Καλοκαιρινή γιορτή ¨Το παράπονο της γοργόνας¨

Μια  όμορφη και δημιουργική χρονιά έφτασε στο τέλος της! Η φετινή καλοκαιρινή γιορτή του Νηπιαγωγείου μας ήταν εμπνευσμένη από τα οικολογικά προγράμματα που αναπτύχθηκαν και υλοποιήθηκαν τόσο στα πλαίσια των Εργαστηρίων δεξιοτήτων για το περιβάλλον όσο και στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στο πανελλήνιο Περιβαλλοντικό Δίκτυο για τα Οικολογικά Σχολεία.

Τα παιδιά έμαθαν για το φυσικό περιβάλλον, τα δέντρα, τα δάση και τις θάλασσες, για την αξία τους αλλά και τους κινδύνους που διατρέχουν από τις αλόγιστες ανθρώπινες ενέργειες. Ενημερώθηκαν για το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής, τα αίτια και τις συνέπειες στην καθημερινή ζωή και πρότειναν λύσεις, στέλνοντας τα δικά τους μηνύματα μέσα από αφίσες και ενημερωτικά φυλλάδια. Με τη βοήθεια των μαμάδων του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων έφτιαξαν τον οικοκώδικα του σχολείου μας, όπου δεσμεύτηκαν να φροντίζουν και να  προστατεύουν το περιβάλλον γιατί είναι το ¨σπίτι¨ μας! Τέλος έγιναν “ήρωες” του περιβάλλοντος αναλαμβάνοντας εθελοντικά τον καθαρισμό της παραλίας στη Ραφήνα.

Η καλοκαιρινή μας γιορτή με τίτλο¨Το παράπονο της γοργόνας¨ δε θα μπορούσε παρά να έχει οικολογικό περιεχόμενο! Η γοργόνα εκφράζει το παράπονό της για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο θαλάσσιος κόσμος της και δεν είναι άλλο από την μόλυνση της θάλασσας!

Τα ζώα της θάλασσας, τα δελφίνια, τα χταπόδια και οι φώκιες περιγράφουν τους κινδύνους που διατρέχουν από τα πετρέλαια των καραβιών, τα λήμματα των εργοστασίων, τα σκουπίδια που πετούν οι άνθρωποι στο νερό και από την αδιαφορία όλων μας. Οι γλάροι και τα κύματα αναλαμβάνουν να παρηγορήσουν την όμορφη γοργόνα με τραγούδια και χορούς, ενώ οι καπετάνιοι αναλαμβάνουν στα ταξίδια τους να μεταφέρουν τα μηνύματα της γοργόνας και των φίλων της σε όλους τους ανθρώπους!

IMG 20260620 172256

 

 

IMG 20260620 173533IMG 20260620 173750IMG 20260620 173850

¨sos Θάλασσες καθαρές!¨

Πρότυπο Ανάπτυξης Δράσεων Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας
Τίτλος Δράσης
«SOS Θάλασσες Καθαρές: Μικροί Πολίτες, Μεγάλη Δράση!»
Επίπεδο
Το πρόγραμμα υλοποιείται σε μαθητές Νηπιαγωγείου
Θεματικό Πεδίο
Η δράση ανήκει στο θεματικό πεδίο 14 ¨Η ζωή στο νερό¨ με θέμα την προστασία και την ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος.
Σύντομη περιγραφή της Δράσης
Τα παιδιά συμμετέχουν σε δράσεις προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων με έμφαση στη μείωση της θαλάσσιας ρύπανσης μέσω καθαρισμού παραλίας, ενημερωτικών καμπανιών και προώθησης βιώσιμων πρακτικών στη χρήση πλαστικού.

Μάθημα ή τομέας του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων που εντάσσεται:
Στα πλαίσια ανάπτυξης των εργαστηρίων δεξιοτήτων για τον 3ο Θεματικό κύκλο ¨ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ¨ με θέμα την κλιματική αλλαγή και με αφορμή τις οδυνηρές για τον πλανήτη συνέπειες από την κατάχρηση των φυσικών πόρων και την αδιαφορία που επιδεικνύει ο άνθρωπος μολύνοντας το περιβάλλον γύρω του, υλοποιήθηκε το πρόγραμμα σχετικά με την προστασία των θαλασσών συμμετέχοντας παράλληλα σε εθελοντικές δράσεις (Διαγωνισμός ζωγραφικής παιδικής Helmepa, καθαρισμός παραλίας στα πλαίσια οργάνωσης του 15ου μαθητικού φεστιβάλ του δήμου Ραφήνας- Πικερμίου, ομαδικές κατασκευές ενημέρωσης του ευρύτερου κοινού όπως αφίσες και ενημερωτικά φυλλάδια.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Επιδιώκεται να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά σχετικά με την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και να αναπτύξουν στάσεις και δεξιότητες ενεργών πολιτών που συμβάλλουν στη φροντίδα του κοινού καλού, συμμετέχοντας ενεργά σε δράσεις φροντίδας, καθαρισμού και ανακύκλωσης. Επιπλέον το πρόγραμμα αποσκοπεί στο να συνεργάζονται ομαδικά, παίρνοντας μικρές αποφάσεις ως «ενεργοί πολίτες» του Νηπιαγωγείου, μεταφέροντας τα μηνύματά τους και στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο.

Πεδίο Υλοποίησης
Η δράση υλοποιήθηκε τόσο μέσα στα πλαίσια του σχολικού χώρου με την αξιοποίηση ψηφιακού υλικού όσο και σε εξωτερικούς χώρους (παραλία Ραφήνας).

