Στον τρίτο θεματικό κύκλο “Φροντίζω το περιβάλλον” με τίτλο “Η γη μας έχει μια πληγή, το όνομα της είναι κλιματική αλλαγή”, τα παιδιά μέσα από βιωματικές δράσεις, αναζήτηση πληροφοριών και εκπαιδευτικά βίντεο ενημερώθηκαν για το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής και των αρνητικών συνεπειών της για το μέλλον του πλανήτη.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με διερεύνηση των αρχικών γνώσεων και εμπειριών των παιδιών γύρω από την έννοια “περιβάλλον”. Μέσα από αυθεντικές διαλεκτικές συνθήκες που ευνοούν την αλληλεπίδραση και την ανταλλαγή ιδεών τα παιδιά διαμόρφωσαν ένα ιστόγραμμα των αρχικών γνώσεων και ταυτόχρονα διατύπωσαν τα ερωτήματα και τους προβληματισμούς τους γύρω από το υπό διερεύνηση ζήτημα.
Μέσα από τη διδακτική αξιοποίηση εκπαιδευτικών βίντεο και την ανάγνωση σχετικών βιβλίων τα παιδιά έμαθαν για το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής, τα αίτια της υπερθέρμανσης του πλανήτη και τις ολέθριες συνέπειες αυτού του φαινομένου για το μέλλον της ανθρωπότητας.
Με αφορμή τη συμμετοχή του σχολείου μας στο διεθνές περιβαλλοντικό πρόγραμμα για τα οικολογικά σχολεία τα παιδιά ανέλαβαν ενεργό δράση να σώσουν τον πλανήτη που υποφέρει!
Έκαναν έρευνα στο πεδίο εξετάζοντας στο χώρο του σχολείου πώς θα μπορούσαν να κάνουν εξοικονόμηση ενέργειας και να φροντίσουν τα φυτά και τα δέντρα της αυλής.
Με την ενεργό συμμετοχή των γονέων του Συλλόγου του Νηπιαγωγείου μας δεσμεύτηκαν να φροντίζουν το περιβάλλον τους, διαμορφώνοντας τον “οικοκώδικα” του σχολείου, ο οποίος στη συνέχεια εμπλουτίστηκε με τη συνεργασία των παιδιών του τμήματος 2.
Ακολούθησε ο προγραμματισμός και η ανάπτυξη δράσεων για την προστασία του περιβάλλοντος, συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας και φυσικών πόρων και υιοθετώντας θετικές πρακτικές που βοηθούν στη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος.
Χωρίστηκαν σε ομάδες σχετικές με το περιβάλλον κι έφτιαξαν αφίσες που ενημέρωναν τα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου για την ορθή χρήση του νερού, του ηλεκτρικού ρεύματος στην καθημερινή ζωή τους καθώς και για την αξία της σωστής διαχείρισης των απορριμμάτων και της καθημερινής φροντίδας του κήπου.
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ανακύκλωσης τα παιδιά έφτιαξαν κατασκευές με υλικά που μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν κι έστειλαν τα δικά τους μηνύματα για την αξία της ανακύκλωσης μέσα από ζωγραφιές και τραγούδια.
Ενημερώθηκαν για την “ώρα της γης”, όπου όλοι συμφωνήσαμε να συμμετέχουμε, βοηθώντας στην εξοικονόμηση ενέργειας και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα γης ζωγραφίσαμε τη γη έτσι όπως τη φαντάζεται ο καθένας όμορφη. Με αφορμή το τραγούδι “Μάνα γη” ενθαρρύναμε τα παιδιά να εκφράσει το καθένα τη δική του σκέψη για τη γη και όλοι συμφωνήσαμε να της αποδώσουμε την έννοια “σπίτι”, καθώς η γη είναι το σπίτι μας!
Τα παιδιά κατανόησαν με απλό και βιωματικό τρόπο τον κίνδυνο από την υπερθέρμανση του πλανήτη και τις συνέπειες για τη ζωή όλων των έμβιων οργανισμών. Σε μια λεκάνη έστησαν παγόβουνα από παγάκια, τοποθέτησαν τα ζώα που ζουν εκεί κι έφτιαξαν μια πόλη με τα υπόλοιπα παιχνίδια. Άφησαν τη λεκάνη σε μια γωνιά της τάξης και κάθε λίγο παρατηρούσαν τί συνέβαινε καθώς έλιωναν τα παγάκια. Την επόμενη μέρα βρέθηκαν μπροστά σε μία τρομακτική αλήθεια: Οι πάγοι είχαν λιώσει και το νερό είχε παρασύρει τα πάντα!
Τέλος, το σχολείο μας συμμετείχε με μεγάλη χαρά στον καθαρισμό παραλίας, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι με απλές, καθημερινές συνήθειες μπορούμε όλοι μαζί να βοηθήσουμε τον πλανήτη!




























































































