Ξενάγηση στην Ήπειρο μέσω διαδραστικής εικόνας

Ο μαθητής Γιώργος Γιαννούλης δημιούργησε μια διαδραστική εικόνα με τα μέρη που επισκεφτήκαν οι μαθητές των περιβαλλοντικών ομάδων.
Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο και στα σημεία με τα αστεράκια.

https://view.genial.ly/5cd412159d5aca0f71d0adaa/interactive-content-interactive-image

Πρόγραμμα Εξετάσεων Μαΐου-Ιουνίου

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΡΑΠΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

1ης  ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΜΑΪΟΥ-ΙΟΥΝΙΟΥ 2019

 

ΗΜΕΡΑ ΩΡΑ ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ
Πέμπτη

30

Μαΐου

08.15 Α΄ Μαθηματικά Σ. Μπουνόβα
Β΄ Σ. Μπουνόβα, Π. Παλτίδου
10.30 Γ΄ Νεοελληνική Γλώσσα &

Λογοτεχνία

Α. Σαββατοπούλου , Α. Κουτσογιάννη, Ο. Κελεμουρίδου
Τρίτη

4

Ιουνίου

08.15 Α΄ Ιστορία Α. Σαββατοπούλου , Ο. Κελεμουρίδου
Β΄ Α. Κουτσογιάννη  Ο. Κελεμουρίδου
10.30 Γ΄ Μαθηματικά Π. Παλτίδου
Τετάρτη

5

Ιουνίου

08.15 Α΄ Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία Α. Κώστα – Τούσια ,

Ο. Κελεμουρίδου

Β΄ Δ. Κάγκας
11.15 Γ΄ Φυσική Π. Παρίσης
Πέμπτη

6

Ιουνίου

08.15 Α΄ Φυσική Π. Παρίσης
Β΄ Π. Παρίσης
10.30 Γ΄ Ιστορία Α. Σαββατοπούλου

 

Ηλεκτρονικές εγγραφές



Λήψη αρχείου

 

 

Παρουσίαση σχολικών προγραμμάτων

Ο επίλογος του προγράμματος ΠΕ «Τα βότανα στη ζωή και στην πόλη μας»

Ένα ακόμα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης έφτασε στο τέλος του. Η ομάδα μας έχοντας για φέτος ως θέμα «Τα βότανα στη ζωή και στην πόλη μας» ανέπτυξε ποικίλες δράσεις και ασχολήθηκε με αρκετές πτυχές του θέματος. Επίσης, ήρθε σε επαφή με φορείς (ΚΠΕ, σχολεία) και ειδικούς πάνω στο θέμα των βοτάνων προκειμένου να εμπλουτίσει τις εμπειρίες των μελών της.

Θεωρούμε ότι οι περισσότεροι από τους στόχους που τέθηκαν στην αρχή του προγράμματος επιτεύχθηκαν καθώς τα μέλη της ομάδας απέκτησαν γνώσεις πάνω στις ιδιότητες, την καλλιέργεια και τη χρήση των βοτάνων, ευαισθητοποιήθηκαν οικολογικά και συνειδητοποίησαν την ανάγκη να δείχνουν σεβασμό και να προστατεύουν το περιβάλλον, εξασκήθηκαν στην εκπόνηση εργασιών, έκαναν φίλους και έμαθαν να δουλεύουν ομαδικά και γενικότερα εμπλούτισαν τις εμπειρίες τους.

Η συμμετοχή των παιδιών ήταν εξαιρετική· έδειξαν προθυμία, ενθουσιασμό, ερευνητικό και ομαδικό πνεύμα. Πολλά από αυτά αφιέρωσαν στο πρόγραμμα κομμάτια του προσωπικού τους χρόνου και – παρά τις πιεστικές υποχρεώσεις τους- υπήρξαν συνεπή.

Για όλους τους παραπάνω λόγους ευχαριστούμε θερμά τα μέλη της ομάδας που είχαμε μια τόσο δημιουργική και ευχάριστη χρονιά στο πρόγραμμα της περιβαλλοντικής μας εκπαίδευσης.

