί: η εξάσκηση της παρατηρητικότητας, η ενεργοποίηση της δημιουργικής σκέψης, η επικοινωνία μέσα από τον προφορικό λόγο και τη ζωγραφική, η καλλιέργεια της φαντασίας και της δημιουργικότητας, η γνωριμία με την τέχνη της φωτογραφίας.

 

Κάθε καινούργια εικόνα είχε να μας διηγηθεί τη δική της μικρή ιστορία και για το τέλος 

«Όλος ο κόσμος της παραλίας! Σαν  γιορτή ! Αν ήταν αλήθεια, θα ήταν τέλειο!»

 

«Όλος ο κόσμος της παραλίας! Σαν  γιορτή ! Αν ήταν αλήθεια, θα ήταν τέλειο!» / ομαδική σύνθεση - κολάζ - φωτογραφία

Με την ευχή να γίνει σύντομα αυτή η γιορτή αληθινή! Καλή Σαρακοστή!

Κα Κάλη

10 Σχόλια

Μαρ 12 2021

Μαζί από μακριά!

– Γίνεται να είμαστε μακριά, αλλά να ζωγραφίσουμε όλοι μαζί την ίδια ζωγραφιά;

– Γίνεται!

Ένα μασκαρά όλοι μαζί

φτιάχνουμε τώρα στη στιγμή!

Δυο ματάκια στρογγυλά

κι ένα στόμα που γελά

δυο φρυδάκια κατσαρά

δυο μουστάκια γυριστά

μια μυτούλα στρογγυλή

μια γραβάτα μακρουλή

ένα σώμα πολύ χοντρό

κι ένα καπέλο πολύ ψηλό

μια ζώνη στη μέση σφιχτά

χέρια πόδια πολύ μικρά

ένα μασκαρά όλοι μαζί

φτιάξαμε τώρα στη στιγμή!!!

Ένα αποκριάτικο τραγούδι της Μαρίας Κυνηγού που κάθε φορά  που το τραγουδάω, του αλλάζω τους στίχους και παρακινώ τα παιδιά να αυτοσχεδιάζουν και  να δημιουργούν  τον δικό τους μασκαρά.

Έτσι λοιπόν μπροστά στις οθόνες μας, με τα χαρτιά και τα μολύβια μας έτοιμα, ένας- ένας πρόσθεσε το δικό του στίχο που όλοι ζωγραφίσαμε στο χαρτί μας. Στο τέλος του τραγουδιού, είχε ο καθένας μας ένα μασκαρά που ήταν σαν να τον είχε ζωγραφίσει μαζί με τους φίλους του.  Οι μασκαράδες  είναι ίδιοι  αλλά διαφορετικοί.

Στο διάστημα που κάνουμε τηλεκπαίδευση μας έχει λείψει η συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες, η συνεργασία και η αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών. Αυτό το αποκριάτικο τραγουδάκι που έγινε ζωγραφιά, ήταν μια προσπάθεια να φτιάξουμε κάτι όλοι μαζί διαδικτυακά.

Απολαύστε τους μασκαράδες μας! Καλή Αποκριά!

Κα Κάλη

 

Made with Padlet

10 Σχόλια

Φεβ 24 2021

Μαθαίνουμε για τα αδέσποτα ζώα

Με αφορμή τις φωτογραφίες με τις γάτες που έβγαλε η Ελπίδα σε μια βόλτα της, μιλήσαμε για τα αδέσποτα ζώα. Είδαμε την ταινία KITBULL της PIXAR, διαβάσαμε μια ιστορία, γίναμε δημοσιογράφοι, είπαμε ποιήματα, μιλήσαμε για τα δικά μας κατοικίδια, φανταστικά και πραγματικά, είδαμε τον πίνακα του Paul Klee «Γάτα και πουλί» και σχεδιάσαμε με γραμμές το δικό μας αντίγραφο και το χρωματίσαμε. Φτιάξαμε έτσι ένα φανταστικό μουσείο και εδώ μπορείτε να δείτε τα έργα της συλλογής.

κ. Θανάσης

 

Made with Padlet

10 Σχόλια

Φεβ 09 2021

Η γειτονιά των ονείρων μας, η Πλάκα.

Μια μέρα πριν από την ανακοίνωση οτι θα κλείσουν τα σχολεία λόγω των μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού στην Αττική, προλάβαμε να ολοκληρώσουμε την μακέτα της γειτονιάς μας. Μια ομαδική εργασία που φτιάχτηκε με χαρά, φαντασία και πολλά χρώματα. Σήμερα 10 Φεβρουαρίου, σπιτάκια, ανθρωπάκια, δέντρα, λουλούδια, αεροπλάνα, πεταλούδες, αμαξάκια, φανάρια, παγκάκια και όλες οι πολύχρωμες κατασκευές μπήκαν προσεκτικά σε σακουλάκια για να τις πάρει κάθε παιδί στο σπίτι του. 