Φάσεις Υλοποίησης Δράσης
Διερεύνηση (2 διδακτικές ώρες)
(επιλογή θέματος μετά από συλλογική διαβούλευση και ανταλλαγή ιδεών)
Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα ανακύκλωσης διαβάσαμε το παραμύθι ¨Μια θάλασσα πλαστικά ¨. Ακολούθησε συζήτηση αναφορικά με τους κινδύνους της θαλάσσιας ζωής καθώς και εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με την μόλυνση των θαλασσών εξαιτίας της άμετρης ανθρώπινης δραστηριότητας αλλά και για το πώς μπορούμε να μειώσουμε το οικολογικό μας αποτύπωμα.
Ακολούθησε πείραμα ¨Καθαρό-βρώμικο νερό¨, όπου τα παιδιά παρατήρησαν πόσο επικίνδυνη μπορεί να αποβεί η θαλάσσια ρύπανση για τη ζωή όλων των έμβιων όντων και αποφάσισαν να καταγράψουν τρόπους που μπορούν να βοηθήσουν τα πλάσματα της θάλασσας αλλά και το περιβάλλον γενικότερα.
Προετοιμασία/Σχεδιασμός (μία διδακτική ώρα)
Σε αυτή τη φάση τα παιδιά προτείνουν ιδέες για το τί μπορούν να κάνουν ως μικροί ενεργοί πολίτες. Οι ιδέες συλλέγονται, συζητούνται και συναποφασίζονται.
Τα παιδιά ενημερώνονται μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο για το σοβαρό πρόβλημα της μόλυνσης στη θάλασσα. Ακολουθεί συζήτηση για τον τρόπο που θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε στην προστασία της και αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο για ομάδες- οργανώσεις που δρουν εθελοντικά. Αποφασίζουν, λοιπόν, να κάνουν σωστή ανακύκλωση των ¨άχρηστων ¨υλικών και να συλλέγουν κάποια από αυτά για τις κατασκευές τους, να φτιάξουν αφίσες ενημέρωσης όλων και να συμμετέχουν ενεργά στον καθαρισμό μιας παραλίας, προσκαλώντας μικρούς και μεγάλους να βοηθήσουν σε αυτή την προσπάθεια διάσωσης των θαλασσών.

Υλοποίηση (4-6 εβδομάδες)
Τα παιδιά συμμετέχουν στον πανελλήνιο διαγωνισμό της παιδικής Ηelmepa με θέμα ¨Αν ήμουν ο Ποσειδώνας για μια ημέρα¨ και ζωγραφίζουν στο έργο τους όλα αυτά που συντελούν στη μόλυνση της θάλασσας (απόβλητα εργοστασίων- πετρέλαια από τα καράβια- σκουπίδια που πετούν οι άνθρωποι). Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ανακύκλωσης τα παιδιά συμμετέχουν σε καλλιτεχνικά εργαστήρια δημιουργώντας πρωτότυπες κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά από το σπίτι τους και το σχολείο, συμβάλλοντας στη σωστή διαχείριση των απορριμμάτων. Ζωγράφισαν αφίσες γράφοντας συνθήματα για την προστασία της θάλασσας και τα μοίρασαν σε παιδιά και μεγάλους κατά την επίσκεψη τους στο Δημοτικό σχολείο, στέλνοντας τα δικά τους ηχηρά μηνύματα σε όλους:¨Ο πλανήτης κινδυνεύει- sos θέλουμε Θάλασσες καθαρές!΄΄
Συμμετείχαν με ενθουσιασμό στον καθαρισμό παραλίας με τη συμμετοχή γονέων σε συνεργασία με την ομάδα της AEGEAN REBREATH, έναν πολυδύναμο οργανισμό που εργάζεται στοχευμένα για την προστασία και την αναβάθμιση του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Ετοίμασαν μπλουζάκια με το σύνθημα ¨green heroes¨ και συμμετείχαν με αυτή την οικολογική τους δράση στο 15ο Μαθητικό Φεστιβάλ του δήμου Ραφήνας – Πικερμίου, εκθέτοντας όλα τα εικαστικά έργα τους σχετικά με τη μόλυνση της θάλασσας.
Επικοινωνία-Διάχυση (1 διδακτική ώρα)
Τα παιδιά αναλαμβάνουν δράση ως ¨φρουροί του περιβάλλοντος¨ να μειώσουν το οικολογικό τους αποτύπωμα και συμμετέχουν σε προγραμματισμένο καθαρισμό παραλίας.
Επιπλέον, ενημερώνουν το ευρύτερο κοινό για τον σκοπό και τα οφέλη της δράσης τους, φτιάχνοντας ενημερωτικά φυλλάδια με μηνύματα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και ταυτόχρονα δημοσιεύουν σχετικό φωτογραφικό υλικό στη σχολική ιστοσελίδα.
Τέλος, αναλαμβάνουν την οργάνωση μιας έκθεσης των έργων τους για την μόλυνση και την προστασία της θάλασσας.
Αναστοχασμός

Αναστοχαστικά ακολουθεί συζήτηση με τα παιδιά: «Τι μάθαμε;», «Πώς νιώθουμε τώρα για τη θάλασσα;» και τα ενθαρρύνουμε να καταγράψουν, όπως μπορούν, τις ιδέες και τα συναισθήματά τους (κολάζ, δημιουργία πίνακα- μακέτας).
Μετά το τέλος της καλοκαιρινής γιορτής του Νηπιαγωγείου με τίτλο ¨Το παράπονο της γοργόνας¨, όπου αναφέρεται στη θαλάσσια ρύπανση, καλούμε τους γονείς στην έκθεση των παραγόμενων έργων των παιδιών, ενεργοποιώντας τον προβληματισμό και ενισχύοντας την οικολογική ευθύνη όλων για το μέλλον του πλανήτη!

