Συνάντηση με ερευνητή στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «Science is Wonderful»

Την εβδομάδα 22-26/11/2021 οι μαθητές των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν μέσω διαδικτύου έναν ερευνητή του προγράμματος Marie Skłodowska-Curie Actions (MSCA) στα πλαίσια της εκδήλωσης «Science is Wonderful! Live».

Η δημόσια έκθεση «Science is Wonderful!» διοργανώνεται κάθε χρόνο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και φέρνει σε επαφή τα σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης της Ευρώπης με τον κόσμο της επιστήμης και τα τελευταία νέα στην έρευνα.

Στους μαθητές μας μίλησε ο Δρ. Σπύρος Θεοδωρίδης από το Senckenberg Biodiversity and Climate Research Center στην Φρανκφούρτη. Εστίασε στην κλιματική και περιβαλλοντική κρίση και τις επιπτώσεις της στα φυσικά οικοσυστήματα και την υγεία των ανθρώπων. Επίσης εξερευνήσαμε διαδραστικούς διαδικτυακούς χάρτες σχετικούς με τη βιοποικιλότητα και την κατανομή της στον πλανήτη.

Ο Δρ. Γρηγόριος Τσαγκατάκης, ερευνητής στο Εργαστήριο Ψηφιακής Επεξεργασίας Σήματος του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας / Ινστιτούτου Πληροφορικής μας μίλησε για τις πολύ σοβαρές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στους ανθρώπους και το περιβάλλον. Ένας μεγάλος αριθμός τεχνητών δορυφόρων παρατηρούν τη γη και μας δίνουν την δυνατότητα να αναγνωρίσουμε και να καταλάβουμε εκτός των άλλων και τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Παρουσιάστηκε ο τρόπος με τον οποίο οι μέθοδοι Τεχνητής Νοημοσύνης μπορούν να μας παρέχουν ακριβείς προβλέψεις με εντελώς αυτόνομο τρόπο.

Η Ιουλιανή Παχίτη, υποψήφια διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης, μας μίλησε για την τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας (Virtual Reality, VR) και τις δυνατότητες εφαρμογής της σε ποικίλους τομείς. Η τεχνολογία VR τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να αναπτύσσεται και να χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο κυρίως για σκοπούς ψυχαγωγίας (παιχνίδια, άσκηση κτλ.), αλλά και σε διάφορους τομείς όπως είναι η ιατρική, η εκπαίδευση, καθώς και οι ψυχοθεραπευτικές παρεμβάσεις σε ενήλικο και παιδικό πληθυσμό με δυσκολίες (π.χ. φοβίες, ΔΕΠΥ, αυτισμό κτλ.).

Ο Χρήστος Γκούμας, υποψήφιος διδάκτοτας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, μας μίλησε για την έρευνα του που εστιάζει στην επίδραση χαρακτηριστικών του περιβάλλοντος (π.χ. οργάνωση) στην οπτικη αναζήτηση, τη μάθηση και τη μνήμη σε παιδιά και ενήλικες. Μίλησε για την χρήση της τεχνολογίας εικόνικής πραγματικότητας ως μέσου για την αξιολόγηση και εκπαίδευση των γνωστικών λειτουργιών, όπως η μάθηση, η μνήμη και η προσοχή.

263791275 1104123577034373 5961660330801776357 n 264371989 1084508992317321 8183486364431641214 n 266882288 336697694635960 2118420216266170694 n 267230564 347027003429265 809907991201497598 n science