“Όλοι μαζί για τη Γη: σταθερό κλίμα, αισιόδοξο μέλλον”

Στο πλαίσιο του σχολικού διαγωνισμού “Όλοι μαζί για τη Γη: σταθερό κλίμα, αισιόδοξο μέλλον”, της Αειφόρουμ (μη κερδοσκοπική οργάνωση) το σχολείο μας συμμετείχε δημιουργικά με δύο τοιχογραφίες και ένα έμμετρο ποίημα, στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα αγάπης, ευθύνης και ελπίδας για το περιβάλλον.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ και Στ’ τάξης μέσα από τη φαντασία, τα χρώματα και την καλλιτεχνική τους έκφραση, αποτύπωσαν τις δύο όψεις του κόσμου που δημιουργούμε.
Στην πρώτη τοιχογραφία παρουσιάζονται δύο διαφορετικές πραγματικότητες: από τη μία πλευρά ένας σκοτεινός κόσμος γεμάτος ρύπανση, καυσαέρια και γκρίζες πόλεις και από την άλλη ένας φωτεινός, πράσινος τόπος με δέντρα, ποτάμια, λουλούδια και χαρούμενες γειτονιές. Στο κέντρο βρίσκεται ένα παιδί που ονειρεύεται και καλεί όλους μας να “φανταστούμε έναν καλύτερο κόσμο” — έναν κόσμο όπου άνθρωπος και φύση συνυπάρχουν αρμονικά.
Η δεύτερη τοιχογραφία εστιάζει στην ανάγκη προστασίας της Γης. Μέσα από τα χέρια που κρατούν το μικρό δέντρο επάνω στον πλανήτη, αναδεικνύεται η δύναμη της φροντίδας, της ευθύνης και της ελπίδας. Η εικόνα της φωτιάς και της καταστροφής γύρω από τη ζωή υπενθυμίζει τις συνέπειες της ανθρώπινης αδιαφορίας, ενώ το μήνυμα «Γίνε η ασπίδα για τον κόσμο που θέλεις!» καλεί όλους να δράσουμε για ένα βιώσιμο μέλλον.
Το έμμετρο ποίημα, δημιουργία των μαθητών και μαθητριών της Β’ τάξης, αποτέλεσε μια δυνατή φωνή ελπίδας και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Μέσα από απλούς αλλά ουσιαστικούς στίχους, οι μαθητές ανέδειξαν τη σημασία της ανακύκλωσης, της υπευθυνότητας και της συλλογικής προσπάθειας για την προστασία της Γης. Το ποίημα «Φαντάσου έναν κόσμο καλύτερο» μεταφέρει το μήνυμα πως η αλλαγή ξεκινά από τον καθένα μας, ακόμη και από μια μικρή πράξη μέσα στην τάξη ή την καθημερινότητά μας. Παράλληλα, αναφέρεται με ευαισθησία στις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, όπως το λιώσιμο των πάγων και η καταστροφή των δασών, καλώντας όλους να γίνουμε η αλλαγή που θέλουμε να δούμε στον κόσμο. Με αισιοδοξία, συνεργασία και πίστη στη δύναμη των παιδιών, το ποίημα κλείνει μεταφέροντας ένα φωτεινό μήνυμα για ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο μέλλον.
Η συμμετοχή μας στον διαγωνισμό αποτέλεσε μια σημαντική εμπειρία συνεργασίας, δημιουργικότητας και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Τα παιδιά απέδειξαν πως, όταν ενώνουν τη φωνή και τη φαντασία τους, μπορούν να εμπνεύσουν αλλαγή και να μεταφέρουν αισιόδοξα μηνύματα για το μέλλον του πλανήτη μας.
IMG 359475939a9ed466dd584326cf1665c1 V  IMG ab2d2c8ce1cc37c082d817f6c6ac5166 V Sbhse ta fota anakyklose kai esy. Xekina apo thn taxh soy kanto sth stigmh. 1

Μαθαίνουμε από το παρελθόν – Δρούμε ως ενεργοί πολίτες για το μέλλον!