 

Οι υπεύθυνοι του προγράμματος

 

Κώστα-Τούσια Αλεξάνδρα

Κάγκας Δημήτρης

 

Οι καρποί των κόπων μας… τα βοτανοδώρα μας

Τι καλύτερο για το κλείσιμο της φετινής περιβαλλοντικής αγωγής από το να γευτούμε τους καρπούς των κόπων μας; Αφού, λοιπόν, τρίψαμε την αποξηραμένη λεβάντα, φυτέψαμε μοσχεύματα αρωματικών φυτών και βοτάνων στο σχολικό θερμοκήπιο, μαζέψαμε φύλλα δάφνης από τον σχολικό μας κήπο και τα αποξηράναμε, ήρθε η ώρα να ετοιμάσουμε τα «βοτανοδώρα» μας. Η λεβάντα μπήκε σε πουγκιά οργάντζας για να αρωματίσει και να προφυλάξει από το σκώρο τις ντουλάπες μας. Τα νέα φυτά που δημιουργήθηκαν από τα μοσχεύματα των βοτάνων -χάρη στην αμέριστη βοήθεια του κ. Μητσιάνη Σωτήρη, γεωπόνου του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.- μεταφυτεύτηκαν σε γλαστράκια για να σχηματίσουμε τον προσωπικό μας βοτανόκηπο. Τα αποξηραμένα δαφνόφυλλα  τοποθετήθηκαν σε χάρτινα σακουλάκια για να νοστιμίσουν τα φαγητά μας.

Η φύση μάς πρόσφερε απλόχερα τα δώρα της και εμείς -ίσως για πρώτη φορά- είδαμε όλα αυτά τα μικρά βότανα-θαύματα που βρίσκονται γύρω μας (και μέχρι χτες τα προσπερνούσαμε αδιάφορα θεωρώντας τα δεδομένα) να έχουν πρακτική εφαρμογή στην καθημερινότητά μας. Γίναμε, λοιπόν, για λίγο τροφοσυλλέκτες, καταβάλλαμε και μια σχετική προσπάθεια και … ιδού τα αποτελέσματα!

Έκθεση του μαθήματος τεχνολογίας

Στην αίθουσα εκδηλώσεων του 3ου Γυμνασίου Νάουσας θα λειτουργήσει έκθεση με τις δημιουργίες των μαθητών στο μάθημα της τεχνολογίας. Η έναρξη της έκθεσης θα γίνει την Τετάρτη 22-5-19 στις 10.00 π.μ όπου οι μαθητές όλων των τάξεων θα παρουσιάσουν με διάφορους τρόπους τη δουλειά τους. Η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι την Πέμπτη 23/5/19. Μην τη χάσετε!

Τα βότανα στην πόλη μας

Τα αυτοφυή βότανα της περιοχής της Νάουσας είχαν την τιμητική τους στην εξόρμηση που έκανε η ομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του γυμνασίου μας στο άλσος του Αγίου Νικολάου. Πολύτιμος καθοδηγητής μας ο πολυπράγμων κ. Νίκος Κύρου που ασχολείται -μεταξύ άλλων- και με τα βότανα αρθογραφώντας σχετικά με αυτά, φωτογραφίζοντάς τα και διατηρώντας και το δικό του σχετικό ιστολόγιο (http://oikokyr.blogspot.com), απόδειξη ότι είναι ιδιαίτερος γνώστης τους.

Στη βόλτα μας, λοιπόν, ανακαλύψαμε αυτοφυή βότανα της περιοχής μας, μάθαμε να αναγνωρίζουμε ορισμένα από αυτά που μέχρι τώρα πιθανόν τα προσπερνούσαμε, πληροφορηθήκαμε ποια είναι τα στοιχεία που χρησιμοποιούμε από αυτά (φύλλα, ρίζα, άνθη, καρποί) και τις ιδιότητές τους, πότε είναι η κατάλληλη εποχή για να συλλέξουμε το καθένα από αυτά, πόσο είναι ασφαλής η χρήση τους και ότι ενδημικά βότανα θα συναντήσουμε σε πιο μεγάλα υψόμετρα στο βουνό μας, στο Βέρμιο.

Κυρίως, όμως, χάρη στην κατατοπιστικότατη ξενάγηση του κ. Κύρου αντιληφθήκαμε ότι, αν και περπατήσαμε σε μια μικρή ακτίνα, η πόλη μας είναι γεμάτη από αυτοφυή βότανα που ευδοκιμούν και σε ποσότητα και σε ποικιλία. Δικαίως, επομένως, ο Ηρόδοτος τοποθετεί τους κήπους του μυθικού βασιλιά Μίδα στη Νάουσα.

Δεν θα ήταν, λοιπόν, υπερβολή να πούμε: ΝΑΟΥΣΑ, η πόλη των βοτάνων.