Από αύριο, και για όσες μέρες χρειαστεί, θα βλεπόμαστε μέσα από τις οθόνες, τα κομμάτια της «ονειρεμένης μας γειτονιάς » που θα έχουμε στο σπίτι θα μας θυμίζουν τους φίλους μας και η ομάδα μας θα περιμένει με υπομονή να ανταμώσει ξανά την Άνοιξη!

 

«Η γειτονιά μας έχει χρωματιστά σπίτια, σχολεία παλαιά σαν το δικό μας, έχει δέντρα, λουλούδια, άμαξες και αυτοκίνητα, παιδάκια που πηγαίνουν στο σχολείο, φανάρια, πεταλούδες, αεροπλάνα, παιχνίδια.

Έχει την Ακρόπολη με τον Παρθενώνα.

Η Πλάκα είναι η καλύτερη και ομορφότερη και θαυμαστότερη γειτονιά στον κόσμο.

Το σχολείο μας είναι στην Πλάκα, στην οδό Ανδριανού.

 

Αυτή είναι η Πλάκα των ονείρων μας!»

 

 μακέτα και λόγια: Αργύρης,  Βίκτωρας, Γιώργος Ρ, Γιώργος Λ, Γιώργος Μπ, Ελπίδα, Ζωή, Ιάσονας, Κωνσταντίνα, Λάουρα, Μελίνα, Μυρτώ, Νικολής, Οδυσσέας, Όλγα, Πρωτέας, Σοφία, Στέλιος, Φίλια

 

 

κα Κάλη

10 Σχόλια

Δεκ 24 2020

Τα παιδιά εύχονται

 

Made with Padlet

10 Σχόλια

Δεκ 22 2020

ο Άγιος Βασίλης φέτος θα βρει την αλφαβήτα μας στις οθόνες

Κάθε χρόνο στο Νηπιαγωγείο μας συνηθίζουμε να  φτιάχνουμε όλοι μαζί μιαν αλφαβήτα για τον Άγιο Βασίλη. Έχει γίνει  πια έθιμο. Την γράφουμε, την ζωγραφίζουμε σ’ ένα μεγάλο χαρτί και την αφήνουμε στο σχολείο για να την δει ο Άγιος Βασίλης την Πρωτοχρονιά.

 

«Άγιος Βασίλης έρχεται Γενά- Γενάρης ξημερώνει
Βασίλη μ’ πούθεν έρχεσαι κι απού- κι απούθε κατεβαίνεις.

Από τη μάνα μ’ έρχομαι και στο σχολειό πηγαίνω
να πα να μάθω γράμματα, να πω την αλφαβήτα»,

τραγουδάμε στα Κάλαντα που μπορείτε να τα ακούσετε εδώ

 

Φέτος που η δια ζώσης διδασκαλία στα σχολεία έχει ανασταλεί λόγω του κορονοϊού, η Αλφαβήτα μας ετοιμάστηκε διαδικτυακά.

Η παιδαγωγική αρχή της συντροφικότητας και της συνεργατικής δράσης προσαρμόστηκε στις δυνατότητες που δίνει η τηλεκπαίδευση. Τα παιδιά εργάστηκαν ατομικά κατά την διάρκεια του μαθήματος για να καταλήξουμε σε ένα κοινό αποτέλεσμα, την Αλφαβήτα μας.

Στην δια ζώσης εκπαίδευση η χαρά της συμμετοχής σ΄ένα κοινό αποτέλεσμα είναι ταυτόχρονη με την δημιουργία. Στην περίπτωσή μας όμως μεσολάβησε ο χρόνος που χρειάζεται να φωτογραφηθούν τα έργα, να σταλούν με e-mail και να μονταριστούν σε video. Στο διάστημα αυτό τα παιδιά έχουν κάνει πολλά και διαφορετικά πράγματα και πιθανόν να έχουν «ξεχάσει» την δραστηριότητα.

Αναρωτιόμουν πως θα νιώσουν βλέποντας ξανά τα έργα τους, ο καθένας από την δική του οθόνη, ένα- ένα να συνθέτουν αυτή τη φορά την αλφαβήτα.

Ευτυχώς την οθόνη μου διαπέρασαν μερικά χαμόγελα  και μια υποψία ότι ίσως οι στόχοι της δραστηριότητας – κύριοι και επιμέρους- ως ένα βαθμό, να  επιτεύχθηκαν.