«Κολύμπι-ΖΩ με ασφάλεια»

Με αφορμή τον ερχομό του καλοκαιριού, πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας μια ενημερωτική δράση στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα την ασφαλή κολύμβηση στη θάλασσα και την πισίνα.

Μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση και την προβολή εκπαιδευτικού βίντεο, τα παιδιά γνώρισαν βασικούς κανόνες ασφαλούς κολύμβησης στη θάλασσα και την πισίνα. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην τήρηση των κανόνων ασφαλείας μέσα στο νερό, στην αναγνώριση πιθανών κινδύνων, καθώς και στην κατανόηση της σημασίας της υπεύθυνης συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών δραστηριοτήτων.

Παράλληλα, συζητήσαμε για την αξία του σεβασμού προς τη θάλασσα και το φυσικό περιβάλλον, αναδεικνύοντας τρόπους με τους οποίους μπορούμε να το προστατεύουμε και να το απολαμβάνουμε με ασφάλεια. Η δράση ολοκληρώθηκε με ένα παιχνίδι μνήμης, μέσα από το οποίο τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανακαλέσουν και να εμπεδώσουν τις γνώσεις που απέκτησαν με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο.

Τα παιδιά συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό, μοιράστηκαν εμπειρίες από τις καλοκαιρινές τους εξορμήσεις και κατανόησαν ότι η ασφάλεια στο νερό αποτελεί βασική προϋπόθεση για ξέγνοιαστες και όμορφες στιγμές στη θάλασσα και την πισίνα.

╬╡╬╣╬║╧i╬╜╬▒ Viber 2026 06 03 08 42 51 213

╬╡╬╣╬║╧i╬╜╬▒ Viber 2026 06 03 08 42 51 556

╬╡╬╣╬║╧i╬╜╬▒ Viber 2026 06 03 08 42 51 881

╬╡╬╣╬║╧i╬╜╬▒ Viber 2026 06 03 08 43 16 409

╬╡╬╣╬║╧i╬╜╬▒ Viber 2026 06 03 08 43 16 655

Ευχόμαστε σε όλους ένα όμορφο, χαρούμενο και κυρίως ασφαλές καλοκαίρι!

Με εκτίμηση,

Ιωάννα Φραγκολιά (ΠΕ25 – Σχολική Νοσηλεύτρια) και οι Νηπιαγωγοί.

3ος θεματικός κύκλος “Φροντίζω το περιβάλλον”/Κλιματική αλλαγή

Στον τρίτο θεματικό κύκλο “Φροντίζω το περιβάλλον” με τίτλο “Η γη μας έχει μια πληγή, το όνομα της είναι κλιματική αλλαγή”, τα παιδιά μέσα από βιωματικές δράσεις, αναζήτηση πληροφοριών και εκπαιδευτικά βίντεο ενημερώθηκαν για το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής και των αρνητικών συνεπειών της για το μέλλον του πλανήτη.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με διερεύνηση των αρχικών γνώσεων και εμπειριών των παιδιών γύρω από την έννοια “περιβάλλον”. Μέσα από αυθεντικές διαλεκτικές συνθήκες που ευνοούν την αλληλεπίδραση και την ανταλλαγή ιδεών τα παιδιά διαμόρφωσαν ένα ιστόγραμμα των αρχικών γνώσεων και ταυτόχρονα διατύπωσαν τα ερωτήματα και τους προβληματισμούς τους γύρω από το υπό διερεύνηση ζήτημα.

Μέσα από τη διδακτική αξιοποίηση εκπαιδευτικών βίντεο και την ανάγνωση σχετικών βιβλίων τα παιδιά έμαθαν για το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής, τα αίτια της υπερθέρμανσης του πλανήτη και τις ολέθριες συνέπειες αυτού του φαινομένου για το μέλλον της ανθρωπότητας.

IMG20260310102523

IMG20260506120605 1

Με αφορμή τη συμμετοχή του σχολείου μας στο διεθνές περιβαλλοντικό πρόγραμμα για τα οικολογικά σχολεία τα παιδιά ανέλαβαν ενεργό δράση να σώσουν τον πλανήτη που υποφέρει!

Έκαναν έρευνα στο πεδίο εξετάζοντας στο χώρο του σχολείου πώς θα μπορούσαν να κάνουν εξοικονόμηση ενέργειας και να φροντίσουν τα φυτά και τα δέντρα της αυλής.

IMG20260316093654

IMG20260316092703 IMG20260316092701 IMG20260316093926 IMG20260316094251

Με την ενεργό συμμετοχή των γονέων του Συλλόγου του Νηπιαγωγείου μας δεσμεύτηκαν να φροντίζουν το περιβάλλον τους, διαμορφώνοντας τον “οικοκώδικα” του σχολείου, ο οποίος στη συνέχεια εμπλουτίστηκε με τη συνεργασία των παιδιών του τμήματος 2.

IMG20260310100112 1

IMG20260310093150 IMG 6f18812615d1b6b01f733dfe47fd6438 V 1 IMG20260310095339 IMG20260310095253

Ακολούθησε ο προγραμματισμός και η ανάπτυξη δράσεων για την προστασία του περιβάλλοντος, συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας και φυσικών πόρων και υιοθετώντας θετικές πρακτικές που βοηθούν στη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος.

