ΤΠΕ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1

Το συμβόλαιο της τάξης μας καταγράφεται από τα παιδιά στον Η/Υ

Στην αρχή της χρονιάς, στα πλαίσια του Σχολικού Συμβουλίου με την Κυρία Συνέλευση και στην συγκρότηση της ομάδας, τα παιδιά πρότειναν κανόνες για το Συμβόλαιο της Τάξης μας και ψήφισαν τους επικρατέστερους από αυτούς για να τους καταγράψουν.

Για να τους έχουμε διαθέσιμους ανά πάσα ώρα και στιγμή, τους καταγράψαμε στο Word του Η/Υ του Τμήματος 1 και τους κολλήσαμε όλους μαζί φτιάχνοντας και αποτυπώνοντας τις προτάσεις των παιδιών για το Συμβόλαιο της τάξης μας.

Υπογράψαμε όλοι τα ονόματά μας και υποσχεθήκαμε να τους τηρούμε όλοι για όλη την σχολική χρονιά.IMG 8828

5F84998D CAB1 47C6 A13A 231B996E3D44 IMG 8827

0DAFA49D 532A 46C9 8C12 6892E6EA396B IMG 8841

2A82154A 4285 4DEA B1E6 D9A8E1B61763

Δείτε όλη τη δράση με το συμβόλαιο της τάξης —>Συμβόλαιο Τάξης

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2

 Συμπλήρωση Ερωτηματολογίου από τα παιδιά στον Η/Υ

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης για τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών/τριών, με τίτλο “Εγώ κι Εσύ Μαζί… Μία Ομάδα Δυνατή για την σχολική χρονιά 2024-25, οι μαθητές/τριες και των τριών τμημάτων συμπλήρωσαν ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο στον Η/Υ κάθε τμήματος με την βοήθεια των εκπ/κών.

Το ερωτηματολόγιο σχεδιάστηκε με σκοπό τη διερεύνηση της δημιουργίας ενός θετικού και ενισχυτικού περιβάλλοντος στο νηπιαγωγείο μεταξύ των μαθητών/τριών. Κεντρικός στόχος ήταν η αξιολόγηση της ανάπτυξης αρχών όπως ο αλληλοσεβασμός, η πίστη στις σχέσεις και η αναγνώριση της ποικιλομορφίας, καθώς και η συγκέντρωση δεδομένων για τις συναισθηματικές τους αντιδράσεις σε ποικίλες περιστάσεις, που αφορούν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις και το ζήτημα της σχολικής βίας. Ειδικότερα, επιδιώχθηκε η καταγραφή των αντιλήψεων των μαθητών/τριών σχετικά με τις σχέσεις με τους/τις συμμαθητές/τριές τους, τη συνεργασία και την αλληλοβοήθεια, με απώτερο σκοπό την προώθηση ενός πλαισίου όπου όλα τα παιδιά αισθάνονται προστατευμένα, τιμημένα και ενταγμένα, χωρίς διακρίσεις.

Παράλληλα, η συμπλήρωση του ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου από τους/τις μαθητές/τριες, με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών, αποτέλεσε μια δραστηριότητα εξοικείωσης με τις βασικές δεξιότητες ΤΠΕ. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την τεχνολογία σε εκπαιδευτικό πλαίσιο, να αναγνωρίσουν απλές έννοιες και να αλληλεπιδράσουν με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Η δραστηριότητα, τέλος, ενίσχυσε τη συνεργασία και την επικοινωνία, καθώς οι μαθητές/τριες συμμετείχαν ενεργά, συζητούσαν και λάμβαναν αποφάσεις, και την καλλιέργεισαν θετική στάση απέναντι στην τεχνολογία. Με τον τρόπο αυτό, το ερωτηματολόγιο λειτούργησε όχι μόνο ως διερευνητικό εργαλείο, αλλά και ως ευκαιρία για την ενίσχυση της ψηφιακής εγγραμματοσύνης σε επίπεδο κατάλληλο για την ηλικία των μαθητών/τριών.

Δείτε τη δράση — >εδώ Συμπλήρωση Ερωτηματολογίου από τους μαθητές/τριες σε Η/Υ

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3

Συμμετέχω στο “Φωτόδεντρο”

Τα παιδιά συμμετέχουν στις ΤΠΕ στα πλαίσια του Διδακτικού Σεναρίου του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος με θέμα τους Δεινόσαυρους, συμπληρώνοντας στο Φωτόδεντρο, Εθνικό Συσσωρευτή Εκπαιδυετικού Περιεχομένου,  τα συναισθήματά τους για την ομαδοσυνεργατική διαδικασία.

Τα κριτήρια αξιολόγησης συναποφασίζονται και περιλαμβάνουν το βαθμό συμμετοχής των μαθητών/τριών στην ομάδα, την ευγένεια, την βοήθεια προς τους άλλους, την τήρηση των κανόνων κ.α.

Δείτε εδώ –>  Φωτόδεντρο

f4f6d1035a98af654b14544484ebee38 5e1f32c630e800c3edcff6bdb1410a56
1d5ab73a1f25b4a0ff33d7ff4b427a2a 7de5deb90e8d321130cb7911720c14e2