Θεματικός κύκλος: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Υποθεματική: Κλιματική Αλλαγή – Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία
Τίτλος: «Σεισμός! Και τώρα, τι κάνω;» – Προετοιμασία και προστασία από φυσικές καταστροφές
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και του Θεματικού Κύκλου «Φροντίζω το Περιβάλλον – Κλιματική Αλλαγή, Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία», οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματός μας συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή βιωματική εκπαιδευτική επίσκεψη στο κτήμα «ζΒόλος», με θέμα «Ανθεκτικότητα και φυσικές καταστροφές».
Μέσα από δράσεις παρατήρησης, συνεργασίας, διερεύνησης και ενεργής συμμετοχής, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν με βιωματικό τρόπο ζητήματα που αφορούν τις φυσικές καταστροφές και να κατανοήσουν τη σημασία της πρόληψης, της ετοιμότητας και της προσαρμογής απέναντι στις σύγχρονες περιβαλλοντικές προκλήσεις.
Συνδέοντας τις δραστηριότητες με τις εμπειρίες και την πραγματικότητα της περιοχής μας, οι μαθητές και οι μαθήτριες συζήτησαν για το πώς μια κοινότητα μπορεί να γίνεται πιο ανθεκτική, πώς η συνεργασία και η υπεύθυνη στάση συμβάλλουν στην αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων και ποιος είναι ο ρόλος του ενεργού πολίτη στην προστασία του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος.
Με ενθουσιασμό, δημιουργικότητα και ομαδικό πνεύμα, συμμετείχαν στις δραστηριότητες, εξέφρασαν ιδέες, προβληματισμούς και προτάσεις και ανέπτυξαν δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας και κριτικής σκέψης.
Η εμπειρία αυτή ανέδειξε ότι η μάθηση γίνεται πιο ουσιαστική όταν συνδέεται με το βίωμα, τη φύση και την καθημερινή ζωή —και ότι τα παιδιά μπορούν ήδη από σήμερα να αποτελέσουν φορείς αλλαγής για ένα πιο ασφαλές και βιώσιμο αύριο.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή, τη διάθεση για εξερεύνηση και το παράδειγμα υπευθυνότητας που έδωσαν!

Στο πλαίσιο του Θεματικού Κύκλου Β΄ των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «Φροντίζω το Περιβάλλον – Κλιματική Αλλαγή, Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία», οι μαθητές/-τριες μας συμμετείχαν σε ένα ξεχωριστό ταξίδι γνώσης, προβληματισμού και δράσης!
Μέσα από διαθεματικές και πολυαισθητηριακές δραστηριότητες, γνώρισαν καλύτερα τα αίτια και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, συζήτησαν για την ανάγκη προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος και πρότειναν ιδέες και λύσεις που μπορούν να συμβάλουν σε έναν πιο ασφαλή και βιώσιμο κόσμο.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η δράση «Σεισμός! Και τώρα, τι κάνω;», όπου οι μαθητές/-τριες εξοικειώθηκαν με βασικές αρχές πρόληψης και προστασίας απέναντι στα σεισμικά φαινόμενα. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και συνεργατικές ασκήσεις, έμαθαν τι χρειάζεται να κάνουμε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από έναν σεισμό, καλλιεργώντας στάσεις υπευθυνότητας, ψυχραιμίας και ετοιμότητας.
Οι μαθητές/-τριες συμμετείχαν με ενδιαφέρον και υπευθυνότητα σε όλες τις δράσεις, συμβάλλοντας θετικά στις συζητήσεις και στις ομαδικές εργασίες. Ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας, κριτικής σκέψης και ενεργού συμμετοχής, δείχνοντας ότι η γνώση γίνεται πιο ουσιαστική όταν συνδέεται με την καθημερινή ζωή και την προστασία της κοινότητάς μας.
Συγχαρητήρια στα παιδιά μας για τη συμμετοχή, τον ενθουσιασμό και τη διάθεσή τους να γίνουν ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες του αύριο!