 

Η εμπειρία της επίσκεψης των Ιταλών και των Ισπανών στην Ελλάδα

Την τελευταία ημέρα πριν το Πάσχα οι μαθητές που συμμετείχαν στις δραστηριότητες με τα συνεργαζόμενα σχολεία της Ιταλίας και της Ισπανίας του Προγράμματος Εράσμους+ παρουσίασαν τις εμπειρίες τους στους συμμαθητές τους. Μετέφεραν τον ενθουσιάσμό τους από τη συνεργασία που είχαν με τους μαθητές των σχολείων του εξωτερικού. Ο απολογισμός της επίσκεψης και η αποτίμηση των αποτελεσμάτων βρίσκονται στους παρακάτω συνδέσμους:

EQUAL IN GREECE – 2nd PUPILS EXCHANGE TO NAOUSSA

https://issuu.com/jgraord916/docs/march_2019_newsletter

OUTPUTS AND RESULTS

Each of the activities has a corresponding Lesson Plan created by Greek teachers: Concert, Masterchef, Entrepreneurship, and the 7 themes.

https://drive.google.com/file/d/1DoTc2F6-uiQjivjrPidbPv7ZqC9LwywF/view?usp=sharing

Following the pupil exchange, the three countries have completed the booklet prepared by Greek teachers to assess what they had learned as well as aiming to encourage critical thinking and reflection upon their experience.

Pupils have also prepared a Travel book with photographs, videos and oral archives recounting their emotions about the trip. Teachers have also prepared videos about the events and presentations to share the experience with the Spanish and Italian families.

“Photo Album” (Greece) : https://youtu.be/S4PM6D37Ob0

“#Equal in Greece” (Spain) : https://youtu.be/iajFo_QHldA

“Equal In Greece Pupils Exchange to Naoussa (Spain) : https://www.storyjumper.com/book/index/67767195

“After mobility presentation for families”: https://view.genial.ly/5caa5601e4401c23df86f1b8/presentation-reunion-posterior-intercambio-grecia

“Presentation Equal in Greece” (Italy): https://view.genial.ly/5caa26eaa5f6ee6c14342767/presentation-equal-in-greece

“Travel Book with Storyjumper” (Italy): https://www.storyjumper.com/book/index/67665765

“Completed Equal in Greece Booklet” (Italy): https://drive.google.com/file/d/1tEMkMn8kbb1qEHR0RKrdJfgUFhNOFz33/view?usp=sharing

 

All these activities and outputs have been posted in our website, Social Networks (Twitter, Facebook, Instagram and Telegram) and in our Youtube Channel.

You can also find this information on our Twinspace “We are European, We are Equal”.

DISSEMINATION:

This pupil exchange has lead to fantastic dissemination in the three countries:

In Naoussa (Greece): https://3gymnaou.gr

In San Nicandro Garganico (Italy): https://www.sannicandro.org/notizie/scuola/5976-progetto-erasmus-i-ragazzi-della-dalessandro-vocino-in-grecia

In Cordoba (Spain): https://www.youtube.com/watch?v=UYykFj73CDU&feature=share

8 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα των Ρομά

Οι μαθητές του Προγράμματος Εράσμους+ «Είμαστε Ευρωπαίοι, Είμαστε Ίσοι» στα πλαίσια του γιορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας των Ρομά παρακολούθησαν βίντεο για την ιστορία των Ρομά με βάση το οποίο δημιούργησαν τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις για το παρακάτω κουίζ.

Δες τι γνωρίζεις για την ιστορία των Ρομά.

https://quizlet.com/_6o449g

 

Φιλόξενη ξενάγηση στη Vermion Herbs

Μια ενδιαφέρουσα ξενάγηση στο αγρόκτημα της εταιρίας Vermion Herbs είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει η ομάδα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Τα Βότανα». Οι ιδιοκτήτες του αγροκτήματος κ. Έφη Αδαμίδου και κ. Γιάννης Τζούλας μας ενημέρωσαν με προθυμία για τα καλλιεργούμενα βότανα και τις ιδιότητες των πιο σημαντικών από αυτά, μας έδωσαν πληροφορίες για τη βιοκαλλιέργεια που εφαρμόζουν στο κτήμα τους καθώς και για το ποια βότανα προτιμούν περισσότερο οι καταναλωτές. Τόνισαν την ολοένα και μεγαλύτερη αξιοποίηση των βοτάνων από τις φαρμακοβιομηχανίες για την παρασκευή φαρμάκων και την αυξητική τάση που υπάρχει από την πλευρά του κοινού στη χρήση των βοτάνων. Δεν έκρυψαν ότι η βιολογική καλλιέργεια των βοτάνων απαιτεί πολλή δουλειά και ενέχει μεγάλο ρίσκο καθώς η παραγωγή δεν μπορεί να είναι μεγάλη -όπως στη συμβατική καλλιέργεια- και κινδυνεύει από ασθένειες των φυτών που πρέπει να αντιμετωπιστούν με εναλλακτικούς τρόπους.

