Αθλητικές Συμμετοχές 2024-2025

Την φετινή σχολική χρονιά οι μαθητές της ΣΤ τάξη του σχολείου μας πήραν μέρος :
«Ωρα για παιχνίδι .Μαζί με την παρέα μου…γνωρίζω την Καλαθοσφαίριση, μαθαίνω να τολμώ»
«Γνωρίζω την Πετοσφαίριση με παιχνίδι»
«Ελάτε να παίξουμε. Γνωριμία της Χειροσφαίρισης με παιχνίδι»
Δράσεις που διοργάνωσε η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης μέσω της Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού.
Στόχοι της συμμετοχής μας:
-πρακτική εφαρμογή των γνώσεων που αποκτήθηκαν από τους/τις μαθητές/τριες και αφορούν τους κανονισμούς και την τακτική των παραπάνω αθλημάτων και τις κινητικές δεξιότητες αυτών
– γνωριμία των παραπάνω αθλημάτων σε αγωνιστικές συνθήκες
-διαμόρφωση προσωπικής ταυτότητας μέσα από την καλλιέργεια της αυτοπεποίθησης
-επίτευξη κοινού ομαδικού στόχου
-η χαρά της συμμετοχής
Νικήσαμε, χάσαμε, φέραμε ισοπαλίες στα σκορ και γίναμε όλοι μαζί «ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ» γεμάτη εμπειρίες .

image10

(περισσότερα…)

Τα δικά μας βιβλία: Ένα ταξίδι φαντασίας και δημιουργίας!

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και του θεματικού κύκλου “Δημιουργώ και Καινοτομώ“, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ1 τάξης ολοκλήρωσαν με επιτυχία το πρόγραμμα “Ένα βιβλίο γεννιέται“. Αφού ενημερώθηκαν για τη διαδικασία δημιουργίας ενός βιβλίου και έμαθαν τα μυστικά της συγγραφής, εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν ομαδοσυνεργατικά τις δικές τους ιστορίες τις οποίες εικονογράφησαν! Οι ιστορίες τους απέκτησαν ψηφιακή μορφή με το πρόγραμμα storyjumper.

Ελάτε να εξερευνήσετε τις μοναδικές τους ιστορίες και να ταξιδέψετε στον μαγικό κόσμο της φαντασίας τους.  Η δημιουργικότητα των παιδιών θα σας εκπλήξει!

Exofyllo

Exofyllo 1

Exofyllo 2

Exofyllo 3

O ΚΟΡΝΗΛΙΟΣ KAI TO AΣΤΕΡΙ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΑΞΗ Δ2 ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ, 2025

Στο πλαίσιο του προγράμματος “Ενεργός Πολίτης” το οποίο άρχισε να εφαρμόζεται από φέτος στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τα παιδιά της Δ2 τάξης του 23ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, συμμετείχαν ηχογραφώντας με τις φωνούλες τους το βιβλίο “Ο Κορνήλιος και το αστέρι με τα χρώματα”. Το βιβλίο εκδόθηκε από τον Σύλλογο “Λάμψη”, των Γονέων παιδιών με νεοπλασματικές ασθένειες. Το ηχογραφημένο βιβλίο προσφέρθηκε στον Σύλλογο, ο οποίος θα το αναρτήσει μέσω qr code στις μονάδες όπου φιλοξενούνται τα παιδιά, για να το απολαύσουν.

https://youtu.be/Epwu4wBK-gU

Το ψηφιακό εργαστήριο της Γ2 τάξης

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ2 τάξης στο πλαίσιο του μαθήματος Εργαστήρια Δεξιοτήτων στη θεματική ενότητα “Δημιουργώ και καινοτομώ” χωρίστηκαν σε ομάδες όπου η κάθεμια έγραψε τη δική της ιστορία και την εικονογράφησε. Τα παιδιά συνεργάστηκαν και έφτιαξαν με πολλή χαρά το δικό τους βιβλίο, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω. Τα παραμύθια τους απέκτησαν ψηφιακή μορφή μέσω του προγράμματος StoryJumper.

Book titled ‘Από την Φαντασία... στο Χαρτί!’