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και του Θεματικού Κύκλου «Φροντίζω το Περιβάλλον – Κλιματική Αλλαγή, Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία», οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματός μας συμμετείχαν σε δράσεις που συνέδεσαν τη γνώση με την τοπική ιστορία και την ενεργή πολιτειότητα.

Με αφετηρία τις εμπειρίες και τα γεγονότα που έχουν σημαδέψει την περιοχή του Βόλου από σεισμούς και πλημμυρικά φαινόμενα, τα παιδιά διερεύνησαν πώς οι φυσικές καταστροφές επηρεάζουν την καθημερινή ζωή, την τοπική κοινωνία και το φυσικό περιβάλλον. Μέσα από συζητήσεις, ομαδικές δραστηριότητες, αναζήτηση πληροφοριών και ανταλλαγή εμπειριών, αναγνώρισαν τη σημασία της πρόληψης, της ετοιμότητας και της συλλογικής ευθύνης.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον ρόλο του ενεργού πολίτη: πώς μπορούμε να προστατεύουμε τον εαυτό μας και τους άλλους, να ενημερωνόμαστε υπεύθυνα, να συμβάλλουμε στην προστασία του τόπου μας και να στεκόμαστε αλληλέγγυοι σε περιόδους κρίσης.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν με ενδιαφέρον, συνεργάστηκαν δημιουργικά και εξέφρασαν σκέψεις και προτάσεις για μια κοινότητα πιο ασφαλή, πιο ανθεκτική και πιο συνειδητοποιημένη απέναντι στις προκλήσεις του περιβάλλοντος.

Μέσα από αυτή τη διαδρομή, καλλιέργησαν δεξιότητες συνεργασίας, κριτικής σκέψης, υπευθυνότητας και ενεργού συμμετοχής, αποδεικνύοντας πως η γνώση αποκτά πραγματική αξία όταν συνδέεται με τον τόπο μας και μετατρέπεται σε δράση.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή, τις ιδέες και τη διάθεσή τους να γίνουν οι ενεργοί πολίτες που έχει ανάγκη η κοινωνία του αύριο!

IMG 20260515 093450

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Στις 28-3-2026 πραγματοποιήθηκε ο 20ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός “Μαθηματικά και Παιχνίδι¨ 2026 . Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, το σχολείο μας συμμετείχε ενεργά στο διαγωνισμό στον οποίο έλαβαν μέρος οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε’ και ΣΤ” τάξεων.

Stigmiotypo othonhs 2026 05 24 144723

Αγγειογραφία

Στο μάθημα των Εικαστικών οι μαθητές της Δ’ Δημοτικού γνώρισαν την τέχνη της αγγειογραφίας και ταξίδεψαν στην εποχή της αρχαίας Ελλάδας μέσα από τη ζωγραφική πάνω σε πήλινα αντικείμενα. Αφού παρατήρησαν σχέδια και μοτίβα από αρχαία αγγεία, συζήτησαν για τα χρώματα, τα σχήματα και τις παραστάσεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι αγγειογράφοι.

Στη συνέχεια, τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους συνθέσεις πάνω σε κεραμικά κομμάτια, χρησιμοποιώντας κυρίως γεωμετρικά σχέδια, γραμμές, σύμβολα αλλά και μορφές εμπνευσμένες από την αρχαιότητα. Με φαντασία, δημιουργικότητα και προσοχή στη λεπτομέρεια, πειραματίστηκαν με το μαύρο χρώμα πάνω στη φυσική απόχρωση του πηλού, ακολουθώντας την τεχνική που θυμίζει τα αρχαία ελληνικά αγγεία.

Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή οι μαθητές ανέπτυξαν την αισθητική τους αντίληψη, τη λεπτή κινητικότητα και τη συνεργασία, ενώ παράλληλα ήρθαν σε επαφή με την πολιτιστική μας κληρονομιά. Τα έργα τους αποτυπώνουν τον ενθουσιασμό, την προσωπική έκφραση και τη χαρά της δημιουργίας, μετατρέποντας απλά πήλινα αντικείμενα σε μικρά έργα τέχνης.

Υπέροχη δουλειά παιδιά!!!
IMG 20260505 131139 IMG 20260505 111108 IMG 20260505 124812 IMG 20260505 124838 IMG 20260505 124844

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ 2026

Στις 28-3-2026 πραγματοποιήθηκε ο 20ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός “Μαθηματικά και Παιχνίδι¨2026 για τις τάξεις Ε’ και Στ’. Από το σχολείο μας Αριστείο παίρνει η μαθήτρια της Ε’ τάξης Μ. Ελένη. Θερμά συγχαρητήρια στη μαθήτρια μας και πάντα επιτυχίες στο μέλλον!

“Ένα γράμμα για την Ιωάννα” Α’ τάξη

Η Α’ τάξη, στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας και με αφορμή το κεφάλαιο “Ένα γράμμα για την Ιωάννα”, ήρθε σε επαφή με αντίστοιχο τμήμα Α’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Δαφίων Καλλονής Λέσβου. Οι εκπαιδευτικοί των δύο τάξεων συνεννοηθήκαμε να αλληλογραφήσουμε μεταξύ μας και τα παιδιά να γνωρίσουν όχι μόνο το ένα το άλλο, αλλά και τους δύο τόπους. Οι μαθητές μας έγραψαν ένα γράμμα, στο οποίο το καθένα παρουσιάζει με μια σύντομη πρόταση τον εαυτό του και τα χόμπι του. Επίσης, επέλεξαν τρεις καρτ ποστάλ του Βόλου, για να δώσουν και την όμορφη εικόνα της πόλης μας. Μόλις οι μαθητές του άλλου σχολείου από τη Λέσβο λάβουν το φάκελο με όσα τους στέλνουμε, θα απαντήσουν με δικό τους γράμμα και καρτ ποστάλ του τόπου τους. Μια όμορη επαφή, μ’ ένα παραδοσιακό τρόπο τρόπο, που τείνει να μειώνεται, καθώς πλέον οι άνθρωποι επικοινωνούν κυρίως ηλεκτρονικά.
116 1 111 114 1
113 112 117115 118

ΚΛΕΙΤΑΡΧΟΣ ΚΑΙ ΒΕΡΕΝΙΚΗ

Τη Δευτέρα 30 Μαρτίου διεξήχθη στο σχολείο μας ο 7ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός για την Ελληνική Γλώσσα “Κλείταρχος και Βερενίκη” ο οποίος οργανώνεται από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στο διαγωνισμό έλαβαν μέρος μαθητές και μαθήτριες των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων.

 

Stigmiotypo othonhs 2026 05 11 170718

Λύκειο Ελληνίδων Βόλου Δ’ τάξη

Oι μαθητές της Δ΄ τάξης την Τετάρτη 29 Απριλίου 2026 παρακολούθησαν ένα εξαιρετικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Λυκείου Ελληνίδων Βόλου με υπεύθυνη την κ. Αρμπελιά Αποστολία. Είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στην παραλία του Βόλου και στο πάρκο του
Αγίου Κωνσταντίνου και με αφορμή τα γλυπτά, τα αγάλματα, τα κτίρια που υπάρχουν εκεί να μιλήσουν για τέχνη, τους καλλιτέχνες που τα
φιλοτέχνησαν, τα υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένα, αλλά και για την ιστορία, για τις ιστορικές μορφές που αναπαριστούν και τι συμβολίζει η καθεμία από αυτές στο πέρασμα των χρόνων για το Βόλο. Έπαιξαν διασκεδαστικά παιχνίδια και απόλαυσαν τη βόλτα τους στο όμορφο αυτό σημείο της πόλης μας.

