Την Τετάρτη , 18 Νοεμβρίου , η Β’ Τάξη του Γυμνασίου επισκέφτηκε το Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης και Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων – συλλογή Φ. Ανωγειανάκη. Συνέχεια ανάγνωσης
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/1gymchal/2015/11/23/%ce%b5%cf%80%ce%af%cf%83%ce%ba%ce%b5%cf%88%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b5%ce%af%ce%bf-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b9%ce%ba%cf%8e%ce%bd-%ce%bb%ce%b1%cf%8a%ce%ba%cf%8e/
Νοέ 20 2015
ΥΛΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ” ΑΙΝΟΥ” [ από 30/10-11/12/2015]
ΑΙΝΟΣ 30-10-2015
ΑΙΝΟΣ – ΙΣΤΟΡΙΑ
ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 12ος αι.- 8ος αι. π.Χ
Α. ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΦΥΛΩΝ – Α΄ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ
Με τις κινήσεις των ελληνικών φύλων που σημειώνονται κατά τη διάρκεια του 12ου αιώνα π.Χ. και την εγκατάστασή τους στις διάφορες περιοχές της Ελλάδας σταθεροποιείται η διανομή τους στην εδαφική έκταση και διαμορφώνονται τα μόνιμα πλέον χαρακτηριστικά τους. Ο γεωγραφικός παράγοντας έπαιζε πρωταρχικό ρόλο σε αυτές τις μετακινήσεις. Γενικώς, παρατηρείται μια κίνηση από τα βόρεια προς τα νότια. Οι Δωριείς, το τελευταίο ελληνικό φύλο που μετακινείται μαζικά, από την Πίνδο όπου ζούσαν, μετακινήθηκαν προς το Νότο και εγκαταστάθηκαν στην Πελοπόννησο και σε ένα τμήμα της Στερεάς. Στη συνέχεια προωθήθηκαν σε μερικές από τις Κυκλάδες (Μήλο, Θήρα) και αργότερα στην Κρήτη. Οι Θεσσαλοί, που ζούσαν και αυτοί στην περιοχή της Πίνδου, εγκαταστάθηκαν στη σημερινή Θεσσαλία, εξαναγκάζοντας τους παλαιούς κατοίκους της, Βοιωτούς και Αιολείς, τους μεν πρώτους να μετακινηθούν προς τη σημερινή Βοιωτία, τους δε δεύτερους να μεταναστεύσουν στη Λέσβο, στην Τένεδο και στα βόρεια της Μικράς Ασίας. Τέλος, οι Ίωνες των βόρειων παραλίων της Πελοποννήσου καταφεύγουν στην Αττική, στην Εύβοια και στις Κυκλάδες. Οι νέες κοινότητες είναι φυλετικές. Και το κράτος που δημιουργείται από τη συνένωση πολλών κοινοτήτων είναι φυλετικό. Αρχηγός του είναι ο βασιλιάς, ο οποίος εκλέγεται από τη συνέλευση των πολεμιστών. Αργότερα το αξίωμα μεταβάλλεται σε κληρονομικό. Η κυριότερη αρμοδιότητα του βασιλιά είναι η αρχιστρατηγία, γι’ αυτό στο αξίωμα του βασιλιά εκλέγεται ο ικανότερος πολεμιστής. Συνέχεια ανάγνωσης
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/1gymchal/2015/11/20/%cf%85%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%bf-%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b9%cf%84%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%bf%cf%85-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%cf%83-%ce%b1%ce%b9%ce%bd/
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/1gymchal/2015/11/10/632/
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/1gymchal/2015/11/10/628/
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/1gymchal/2015/11/10/%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%b5%ce%bd%cf%84%ce%b5%cf%85%ce%be%ce%b7-%ce%bb%ce%bf%cf%85%ce%ba%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b6%ce%b7-%ce%b2%ce%84/
Οκτ 28 2015
ΠΑΡΕΛΑΣΗ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/1gymchal/2015/10/28/parelasi-28is-oktovrioy/
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/1gymchal/2015/10/27/%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%b3%ce%bd%cf%89%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%b1-%cf%84%ce%b1%ce%be%ce%b9%ce%b4%ce%b9%ce%b1-%ce%bc%ce%b5-%ce%b2%ce%b9%ce%b2%ce%bb%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7%cf%83-%ce%b2%ce%b9%ce%b2/
Οκτ 21 2015
Περίπατος στο Μαραθώνα 20/10/15
Μια ζεστή ,αν και λίγο συννεφιασμένη, ημέρα του Οκτώβρη απολαύσαμε τον πρωινό μας περίπατο στην παραλία του Μαραθώνα.

