«Οι Νοσηλευτές εκπαιδεύουν, οι Εκπαιδευτικοί σώζουν ζωές»

Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών για Εκπαιδευτικούς

Μια εκπαιδευτική πρωτοβουλία για την ενίσχυση της σχολικής ασφάλειας

Στο πλαίσιο των ενδοσχολικών επιμορφώσεων, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ένα πρακτικό και βιωματικό σεμινάριο πρώτων βοηθειών που απευθυνόταν σε όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό.

Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της σχολικής νοσηλεύτριας Παπαδημητρίου Μαρίας, αξιοποιώντας την πιστοποιημένη εκπαίδευσή της από την Ένωση Νοσηλευτών Ελλάδος (ΕΝΕ), η οποία της παρέχει τη δυνατότητα υλοποίησης τέτοιων προγραμμάτων κατάρτισης.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι εκπαιδευτικοί εκπαιδεύτηκαν θεωρητικά και πρακτικά σε κρίσιμες τεχνικές αντιμετώπισης επειγόντων περιστατικών, όπως:

  • Αντιμετώπιση απώλειας αισθήσεων και αναγνώριση επείγοντος περιστατικού
  • Αντιμετώπιση πνιγμονής (τεχνική Heimlich)
  • Αντιμετώπιση αιμορραγίας, κακώσεων και καταγμάτων
  • Πρώτες ενέργειες σε κρίσεις αλλεργικού σοκ ή επιληψίας
  • Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) σε παιδιά και ενήλικες

(περισσότερα…)

Το κόμικ της Β’1 τάξης για τον σεισμό!

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων και του Σχεδίου Δράσης του σχολείου μας για τον σεισμό, οι μαθήτριες και οι μαθητές της Β’1 τάξης συνεργάστηκαν με φαντασία και ενθουσιασμό για να δημιουργήσουν το δικό τους κόμικ!
Με οδηγούς τους ήρωες της Γλώσσας και τη σοφή Βάγια, την κουκουβάγια, τα παιδιά έμαθαν πώς να προετοιμάζονται και τι να κάνουν την ώρα του σεισμού. Μέσα από τη δημιουργική αυτή διαδικασία, ενίσχυσαν τη γνώση τους και έγιναν πιο έτοιμα να αντιμετωπίσουν μια δύσκολη στιγμή με ψυχραιμία και ασφάλεια.
Διαβάστε το κόμικ μας και μάθετε κι εσείς, μικροί και μεγάλοι, τι πρέπει να κάνουμε σε έναν σεισμό!


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Ανεβαίνοντας ακόμη ένα σκαλοπάτι!

Στα πλαίσια Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας εκπονήθηκε το Σχέδιο Δράσης «Ανεβαίνοντας ακόμη ένα σκαλοπάτι» με στόχο την ολοκληρωμένη προετοιμασία των παιδιών και των γονέων/κηδεμόνων στους εκπαιδευτικούς, συναισθηματικούς  και κοινωνικούς τομείς ετοιμότητας κατά τη μετάβασή τους στη Δευτεροβάθμια Βαθμίδα Εκπαίδευσης.

Ακολουθεί η παρουσίαση του Σχεδίου Δράσης

Σχέδιο Δράσης «Ανεβαίνοντας ακόμη ένα σκαλοπάτι»

Η E’ τάξης στο 2ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο στην Κωνσταντινούπολη

Οι μαθητές και οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί της Ε τάξης του 23ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης Νικόλαος Μπλάγας και Μαρία Κρινιτσα έλαβαν μέρος στ 2ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο του Εθνικού Εκπαιδευτικού Δικτύου Δράσης με τίτλο “Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη,μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη – Πολίτες της Πόλης, Έλληνες της Οικουμένης.”