Χωρίστηκαν σε ομάδες σχετικές με το περιβάλλον κι έφτιαξαν αφίσες που ενημέρωναν τα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου για την ορθή χρήση του νερού, του ηλεκτρικού ρεύματος στην καθημερινή ζωή τους καθώς και για την αξία της σωστής διαχείρισης των απορριμμάτων και της καθημερινής φροντίδας του κήπου.

IMG 20260527 190325 IMG 20260527 190226 IMG 20260527 190128 IMG 20260527 190356

IMG 20260527 190752

IMG 20260527 190714

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ανακύκλωσης τα παιδιά έφτιαξαν κατασκευές με υλικά που μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν κι έστειλαν τα δικά τους μηνύματα για την αξία της ανακύκλωσης μέσα από ζωγραφιές και τραγούδια.

IMG20260319084319

IMG20260317101910

 IMG20260319093427

Ενημερώθηκαν για την “ώρα της γης”, όπου όλοι συμφωνήσαμε να συμμετέχουμε, βοηθώντας στην εξοικονόμηση ενέργειας και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα γης ζωγραφίσαμε τη γη έτσι όπως τη φαντάζεται ο καθένας όμορφη. Με αφορμή το τραγούδι “Μάνα γη” ενθαρρύναμε τα παιδιά να εκφράσει το καθένα τη δική του σκέψη για τη γη και όλοι συμφωνήσαμε να της αποδώσουμε την έννοια “σπίτι”, καθώς η γη είναι το σπίτι μας!

20260528 190359

20260528 190331

IMG20260422095222

IMG20260504120019 IMG20260504120007 IMG20260504120031 IMG20260506120605

 

Τα παιδιά κατανόησαν με απλό και βιωματικό τρόπο τον κίνδυνο από την υπερθέρμανση του πλανήτη και τις συνέπειες για τη ζωή όλων των έμβιων οργανισμών. Σε μια λεκάνη έστησαν παγόβουνα από παγάκια, τοποθέτησαν τα ζώα που ζουν εκεί κι έφτιαξαν μια πόλη με τα υπόλοιπα παιχνίδια. Άφησαν τη λεκάνη σε μια γωνιά της τάξης και κάθε λίγο παρατηρούσαν τί συνέβαινε καθώς έλιωναν τα παγάκια. Την επόμενη μέρα βρέθηκαν μπροστά σε μία τρομακτική αλήθεια: Οι πάγοι είχαν λιώσει και το νερό είχε παρασύρει τα πάντα!

IMG20260428091921 IMG20260428091900 IMG20260429100039

Τέλος, το σχολείο μας συμμετείχε με μεγάλη χαρά στον καθαρισμό παραλίας, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι με απλές, καθημερινές συνήθειες μπορούμε όλοι μαζί να βοηθήσουμε τον πλανήτη!

IMG20260510113434

IMG20260510115737

 

 

 

 

 

 

 

15ο Μαθητικό Φεστιβάλ Δήμου Ραφήνας- Πικερμίου

Με ιδιαίτερη χαρά συμμετείχε το σχολείο μας στο 15ο Μαθητικό Φεστιβάλ του Δήμου Ραφήνας – Πικερμίου, παρουσιάζοντας δράσεις και δημιουργίες που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και της ενασχόλησής μας με την κλιματική αλλαγή.

Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, συνεργατικές εργασίες και πρωτοβουλίες ενεργού συμμετοχής, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν σημαντικά περιβαλλοντικά ζητήματα, να εκφραστούν δημιουργικά και να αναπτύξουν στάσεις υπευθυνότητας απέναντι στο φυσικό περιβάλλον.

Ιδιαίτερη θέση στις δράσεις μας είχε ο καθαρισμός της παραλίας, ο οποίος αποτέλεσε την κορύφωση μιας σειράς εκπαιδευτικών προσεγγίσεων γύρω από την προστασία του περιβάλλοντος και την αξία της συλλογικής προσφοράς. Παράλληλα, μέσα από την παρουσίαση του υλικού μας στο χώρο του Φεστιβάλ, επιδιώξαμε να επικοινωνήσουμε στην τοπική κοινωνία τα μηνύματα της οικολογικής συνείδησης, της ανακύκλωσης, της εξοικονόμησης ενέργειας και της ενεργού πολιτειότητας.

Η συμμετοχή στο Φεστιβάλ αποτέλεσε αποτέλεσμα της συνεργασίας όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου μας, οι οποίοι συνέβαλαν με δημιουργικές ιδέες, παιδαγωγικές προσεγγίσεις και κοινό όραμα στην οργάνωση και υλοποίηση των δράσεων. Μέσα από τη συνεργασία και τη συλλογική προσπάθεια, δημιουργήθηκαν ουσιαστικές εμπειρίες μάθησης για τα παιδιά, ενισχύοντας το άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία.

Οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες συμμετείχαν με ενθουσιασμό, δημιουργικότητα και συνεργατικό πνεύμα, αποδεικνύοντας πως ακόμη και οι πιο μικρές πράξεις μπορούν να συμβάλουν σε έναν καλύτερο και πιο βιώσιμο κόσμο.

Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή τους, καθώς και στους γονείς που στηρίζουν διαρκώς τις δράσεις του σχολείου μας!

Δείτε αναλυτικά στο παρακάτω Link:

https://canva.link/ijnuzcyjcuw0wzx

Συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί: Ειρήνη Μαγκουσάκη (Τμήμα 1), Σοφία Πανταζίδου (Τμήμα Ένταξης), Χριστίνα Νταλαμπίρα (Τμήμα 2), Σύλια Βεργούνη (Ολοήμερο Τμήμα), Αθηνά Νασσάρ & Ευαγγελία Ρόζου (Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης)

Επίσκεψη στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Πικερμίου – Ένα πρώτο μεγάλο βήμα προς το Δημοτικό Σχολείο!