Read this book made on StoryJumper

Αρχιτεκτονική – Κατοίκηση

Με αφορμή τη μετάβαση των παιδιών  της ΣΤ τάξης  από  τη μία σχολική βαθμίδα στην επόμενη,  όπως  και από την παιδική  ηλικία  στην αναπτυξιακή  περίοδο  της εφηβείας, έγινε  στον 2ο όροφο μια μικρή έκθεση των παιδιών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα  ” ανεβαίνοντας ακόμα  ένα  σκαλοπάτι  ” καθώς και των Ε και Δ , τάξεων του ίδιου  ορόφου,, με μακέτες σαν αποχαιρετιστήριο στους συμμαθητές τους. Επίσης έγινε κάποια δράση, παιχνίδι χρωματισμού του  νερού  με χαρτί  αφής στις κερκίδες της αυλής.

Η κατοίκηση αφορά  τη συμβίωση  των έμβιων όντων, όπως όλοι είμαστε. Είναι ζωτικής σημασίας τα παιδιά  να αισθάνονται ότι ζουν αρμονικά σ’ ένα περιβάλλον  φιλικό και  ν’ αναγνωρίζουν σ’ αυτό τις αξίες  που θέλουν  να εκφράζει η  καθημερινότητά τους. Πρέπει  επίσης να είναι σε θέση  ν’ αναγνωρίζουν  την παρενόχληση  με αφορμή  το φύλο, την καταγωγή, την εμφάνιση,  το στυλ ντυσίματος κ.α.
Μπαίνοντας στην εφηβεία βλέπουν σημαντικές αλλαγές  να συντελούνται στο σώμα τους και την εμφάνισή τους. Το σώμα είναι το φυσικό όριο  μεταξύ  του εαυτού  και του εξωτερικού  κόσμου.
Είναι  σημαντικό να σέβονται  και να φροντίζουν τον εαυτό  τους και τους άλλους. Οι αντιληπτικές  εμπειρίες,  εκτός  του  ότι διαμορφώνουν  τη βάση στην οποία στηρίζεται η ανάπτυξη των εννοιών  στο παιδί, αποτελούν  επίσης  και την πηγή  του συναισθήματος και του συγκινησιακού νοήματος.
20250520 161427

(περισσότερα…)

Εκθεσιακοί χώροι στο σχολείο

Ο εκθεσιακός χώρος στο σχολείο είτε πρόκειται για ένα ταμπλό στην αίθουσα διδασκαλίας, είτε για μεγάλες επιφάνειες σε κοινόχρηστους χώρους, ενισχύει το ρόλο του μαθήματος των εικαστικών και βοηθά στην καλύτερη προβολή της παιδικής δημιουργίας. Λειτουργεί σαν ένα ιδιότυπο πειραματικό εργαστήριο για την κατανόηση, την ανακάλυψη και την απόλαυση της δημιουργίας.
Τα παιδιά έχουν άμεση πρόσβαση σε έργα πρωτότυπα δικά τους και των συμμαθητών τους. Μπορούν να καταλαβαίνουν τα πρακτικά προβλήματα που συνδέονται με την έκθεση έργων, όταν τα εμπλέκουμε στη διαδικασία ανάρτησης. Επίσης εξοικειώνονται με το ρόλο του παρατηρητή και του κοινού της καλλιτεχνικής παραγωγής μιας κοινότητας.
Ακολουθούν μερικές θεματικές:
1) Πρωτομαγιάτικα στεφάνια και γεωμετρικές συνθέσεις

20250507 115638

(περισσότερα…)

Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ποντίων

Στις 19 Μαΐου πραγματοποιήθηκε ένα αφιέρωμα στη μνήμη της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου. Ημέρα μνήμης για τους Έλληνες του Πόντου οι οποίοι βασανίστηκαν, ξεριζώθηκαν και εκδιώχθηκαν με άσχημο τρόπο από το κεμαλικό καθεστώς. Διοργανωτής της εκδήλωσης ήταν ο γυμναστής του σχολείου μας, κ. Κοτανίδης Αβραάμ.

Τα παιδιά παρακολούθησαν δύο βίντεο. Στο πρώτο υπήρχαν γενικές πληροφορίες για τον ποντιακό ελληνισμό, την ιστορία του και τον πολιτισμό του. Στο δεύτερο βίντεο παρακολούθησαν την εξιστόρηση των γεγονότων της Γενοκτονίας. Επιπλέον, στην εκδήλωσή μας παρευρέθηκε εκ μέρους του Σωματείου «Παναγία Σουμελά» ο κ. Χατζηθεοδωρίδης Θοδωρής, ο οποίος είναι χοροδιδάσκαλος στον Σύλλογο Ποντίων της Τριανδρίας. Η συμβολή του ήταν πολύτιμη γιατί μας παρουσίασε τις ποντιακές φορεσιές, δίνοντας αναλυτικές πληροφορίες για αυτές. Στο κλείσιμο του αφιερώματος, απολαύσαμε τους μαθητές του Δ2 να χορεύουν δύο ποντιακούς χορούς. Μια εκδήλωση που μας πλημμύρισε με συγκίνηση για αυτόν τον λαό.

