Δράση Ενεργού Πολίτη

Katagrafh

Το Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου ορίζεται ως εξής: 1.Ο σημερινός πολίτης καλείται να ανταποκριθεί στο συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον, αναλαμβάνοντας υπεύθυνα δράση και πρωτοβουλίες. Για την προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών ώστε να είναι ενεργοί πολίτες, επιλέχθηκε ως πλαίσιο οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ), όπως θεσπίστηκαν από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) το 2015. Οι ΣΒΑ προσφέρουν έναν παγκόσμιο καταστατικό χάρτη για τη βιώσιμη ανάπτυξη, καλώντας τους πολίτες να συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός δίκαιου, ειρηνικού και βιώσιμου μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, το Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» προωθεί μια ολιστική προσέγγιση, ενσωματώνοντας τους 17 ΣΒΑ και καλλιεργώντας στους μαθητές και τις μαθήτριες τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουν σύνθετα κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά ζητήματα. Σκοπός του ΠΣ είναι να προετοιμάσει πολίτες με δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας και κοινωνικής υπευθυνότητας οι οποίοι συμβάλουν ενεργά στη δημιουργία μιας βιώσιμης κοινωνίας, βασισμένης στην αειφορία, την κοινωνική δικαιοσύνη και την περιβαλλοντική προστασία.

Το Πρόγραμμα Σπουδών δίνει έμφαση στην αρχή της ατομικής και συλλογικής υπευθυνότητας, προωθώντας την ενεργή εμπλοκή της σχολικής κοινότητας και ευρύτερων κοινωνικών ομάδων σε δράσεις που προετοιμάζουν και διαμορφώνουν δημιουργικούς, ενεργούς και κριτικά σκεπτόμενους πολίτες. Η μεθοδολογική προσέγγιση του Προγράμματος Σπουδών εστιάζει στην ολιστική, διαθεματική και διεπιστημονική ανάλυση των θεμάτων, προκειμένου να αναδειχθεί η πολυπλοκότητα και η ποικιλία των παγκόσμιων προκλήσεων. Έτσι, οι μαθητές και οι μαθήτριες αναγνωρίζουν τα προβλήματα, σκέφτονται κριτικά για τις λύσεις τους, συνεργάζονται για να προτείνουν εναλλακτικές και εφαρμόζουν στρατηγικές που προάγουν τη βιωσιμότητα. Κάθε θεματική ενότητα μπορεί να διαχέεται μεταξύ των γνωστικών αντικειμένων, οδηγώντας στη διαμόρφωση ενός κοινού οράματος σε επίπεδο σχολικής μονάδας και κοινότητας, προωθώντας ουσιαστικά την επίτευξη των στόχων. Στο πλαίσιο αυτό, οι εκπαιδευτικοί, είτε ατομικά είτε σε ομάδες, είναι σημαντικό να ξεπεράσουν τα παραδοσιακά όρια των μαθημάτων και των θεματικών ενοτήτων, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας κατάλληλες δράσεις ενεργού και ολιστικού χαρακτήρα, πλήρως εναρμονισμένες με τους 17 ΣΒΑ.

Το σχολείο μας συμμετείχε στη Δράση Ενίσχυσης Ενεργού Πολιτειότητας με τίτλο ” Μια αγκαλιά και μια ιστορία από τον παππού και την γιαγιά.”

Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Τομέας: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα 

Σύντομη περιγραφή

Οι μαθητές/τριες μιλάνε για τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους, σχεδιάζουν και υλοποιούν μια επίσκεψη σε ένα ΚΑΠΗ ή ένα γηροκομείο της γειτονιάς τους.

Εμπλεκόμενοι/νες σε κοινές δραστηριότητες με παππούδες και γιαγιάδες στους χώρους αυτούς, υποστηρίζουν και υποστηρίζονται από αυτούς και αυτές. Μαθαίνουν έτσι να διακρίνουν και να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες των ηλικιωμένων ατόμων, να επικοινωνούν καλύτερα με αυτά και να τούς εκφράζουν τα συναισθήματά τους.

Εκπαιδευτικοί και μαθητές σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε επίσκεψη στο Κ.Η.Φ.Η Νέας Αγχιάλου, όπου μαθητές, παππούδες και γιαγιάδες συμμετείχαν σε κοινές δραστηριότητες, οι μαθητές άκουσαν ιστορίες και επικοινώνησαν με τους ηλικιωμένους. Μία εξαιρετική δράση που είχε μαθησιακά αποτελέσματα όπως να προβληματιστούν οι μαθητές για τον ρόλο των επαγγελματιών που εργάζονται στο Κ.Η.Φ.Η , να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα των ηλικιωμένων και να βρίσκουν τρόπους να περνούν ποιοτικό χρόνο με τους παππούδες και τις γιαγιάδες.

 

https://magnesianews.gr/volos/ta-nipia-tis-n-agchialoy-synantithikan-me-toys-ilikiomenoys.html?fbclid=IwY2xjawJJVpBleHRuA2FlbQIxMQABHfyH-llPrm1-QWSlANWyphZcd9Sd2OolRdsGuhsa-73oZSFcvA1Qenrc4w_aem_EjhYDgR0cjjoaJdMi69

Οι μαθητές του 1ου Νηπιαγωγείου τραγουδούν τα Κάλαντα της Άνοιξης στους ηλικιωμένους του Κ.Η.Φ.Η