Stigmiotypo othonhs 2026 05 19 171600

Στο πλαίσιο των δράσεων για την ομαλή μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο, το 2ο Νηπιαγωγείο Πικερμίου πραγματοποίησε με ιδιαίτερη χαρά εκπαιδευτική επίσκεψη στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Πικερμίου, το σχολείο που πολύ σύντομα θα αποτελέσει τη δεύτερη σχολική στέγη για πολλά από τα νηπιάκια μας.

Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό αποτελεί έναν πολύ σημαντικό σταθμό στη ζωή κάθε παιδιού. Μέσα από τέτοιες δράσεις επιδιώκεται η δημιουργία αισθήματος ασφάλειας, οικειότητας και εμπιστοσύνης απέναντι στο νέο σχολικό περιβάλλον. Παράλληλα, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους χώρους, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του Δημοτικού, να εκφράσουν απορίες και συναισθήματα και να μειώσουν το άγχος που συχνά συνοδεύει κάθε αλλαγή.

Πριν από την επίσκεψή μας, συζητήσαμε στην τάξη για το πώς φαντάζονται το Δημοτικό Σχολείο. Κάποια παιδιά ανέφεραν πως το γνώριζαν ήδη, καθώς το έχουν επισκεφθεί συνοδεύοντας μεγαλύτερα αδέρφια τους. Με πολλή χαρά και ενθουσιασμό ετοιμάσαμε μικρά δωράκια για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και ξεκινήσαμε την όμορφη αυτή εμπειρία!

d011f637 2ca5 49c6 a815 8b5a22ab921e

cf1e6372 2384 4eb3 a54b 448b2b239156    76211e47 690a 45d5 a69b dc08b7053a25

Μόλις φτάσαμε, μας υποδέχτηκαν όλοι με ιδιαίτερη ευγένεια και αγάπη. Η κ. Σοφία ανέλαβε να μας ξεναγήσει στους χώρους του σχολείου και να μας γνωρίσει την καθημερινότητα των μαθητών του Δημοτικού.

aa65763b b858 4bee 8946 d252200f6c86

c9c41d8b 7040 45ca b2aa c5da67416ca1    0e2414c4 5d87 40cb b1e5 4e129efb3c39

Πρώτος μας σταθμός ήταν η αίθουσα μουσικής, όπου εκείνη την ώρα πραγματοποιούσε μάθημα η ΣΤ΄ τάξη. Η εκπαιδευτικός μουσικής, ιδιαίτερα φιλόξενη και ζεστή, μας ταξίδεψε στον κόσμο της μουσικής μέσα από διασκεδαστικά μουσικοκινητικά παιχνίδια και μας παρουσίασε διάφορα μουσικά όργανα, τα οποία ενθουσίασαν μικρούς και μεγάλους.

50fc03e7 3a7e 406c 8089 c3643cbe3aef      9b893354 b6b3 4457 95be 496d1165b60f

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τη βιβλιοθήκη του σχολείου. Εκεί μας υποδέχτηκε η κ. Ελένη με ένα μεγάλο χαμόγελο και πολλή χαρά. Μας παρουσίασε παιδικά βιβλία και αγαπημένα παραμύθια μέσα σε έναν υπέροχο, ζεστό χώρο, με πράσινο χαλί που έμοιαζε με καταπράσινο λιβάδι και αναπαυτικές μαξιλάρες που σε προσκαλούσαν να ξαπλώσεις αγκαλιά με ένα βιβλίο και να ταξιδέψεις σε μαγικούς κόσμους. Εκεί λάβαμε και τα πρώτα μας δωράκια: όμορφες κατασκευές-μολυβάκια, σύμβολα της νέας σχολικής διαδρομής που σύντομα θα ξεκινήσει για τα παιδιά μας.

c60896ea 7821 4551 9c92 2917902781fb

4e5d1bb7 82a1 4e4a b04a f2c0c698a24a    1516f792 8759 4a3f a25f 86ef283b7965

Επόμενος σταθμός μας ήταν η Α΄ τάξη του Δημοτικού. Η κ. Μαρία μάς υποδέχτηκε εγκάρδια και προσκάλεσε τα παιδιά να καθίσουν αναπαυτικά στην τάξη της. Αφού γνωριστήκαμε με τους μαθητές της τάξης, συμμετείχαμε όλοι μαζί σε όμορφα παιχνίδια σχετικά με τις εποχές. Με ιδιαίτερη συγκίνηση, η εκπαιδευτικός μάς είπε πως θα μας περιμένει με χαρά στο Δημοτικό και μας πρότεινε να δημιουργήσουμε ένα δέντρο στον τοίχο της τάξης με τα χεράκια των παιδιών μας, πάνω στα οποία θα γράφαμε τα ονόματά τους. Τα χεράκια αυτά θα αποτελούσαν τα φύλλα του δέντρου και θα περιμένουν τα παιδιά τον Σεπτέμβρη, θυμίζοντάς τους πως ήδη ανήκουν στη νέα τους σχολική κοινότητα.