 

Ας απολαύσουμε την Αλφαβήτα! Έχουμε συμφωνήσει πως την Πρωτοχρονιά θα ανοίξουμε τις οθόνες μας για 2 λεπτά, όσο διαρκεί το βίντεο, για να την δει ο Άγιος Βασίλης  🙂 

Με την αγάπη μου, καλή αντάμωση!  κα Κάλη

 

 

 

 

 

 

 

Αγαπητοί γονείς,

Ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία σας όλο αυτό το δύσκολο διάστημα που γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουμε κληθεί να διαχειριστούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις .

Από τις μεγαλύτερες δυσκολίες της τηλεκπαίδευσης στα μικρά παιδιά είναι η έλλειψη της συναισθηματικής επικοινωνίας, η οποία όχι μόνο προάγει τις σχέσεις αλλά και διευκολύνει τη μάθηση. Η ένταξη στην ομάδα, η συνεργασία τους ως υπεύθυνα μέλη, ισότιμα και δημιουργικά, καλλιεργεί τις ψυχικές τους δυνάμεις, αναπτύσσει τις  φιλικές τους σχέσεις και δημιουργεί συνθήκες που  κάνουν τα παιδιά να αισθάνονται χαρούμενα.

Συνεχίζουμε με υπομονή και δύναμη, για όσο χρειαστεί, τα διαδικτυακά μας μαθήματα φροντίζοντας την υγεία μας.

Παρακαλούμε συνεχίστε να στέκεστε διακριτικά  κοντά στα παιδιά την ώρα του μαθήματος, ώστε να νιώθουν ότι τα υποστηρίζετε και τα βοηθάτε, χωρίς να τα υποκαθιστάτε.

Προσπαθήστε, όσο είναι δυνατόν, να έχουν χώρο να κινηθούν μέσα στο σπίτι, να χορέψουν, να κάνουν γυμναστική ή να πηγαίνετε  μια βόλτα. Αγκαλιάστε τα περισσότερο αυτό το διάστημα, ίσως να  το έχουν περισσότερη ανάγκη.

Όπως θα έχετε παρατηρήσει, το διάστημα αυτό  δεν έχουμε κάνει αναρτήσεις. Καθώς οι στόχοι του ιστολογίου μας είναι να λειτουργεί σαν  ένα είδος ημερολογίου της σχολικής τάξης και μια συνέχεια του σχολείου στο σπίτι, τώρα που  η σχολική τάξη έχει μεταφερθεί στο σπίτι, οι αναρτήσεις μας θα είναι λιγότερες.

 

10 Σχόλια

Νοέ 22 2020

Ένα ρόδι στο σχολείο ( μύηση στις Φυσικές Επιστήμες)

Ένα πρωί του Οκτωβρίου ο Νικολής, μετά από μια εκδρομή στο χωριό του, ήρθε στο σχολείο κρατώντας ένα ρόδι και δυο κλαδιά βαμβακιού. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν.

Το ρόδι τράβηξε την προσοχή τους λόγω του σχήματος του χρώματος αλλά και των γλυκών σπόρων που ήξεραν ότι έχει μέσα.

Βαμβάκι έβλεπαν για πρώτη φορά. Κάποιος είπε «έβαλαν βαμβάκι στα κλαδιά για να μην μας τρυπάνε τα αγκάθια». Έτσι ξεκίνησε η συζήτηση εκείνη την ημέρα και αξιοποιώντας το ενδιαφέρον τους οργανώθηκε μια σειρά δραστηριοτήτων που περιλάμβανε:

  • Συζητήσεις και υποθέσεις
  • Πειραματισμούς
  • Συλλογή πληροφοριών από ηλεκτρονικές πηγές και βιβλία
  • Προβολή σύντομων βίντεο που δείχνουν τον κύκλο της ζωής ενός δέντρου, πως συλλέγεται το βαμβάκι και πως γίνεται το ύφασμα κλπ.)
  • Περιγραφές
  • Αφήγηση ιστοριών (ο μύθος της Περσεφόνης)
  • Ζωγραφική και ομαδικά κολάζ
  • Φωτογράφιση
  • Οργάνωση «του τραπεζιού της επιστήμης» με τον απαραίτητο εξοπλισμό ( φακούς, δοχεία κλπ) ώστε να μπορούν να παρατηρούν, να διερευνούν, να καταγράφουν, να επιλύουν προβλήματα.

Το κλείσιμο του σχολείου λόγω Covid 19 βρήκε το «τραπέζι της επιστήμης» με φυτρωμένους σπόρους φακής, με μια κορδέλα από φωτογραφίες που έβγαζαν τα παιδιά παρατηρώντας την ανάπτυξη των φυτών ( για τα περισσότερα παιδιά ήταν η πρώτη φορά που έβγαζαν φωτογραφία με φωτογραφική μηχανή) και το ημερολόγιο των σπόρων συμπληρωμένο μέχρι την 29η μέρα.

