Δημιουργώ & Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία: “Βόλτα στην Ανακυκλούπολη!”

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ & Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες: SΤΕΑΜ/Eκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος: “Βόλτα στην Ανακυκλούπολη”

Στόχoι

  •  Δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και γόνιμης συνεργασίας, τόσο μεταξύ των νηπίων, όσο και μεταξύ των εκπαιδευτικών
  • Οι μαθητές/τριες να έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε διερευνητικές και ανακαλυπτικές, ομαδικές δραστηριότητες και δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος
  • Να χαράσσουν διαδρομές
  • Να εμπεδώσουν τις χωρικές σχέσεις
  • Να κάνουν ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις
  • Να χρησιμοποιούν υλικά
  • Να προγραμματίζουν το Bee-bot
  • Να εργάζονται σε ομάδες
  • Να αιτιολογούν τις παρατηρήσεις τους
  • Κατανόηση όρου ανακύκλωσης
  • Ανάπτυξη και εδραίωση αξιών όπως η ανακύκλωση, η προστασία του περιβάλλοντος, ο σεβασμός στο περιβάλλον
  • Εξοικείωση των νηπίων με τις Νέες Τεχνολογίες και τα ψηφιακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.

 

Στο 1ο εργαστήριο  οικοδομείται η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της ομάδας και η συνεργασία όλων των μελών.  Τα παιδιά σε συνεργασία μεταξύ τους έπρεπε να μεταφέρουν διάφορα αντικείμενα, περνώντας χωρίς να πέσουν στη πίστα που δημιουργήσαμε. Ύστερα, προβάλλαμε βίντεο αναφορικά με τη διαδικασία της ανακύκλωσης των διαφόρων υλικών και προβάλλαμε φωτογραφίες με πεταμένα σκουπίδια σε πολλές περιοχές  διαπιστώνοντας ότι το πρόβλημα των σκουπιδιών μας αφορά όλους. Τέλος, διαβάσαμε το παραμύθι ” Η κ. Ανακύκλωση και η περιπέτεια των σκουπιδιών” και ζωγραφίσαμε από το παραμύθι αυτό που μας έκανε εντύπωση.

1655648315157

 

1655648315147 1 1655648315175

1655677578766

Στο 2ο εργαστήριο κάθε ομάδα συγκεντρώνει στον χώρο της συσκευασίες διάφορων προϊόντων που έφεραν από το σπίτι τους τα οποία ανακυκλώνονται και στη συνέχεια με την καθοδήγηση μας τα χώρισαν σε ομάδες, τα ζυγίσανε και  αφού τα ξεχώρισαν ανάλογα με το υλικό τους και τα καταγράψανε. Έπειτα, παίξαμε με το παιχνίδι “Μαθαίνω να ανακυκλώνω” του Δεσύλλα  ξεχωρίζοντας στο σωστό κάδο τα απορρίμματά μας και τέλος συνεργάστηκαν σε ομάδες και συγκέντρωσαν υλικά που ανακυκλώνονται από τη τάξη. Η ομάδα που κατάφερε να συγκεντρώσει τα περισσότερα  πράγματα που ανακυκλώνονται κέρδισε.

1655672959515 1655672959537

1655673427765 1655673427748 1655673427756

1655672559717 1655672639327 1655672639315

Στο 3ο εργαστήριο τα παιδιά αντέγραψαν τις λειτουργίες του ρομπότ σε χαρτί και δημιούργησαν τη πίστα που θα τοποθετήσουν το ρομπότ, ενώ τέλος,  αφού παρακολούθησαν βίντεο με την ανακύκλωση  προσπάθησαν να βρουν τη σωστή διαδρομή προς τον κάδο σε φύλλο εργασίας που τους δόθηκε.

1655678526286 165567852630316556722642491655676481594

 

Στο 4ο εργαστήριο  κατασκευάσαμε τα τρισδιάστατα κτήρια που θα πλαισιώνουν τη πίστα. Μετέπειτα, κόψανε και κολλήσανε τις εικόνες που θα υπάρχουν πάνω στη πίστα, και τέλος ξεκινήσαμε το παιχνίδι με το Bee-bot πάνω στη πίστα, όπου τα παιδιά έδιναν τις κατευθυντήριες οδηγίες στο ρομπότ για να πάει στη σωστή εικόνα ανακύκλωσης που υποδείκνυε ένας συμμαθητής.

1655678369696  1655678421488  1655679320648  1655679572955  1655679572942

Στο 5ο εργαστήριο δημιουργήσαμε μια πίστα στον προαύλιο χώρο του σχολείου και στη συνέχεια έπαιξαν το παιχνίδι του “χαμένου θησαυρού”. Οι μαθητές τοποθέτησαν εμπόδια, ώστε να αφήνουν συγκεκριμένες διαδρομές ελεύθερες. Για τον προσδιορισμού του χώρου, των εμποδίων και του θησαυρού χρησιμοποιήθηκε και αθλητικό υλικό του σχολείου.  Επιπρόσθετα, δημιουργήσαμε  μια ομαδική αφίσα για την ανακύκλωση και κατασκευάσαμε τα δικά μας ανακυκλώσιμα λουλούδια από υλικά που βρήκαμε στη τάξη!

1655676309388

16556763094191655676123571 1655676123586 1655676014106 1655676014098

Στο 6ο εργαστήριο  δώσαμε φύλλο εργασίας στο οποίο τα παιδιά αντιστοίχισαν τους κάδους ανάλογα με το υλικό ανακύκλωσης μέσω διαδρομής που δημιούργησαν μόνοι τους. Επιπλέον, η προηγούμενη δραστηριότητα μεταφέρθηκε στη πίστα του ρομπότ, όπου σε καρτέλες πλέον που σχεδιάσαμε με τους κάδους διάφορους κάδους ανακύκλωσης που χωρίζονται με βάση το υλικό τους οι μαθητές σήκωναν μια κάρτα που απεικονίζει έναν κάδο ανακύκλωσης, είτε για γυαλί, είτε για χαρτί είτε για μέταλλο είτε για οργανικά είτε για πλαστικά. Ανάλογα με την κάρτα που θα σηκώσει έπρεπε να επιλέξει τη διαδρομή που θα  οδηγήσει στην εικόνα των απορριμμάτων που πρέπει να μπουν στον συγκεκριμένο κάδο.  Τέλος, οι μαθητές σχεδίασαν  τα βελάκια –> εντολές του ρομπότ προκειμένου να οδηγηθεί στον σωστό προορισμό. Ζητήσαμε από τους μαθητές να σκεφτούν πιο αφαιρετικά και να φανταστούν τη διαδρομή και να τη σχεδιάσουν στον πίνακα εντολών πριν δώσουν τις εντολές στο ρομπότ.

1655678421478   16557086440191655708644032 1655676665086 1655676665065

Στο 7ο εργαστήριο  έγινε αποτίμηση των προηγούμενων δραστηριοτήτων και συμπληρώθηκε φύλλο αυτοαξιολόγησης!

1655676481607