6edb05b8 03c3 4102 87a8 153a55a02d28 1    9ead15bd d979 40ac b408 47f905cbcd67

b20ba155 21ff 4c69 a7f6 e67b4f1e25e5    f3bc8a3e 93cc 499f a3d1 7ccb3f6d155a

07db1f68 e3f5 410f 821d cf4e508e691e

Πριν αποχωρήσουμε, οι μαθητές της Α΄ τάξης μάς χάρισαν όμορφες ευχαριστήριες κάρτες και γλυκίσματα, ενώ εμείς προσφέραμε μία ανθοδέσμη στην εκπαιδευτικό ως ένδειξη ευγνωμοσύνης και αγάπης.

a002975b 3ceb 4575 ad5a ce99a8a005f7    9c3e60b2 f21c 449e a108 7b89a44fb236

Η επίσκεψή μας ολοκληρώθηκε στον προαύλιο χώρο του σχολείου, όπου τα παιδιά γνώρισαν το μέρος στο οποίο θα περνούν τα διαλείμματά τους και συμμετείχαν μαζί με τα μεγαλύτερα παιδιά σε ένα χαρούμενο κινητικό παιχνίδι. Ως αναμνηστικό της συνάντησής μας, χαρίσαμε στους μαθητές περιβαλλοντικά ενημερωτικά φυλλάδια με οικολογικά μηνύματα, τα οποία που φιλοτέχνησαν τα ίδια τα νηπιάκια μας, και σχετίζονται με τις δράσεις μας αναφορικά με τη συμμετοχή μας στο δίκτυο Οικολογικών σχολείων .

ec23a504 14f3 4915 a88f 3006918ea47b    8bd8a154 d205 4237 8391 8791aea932cb

996f5e7a 8acc 437d a6b9 449c6ae9aec2    c279b5e9 364b 455f 829c 1768a808dc40

aef4099f ad98 46a9 8677 c391c99d63f4    4eff102d bbd7 4a8d aae0 8aebc372f51b

Έτσι, η όμορφη αυτή ξενάγηση έφτασε στο τέλος της. Αποχαιρετήσαμε μικρούς και μεγάλους δίνοντας ραντεβού για τον Σεπτέμβρη, με χαμόγελα, αισιοδοξία και ανυπομονησία για το νέο ξεκίνημα!

Η επαφή αυτή με το μελλοντικό σχολικό περιβάλλον συμβάλλει ουσιαστικά στη δημιουργία αισθήματος ασφάλειας και οικειότητας για τα παιδιά, ενώ παράλληλα ενισχύει τη συνεργασία ανάμεσα στις δύο σχολικές βαθμίδες και καλλιεργεί δεσμούς επικοινωνίας και συνέχειας στην εκπαιδευτική πορεία των μαθητών.

Θερμές ευχαριστίες στη Διευθύντρια του 2ο Δημοτικό Σχολείο Πικερμίου κ. Αγγελίδου, καθώς και στις εκπαιδευτικούς του σχολείου, για τη θερμή φιλοξενία, την αγάπη και τη ζεστή αγκαλιά με την οποία μας υποδέχτηκαν και μας έκαναν να αισθανθούμε πως κάθε αλλαγή στη ζωή μπορεί να κρύβει όμορφες και αισιόδοξες προοπτικές για το μέλλον.

Καλή αρχή, λοιπόν, στα μελλοντικά μας πρωτάκια!

Οικολογικά Σχολεία – Η δημιουργία του Οικοκώδικα του σχολείου μας!

Stigmiotypo othonhs 2026 05 31 095937

Στα πλαίσια της συμμετοχής του σχολείου μας στο Δίκτυο Οικολογικών Σχολείων με άξονα δραστηριοποίησης την Κλιματική Αλλαγή, η δημιουργία του Οικοκώδικα του σχολείου μας αποτέλεσε μια ιδιαίτερα δημιουργική και συνεργατική διαδικασία.

Ο Οικοκώδικας είναι ένα σύνολο κανόνων, αξιών και δεσμεύσεων που δημιουργείται συλλογικά από τα παιδιά και την εκπαιδευτική κοινότητα, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και την υιοθέτηση υπεύθυνων καθημερινών συνηθειών. Αποτελεί την «οικολογική υπόσχεση» του σχολείου μας και εκφράζει τις κοινές μας αποφάσεις για έναν πιο βιώσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής.

Μέσα από τη συμμετοχή τους στη διαμόρφωσή του, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να προβληματιστούν, να εκφράσουν ιδέες και να αναλάβουν ενεργό ρόλο ως μικροί υπεύθυνοι πολίτες. Ο Οικοκώδικας λειτουργεί ως οδηγός για τις δράσεις μας και μας υπενθυμίζει καθημερινά ότι ακόμη και οι μικρές αλλαγές στις συνήθειές μας μπορούν να συμβάλουν στη φροντίδα του πλανήτη μας.

Η αρχική δημιουργία ξεκίνησε από το Τμήμα 1, όπου οι μαθητές/τριες κατέγραψαν τις πρώτες περιβαλλοντικές δεσμεύσεις τους σχετικά με τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής. Παράλληλα δημιούργησαν σχετικά πινακιδάκια υπενθύμισης περιβαλλοντικών συμπεριφορών, τα οποία στόλισαν σε διάφορα σημεία της τάξης.

IMG20260310100112

29fa53d5 8a37 46a6 9436 0e3fff38c9b0    887886b5 317e 4a18 8895 04e98760b4e9

Στη συνέχεια, το προσχέδιο του Οικοκώδικα παραδόθηκε στους μαθητές και τις μαθήτριες του Τμήματος 2. Οι μαθητές/τριες του Τμήματος 2, αφού μελέτησαν τις προτάσεις των συμμαθητών/τριών τους και πραγματοποίησαν τη δική τους περιβαλλοντική έρευνα σε όλους τους χώρους του νηπιαγωγείου, εμπλούτισαν τον Οικοκώδικα με νέες περιβαλλοντικές δεσμεύσεις και ιδέες.

