Στόχος: Ενθαρρύνει τους μαθη/τριες να εκφράσουν τις σκέψεις τους, τα συναισθήματα τους, τις γνώσεις και τις ερωτήσεις τους για την Άνοιξη πάνω σε ένα μεγάλο χαρτόνι τοίχου με διαφορετικούς τρόπους, όπως ζωγραφιές, λέξεις, σχήματα, κολάζ, κ.α δίνοντας τους την δυνατότητα να επιλέξουν τον δικό τους τρόπο έκφρασης για την Άνοιξη, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και το μαθησιακό τους προφίλ.
Δραστηριότητα:
Φάσεις Διδασκαλίας
Συζήτηση – Εισαγωγή στο θέμα
- Ανίχνευση προϋπάρχουσας γνώσης: Η εκπαιδευτικός ζήτησε από τους μαθητές να περιγράψουν τι είναι η Άνοιξη και να ορίσουν τα βασικά της χαρακτηριστικά.
- Παρουσίαση ολιγόλεπτου βίντεο σχετικού με την Άνοιξη.
- Παρουσίαση εικόνων που σχετίζονται με την Άνοιξη και συζήτηση για αυτά που βλέπουμε και ακούμε την εποχή αυτή.
Δημιουργία γκράφιτι
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και εργαζόμενα είτε ατομικά είτε συνεργατικά, ζωγραφίζουν, δημιουργούν κολάζ ή γράφουν λέξεις για την Άνοιξη.
![]() |
![]() |
Kολλούν τα δημιουργήματα τους στον «Τοίχο Γκράφιτι» και γράφουν τον τίτλο του Γκράφιτι.
Eμπλουτίζουν τον πίνακα με λέξεις με λέξεις και υλικά.
Αναστοχασμός / Παρουσίαση
Τα παιδιά παρουσιάζουν το μέρος του τοίχου γκράφιτι που δημιούργησαν.
Λένε τι έφτιαξαν, πώς το σκέφτηκαν, τι τους άρεσε.
Μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας, δημιουργήθηκε ένας μεγάλος τοίχος γκράφιτι για την Άνοιξη, που αποτυπώνει τη ματιά όλων των παιδιών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα, τα συναισθήματα και το μαθησιακό τους στυλ.
Η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία του “Τοίχου Γκράφιτι” δημιουργήθηκε από την εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής ΠΕ 60.50 κ. Ράνη Σουζάνα.