Δημοσιεύθηκε στην Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Ο κύκλος του νερού-Υδροδυναμική

 

“Ο κύκλος του νερού- Υδροδυναμική” ήταν ο τίτλος της 4ης θεματικής ενότητας “Δημιουργώ και Καινοτομώ”  των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που υλοποίησε η Α΄τάξη.

Αρχικά, ήρθαμε σε μία πρώτη επαφή με το θέμα μέσα από ένα βίντεο/παραμύθι.

285666779 1420040778416729 5444577141747736858 n

Με την κ. Παναγιώτα Τενέντε και τον κ. Θανάση Μπαλάσκα τα παιδιά είδαν βιντεάκια, τραγουδάκια, ζωγράφισαν, διάβασαν το ποίημα “Από πού είσαι, ποταμάκι;” του Ζαχαρία Παπαντωνίου και το δραματοποίησαν.

Στο εργαστήριο Πληροφορικής με τον κ. Δημήτρη Βόττα ζωγράφισαν τον κύκλο του νερού με το Tux Paint…

και έφτιαξαν εννοιολογικούς χάρτες με τη βοήθεια του Kidspiration.

Σε επόμενο εργαστήριο χρησιμοποίησαν τα χαρτόνια που τους έδωσα και, με όπλα τη φαντασία τους και την καλή συνεργασία, έφτιαξαν ομαδικά κολάζ.

Φυσικά η κάθε ομάδα παρουσίασε στις υπόλοιπες το αποτέλεσμα της δουλειάς της.

Μια που ασχολούμασταν με το νερό, είπαμε να δοκιμάσουμε να γίνουμε “μικροί φυσικοί” και να κάνουμε πειράματα διαλυτότητας. Μας άρεσε το μάθημα της Φυσικής!

Τέλος, το εργαστήριο περιλάμβανε κίνηση σε τετραγωνισμένο χαρτί με Beebot, το οποίο δυστυχώς εμείς δε διαθέτουμε. Με λίγη καλή διάθεση, όμως, καταφέραμε να προσεγγίσουμε το θέμα κάπως αλλιώς… Μετέτρεψα ένα χαρτί του μέτρου σε τετραγωνισμένο και έβαλα τα παιδιά να ζωγραφίσουν εικόνες από τον κύκλο του νερού…

Στη συνέχεια, χρησιμοποιήσαμε 2 αυτοκινητάκια, αντί για το Beebot, ώστε οι μαθητές/τριες να μπορέσουν να “μπουν” σε 2 ρόλους: τη μια έπαιρναν το ρόλο αυτού που δίνει κατευθυντήριες οδηγίες ώστε ο συμμαθητής τους να κατευθύνει το αυτοκινητάκι από ένα ορισμένο τετράγωνο σε ένα άλλο και την άλλη παρίσταναν τον οδηγό που ακολουθούσε τις οδηγίες.

Το εργαστήριο θα ολοκληρωθεί με την αυτοαξιολόγηση των μαθητών/τριών.