“3-2-1 Σύνοψη”
Στόχοι: Οι μαθητές και οι μαθήτριες να αναστοχαστούν, να ενεργοποιηθεί το ενδιαφέρον τους γιατην προυπάρχουσα γνώση, να ανακαλέσουν πληροφορίες που έμαθαν, να αξιολογήσουν τις γνώσεις τους, να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους, να καλλιεργηθεί η κριτική σκέψη και η μνημονική τους ικανότητα.
Διαδικασία:Το ημερολόγιο στην ολομέλεια, η καταγραφή του καιρού καθημερινά σε γραπτές φόρμες με τα σύμβολα του καιρού, η παρατήρηση των καιρικών φαινομένων ,η καταγραφή της θερμοκρασίας σύμφωνα με το θερμόμετρο της αυλής , η εναλλαγή μέρας και νύχτας και τα 4 σημεία του ορίζοντα, ενδιαφέρουν τα παιδιά ,ιδιαίτερα, ώστε να γίνονται οι μικροί μετεωρολόγοι της τάξης.
Η καθημερινή καταγραφή του καιρού με σύμβολα
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ο πίνακας των καιρικών φαινομένων που ετοίμασαν τα παιδιά με κολάζ.
Τα βιβλία που διάβασαν
Η πυξίδα
Η καταγραφή της θερμοκρασίας , σύμφωνα με το θερμόμετρο εξωτερικού χώρου
Η παρατήρηση του καιρού,σύμφωνα με το ημερολόγιο της αυλής μας
Η εναλλαγή μέρας και νύχτας με ένα φακό.
Η νηπιαγωγός ,καθώς η συγκεκριμένη δράση ολοκληρώνεται, κινητοποιεί τα παιδιά με αυτή την τεχνική. Τα παιδιά χωρίζονται σε 5 ομάδες ανά χρώμα και συνομιλούν μεταξύ τους ,ανταλλάσουν απόψεις και αποφασίζουν για την κάθεμια περίπτωση (3 πράγματα που έμαθα,3 πράγματα που θέλω να μάθω περισσότερο, 1 απορία) σε σχέση με το θέμα με το οποίο έχουν ήδη ασχοληθεί (μικροί μετεωρολόγοι).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Οι απαντήσεις καταγράφονται από τη νηπιαγωγό σε γραπτές φόρμες ανά ομάδα. Στο τέλος, η νηπιαγωγός συνοψίζει τις απαντήσεις των ομάδων στην ολομέλεια .
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία σύμφωνα με το μοντέλο “3-2-1 Σύνοψη“ καθώς και το αρχείο της δραστηριότητας (περιεχόμενο, μορφή, επεξεργασία) δημιουργήθηκε από την εκπαιδευτικό Γενικής Αγωγής ΠΕ 60 κ. Νέρη Πηνελόπη.