Φροντίζω το Περιβάλλον: Τα παιδιά, οι σωματοφύλακες των ζώων!

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: 3ος Θεματικός Κύκλος: Φροντίζω το Περιβάλλον

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες: Οικολογική Συνείδηση, Κλιματική αλλαγή

Τίτλος: “Τα παιδιά, οι σωματοφύλακες των ζώων!”

Στόχοι:

  • Δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και γόνιμης συνεργασίας, τόσο μεταξύ των νηπίων, όσο και μεταξύ των εκπαιδευτικών.
  • Καλλιέργεια των βασικών δεξιοτήτων του προγράμματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», με απώτερο στόχο την ολιστική ανάπτυξη της προσωπικότητας των νηπίων.
  • Ευαισθητοποίηση των νηπίων για θέματα ζωτικής σημασίας για την ομαλή επιβίωση όλων των ειδών πάνω στη γη, όπως η προστασία των ζώων που είναι υπό εξαφάνιση.
  • Συνειδητοποίηση της ανάγκης μετάβασης από το «εγώ» στο «εμείς», καθώς και στη συνακόλουθη κινητοποίηση των μαθητών και μαθητριών και την ανάληψη δράσης για το κοινό καλό, μέσω δράσεων που προστατεύουν όλα τα ζώα και σέβονται τα δικαιώματά τους.
  • Ανάπτυξη και εδραίωση αξιών όπως η συνεργασία, ο σεβασμός σε όλα τα ζωντανά όντα, αλλά και στα οικοσυστήματα στα οποία αυτά ζουν,  η αγάπη για τα ζώα που είναι υπό εξαφάνιση και η κατανόηση της σημαντικότητας του λόγου ύπαρξής τους πάνω στη γη κ.α.
  • Εξοικείωση των νηπίων με τις Νέες Τεχνολογίες και τα ψηφιακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.

Στo 1ο Εργαστήριο, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι χελώνες καρέτα-καρέτα, μέσω του βίντεο με τίτλο “Πού πας χελωνάκι;“. Ζωγράφισαν και δημιούργησαν αφίσα με την χελώνα “Καρέτα Καρέτα”, η οποία απειλείται με εξαφάνιση.

0 1 1 12 23 1

2 1 3 4 5

4 1

Στo 2ο Εργαστήριο τα παιδιά ετοιμάζουν τα οικοσυστήματα (Θάλασσα, δάσος) και τοποθετούν σε αυτά τα ζώα υπό εξαφάνιση που τους ταιριάζουν. Στη συνέχεια προσθέτουν πάνω στα οικοσυστήματα, πράγματα που κάνει ο άνθρωπος και απειλείται η ζωή αυτών των ζώων, όπως ρίψη σκουπιδιών στη θάλασσα ή κατασκευή σπιτιών και δρόμων κοντά στο φυσικό περιβάλλον κάποιον ζώων.

Επιπλέον, οι μαθητές αναζήτησαν πληροφορίες στο διαδίκτυο για τα ζώα υπό εξαφάνιση και γνώρισαν της ομάδες που προστατεύουν αυτά τα ζώ, όπως WWF Ελλάς, ΑΡΧΕΛΩΝ, ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ

6 7 8 9 10

11 12 13

Στo 3ο Εργαστήριο τα παιδιά αναλαμβάνουν ρόλους από ζώα που βρίσκονται υπό εξαφάνιση, όπως η καφέ αρκούδα και

θα μας «μιλήσουν» για την κατάσταση και για το τι τραβούν τα ίδια.

Επιπλέον,  γνωρίζουν το παγκόσμιο σήμα κινδύνου “SOS”, το οποίο περιβάλλεται από εικόνες διάφορων ζώων της Ελλάδας που βρίσκονται υπό εξαφάνιση και ζητούν τη βοήθειά μας.

 

22 23 24 254 1

Στo 4ο Εργαστήριο τα παιδιά αναπαριστούν τις εμπειρίες των ζώων υπό εξαφάνιση  εστιάζουν στη ζωή της  μεσογειακής φώκιας «Monachus monachus» και τους κινδύνους που διατρέχει η ζωή της.

Επίσης, τα παιδιά αναλαμβάνουν ρόλους από ζώα που βρίσκονται υπό εξαφάνιση και  επηρεάζονται αρνητικά από την ανθρώπινη παρέμβαση, καθώς οι άνθρωποι πετούν σακούλες ή δίχτυ στη θάλασσα ή βάζουν φωτιά στα δάση.

2627

29 30 31 32 33

Στo 5ο Εργαστήριο τα παιδιά γνώρισαν τα  δικαιώματα που έχουν όλα τα ζώα και κατασκεύασαν το δικό τους βιβλίο με τα δικαιώματα των ζώων.

34 1 35 36 37 38 39 40

Στo 6ο Εργαστήριο τα παιδιά παίζουν ένα παιχνίδι, το οποίο περιέχει  ένα κουβάρι το οποίο δίνεται στο κάθε ένα παιδί ξεχωριστά , το οποίο λέει ποιο ζώο υπό εξαφάνιση θέλει να είναι. Μόλις το κουβάρι περάσει από όλα τα παιδιά, τότε θα έχει σχηματιστεί ένα δίχτυ.  αυτό το δίχτυ συμβολίζει την ισορροπία της ζωής στον πλανήτη μας και πόσο σημαντική είναι η συνύπαρξη των διαφορετικών ζώων για να επιβιώσει ο άνθρωπος. Όταν αρχίζουν τα προβλήματα στα ζώα και αρχίζουν να εξαφανίζονται (αφήνουν το κουβάρι), τότε η κούκλα, άνθρωπος που είναι τοποθετημένος πάνω στο δίχτυ πέφτει κάτω συμβολίζοντας ότι ο άνθρωπος θα χαθεί όταν χαλάει η ισορροπία και η αλυσίδα της ζωής στον πλανήτη.

41 42

 

Στo 7ο Εργαστήριο τα παιδιά δημιουργούν μια αφίσα πάνω στο οποίο θα ζωγραφίσουν και θα φτιάξουν συνθήματα και συμβουλές για το τι πρέπει να κάνουν οι άνθρωποι για να προστατέψουν τα ζώα υπό εξαφάνιση.

15 16 17 18 19 20 5 1