Η τάξη μας πραγματοποίησε έναν”Θρησκευτικό περίπατο στη βυζαντινή Θεσσαλονίκη” ο οποίος κινηματογραφήθηκε στην περιοχή της Άνω Πόλης στις 27-2-2025.
 Είκοσι έξι μαθητές έγιναν περιηγητές σε μια από τις πιο όμορφες γειτονιές της πόλης μας και ταυτόχρονα ξεναγοί τριών σπουδαίων βυζαντινών μνημείων.Η ταινία τους βοήθησε να κατανοήσουν την άρρηκτη σχέση ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη και την Κωνσταντινούπολη.Δυο πόλεις που ατενίζουν το βυζαντινό τους παρελθόν και αγκαλιάζουν όσους θέλουν να τις προσεγγίσουν.
Η ταινία προβλήθηκε αποσπασματικά στις 28-3-2025 στο Ζωγράφειο Λύκειο της Κωνσταντινούπολης. Θερμές ευχαριστίες σε όσους βοήθησαν στην πραγματοποίηση της ταινίας και πολλά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν.
afisa

(περισσότερα…)

Η ΣΤ’ τάξης στο 2ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο στην Κωνσταντινούπολη.

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 2ου Μαθητικού Περιβαλλοντικού Συνεδρίου του Εθνικού Εκπαιδευτικού Δικτύου Δράσης με τίτλο: «Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη, μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη – Πολίτες της Πόλης, Έλληνες της Οικουμένης» που πραγματοποιήθηκε στις 26-30 Μαρτίου 2025 στην Κωνσταντινούπολη. Οι μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης με τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς των τμημάτων, Τσιρικίδου Γ. και Φωτζιτζή Π., συμμετείχαν στο συνέδριο με προφορική παρουσίαση της εργασίας τους με τίτλο «Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη : Δυο πόλεις στο χθες, στο σήμερα, στο αύριο” η οποία αναφέρεται σε έρευνα σχετικά με τα μνημεία της Θεσσαλονίκης και την επίδραση του αστικού περιβάλλοντος στη διατήρησή τους. Έγινε διερεύνηση των μνημείων ως προς την ιστορία, την αρχιτεκτονική, τη χρήση και την τοποθεσία που βρίσκονται. Δημιουργήθηκαν και διαμοιράστηκαν ερωτηματολόγια στα οποία αποτυπώθηκαν τα αίτια τα οποία επηρεάζουν τα μνημεία. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφηκαν σε επιστολή και προτάθηκαν λύσεις προς τους φορείς της πόλης. Η εμπειρία που αποκομίσαμε όλοι από την παρουσία μας στο συνέδριο ήταν μοναδική. Πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά μας τόσο για την εργασία τους στην έρευνα όσο και για την παρουσία τους στο συνέδριο.

logo 2o mathhtiko synedrio Konstantinoypolh

(περισσότερα…)

Μαμά, δες τι φτιάξαμε για σένα!

Με χρώματα, λέξεις και πολλή αγάπη, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’1 τάξης
έγιναν μικροί ποιητές και ζωγράφοι!
Έγραψαν, έφτιαξαν, ηχογράφησαν… ένα βίντεο-δώρο γεμάτο καρδιές, χαμόγελα και
λέξεις τρυφερές.
Δείτε το βίντεό μας πατώντας εδώ:

https://youtu.be/Bo0JzQPXdXA

Γιατί… η μαμά είναι η αγκαλιά που δεν τελειώνει ποτέ!
Με αγάπη,
Σοφία Τερζή
η δασκάλα της τάξης

Μπλε κοκτέιλ, χωρίς αλκοόλ

Ο Απρίλιος είναι ο μήνας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό.

Στο σχολείο μας εδώ και τρία χρόνια υλοποιούνται δράσεις στο πλαίσιο του project «Μπλε κοκτέιλ, χωρίς αλκοόλ» με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίησης της μαθητικής αλλά και της ευρύτερης κοινότητας σχετικά με τον Αυτισμό, την αποδοχή και τη συμπερίληψη!

Φέτος η ταινία μικρού μήκους του σχολείου μας παρουσιάστηκε στο 1ο Διεθνές Φεστιβάλ «Η αντανάκλαση της Αναπηρίας στην Τέχνη» -School edition- του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Τις δράσεις παρακολούθησαν μαθητές Δημοτικών και Γυμνασίων της Θεσσαλονίκης.