Κάθε 19 Μαΐου τιμάμε και δεν ξεχνάμε τις 353000 ψυχές που εξοντώθηκαν από το κεμαλικό καθεστώς.

(περισσότερα…)

SOS! Η χελώνα καρέτα καρέτα και η καφέ αρκούδα ζητούν βοήθεια!

Τη φετινή σχολική χρονιά 2024-2025, τα δύο τμήματα της Α΄ τάξης υλοποίησαν ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα με θέμα τη χελώνα καρέτα καρέτα και την καφέ αρκούδα. Το συγκεκριμένο θέμα προσεγγίστηκε στις εξής διαστάσεις του: α) γνωριμία με τη χελώνα καρέτα καρέτα και την καφέ αρκούδα, β) κίνδυνοι που απειλούν αυτά τα ζώα και γ) τρόποι προστασίας τους. Οι παιδαγωγικοί στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν: α) η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της υπευθυνότητας απέναντι σε απειλούμενα είδη, β) η ανάπτυξη δημιουργικής σκέψης και αναστοχασμού και γ) η καλλιέργεια ομαδικότητας, συνεργασίας και αλληλεπίδρασης. Το πρόγραμμα είχε τρίμηνη διάρκεια και υπήρξε συνεργασία με τον σύλλογο «Αρχέλων» και με την οικολογική οργάνωση «Αρκτούρος».

Τα παιδιά παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με τις διαστάσεις του θέματος, κατασκεύασαν χελώνες με χάρτινα πιάτα, δημιούργησαν αφίσες, συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας, έπαιξαν παιχνίδια στην αυλή και συμμετείχαν στο δια ζώσης πρόγραμμα του Αρκτούρου. Στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί: κ. Καραβά Ευγενία, κ. Δασκαλάκη Χριστίνα, κ. Χατζηιωάννου Εριέτα, κ. Σκούρα Πελαγία και κ. Κοτανίδης Αβραάμ.

 

Παγκόσμια Ημέρα Αθλητισμού για την Ανάπτυξη και την Ειρήνη

Το σχολείο μας, στις 20 Μαΐου, συμμετείχε σε δράση συνεργασίας με το 56ο Νηπιαγωγείο Θεσ/νίκης-Τενεκεδένιο, με το 19ο και το 27ο Δ.Σ. Θεσ/νίκης, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας για την Ανάπτυξη και την Ειρήνη με στόχο την πρόληψη της βίας. Στην αυλή του Τενεκεδένιου πραγματοποιήθηκαν παιχνίδια τα οποία βοήθησαν τα παιδιά να βιώσουν στην πράξη την αξία του αθλητισμού στη ζωή μας και τη σημασία του στην επικράτηση της ειρήνης στον κόσμο.

Από το σχολείο μας επιλέχθηκαν να συμμετέχουν στη συγκεκριμένη δράση τα δύο τμήματα της Α΄ τάξης λόγω ηλικίας. Τα παιχνίδια που έπαιξαν ήταν δύο: «Ηφαίστεια και Ανεμοστρόβιλοι» και «Μέμορι». Συνοδοί ήταν οι δύο γυμναστές του σχολείου μας, κ. Σκούρα Πελαγία και κ. Κοτανίδης Αβραάμ, καθώς και οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί των τμημάτων, κ. Καραβά Ευγενία και κ. Δασκαλάκη Χριστίνα. Μαζί τους συνόδευαν και οι δύο εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης, κ. Δουζένη Βασιλική και κ. Μαλογιάννη Ευγενία.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο κ. Σιώπης του Παναθηναϊκού, ο κ. Σαλπιγγίδης, παλαίμαχος ποδοσφαιριστής και ο κ. Μπαντής Γεώργιος, Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Αμειβομένων Ποδοσφαιριστών. Μίλησαν στα παιδιά για την ευγενή άμιλλα, τον ανταγωνισμό και την ειρηνική συνύπαρξη των ανθρώπων. Τα παιδιά χάρηκαν τα παιχνίδια και την αλληλεπίδραση με τους μαθητές άλλων σχολείων.

«Λέμε ναι στη φιλία και στον αθλητισμό!»

1

(περισσότερα…)