37d18759 96c1 47b2 a4d2 219e24b2ea0b    d2af5a86 89b4 465e 9b06 c7f55897603f

ce15a054 eb70 4da6 b82f ced125edd923    ee95ab79 1127 4065 8189 ea3fa5251040

37ec64f1 3113 47b4 8751 b03e6fb34d11    6e494515 065b 4c26 a96c b316b46d4c32

2c6e2e2f a02e 4709 91f1 89f869507348    0a557362 00cd 4c38 af08 2a1446f9fb4f

Ακολούθησε κοινή συνάντηση των δύο τμημάτων, κατά την οποία όλοι μαζί – μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί – συνεργάστηκαν δημιουργικά και προχώρησαν στη διαμόρφωση του τελικού Οικοκώδικα του σχολείου μας.

94ffdae5 d961 42c6 9b28 a51064e50b26

dd63a812 8714 44b5 8dd5 a2f6805404c9    f52c59b1 a72c 489a 9452 b77912760525

42b1b359 d48c 4505 ae10 444bdb77776c    4e48f105 7ca1 487d 83bf 1d5c07df61ad

9c54400e 770a 4e53 b012 60de4b0a0f95    5decdbd4 4db3 43b8 afcc e68e19faa50d

61930a4a 4859 4b05 baec b65647dcbaff

Ο τελικός Οικοκώδικας αποτελεί προϊόν συλλογικής εργασίας και συνεργασίας των μαθητών των δύο τμημάτων του 2ου Νηπιαγωγείου Πικερμίου και των εκπαιδευτικών:

  • Χριστίνας Νταλαμπίρα,
  • Ειρήνης Μαγκουσάκη,
  • Σοφίας Πανταζίδου.

Ενημέρωση και Εξωστρέφεια της Σχολικής Κοινότητας

Στο πλαίσιο της εξωστρέφειας και της διάχυσης των δράσεών μας προς τη σχολική και τοπική κοινότητα, συμμετείχαμε στο 15ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ραφήνας – Πικερμίου, όπου παρουσιάσαμε τις αειφορικές δράσεις και το περιβαλλοντικό έργο του σχολείου μας.

Στη δράση αυτή συμμετείχαν ενεργά:

  • οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου,
  • οι εκπαιδευτικοί,
  • οι γονείς,
  • ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων,
  • το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού,
  • καθώς και η περιβαλλοντική οργάνωση Aegean Rebreath, η οποία δραστηριοποιείται στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και στην αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης.

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε και δράση καθαρισμού παραλίας, μέσα από την οποία τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να βιώσουν έμπρακτα την αξία της ενεργού πολιτειότητας και της περιβαλλοντικής ευθύνης.

Ο Οικοκώδικας του σχολείου μας παρουσιάστηκε  στο φεστιβάλ, δίνοντας την ευκαιρία στη σχολική και τοπική κοινότητα να γνωρίσει τις δεσμεύσεις και τις αξίες που έχουμε επιλέξει να ακολουθούμε ως μικροί ενεργοί πολίτες.

Stigmiotypo othonhs 2026 05 17 151046

Στο 2ο Νηπιαγωγείο Πικερμίου συνεχίζουμε καθημερινά το αειφορικό μας ταξίδι με όραμα ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία, φιλικό προς το περιβάλλον και προσανατολισμένο στη διαμόρφωση αυριανών ενεργών πολιτών που αγαπούν, σέβονται και προστατεύουν τον κόσμο γύρω τους.

c69c0015 efb9 4df3 9230 f7e143d2cf56

Το δέντρο του Οικολογικού Αποτυπώματος

Μια δράση που αποτέλεσαι κοινό παρονομαστή της συμμετοχής μας τόσο στα οικολογικά σχολεία όσο και στο πρόγραμμα eTwinning «Green Heroes: From Seed to Greenhouse» στο οποίο συμμετέχει το Τμήμα 2 , υπήρξε η εικαστική δημιουργία του τμήματος 2, που σχετίζεται με τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος. Τα παιδιά δημιούργησαν με ενθουσιασμό το δέντρο του οικολογικού αποτυπώματος.

9bb303f4 40af 411e b509 5e2bf9645178    a0b8fd0d 6535 4fac acf2 34960113cdd8

Stigmiotypo othonhs 2026 05 17 174021

12

Οικολογικά Σχολεία – Πραγματοποίηση περιβαλλοντικής έρευνας στο χώρο του νηπιαγωγείου μας και κατάρτιση του σχεδίου δράσης μας!

Stigmiotypo othonhs 2026 05 17 133057

Περιβαλλοντική Έρευνα

Στα πλαίσια της συμμετοχής του νηπιαγωγείου μας στο Δίκτυο των Οικολογικών Σχολείων, τα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας, τα οποία έχουν επιλέξει να εργαστούν πάνω στον άξονα της κλιματικής αλλαγής, πραγματοποίησαν ξεχωριστά περιβαλλοντική έρευνα στον εσωτερικό και εξωτερικό χώρο του σχολείου.

35

Οι μικροί/ές ερευνητές/τριες παρατήρησαν, κατέγραψαν, συζήτησαν και εντόπισαν στοιχεία που σχετίζονται με:

  • την κατανάλωση ενέργειας,
  • τη διαχείριση απορριμμάτων,
  • την ανακύκλωση,
  • τη φροντίδα του αύλειου χώρου,
  • τη χρήση φυσικών πόρων,
  • αλλά και γενικότερα τη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον.