Πριν την προβολή της ταινίας, εκπρόσωποι των μαθητών της Στ’ Τάξης, αναφέρθηκαν στην εμπειρία τους με τον Αυτισμό, το πως αυτός μπήκε στη ζωή τους όταν ήταν μαθητές της πρώτης τάξης αλλά και πώς είναι η καθημερινότητα τους στο σχολείο με τον Γιάννη, τον συμμαθητή τους που βρίσκεται στο φάσμα του Αυτισμού.

Μετά την προβολή ακολούθησαν οι ερωτήσεις του κοινού. Μέσα από τη συζήτηση προέκυψε μια όμορφη συνεργασία με τους μαθητές της Δ’ τάξης του 34ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, όπου φοιτά και εκεί ένας μαθητής στο φάσμα του Αυτισμού. Αποφασίσαμε να γυρίσουμε τη συνέχεια της ταινίας μας, όλοι μαζί, με σκοπό να προωθήσουμε την εκπαιδευτική και κοινωνική συμπερίληψη των ανθρώπων με Αυτισμό.

Την τελευταία μέρα του Απριλίου η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Μπαρσάκη Αναστασία παρουσίασε την ταινία στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Επανομής.

Όλο την μήνα Απρίλιο ήταν αναρτημένη, σε κεντρικό σημείο του σχολείου μας, μια αφίσα με το λογότυπο του project, όπου οι μαθητές του σχολείου είχαν την ευκαιρία να γράψουν τα συστατικά που έχει το μπλε κοκτέιλ.

unnamed 5

(περισσότερα…)

Το τραγούδι της ευτυχίας

Στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών “Ενεργός Πολίτης” και της Δράσης “Απλώνω Ευτυχία” οι μαθητές της Δ τάξης του 23ου Δ.Σ. Θεσσαλονίκης τραγουδούν για την ευτυχία, την ελπίδα και τη χαρά! Ένα πρωτότυπο τραγούδι που στόχο έχει να διαδώσει το μήνυμα της ευτυχίας σε μικρούς και μεγάλους. Η δράση “Απλώνω Ευτυχία” αποτελεί έμπνευση της εκπαιδευτικού Γεωργίας Σολωμού από την Κύπρο. Στην Ελλάδα υλοποιείται υπό τον συντονισμό του εκπαιδευτικού Μάριου Μάζαρη. Μουσική: Ατζέμης Γεώργιος Στίχοι: Μπαρσάκη Αναστασία Μουσική Επιμέλεια – Χορωδία: Αγγελίδου Ευδοξία “Όλοι μαζί δυναμώνουμε τη Φλόγα και τη Λάμψη της καρδιάς”.

Ακούστε το τραγούδι μας στο κανάλι μας στο youtube!

https://youtu.be/XK-mfWzO1OM

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Η γιορτή αυτή καθιερώθηκε ώστε να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα λογοτεχνικών βιβλίων και να συμβάλλει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.

Το σχολείο μας φέτος γιόρτασε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου δημιουργώντας μια “υπαίθρια βιβλιοθήκη” σε όλα τα διαλείμματα μιας σχολικής ημέρας. Υπήρχαν στην αυλή δύο γωνιές: στη μία οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να ξεφυλλίσουν ή να διαβάσουν λογοτεχνικά βιβλία και να αποτυπώσουν σε ένα μεγάλο βιβλίο τις σκέψεις τους για τα βιβλία (τι τους προσφέρει ένα βιβλίο, τι βιβλίο θα ήθελαν να είναι, ποια βιβλία τους αρέσουν), ενώ στην άλλη γωνιά υπήρχαν θρανία με καρέκλες όπου οι μαθητές μπορούσαν να ζωγραφίσουν. Οι μαθητές έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό για τη συγκεκριμένη δράση και συμμετείχαν με αμείωτο ενδιαφέρον. Χάρηκαν τα βιβλία και τα διαλείμματά τους άλλαξαν μορφή.

Ένα βιβλίο…ένα μαγικό ταξίδι!!! Ας ταξιδέψουμε λοιπόν…

Pagkosmia Hmera Paidikoy Biblioy 2

Pagkosmia Hmera Paidikoy Biblioy 1