Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε μαθαίνοντας τί είναι νέα για μας. Ύστερα ακολούθησε η πιο θεσμική μορφή τους με αρμοδιότητες των παιδιών. Στα νέα τα παιδιά εκφράζονται ελεύθερα είτε με το να φέρνουν τις δικές τους ανακοινώσεις και παρουσιάσεις είτε με το να ρωτούν και να μαθαίνουν περισσότερα για τα νέα των συμμαθητών/τριών τους. Περιμένουν τη σειρά τους και σέβονται τον/την συνομιλητή/τρια τους. Μέσα από αυτή τη διαδικασία προέκυψαν και οι διερευνήσεις των παιδιών π.χ για τα ζώα που είδαν στο βουνό, για τα χιόνια και το τρελό παιχνίδι, που έκαναν, για τις θεατρικές παραστάσεις που έβλεπαν, για τα μουσεία που επισκέφτηκαν, για τις εκδρομές, που πήγαν.
Στόχος του “Τί νέα;” είναι τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν τον προφορικό λόγο και να δώσουν πληροφορίες μέσα στην τάξη για πράγματα που έχουν δει, έχουν ακούσει, έχουν φτιάξει, που τα προβληματίζουν, που θέλουν να τα παρουσιάσουν στην ομάδα.
Το “Tί νέα”, έχει κάποιους κανόνες που θέσαμε από την αρχή και τα παιδιά σέβονται και ακολουθούν:
τα παιδιά συμμετέχουν σε διάλογο που δεν διακόπτει το ένα το άλλο,
μαθαίνουν να εκφράζονται κατανοητά για τους φίλους τους,
θέτουν τα κατάλληλα ερωτήματα στους συμμαθητές/τριές τους.
Ο περιορισμένος και συγκεκριμένος χρόνος διεξαγωγής αυτής της δράσης, οριοθετεί την ομάδα και έτσι τα παιδιά αποφεύγουν τις επαναλήψεις, δεν κουράζονται και νιώθουν ότι οι ανακοινώσεις τους είναι σημαντικές.
Το πρώτο “Τί νέα;” έγινε ημέρα Δευτέρα και είπαμε ότι θα το κάνουμε κάθε Δευτέρα για 15′.
Ενώ αναμένονατν τα παιδιά να το είχαν ξεχάσει, την επόμενη Δευτέρα το πρωί είπαν: “Κυρία, πότε θα κάνουμε το “Τί νέα;”, πότε θα πόυμε τα Νέα μας;