Συντροφιά με το Βιβλίο!
Τη φετινή σχολική χρονιά στο σχολείο μας οργανώθηκε και λειτούργησε δανειστική βιβλιοθήκη, με στόχο την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας, την ενίσχυση της δημιουργικής σκέψης και την επαφή των μαθητών/τριών με τον κόσμο των βιβλίων.
Με την υποστήριξη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων αγοράστηκαν βιβλιοθήκες, οι οποίες εμπλουτίστηκαν με λογοτεχνικά βιβλία, παραμύθια κλπ, όλα προσαρμοσμένα στις ηλικίες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών.
Η διαδικασία του δανεισμού ήταν απλή και εύκολη: Κάθε μαθητής/τρια μπορούσε να δανειστεί ένα ή περισσότερα βιβλία για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και στη συνέχεια να τα επιστρέψει, ώστε να μπορούν να τα απολαύσουν και άλλα παιδιά.
Η λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης επιδιώκει να καλλιεργήσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα, να τα ενθαρρύνει να αναζητήσουν νέες γνώσεις και να αναπτύξουν κριτική σκέψη.
Η ανταπόκριση των μαθητών/τριών ήταν ιδιαίτερα θετική και ελπίζουμε η βιβλιοθήκη να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τη σχολική ζωή.
Σεμινάρια από την Ομάδα ΕΔΥ
Τη φετινή σχολική χρονιά οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαμε σε δύο ενδοσχολικές επιμορφώσεις , που οργάνωσαν τα μέλη της ΕΔΥ του σχολείου.
Η πρώτη επιμόρφωση είχε θέμα “Η έκφραση και η διαχείριση θυμού στην παιδική ηλικία”. Προσεγγίσαμε το συναίσθημα του θυμού όχι ως εχθρό, αλλά ως ευκαιρία για επικοινωνία, κατανόηση και ενσυναίσθηση. Μιλήσαμε για τη δύναμη της έκφρασης, τη σημασία της σχέσης γονέα-παιδιού και τον ρόλο του σχολείου ως τόπο που αγκαλιάζει όλα τα συναισθήματα.
Η δεύτερη επιμόρφωση είχε θέμα “Διαχείριση συγκρούσεων”. Μιλήσαμε για την έννοια της σύγκρουσης στο σχολικό περιβάλλον και τις βασικές αιτίες (διαφορετικότητα, έλλειψη επικοινωνίας, ανταγωνισμός). Στο τέλος έγινε αναφορά σε βασικές τεχνικές και στρατηγικές διαχείρισης των συγκρούσεων (ενεργητική ακρόαση, διαμεσολάβηση κ.ά.).
Από το Στάχυ στο Ψωμί
Με ενθουσιασμό πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας την Παρασκευή 30 Μαϊου η εκπαιδευτική δράση “Από το Στάχυ στο Ψωμί”, ένα ταξίδι στο παρελθόν και στον κύκλο του ψωμιού, όπως τον ζούσαν οι παλαιότερες γενιές.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία:
- να γνωρίσουν τα βασικά στάδια της παραδοσιακής παραγωγής του ψωμιού-από τη σπορά του σιταριού, το θερισμό και το άλεσμα, μέχρι το ζύμωμα και το ψήσιμο.
- να δουν από κοντά παραδοσιακά εργαλεία, όπως το δρεπάνι για το θερισμό, το χειρόμυλο για το άλεσμα, ξύλινη σκάφη για το ζύμωμα και την πινακωτή.
- να δουν πώς οι αγρότες φύτευαν το σιτάρι στο χωράφι και πώς το σκιάχτρο στεκόταν αγέρωχο για να διώχνει τα πουλιά και να προστατεύει τη σοδειά.
- να μάθουν για το παραδοσιακό προζύμι, ένα φυσικό προζύμι, που περνούσε από γενιά σε γενιά, “τρέφοντας” ολόκληρες οικογένειες.
- να συζητήσουν για τους παραδοσιακούς ανεμόμυλους και νερόμυλους της περιοχής.
- να παρακολουθήσουν το ζύμωμα του ψωμιού, χρησιμοποιώντας το παραδοσιακό προζύμι.
Η δράση αυτή βοήθησε τα παιδιά να εκτιμήσουν την αξία του άρτου, τη σημασία της συνεργασίας αλλά και την επαφή με τις ρίζες μας και την ελληνική παράδοση.
