Τρίλιζα Think-Tac-Toe

 Τρίλιζα  THINK-TAC-TOE

Stigmiotypo othonhs 2025 04 16 1.20.55 mm 1

Στόχοι: Οι μαθητές και οι μαθήτριες να αναγνωρίσουν και να ανακαλέσουν προφορικά τα σύμβολα των αριθμών, να μετρήσουν ποσότητες, να εκτελέσουν μαθηματικές πράξεις, να αναγνωρίσουν γεωμετρικά σύμβολα, να κατακτήσουν χωρο-χρονικές έννοιες και να καλλιεργήσουν τη λογική και κριτική τους σκέψη.

Διαδικασία:Δημιουργήθηκε στον προαύλιο χώρο μια επιδαπέδια τρίλιζα με εννέα διαφορετικές δραστηριότητες, οι οποίες συνδέονταν με τους εννέα διαφορετικούς τύπους νοημοσύνης σύμφωνα με τον Garden.

Στην πρώτη σειρά τοποθετήθηκαν δραστηριότητες με απλές οδηγίες προς εκτέλεση από τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Στην δεύτερη σειρά τοποθετήθηκαν δραστηριότητες με πιο σύνθετες οδηγίες.

Στην τελευταία σειρά τοποθετήθηκαν δραστηριότητες, που απαιτούν περισσότερη γνωστική προσπάθεια και πιο σύνθετες γνωστικές λειτουργίες από τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωριστήκαν σε τρεις ομάδες των εφτά παιδιών η κάθε μία.

Κάθε ομάδα επέλεξε μια κάθετη στήλη (τρεις δραστηριότητες προς εκτέλεση).

mel 1

mel2 mel3

Stigmiotypo othonhs 2025 04 17 11.49.27 pm

1. Μετράμε το μήκος των δεινοσαύρων και καταγράφουμε τις μετρήσεις. Πόσα τουβλάκια είναι το μήκος κάθε δεινοσαύρου; Καταγράφουμε και συγκρίνουμε.

mel1a mel2a mel3a

2. Μετράμε το ύψος των δεινοσαύρων. Πόσες ρόδες ύψος έχει ο TREX και πόσες ο Τρικεράτωπας; Καταγράφουμε και συγκρίνουμε τους 2 αριθμούς.

mel1b mel2b

3. Διαβάζουμε στις καρτέλες πόσα βήματα μήκος έχει ο κάθε δεινόσαυρος, κάνουμε τα βήματα και με κιμωλία τραβάμε το μήκος με γραμμές. Διαλέγουμε ένα τραγούδι, περπατάμε ξανά τα βήματα   και παρατηρούμε, σε ποιο σημείου του τραγουδιού σταματάνε τα βήματα για κάθε δεινόσαυρο;​

mel3 mel 1 1 mel

4. Πόσα δικά μας παπούτσια χρειάζονται για να σχηματίσουμε το περίγραμμα της πατούσας του Τ-REX;

4b 4a

5. Φωτογραφίζουμε με την καμέρα από 3 διαφορετικές αποστάσεις τον Τ-REX. Παρατηρούμε τις 3 φωτογραφίες και τις τοποθετούμε πάνω στο σημείο από τις οποίες τραβήχτηκαν. Σε ποια φωτογραφία ο Τ-REX είναι μικρότερος, σε ποια μεγαλύτερος; Γιατί;

MEL1 MEL 3

6.  Παρατηρούμε τα χνάρια των δεινοσαύρων, συνεχίζουμε το μοτίβο και ένα ένα παιδί ακολουθεί την διαδρομή.

MEL 4 MEL 5
7. Ζωγραφίζουμε ένα δεινόσαυρο με ερέθισμα το έργο του Basquiat. Φανταζόμαστε ότι είμαστε οι δεινόσαυροι  αυτοί και αποτυπώνουμε  γύρω από το έργο σκέψεις και  προβλήματα (λέξεις, γράμματα σχέδιο, κομμάτια από εφημερίδα) που μπορεί να αντιμετώπισε στην εποχή που έζησε.
MEL 6 MEL 10

8. Σχεδιάζουμε τις σκιές των δεινοσαύρων με την χρήση φιγούρων δεινοσαύρων σε χαρτί μέτρου και τους ζωγραφίζουμε με νερομπογιές.MEL 7

9. Παίζουμε επιτραπέζιο με θέμα τον Basquiat.  Με κηρομπογιές ζωγραφίζουμε ό,τι μας τύχει με βάση το ζάρι και κάθε ομάδα δημιουργεί τον δικό της μοναδικό δεινόσαυρο.
MEL 9 MEL 8

Η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία με την μέθοδο του Μενού – learning menu δημιουργήθηκε από την εκπαιδευτικό

Ειδικής Αγωγής  ΠΕ 61 ΕΑΕ   κ. Φελούκα Μελίνα – Ασημίνα.