Γραφικός Οργανωτής:Μενού – Learning Menu II

att.u5NCvbhb bbGiz2DHTUuMQBj4AUs0j1GCpTXO4h6AAE

Stigmiotypo othonhs 2025 05 18 10.49.25 mm

Διαφοροποιημένη Διδασκαλία με τον Γραφικό Οργανωτή «Μενού (Learning menu με θέμα την Άνοιξη.

Στόχος:

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα δίνει την δυνατότητα στους μαθητές και στις μαθήτριες να επιλέξουν οι ίδιοι το πώς θα καταφέρουν να φτάσουν στην μάθηση, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την αυτονομία τους σ αυτή, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει στον/στην εκπαιδευτικό να ανταποκριθεί σε διάφορα μαθησιακά στυλ, ενδιαφέροντα και επίπεδα ετοιμότητας.

Δραστηριότητα:

Σχεδιάστηκε από την εκπαιδευτικό ένα μενού, το οποίο περιείχε διάφορες δραστηριότητες, που προσέγγιζαν το θέμα της Άνοιξης.

Το «κυρίως πιάτο» αποτελούσε μία υποχρεωτική δραστηριότητα, η οποία ολοκληρώθηκε με την συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών. Από τα «συνοδευτικά πιάτα» ο κάθε μαθητής έπρεπε να επιλέξει δύο δραστηριότητες, που τον ενδιέφεραν και ήταν κοντά στα ενδιαφέροντα του. Το «επιδόρπιο» αποτελούνταν από μία προαιρετική δραστηριότητα, η οποία ήταν αρκετά ελκυστική για όλους τους μαθητές.

  1. Κυρίως πιάτο
  • Πραγματοποιήθηκε ανάγνωση του παραμυθιού «Είναι Άνοιξη, σκιουράκι» της συγγραφέως Giuditta Campello.
  • Ακολούθησε συζήτηση για όσα διαδραματίστηκαν στην ιστορία και για τα χαρακτηριστικά της Άνοιξης, που παρουσιάζονται σε αυτό.
att.OWzGFYJf7thCIelNwBdz7Su em2v3A001AklRXELXHA att.mExiWbEodaqItN9hKB8UU1tzYXFaJbZ1rUSfnE9CYlU

att.1Q12swCVLYneGzLge34wd 0db7NLUS3Gu m01 xyMDM

  1. Συνοδευτικά πιάτα
  • Κατασκευή λουλουδιών με την χρήση διαφόρων υλικών, με τον τρόπο που το κάθε παιδί επέλεξε. Δόθηκαν στους μαθητές τα εξής υλικά: ένα πράσινο χαρτόνια Α4, πλαστικά καπάκια διαφόρων χρωμάτων, κομμάτια γκοφρέ, pon pon και τέμπερες.
att.Na9pjgfOGJqd0r s9hH5h4 JCO8VNEguhdzp1urtCq0 att.u5NCvbhb bbGiz2DHTUuMQBj4AUs0j1GCpTXO4h6AAE
att.vTFZKZTsomC6PGGg4ccNhsPZVMujjBhrw6d0VJk l6A.png att.VcCkoe8nm5wT gCTHnaIYCjPkxGw Hy09Zk3MU31hso.png att.JdDCzSkXjNokRKXbLrNXjaENpfAzjs0Kzl3 eKBbGQ4.png
  • «Οι πασχαλίτσες έχασαν τις βούλες τους! Ας τις βοηθήσουμε να τις βρούνε!». Η συγκεκριμένη δραστηριότητα αποτελεί μία εργασία που πραγματεύεται την έννοια της ποσότητας. Οι πασχαλίτσες δεν είχαν βούλες, άλλα είχαν ένα αριθμό ακριβώς κάτω από τα πόδια τους. Οι μαθητές έπρεπε με τα δαχτυλάκια τους, χρησιμοποιώντας μαύρη τέμπερα, να σχεδιάσουν τόσες βούλες στην πασχαλίτσα όσες τους ζητούσε ο αριθμός.
att.tbVUIzVMP7lXrrvyesH8sn E5NIIEPD 5CKVIySULzk att.qzWhN1C23qBbEOMhVtl gX WCNOWe0VHv7U9vQKG9dg att.rxsWiLIWvoIN4qUZ WHNVvkFJwjcKaj7oG69dC2aSXU.png
att.907eMVtSn1TEpLm0jLPLsBZCZe3mnUJYK6hAnI1IsCA att.os0 aUKDDPVE47DOl2XRfmMY5a 5Zhd8B3d3JDjgGoE att.RW6P1rMyLiKUg2LRtFpnluTCrrcF5nMqBlStKf v36A
  • Δημιουργούμε ένα μικρό λεξικό με λέξεις της Άνοιξης. Κάθε μαθητής/τρια, που επέλεξε την συγκεκριμένη δραστηριότητα, έπρεπε να σκεφτεί, να αποτυπώσει γραπτώς και να ζωγραφίσει σε χρωματιστό χαρτόνι Α4 την λέξη αυτή.

att.QPVGU124U1uzJoPj2f1gqA8agqeoOP77f6 GF C7q70

  1. Επιδόρπιο
  • Ο χορός της Άνοιξης. Στη συγκεκριμένη ψυχοκινητική δραστηριότητα οι μαθητές/τριες, καλούνταν να κινούνται σαν τα δέντρα, να δουλεύουν όπως οι μελισσούλες και να ξυπνούν από την χειμέρια νάρκη, όπως η αρκούδα.
att.txSybedJ2tbKxg5Efmza6ie4IXZK OVIk gwJ53vuEk att.q qmMqyE8rSUqO6MMaBebcqNrLJKq0tkz0yXwG43tHw att.T1m4zJEWmmmFrYLTKr1iieR9W2kJJd2rVpfZVH6t v4

Η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία του Γραφικού Οργανωτή Μενού-Learning Menu δημιουργήθηκε από την εκπ/κό ΠΕ 60.50 κ. Ράνη Σουσάνα.