Με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την κ. Ευαγγελία Χρυσάγη, συνταξιούχο εκπαιδευτικό του σχολείου μας , η οποία με μεράκι, έμπνευση και αφοσίωση οργάνωσε, υλοποίησε τη δράση και μοιράστηκε μαζί μας τις γνώσεις και την εμπειρία της.
Ευχαριστούμε , τέλος, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την πολύτιμη στήριξή του στη σχολική μας δράση. Η συμβολή του στην παροχή των απαραίτητων υλικών υπήρξε σημαντική για την επιτυχή υλοποίηση της δραστηριότητας , και ανέδειξε για μία ακόμη φορά το πνεύμα συνεργασίας και συμπαράστασης που χαρακτηρίζει τη σχολική μας κοινότητα.
Έπαινος Συμμετοχής των μαθητών /τριών στη Εκπ/κή Δράση “ΜΑΖΙ στη Γιορτή-Ισότιμες Κοινότητες”
Οι μαθητές/τριες της Ε’ και ΣΤ’ του σχολείου μας συμμετείχαν στην Εκπαιδευτική Δράση: ” ΜΑΖΙ στη Γιορτή-Ισότιμες Κοινότητες” , με το ομαδικό τους έργο “Στραπατσάρισμα” και έλαβαν Έπαινο Συμμετοχής.
Η συμμετοχή στην παραπάνω δράση ήταν μια ευχάριστη και δημιουργική εμπειρία με πολλά παιδαγωγικά οφέλη. Αξίες ζωής, όπως ο αλληλοσεβασμός, η ισότιμη συμπερίληψη, η ενσυναίσθηση και η συνεργασία αποτέλεσαν τον πυρήνα αυτής της εκπαιδευτικής δράσης.
Το σχολείο μας στηρίζει το Make a Wish: Μια ΕΥΧΗ, μια ΖΩΗ
Το σχολείο μας, όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, συμμετείχε με μεγάλη χαρά και συγκίνηση στο πρόγραμμα Make a Wish (Kάνε μια ευχή Ελλάδος), στηρίζοντας το πολύτιμο έργο του οργανισμού που εκπληρώνει ευχές παιδιών με σοβαρές ασθένειες.
Μέσα από δράσεις που πραγματοποιήθηκαν καταφέραμε να συμβάλλουμε ουσιαστικά στο να πραγματοποιηθεί μια παιδική ευχή, μια στιγμή ελπίδας, χαράς και δύναμης για ένα παιδί που το έχει πραγματικά ανάγκη. Μέσα από τη συμμετοχή μας οι μαθητές/τριες έμαθαν να μοιράζονται, να προσφέρουν και να νιώθουν τη δύναμη της συλλογικής προσπάθειας. Πάνω απ’ όλα έμαθαν ότι μια ευχή μπορεί να είναι το φως στο σκοτάδι για ένα παιδί.
Φιλικός Αγώνας Βόλεϊ
Την Πέμπτη 22/5/2025, το προαύλιο του σχολείου μας γέμισε με ενθουσιασμό, χαμόγελα και ….αθλητική δράση! Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης συμμετείχαν σε έναν φιλικό αγώνα βόλεϊ με τους μαθητές της Στ’ του 2ου Δημ. Σχ. , αποδεικνύοντας πως ο αθλητισμός δεν είναι μόνο διασκέδαση αλλά και ένα μέσο συνεργασίας και γνωριμίας.
Τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό μέσα στο γήπεδο, με σεβασμό στους κανόνες και στο “ευ αγωνίζεσθαι”. Το παιχνίδι είχε θέαμα και αρκετές συγκινήσεις, αυτό όμως που ξεχώρισε ήταν η ευγενής άμιλλα και το πνεύμα φιλίας που αναπτύχθηκε. Στο τέλος του αγώνα, όλοι οι μαθητές χειροκρότησαν ο ένας τον άλλον.
Τέτοιες πρωτοβουλίες υπενθυμίζουν σε όλους μας ότι το σχολείο δεν είναι μόνο μάθηση, αλλά και χώρος καλλιέργειας αξιών, όπως η συνεργασία, η φιλία, η αλληλεγγύη.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την όμορφη εμπειρία που μας χάρισαν!
Εκδρομή
Την Τετάρτη 21/5/2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια ξεχωριστή εμπειρία κατά τη διάρκεια της σχολικής εκδρομής στο Playpark Giorgos Methenitis στη Ν. Αρτάκη. Ήταν μια ημέρα γεμάτη παιχνίδι, χαρά και ανεμελιά, που όλοι θα θυμόμαστε με χαμόγελο.