Η πρωινή πάχνη , έδωσε τη σειρά της στο ασημένιο στραφτάλισμα της ήρεμης θάλασσας, και τον καθαρό ορίζοντα , ενώ το απαλό αεράκι γέμισε τα πνευμόνια μας με την αλμύρα του και την ανάμνηση καλοκαιρινών διακοπών. Συνέχεια ανάγνωσης
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/1gymchal/2015/10/21/%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%af%cf%80%ce%b1%cf%84%ce%bf%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%b8%cf%8e%ce%bd%ce%b1-201015/
Οκτ 17 2015
Γενική Παρουσίαση Αίνου – Θέματα για επεξεργασία
http://www.slideshare.net/MZaxou
Πατώντας στον παραπάνω σύνδεσμο είναι δυνατή η παρουσίαση του ppt με τίτλο:
“ΑΙΝΟΣ – ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ” [που προβλήθηκε στην πρώτη μας συνάντηση].
ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ:
ΑΙΝΟΣ
-
ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ (ανασκαφές, κινητά ευρήματα στο Μουσείο Αδριανουπόλεως)
-
ΙΣΤΟΡΙΑ (με έμφαση στην περίοδο των Γατελούζων και στην ελληνική επανάσταση)
-
ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ
-
ΜΝΗΜΕΙΑ (αρχαία, βυζαντινά, οθωμανικά)
-
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ (Αινίτες αγιογράφοι, εικόνες της Αίνου στην Αλεξανδρούπολη)
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ― ΕΜΠΟΡΙΟ ― ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ
-
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ― ΣΧΟΛΕΙΑ ― «ΕΛΛΗΝΟΜΟΥΣΕΙΟΝ ΑΙΝΟΥ»
-
ΕΘΙΜΑ ― ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ
-
ΕΠΙΦΑΝΕΙΣ ΑΙΝΙΤΕΣ
-
ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/1gymchal/2015/10/17/%ce%b3%ce%b5%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%af%ce%b1%cf%83%ce%b7-%ce%b1%ce%af%ce%bd%ce%bf%cf%85-%ce%b8%ce%ad%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%b5%cf%80/
Οκτ 17 2015
ΕΝΑΡΞΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 2015 – 2016
Την Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015 ξεκίνησε στο σχολείο το φετινό μας Πολιτιστικό Πρόγραμμα με τίτλο:
“Ο ΕΒΡΟΣ ΠΟΥ ΕΝΩΝΕΙ. ΑΙΝΟΣ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ”
Στόχος του Προγράμματος είναι να γνωρίσουν και να μελετήσουν οι μαθητές μας την Αίνο , μια σημαντική πόλη της Ανατολικής Θράκης ( Enez σήμερα στην Τουρκία ) από την εποχή της αρχαιότητας μέχρι και τα μέσα του 19ου αιώνα, αλλά και προβληματιζόμενοι σχετικά με το θέμα των “στερεότυπων” να μάθουν να αντιμετωπίζουν την ιστορία, χωρίς να προσβάλουν την ιστορική μνήμη, με πνεύμα αντικειμενικότητας και νηφαλιότητας επαναπροσδιορίζοντας τις σχέσεις ανάμεσα στους δύο λαούς. Στο παλαίσιο του Προγράμματός μας θα έχουμε τη χαρά να συνεργαστούμε με το 3ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης μιας και η Αλεξανδρούπολη ( οθωμανικό Δεδέαγατς ) συνδέθηκε στενά με την τύχη της Αίνου.
Το Πρόγραμμα υλοποιείται κάθε Παρασκευή μετά τη λήξη των μαθημάτων ( 14.15΄ – 15.40΄ ) στην αίθουσα του τμήματος Α1.
Υπεύθυνοι Καθηγητές: Περράκης Ιωάννης (θεολόγος) – Ζάχου Μάρθα (φιλόλογος)
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/1gymchal/2015/10/17/%ce%b5%ce%bd%ce%b1%cf%81%ce%be%ce%b7-%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b9%cf%84%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%bf%cf%85-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%cf%83-2015-2016/














Πρόσφατα σχόλια