pixiz 11 05 2026 15 50 03 1

Επίσκεψη της Β΄ Τάξης στο Κτήμα Ζβόλος: Μαθαίνοντας τα συναισθήματα μέσα από τη φύση

Μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν οι μαθητές της Β΄ τάξης του σχολείου μας, μέσα από την επίσκεψή τους στο Κτήμα Ζβόλος στις Νέες Παγασές. Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο «Αναγνωρίζω τα συναισθήματά μου» και συνδέθηκε άμεσα με τη διδακτική ενότητα της Γλώσσας «Νιώθω».

Συμμετείχαν στο βιωματικό πρόγραμμα «Ένας σβώλος συναισθήματα», το οποίο είχε ως στόχο να τους βοηθήσει να κατανοήσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους μέσα από δημιουργικές και περιβαλλοντικές δραστηριότητες. Μέσα σε ένα φυσικό και φιλόξενο περιβάλλον, τα παιδιά προσέγγισαν έννοιες όπως η χαρά, η λύπη, ο θυμός και ο φόβος με έναν τρόπο άμεσο και ουσιαστικό.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης συμμετείχαν σε δραστηριότητες αναγνώρισης και έκφρασης συναισθημάτων, άκουσαν και επεξεργάστηκαν ένα βιβλίο σχετικό με τη θεματική, ενώ μέσα από τη δραματοποίηση μπήκαν στη θέση άλλων, καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση και τη συνεργασία. Παράλληλα, είχαν την ευκαιρία να παίξουν ελεύθερα στους χώρους του κτήματος, το οποίο ήταν διαμορφωμένο με όμορφα, χειροποίητα ξύλινα παιχνίδια που ενίσχυσαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.

Μέσα από αυτή τη βιωματική εμπειρία, οι μαθητές αποκόμισαν πολύτιμα οφέλη. Έμαθαν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, να τα εκφράζουν με λόγια και πράξεις, να σέβονται τα συναισθήματα των άλλων και να συνεργάζονται αρμονικά σε ομαδικές δραστηριότητες. Παράλληλα, ήρθαν πιο κοντά στη φύση και αντιλήφθηκαν τη σημασία της για την ψυχική τους ευεξία.

Ήταν μια ημέρα γεμάτη χαμόγελα, παιχνίδι και μάθηση – μια εμπειρία που θα μείνει αξέχαστη σε όλους! Ευχαριστούμε πολύ για τη φιλοξενία τους ανθρώπους του Κτήματος ζβόλος!

pixiz 11 05 2026 15 36 38 pixiz 11 05 2026 15 34 19

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΑΝΑΥΡΟΥ

Την  Τρίτη 21 Απριλίου 2026 οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης  πραγματοποίησαν έναν εκπαιδευτικό περίπατο με την καθοδήγηση του Λυκείου  Ελληνίδων με θέμα: «Η  πόλη μας, ένα ανοικτό μουσείο, γλυπτά με φόντο τη θάλασσα». Πρόκειται για ένα καινοτόμο μουσειοπαιδαγωγικό πρόγραμμα μέσω του οποίου τα παιδιά έρχονται σε επαφή  με υπαίθριες μουσειακές  συλλογές, με έργα τέχνης – σημεία αναφοράς , που εκτίθενται δημόσια. Εφαρμόζοντας τις αρχές της μουσειοπαιδαγωγικής  τα παιδιά ξεναγήθηκαν στα γλυπτά που υπάρχουν στο πάρκο του Αναύρου γνωρίζοντας τους δημιουργούς τους,  συμμετέχοντας σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες καιπαίζοντας διάφορα παιχνίδια, όλα αυτά προσαρμοσμένα στο εξελικτικό και ηλικιακό τους επίπεδο.

pixiz 11 05 2026 15 03 45  pixiz 11 05 2026 15 30 58