Μέχρι να γυρίσουμε στο σχολείο και να συνεχίσουμε τα πειράματα και τις  παρατηρήσεις μας, ας  δούμε σ’ ένα μικρό βίντεο  με τις φωτογραφίες.

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας

από την πρώτη κιόλας μέρα των τηλεδιασκέψεων.  

Ευχόμαστε να συναντηθούμε σύντομα στο σχολείο!

 

10 Σχόλια

Νοέ 12 2020

Ένα πορτρέτο με μάσκα

10 Σχόλια

Οκτ 13 2020

Μια φωτογραφία, μια ιστορία όλοι μαζί.

Ένας αρκούδος στη βάρκα

 

 

Μια φορά κι έναν καιρό ένα αρκουδάκι ζούσε σ’ ένα σπίτι με ένα παιδάκι που είχε μια μαμά κι έναν μπαμπά.

Το παιδάκι κοιμόταν παρέα με το αρκουδάκι.

Μια μέρα πήγανε ταξίδι με μια βάρκα στη Γλυφάδα.

Το παιδάκι ξέχασε το αρκουδάκι στη βάρκα και γύρισε στο σπίτι χωρίς αυτό.

Το παιδάκι και το αρκουδάκι στενοχωρήθηκαν πολύ.

Η μαμά και ο μπαμπάς πήγαν να ψάξουν για το αρκουδάκι, αλλά δεν το βρήκαν γιατί το είχε ένας ψαράς στη βάρκα του. Στενοχωρήθηκε πάλι το παιδί. Το αρκουδάκι ήταν κι αυτό στενοχωρημένο, αλλά οι δυο μαύρες γάτες του ψαρά του έκαναν παρέα.

Έψαξαν όμως ξανά και πήγαν σε άλλα νησιά και το βρήκαν.

Το παιδάκι χάρηκε πάρα πολύ, αγκάλιασε τους γονείς του με φιλιά πολλά και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.

 

Με αφορμή μια φωτογραφία που τράβηξα σε μια θαλασσινή μου βόλτα, φτιάξαμε όλοι μαζί αυτή την ιστορία. Είναι η πρώτη μας. Θα ακολουθήσουν κι άλλες  🙂    

                                                                            κυρία Κάλη

 

 

 

 

10 Σχόλια

Ιούν 24 2020

Το Νηπιαγωγείο που είχε φτερά!

Άλλη μια σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της. Αυτή η χρονιά όμως δεν έμοιαζε με τις άλλες καθώς αναγκαστήκαμε λόγω της πανδημίας να κλείσουμε για δυόμιση σχεδόν μήνες.

Ο Ιούνιος μας βρήκε πάλι στο σχολείο  με διαφορετικές συνθήκες,  αλλά και πολλά χαμόγελα.

 

Τα παιδιά  έδειξαν για άλλη μια φορά πόσο πολύ υπεύθυνα μπορούν να είναι  για τον εαυτό τους και την ομάδα. Είναι αξιέπαινα και αξιοθαύμαστα!

 

Συνήθως λίγο πριν αποχαιρετιστούμε για το Καλοκαίρι, ετοιμάζουμε μια γιορτή και μοιραζόμαστε τη χαρά μας  με γονείς και φίλους για όλα όσα μάθαμε και ζήσαμε μαζί.

Φέτος που οι συνθήκες είναι διαφορετικές, αποφασίσαμε να μοιραστούμε την αγάπη μας με  ευχές, ζωγραφιές και τραγούδι στο βίντεο που ακολουθεί.

 

Ελπίζουμε να το χαρείτε!

 

 

 

Ευχόμαστε Καλό Καλοκαίρι με Υγεία! 

Καλή Αντάμωση!

Καλή αρχή στα μεγάλα παιδάκια μας

που τον Σεπτέμβριο θα πάνε στο Δημοτικό!

10 Σχόλια

Μαΐ 27 2020

Οι καταπληκτικές σας εργασίες

Ας δούμε τις υπέροχες εργασίες που κάνατε τις τελευταίες μέρες! Μπράβο, Μπράβο Μπράβο!!!

 

Made with Padlet

Αγαπητοί γονείς,

Προσπαθήσαμε όλο αυτό το διάστημα που το σχολείο ήταν κλειστό να διατηρήσουμε,  την επικοινωνία και το ενδιαφέρον των μαθητών μας για το σχολείο, μέσα από τις δραστηριότητες που προτείναμε.

Δεν θα τα καταφέρναμε χωρίς τη δική σας συνεργασία και γι΄αυτό σας ευχαριστούμε πολύ!

10 Σχόλια

Επόμενα »