 

IMG20260316092701 1 IMG20260316092703 1 IMG20260316093654 1 IMG20260316093926 1

Μέσα από τη διαδικασία αυτή τα παιδιά ανέπτυξαν δεξιότητες παρατήρησης, συνεργασίας, κριτικής σκέψης και ενεργού συμμετοχής.

Διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης

Με βάση τα αποτελέσματα της περιβαλλοντικής έρευνας, προχωρήσαμε στη διαμόρφωση του Σχεδίου Δράσης του σχολείου μας.

Stigmiotypo othonhs 2026 05 17 153237

Θέσαμε ρεαλιστικούς και εφαρμόσιμους στόχους, οι οποίοι ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις δυνατότητες της σχολικής μας μονάδας, ενώ παράλληλα προβλέψαμε τρόπους παρακολούθησης, αξιολόγησης και αναστοχασμού των δράσεων που υλοποιούμε.

Το σχέδιό μας περιλαμβάνει δράσεις που στοχεύουν:

  • στη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος του σχολείου,
  • στην ενίσχυση της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας,
  • στην ενεργή συμμετοχή των παιδιών,
  • αλλά και στη διάχυση των αειφορικών αξιών στη σχολική και τοπική κοινότητα.

Παρακολούθηση και Αξιολόγηση του Σχεδίου Δράσης

Καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς παρακολουθούμε συστηματικά την πορεία των δράσεών μας, καταγράφουμε την πρόοδο, συζητούμε τα αποτελέσματα και αναστοχαζόμαστε πάνω στις πρακτικές μας.

Stigmiotypo othonhs 2026 05 17 153611

Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία αξιολόγησης, εκφράζουν τις ιδέες και τις προτάσεις τους και γίνονται μικροί ενεργοί πολίτες που αντιλαμβάνονται ότι ακόμη και οι μικρές καθημερινές αλλαγές μπορούν να συμβάλουν στην προστασία του περιβάλλοντος.

Σύνδεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα και Υλοποίηση Δράσεων

Ξεκινήσαμε την εφαρμογή του Σχεδίου Δράσης μας μέσα από δραστηριότητες που συνδέονται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και βασίζονται στις αρχές της αειφορίας.

Οι δράσεις μας αναπτύχθηκαν μέσα από:

  • περιβαλλοντικά προγράμματα,
  • συνεργατικές δραστηριότητες,
  • καλλιέργεια φυτών,
  • κομποστοποίηση,
  • δράσεις ανακύκλωσης,
  • εικαστικές δημιουργίες,
  • συνεργασίες με φορείς,
  • αλλά και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning «Green Heroes: From Seed to Greenhouse» στο οποίο συμμετέχει το Τμήμα 2, το οποίο λειτούργησε συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς το πρόγραμμα των Οικολογικών Σχολείων.

Οικολογικά Σχολεία – Η Συγκρότηση της Περιβαλλοντικής μας Επιτροπής

Stigmiotypo othonhs 2026 05 17 133057

Το 2ο Νηπιαγωγείο Πικερμίου συμμετέχει κατά τα σχολικά έτη 2025-2026  και 2026-2027 στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία», υλοποιώντας το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης της σχολικής μας μονάδας με τίτλο:

«Ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας στην αειφορία και στην ενεργό πολιτειότητα μέσω της συμμετοχής στο Διεθνές Δίκτυο Π.Ε. “Οικολογικά Σχολεία”».

Η συμμετοχή μας στο Δίκτυο των Οικολογικών Σχολείων αποτελεί ταυτόχρονα και το Σχέδιο Δράσης της Εσωτερικής Αξιολόγησης της σχολικής μας μονάδας για το σύνολο του σχολείου, και συνδέεται άμεσα με τη φιλοσοφία ενός ανοιχτού, δημοκρατικού και αειφορικού σχολείου, το οποίο επιδιώκει να καλλιεργήσει στα παιδιά στάσεις, αξίες και συμπεριφορές που συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενεργών και υπεύθυνων πολιτών.

Το σχολείο μας έχει επιλέξει να εργαστεί πάνω στον άξονα της Κλιματικής Αλλαγής, εστιάζοντας στην καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης, στη μείωση του οικολογικού μας αποτυπώματος, στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και στην ενίσχυση της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας μέσα από βιωματικές, συνεργατικές και συμμετοχικές δράσεις.

Stigmiotypo othonhs 2026 05 17 155721

Ακολουθώντας τη μεθοδολογία των 7 βημάτων των Οικολογικών Σχολείων, ξεκινήσαμε το δικό μας αειφορικό ταξίδι!

7vimata 2014 02 corr 800    60e4f906 7160 4ca4 82b5 b1cb280ab826

Δημιουργία Περιβαλλοντικής Επιτροπής

Συγκροτήσαμε την Περιβαλλοντική Επιτροπή του σχολείου μας, η οποία αποτελεί την «καρδιά» του προγράμματος και τη βασική κινητήρια δύναμη όλων των δράσεων.

Στην επιτροπή συμμετέχουν ενεργά:

  • οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο τμημάτων του σχολείου μας, έχοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο,
  • οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας,
  • καθώς και δύο εκπρόσωποι γονέων για το κάθε τμήμα, από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, οι οποίοι συμμετείχαν εθελοντικά στη διαδικασία.

0e8a9277 b53e 42a2 b84e c7176c8dca2a    9098d5d1 2524 4e9c ad25 40b94e5b59b5

IMG 6f18812615d1b6b01f733dfe47fd6438 V

Η συμμετοχή όλων των μελών της σχολικής κοινότητας ενίσχυσε τη συνεργασία, την αίσθηση συλλογικής ευθύνης και τη δημοκρατική λήψη αποφάσεων.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση