
Στο πλαίσιο των δράσεων για την ομαλή μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο, το 2ο Νηπιαγωγείο Πικερμίου πραγματοποίησε με ιδιαίτερη χαρά εκπαιδευτική επίσκεψη στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Πικερμίου, το σχολείο που πολύ σύντομα θα αποτελέσει τη δεύτερη σχολική στέγη για πολλά από τα νηπιάκια μας.
Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό αποτελεί έναν πολύ σημαντικό σταθμό στη ζωή κάθε παιδιού. Μέσα από τέτοιες δράσεις επιδιώκεται η δημιουργία αισθήματος ασφάλειας, οικειότητας και εμπιστοσύνης απέναντι στο νέο σχολικό περιβάλλον. Παράλληλα, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους χώρους, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του Δημοτικού, να εκφράσουν απορίες και συναισθήματα και να μειώσουν το άγχος που συχνά συνοδεύει κάθε αλλαγή.
Πριν από την επίσκεψή μας, συζητήσαμε στην τάξη για το πώς φαντάζονται το Δημοτικό Σχολείο. Κάποια παιδιά ανέφεραν πως το γνώριζαν ήδη, καθώς το έχουν επισκεφθεί συνοδεύοντας μεγαλύτερα αδέρφια τους. Με πολλή χαρά και ενθουσιασμό ετοιμάσαμε μικρά δωράκια για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και ξεκινήσαμε την όμορφη αυτή εμπειρία!


Μόλις φτάσαμε, μας υποδέχτηκαν όλοι με ιδιαίτερη ευγένεια και αγάπη. Η κ. Σοφία ανέλαβε να μας ξεναγήσει στους χώρους του σχολείου και να μας γνωρίσει την καθημερινότητα των μαθητών του Δημοτικού.


Πρώτος μας σταθμός ήταν η αίθουσα μουσικής, όπου εκείνη την ώρα πραγματοποιούσε μάθημα η ΣΤ΄ τάξη. Η εκπαιδευτικός μουσικής, ιδιαίτερα φιλόξενη και ζεστή, μας ταξίδεψε στον κόσμο της μουσικής μέσα από διασκεδαστικά μουσικοκινητικά παιχνίδια και μας παρουσίασε διάφορα μουσικά όργανα, τα οποία ενθουσίασαν μικρούς και μεγάλους.

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τη βιβλιοθήκη του σχολείου. Εκεί μας υποδέχτηκε η κ. Ελένη με ένα μεγάλο χαμόγελο και πολλή χαρά. Μας παρουσίασε παιδικά βιβλία και αγαπημένα παραμύθια μέσα σε έναν υπέροχο, ζεστό χώρο, με πράσινο χαλί που έμοιαζε με καταπράσινο λιβάδι και αναπαυτικές μαξιλάρες που σε προσκαλούσαν να ξαπλώσεις αγκαλιά με ένα βιβλίο και να ταξιδέψεις σε μαγικούς κόσμους. Εκεί λάβαμε και τα πρώτα μας δωράκια: όμορφες κατασκευές-μολυβάκια, σύμβολα της νέας σχολικής διαδρομής που σύντομα θα ξεκινήσει για τα παιδιά μας.


Επόμενος σταθμός μας ήταν η Α΄ τάξη του Δημοτικού. Η κ. Μαρία μάς υποδέχτηκε εγκάρδια και προσκάλεσε τα παιδιά να καθίσουν αναπαυτικά στην τάξη της. Αφού γνωριστήκαμε με τους μαθητές της τάξης, συμμετείχαμε όλοι μαζί σε όμορφα παιχνίδια σχετικά με τις εποχές. Με ιδιαίτερη συγκίνηση, η εκπαιδευτικός μάς είπε πως θα μας περιμένει με χαρά στο Δημοτικό και μας πρότεινε να δημιουργήσουμε ένα δέντρο στον τοίχο της τάξης με τα χεράκια των παιδιών μας, πάνω στα οποία θα γράφαμε τα ονόματά τους. Τα χεράκια αυτά θα αποτελούσαν τα φύλλα του δέντρου και θα περιμένουν τα παιδιά τον Σεπτέμβρη, θυμίζοντάς τους πως ήδη ανήκουν στη νέα τους σχολική κοινότητα.



Πριν αποχωρήσουμε, οι μαθητές της Α΄ τάξης μάς χάρισαν όμορφες ευχαριστήριες κάρτες και γλυκίσματα, ενώ εμείς προσφέραμε μία ανθοδέσμη στην εκπαιδευτικό ως ένδειξη ευγνωμοσύνης και αγάπης.

Η επίσκεψή μας ολοκληρώθηκε στον προαύλιο χώρο του σχολείου, όπου τα παιδιά γνώρισαν το μέρος στο οποίο θα περνούν τα διαλείμματά τους και συμμετείχαν μαζί με τα μεγαλύτερα παιδιά σε ένα χαρούμενο κινητικό παιχνίδι. Ως αναμνηστικό της συνάντησής μας, χαρίσαμε στους μαθητές περιβαλλοντικά ενημερωτικά φυλλάδια με οικολογικά μηνύματα, τα οποία που φιλοτέχνησαν τα ίδια τα νηπιάκια μας, και σχετίζονται με τις δράσεις μας αναφορικά με τη συμμετοχή μας στο δίκτυο Οικολογικών σχολείων .



Έτσι, η όμορφη αυτή ξενάγηση έφτασε στο τέλος της. Αποχαιρετήσαμε μικρούς και μεγάλους δίνοντας ραντεβού για τον Σεπτέμβρη, με χαμόγελα, αισιοδοξία και ανυπομονησία για το νέο ξεκίνημα!
Η επαφή αυτή με το μελλοντικό σχολικό περιβάλλον συμβάλλει ουσιαστικά στη δημιουργία αισθήματος ασφάλειας και οικειότητας για τα παιδιά, ενώ παράλληλα ενισχύει τη συνεργασία ανάμεσα στις δύο σχολικές βαθμίδες και καλλιεργεί δεσμούς επικοινωνίας και συνέχειας στην εκπαιδευτική πορεία των μαθητών.
Θερμές ευχαριστίες στη Διευθύντρια του 2ο Δημοτικό Σχολείο Πικερμίου κ. Αγγελίδου, καθώς και στις εκπαιδευτικούς του σχολείου, για τη θερμή φιλοξενία, την αγάπη και τη ζεστή αγκαλιά με την οποία μας υποδέχτηκαν και μας έκαναν να αισθανθούμε πως κάθε αλλαγή στη ζωή μπορεί να κρύβει όμορφες και αισιόδοξες προοπτικές για το μέλλον.
Καλή αρχή, λοιπόν, στα μελλοντικά μας πρωτάκια!