Από την πρώτη στιγμή που φτάσαμε, τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τους πολύχρωμους χώρους και τις αμέτρητες δραστηριότητες που προσέφερε το πάρκο. Τσουλήθρα, τραμπάλα, φουσκωτά, αναρριχητικά παιχνίδια, κούνιες, παιχνίδια survivor και γήπεδο ποδοσφαίρου κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών. Φυσικά υπήρχε πάντα επίβλεψη από τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και το κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό του πάρκου. Το μεσημέρι απολαύσαμε τις λιχουδιές και τα νόστιμα φαγητά που ήταν διαθέσιμα.
Η εκδρομή στο Playpark δεν ήταν μόνο μια διασκεδαστική απόδραση από την καθημερινότητα, αλλά και μια ευκαιρία για τα παιδιά να κοινωνικοποιηθούν, να συνεργαστούν και να αναπτύξουν τις κινητικές και κοινωνικές τους δεξιότητες μέσα από το ομαδικό παιχνίδι!
Μαθητικές εκλογές και Συμβούλιο Τάξης
Οι μαθητικές εκλογές αποτελούν μια από τις ουσιαστικές διαδικασίες συμμετοχής των μαθητών/τριών στη σχολική ζωή. Δεν είναι απλά μια τυπική διαδικασία, είναι η ευκαιρία για κάθε μαθητή/τρια να να εκφράσει τη γνώμη του, να διεκδικήσει ρόλο και να συμβάλει ενεργά στη διαμόρφωση του σχολικού περιβάλλοντος.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, στην αρχή της σχολικής χρονιά οι μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης διοργάνωσαν μαθητικές εκλογές και ανέδειξαν το συμβούλιο της τάξης, το οποίο αποτελεί τον σύνδεσμο ανάμεσα στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, προβάλλοντας τις ανάγκες, τις ιδέες και τις ανησυχίες της τάξης. Ο πρόεδρος, ο γραμματέας και τα μέλη του συμβουλίου έχουν την ευθύνη να συνεργάζονται, να συζητούν και να προτείνουν λύσεις σε θέματα που απασχολούν τους συμμαθητές/τριές τους.
Η συμμετοχή στις εκλογές μαθαίνει στους μαθητές την αξία της δημοκρατίας, της ευθύνης, της συνεργασίας και του σεβασμού της διαφορετικής άποψης.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στην εκλογική διαδικασία!
Το μαθητικό συμβούλιο έχει ως εξής:
Πρόεδρος: Δουλγεράκης Μάριος
Αντιπρόεδρος: Καραβάς Ιωάννης
Γραμματέας: Μαρινάγη Ευφροσύνη
Ταμίας: Παπαδιόχου Μαρίλια
Μέλος: Δούνα Αλεξάνδρα
Πρόγραμμα Κοινωνικής και Συναισθηματικής Αγωγής από την Ομάδα ΕΔΥ του σχολείου
Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των μαθητών μας, η Ομάδα ΕΔΥ του σχολείου υλοποίησε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2024-25 πρόγραμμα Κοινωνικής και Συναισθηματικής Αγωγής, με στόχο την καλλιέργεια βασικών δεξιοτήτων ζωής, όπως η ενσυναίσθηση, η αυτογνωσία, η συνεργασία και η διαχείριση συναισθημάτων.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα, όπως παιχνίδια ρόλων, συζητήσεις, αφήγηση ιστοριών, εικαστικές δραστηριότητες, οι οποίες στόχευαν στη βελτίωση της επικοινωνίας, την αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων και την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των μαθητών.
Μέσα από το πρόγραμμα, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία:
- Να μιλήσουν ανοιχτά για τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους
- Να μάθουν να συνεργάζονται αρμονικά
- Να εξασκήσουν δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων
- Να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στον εαυτό τους και τους άλλους.
Η αποδοχή και η συμμετοχή των μαθητών/τριών στο πρόγραμμα ήταν εξαιρετική, ενώ και οι εκπαιδευτικοί σημείωσαν θετικές αλλαγές στην αλληλεπίδραση και το κλίμα στην τάξη, καθώς τέτοιες δράσεις προάγουν τη συμπερίληψη, τη ψυχική ανθεκτικότητα και την ευημερία στο σχολικό περιβάλλον.

























