Τα μέλη της περιβαλλοντικής ομάδας είδαν, άγγιξαν, μύρισαν το μελισσόχορτο, τη ρίγανη, το φασκόμηλο, την αχίλλεια, το θυμάρι, την εχινάκεια, το τσάι του βουνού, τη λουϊζα κ.α. και έφυγαν ενθουσιασμένα από το αγρόκτημα λαμβάνοντας και ως δώρα φιλοξενίας νέα φυτά για να κάνουν τις δικές τους… βοτανικές απόπειρες.

Ευχαριστούμε τους φιλόξενους ιδιοκτήτες που μας κέρδισαν με την αισιοδοξία τους, το χαμόγελο και την προθυμία τους!

 

Κουίζ για τα σπήλαια

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς οι μαθητές της περιβαλλονικής ομάδας «Σπήλαια της Νάουσας» του σχολείου μας  έψαξαν πληροφορίες για τα σπήλαια. Με βάση αυτές τις πληροφορίες δημιουργήθηκε ένα ηλεκτρονικό κουίζ με κάρτες. Στη μια πλευρά της κάρτας υπάρχει η ερώτηση και κάνοντας κλικ πάνω της εμφανίζεται η απάντηση. Για να φανούν οι κάρτες πρέπει να κατεβάσεις νλίγο την πλαϊνή μπάρα. Με το βελάκι προχωράς στην επόμενη ή στην προηγούμενη κάρτα.

Δοκίμασε τις γνώσεις σου κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο!

https://quizlet.com/_6lub7c

 

 

Και εγένετο… «Το βοτανόδεντρο των αισθήσεων»

Πώς μπορεί ένα ξερό κλαδί να ζωντανέψει ξανά και να μεταμορφωθεί σε μια ενδιαφέρουσα κατασκευή; Την απάντηση έδωσαν τα μέλη της ομάδας «Βότανα», όταν αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν ένα τέτοιο κλαδί ώστε να του δώσουν πάλι πνοή και να το χρησιμοποιήσουν προς όφελος της θεματικής τους. Έτσι κρέμασαν πάνω του με πολύχρωμες κορδέλες αποξηραμένα βότανα μέσα σε τούλια ώστε να μπορεί όποιος επιθυμεί να τα αγγίξει, να τα δει και… κυρίως να τα μυρίσει. Το δεντράκι αμέσως φάνταξε. Επειδή, όμως, δεν είναι όλοι γνώστες των βοτάνων, τα παιδιά φρόντισαν και τοποθέτησαν και ενημερωτικά καρτελάκια στο καθένα από αυτά με την ονομασία του και τις ιδιότητές του. Ετοίμασαν, μάλιστα και έναν έγχρωμο κατάλογο όπου αναγράφονται τα βότανα, οι ιδιότητές τους και τα συνοδεύει και μια φωτογραφία τους ώστε να είναι περισσότερο αναγνωρίσιμα.

Στη συνέχεια έδωσαν στην υπόλοιπη σχολική κοινότητα το σύνθημα:

Κοιτάξτε, αγγίξτε, μυρίστε…

Eξερευνώντας τα σπήλαια

Λίγοι μόνο γενναίοι μαθητές από την περιβαλλοντική ομάδα «Σπήλαια της Νάουσας» εξερεύνησαμε τα σπήλαια της περιοχής του νοσοκομείου Νάουσας.

Βρήκαμε τρία σπήλαια. Φαίνονταν τεχνητά και όταν μπήκαμε μέσα βεβαιωθήκαμε. Ρωτήσαμε έναν περίοικο και μας το επιβεβαίωσε. Την περίοδο του πολέμου φτιάχτηκαν για να χρησιμοποιηθούν ως καταφύγια. Στην περιοχή υπήρχε εργοστάσιο και οι εργαζόμενοι έπρεπε να προφυλαχτούν κατά τη διάρκεια των βομβαρδισμών. Μάλιστα, το ένα έχει δύο εισόδους/εξόδους στην περίπτωση που η μία έκλεινε.

Κάντε κλικ και θα εμφανιστεί ένας χάρτης. Ψάξτε να δείτε που πήγαμε πατώντας τα μωβ σύμβολα. Βρέστε και τον κρυμμένο καταρράκτη…

Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων στις 4 Απριλίου σας
επισυνάπτουμε κάποια από τα κοινωνικά μηνύματα καθώς και κάποια σποτ που έχουν επιμεληθεί
φιλοζωικά σωματεία τα οποία δημιουργήθηκαν με σκοπό την ενημέρωση του κοινού.

 

Παλαιότερα άρθρα «

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων