Παρέλαση 25ης Μαρτίου

Την Τρίτη 25 Μαρτίου μαθητές και μαθήτριες της Στ΄ τάξης εκπροσώπησαν το σχολείο μας στη Δοξολογία που πραγματοποιήθηκε στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στην πλατεία Ευόσμου. Στη συνέχεια παρακολούθησαν την κατάθεση στεφάνων και τις ομιλίες στο Ηρώο της πλατείας Ευόσμου.

Ακολούθησε η παρέλαση στην οποία τα παιδιά παρέλασαν με ενθουσιασμό και καμάρι!

IMG 7fba6722e2de9565bd0da026a3f7fe05 V IMG 582a59615e73ff6dd15fe09874fb28f9 V   

Σημαιοφόρος: Προύσαλη Μιχαέλα

Παραστάτες: Χρυσή Καββάδα, Αναστάσης Καραταγλίδης, Ηρακλής Λιώνης, Κατερίνα Μπουκουβάλα, Άγγελος Πεκιαρίδης

Ταμπελοφόρος: Ντάριο Τσιοτίκα

Γιορτή 25ης Μαρτίου

Τη Δευτέρα 24 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας η γιορτή της 25ης Μαρτίου από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ΄ τάξης.

Τη γιορτή παρουσίασαν με μεγάλη επιτυχία τα παιδιά, που μέσα από αφηγήσεις, θεατρικά δρώμενα, τραγούδια και χορούς ενθουσίασαν μικρούς και μεγάλους.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!

Υπεύθυνη γιορτής: Αγγίδου Χρυσή, δασκάλα της Στ΄ τάξης

Υπεύθυνη μουσικής: Ρουβολή Νατάσα, μουσικός τους σχολείου μας

Υπεύθυνος χορών: Πέτσος Κυριάκος, Διευθυντής και γυμναστής του σχολείου μας

Τραγούδι: Μαλιούφας Γιώργος, Δάσκαλος της Ε΄ τάξης

Τουμπερλέκι: Χριστοφίδου Γεωργία-Μαρία, Νοσηλεύτρια του σχολείου μας

IMG 0e046729523a816fed550cb9bc79a99c V IMG 1e5a5a278f736f3ff1b39c56408c1f23 V IMG 2fa766f3feb5558f9096edf3be18ec5f V IMG 4ee7dc34613a3b683f15e12f3026cac8 V IMG 9f9adb2a0580d80e947ceebda21308cb V IMG 27bed0acb86658ff567f2cbfd3efd2fb V  IMG 63c79b952925fdca6c538d4c52c871fa V IMG 075d4087949f069ad745ecfc7e46adaf V IMG 88dc5592a37d44a80d7ca9f9a76e2046 V       IMG 36839430feb9a1a13e2dab8b1c1cc89a V IMG d22d2ef26798edc9bdc6714584606aca V IMG e65edcc4144894d2f6531733dd8616cd V IMG e96b91bd987dd6adfab59b064515b2e1 VIMG a5b8d57584b4cc848ea6dbb9609cb238 V IMG 36e91e53596811cf87d9c992ca70e397 V IMG 155bf97bd82453e27bf7f1e27376eef2 V

«Η ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΜΕ ΑΡΜΟΝΙΑ»

IMG e6859cc600f769f600bf3a6af1e7b174 V 

Το Συμβόλαιο της Δ΄ Τάξης

Ένας από τους βασικούς σκοπούς του σχολείου είναι να προετοιμάσει και να ενθαρρύνει τους μαθητές στους ρόλους τους ως νέους πολίτες, προκειμένου να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο στην κοινωνία. Το σχολείο προσφέρει στα παιδιά τις πρώτες ευκαιρίες να βιώσουν την αλληλεπίδραση στην κοινότητα, ασκώντας καθοριστική επιρροή στο πώς θα αντιλαμβάνονται δια βίου τις ελευθερίες, αλλά και τις υποχρεώσεις τους.

Η συγγραφή και η εφαρμογή του Συμβολαίου της Τάξης συμβάλλει στη δημιουργία ενός υγιούς και οργανωμένου μαθησιακού περιβάλλοντος και   προάγει σημαντικές αξίες, όπως η δημοκρατία, η υπευθυνότητα, ο σεβασμός και η ενεργός συμμετοχή των μαθητών ως πολιτών της σχολικής μας κοινότητας.

Οι μαθητές της Δ΄ Τάξης εντόπισαν και κατέγραψαν συμπεριφορές που διαταράσσουν την ομαλή λειτουργία της τάξης και τις μεταξύ τους σχέσεις, προβληματίστηκαν και εξέφρασαν τις απόψεις τους για τις αιτίες αυτών των προβλημάτων, συζήτησαν  και κατέληξαν σε κοινούς κανόνες. Οι κανόνες αποτυπώθηκαν με μορφή στίχων σε αφίσα, πλαισιωμένοι από όμορφες ζωγραφιές, και δεσμεύτηκαν με την υπογραφή τους να τους τηρούν.

Το Συμβόλαιο Τάξης δεν είναι απλώς ένα παιδαγωγικό εργαλείο που βοηθάει στην καλή λειτουργία της τάξης, αλλά ένας μηχανισμός που ενισχύει τη δημοκρατική συνείδηση των μαθητών μας, την αίσθηση ευθύνης και τη διάθεση για ενεργό συμμετοχή στην επίλυση προβλημάτων.

IMG a91fcb73115aaa18e247998224cc0448 V IMG a3c99ddd8edd4d49f9f59143e6be41f2 V IMG 56eb8345e5135e8945015347e41b35bf V 1

Το συμβόλαιο της Α΄ τάξης!

Με στόχο τη δημιουργία ενός θετικού και ασφαλούς μαθησιακού περιβάλλοντος οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄  τάξης, αφού εντόπισαν συμπεριφορές που τους προβληματίζουν, συζήτησαν, πρότειναν λύσεις και τελικά  προχώρησαν συλλογικά στη διαδικασία διαμόρφωσης του “Συμβολαίου της Τάξης”. Συνυπογράφοντάς το δεσμεύτηκαν να τηρούν τις αρχές της ευγένειας, του σεβασμού, της υπευθυνότητας και της συνεργασίας  τόσο μέσα στην τάξη όσο και στο ευρύτερο περιβάλλον του σχολείου.

IMG 37d7de9193374c50a19afa9e8cbacc8a V

 IMG 6b1f24edab0905e6d1541affd3312d43 V IMG 80887c414b36453eb6f9089f5177b354 V

Μια Μέρα στο Παιδικό Μουσείο οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης και της Δ΄ τάξης

Οι μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης του Σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία στο Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης όπου μεταφέρθηκαν… πίσω στον χρόνο μέσα από το πρόγραμμα “Μια μέρα στην παλιά τάξη” !

Μέσα από μια ξεχωριστή εκπαιδευτική δράση, μπήκαν στη θέση των μαθητών/ητριών ενός παλιού ελληνικού σχολείου και γνώρισαν τις πρακτικές διδασκαλίας, τα σχολικά αντικείμενα και τις συνήθειες μιας άλλης εποχής.

Καθισμένοι σε ξύλινα θρανία, κρατώντας πλάκες και κονδυλοφόρους, ένιωσαν πώς ήταν η καθημερινότητα των παιδιών πριν από δεκαετίες. Ανακάλυψαν πώς γινόταν το μάθημα χωρίς σύγχρονα βιβλία και τεχνολογία, αλλά και πώς η αυστηρή πειθαρχία συνδυαζόταν με την αγάπη για τη γνώση.

Η εμπειρία αυτή τους βοήθησε να εκτιμήσουν τις σημερινές εκπαιδευτικές ευκολίες, ενώ παράλληλα έφυγαν γεμάτοι ενθουσιασμό, έχοντας κάνει ένα συναρπαστικό ταξίδι στον χρόνο!

Τα παιδιά κατά την εκπαιδευτική τους επίσκεψη στο Παιδικό Μουσείο παρακολούθησαν και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ανακαλύπτοντας τα μυστικά των παιχνιδιών” κατά το οποίο προσπάθησαν να απαντηθούν ερωτήματα όπως: Πότε έπαιξαν για πρώτη φορά τα παιδιά με κούκλες; Τι σχέση έχει η Αθηνά (μασκότ των Ολυμπιακών Αγώνων) με την Barbie; Υπήρχαν επιτραπέζια παιχνίδια όταν δεν υπήρχαν τραπέζια; Πώς μια κονσέρβα γίνεται αεροπλάνο και σε ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο; Σε αυτά και άλλα ερωτήματα δόθηκαν απαντήσεις και  αποκαλύφθηκαν μυστικά των παιχνιδιών που κρύβονται στο Παιδικό Μουσείο .Τα παιδιά γνώρισαν με τρόπο διασκεδαστικό την ιστορία των παιχνιδιών και το κοινωνικό και πολιτιστικό πλαίσιο μέσα στο οποίο εμφανίστηκαν και απάντησαν με διαδραστικό/ψηφιακό τρόπο στις ερωτήσεις της Πλαγγόνας(αρχαία κούκλα).

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Κωνσταντίνος Σιαηλής, Ελισάβετ Χατζηδαμιανού

IMG 6d8a33e796424d66098e9604c8356c13 V IMG e2bb21063198a3d834306cafbfd8eaea V

IMG 20250321 095958 IMG 20250321 100032 IMG 20250321 105038 IMG 20250321 102339

IMG 20250321 100302 IMG 20250321 102352 IMG 1407dd95391bef6fe57000fd1e3db89b V

 

 

Γνωριμία των παιδιών της Δ΄ τάξης με τον πολιτισμό της Ινδίας

Την Τετάρτη 19 Μαρτίου η Δ΄ τάξη στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος  και στην ενότητα Πολιτισμός, είχε τη χαρά να υποδεχτεί την κ. Γεωργία, τη Νοσηλεύτρια του Σχολείου μας! Εκμεταλλευτήκαμε το γεγονός ότι ο πατέρας της γλυκιάς μας νοσηλεύτριας έχει καταγωγή από την Ινδία. Μας έδωσε πολλές πληροφορίες για αυτή την υπέροχη χώρα. Μάθαμε για τα φαγητά και τα γλυκά τους, τον πληθυσμό, τα ζώα, τους ναούς και τα ποτάμια της, πώς γίνεται ένα ινδικός γάμος, είδαμε τα σκουλαρίκια και τα βραχιόλια της νυφικής φορεσιάς και στο τέλος χορέψαμε σαν Ινδοί!!!

Screenshot 20250331 103308 Viber 1 Screenshot 20250331 103414 Viber 13 1 2 1 1 1

Βυζαντινός Περίπατος της Ε΄ τάξης

Την Δευτέρα 17 Μαρτίου 2025 η Ε΄  τάξη  με τον δάσκαλό τους Μαλιούφα Γιώργο, τη δασκάλα παράλληλης στήριξης Κωνσταντίνας Παπουτσή και μαζί με τα παιδιά των δύο τμημάτων της Ε΄ του 2ου  Δ.Σ. Ευόσμου έκαναν τον περίπατο στα βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα  στα κάστρα της Άνω πόλης και στους ναούς του Αγίου Δημητρίου, της Παναγίας Χαλκέων, της Παναγίας Αχειροποιήτου και της Αγίας Σοφίας. Τα παιδιά  με τη βοήθεια του ξεναγού κυρίου Κώστα περιηγήθηκαν στα παραπάνω μνημεία της Θεσσαλονίκης και μέσα από την παρατήρηση, την  ενημέρωση και την καταγραφή πληροφοριών γνώρισαν την ιστορία αυτών των πολύτιμων ιερών μνημείων της πόλης μας.

20250317 211048 2 IMG 20250317 093107 IMG 20250317 103136 IMG 20250317 104617 IMG 20250317 105221 IMG 20250317 114439 IMG 20250317 120226 IMG 20250317 120247 IMG 20250317 120938

Οι δυσκολίες προσβασιμότητας στον Δήμο Κορδελιού-Ευόσμου – Απόψεις του μαθητή της Στ΄ τάξη Άγγελου Γιουμουσίδη μετά από επιτόπια έρευνα

Στoν Δήμο Κορδελιού – Ευόσμου, έναν απ’ τους μεγαλύτερους Δήμους της Θεσσαλονίκης, η προσβασιμότητα είναι προβληματική, κάνοντας την καθημερινότητα των κατοίκων δύσκολη.

Τα περισσότερα πεζοδρόμια είναι στενά. Σε πολλά από αυτά είναι φυτεμένα δέντρα και δεν μπορείς να περάσεις από δίπλα τους γιατί τα πλακάκια είναι φουσκωμένα απ’ τις ρίζες των δέντρων. Δεν υπάρχουν αρκετές ράμπες και πολλά αυτοκίνητα είναι παρκαρισμένα πάνω στα  πεζοδρόμια ή μπροστά απ’ τις ράμπες. Επίσης πολλοί παρκάρουν τις μηχανές τους πάνω στα πεζοδρόμια ενώ πολλές καφετέριες βγάζουν έξω στο πεζοδρόμιο τραπέζια εμποδίζοντας την ελεύθερη διέλευση.

1 8cc3dad1 9dc4 4373 a43a 8d1330e0aa632

Η κατάσταση αυτή ταλαιπωρεί εδώ και χρόνια τους κατοίκους του Δήμου, αλλά κυρίως αυτούς που είναι σε αναπηρικό αμαξίδιο ή έχουν κινητικά προβλήματα. Επίσης δυσκολεύονται και οι άνθρωποι με σοβαρά προβλήματα όρασης, οι μητέρες με τα καροτσάκια, τα μικρά παιδιά και οι ηλικιωμένοι.

Όλα αυτά οφείλονται στον κακό σχεδιασμό των δρόμων, στην αδιαφορία των δημοτικών αρχών αλλά και κάποιων απ’ τους κατοίκους, και στον ανεπαρκή έλεγχο της δημοτικής αστυνομίας.

Τα προβλήματα αυτά δυσφημίζουν τον δήμο μας, αποκλείουν τους ανθρώπους με αναπηρία απ’τις κοινωνικές τους δραστηριότητες κλείνοντάς τους στο σπίτι και αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων.

3 4

Για να λυθούν όλα αυτά τα προβλήματα θα μπορούσε ο Δήμος να φαρδύνει τα  στενά πεζοδρόμια και να διορθώσει τα σπασμένα πλακάκια. Επίσης θα μπορούσε να δημιουργήσει περισσότερες ράμπες και να προσθέσει φανάρια με ήχο για τους τυφλούς.  Επιπλέον η δημοτική αστυνομία θα μπορούσε να κάνει περισσότερους ελέγχους και να βάζει πιο αυστηρά πρόστιμα σε αυτούς που δεν συμορφώνονται. Τέλος ο κάθε ένας από εμάς θα πρέπει να σέβεται τον συνάνθρωπό του και να τηρεί τους νόμους.

Όλοι μαζί ενωμένοι θα πρέπει να βοηθήσουμε ώστε η προσβασιμότητα να είναι εύκολη για όλους. Η ελεύθερη προσβασιμότητα δεν είναι πολυτέλεια αλλά δικαίωμα όλων μας!

 

Πρόγραμμα Σχολικής Διαμεσολάβησης

Φέτος στο σχολείο μας υλοποιούμε το πρόγραμμα της Σχολικής Διαμεσολάβησης.

Η Σχολική Διαμεσολάβηση από συνομήλικους/ες αποτελεί μία εναλλακτική πρακτική στο παραδοσιακό σύστημα επίλυσης συγκρούσεων και απόδοσης ευθυνών και τιμωριών από εκπαιδευτικούς. Με τη μέθοδο αυτή οι εμπλεκόμενοι/ες μαθητές/τριες οικειοθελώς στους/στις προσφεύγουν συνομήλικους/ες διαμεσολαβητές/τριες και ακολουθώντας με τη βοήθειά τους μία συγκεκριμένη διαδικασία, ερευνούν τα αίτια της σύγκρουσής τους και συνεργάζονται για την εξεύρεση αμοιβαίας λύσης, την οποία δεσμεύονται να τηρήσουν. Η αναγκαιότητα εδράζεται στην πρόληψη αλλά και στην αντιμετώπιση φαινομένων βίας και εκφοβισμού που πιθανά να εμφανιστούν στο σχολικό συγκρότημα.

Στόχοι της δράσης μας για το 18ο Δ.Σ. Ευόσμου είναι να:

  • Επιλύσει συνήθεις διαμάχες και συγκρούσεις μαθητών μεταξύ τους
  • Ενδυναμώσει τους μαθητές και τις μαθήτριες με δεξιότητες και στρατηγικές για τη διαχείριση συγκρούσεων μέσα και έξω από το σχολείο.
  • Βοηθήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες να αποκτήσουν αυτογνωσία και αυτοπεποίθηση, καθώς και κατανόηση για τα προβλήματα που απασχολούν τους συμμαθητές/τριές τους.
  • Οικοδομήσει ισχυρές σχέσεις συνεργασίας και αλληλοϋποστήριξης στη σχολική κοινότητα.
  • Αναπτύξει χρήσιμα επικοινωνιακά εργαλεία και να συμβάλλει στη διευκόλυνση της μαθησιακής διαδικασίας μέσα σε ένα εποικοδομητικό και δημιουργικό σχολικό περιβάλλον.

Ο σχεδιασμός της δράσης μας εμπεριέχει τα παρακάτω βήματα:

Νοέμβριος – Δεκέμβριος

  • Πρωτόκολλο ετοιμότητας του σχολείου
  • Ορισμός συντονιστών εκπαιδευτικών – Διδασκαλία ειδικού για τη διαμεσολάβηση εργαστηρίου δεξιοτήτων κατά τον 2ο κύκλο (Δεκέμβριο -Ιανουάριο) στους μαθητές/τριες των Ε΄και ΣΤ΄ τάξεων

Ιανουάριος – Φεβρουάριος

  • Διευθέτηση του χώρου διαμεσολάβησης
  • Κοινοποίηση κανόνων που διέπουν τη διαμεσολάβηση
  • Επιλογή και καθορισμός των διαμεσολαβητών.
  • Ειδική εκπαιδευτική επιμόρφωση αυτών από τους συντονιστές εκπαιδευτικούς πέρα από αυτή των εργαστηρίων δεξιοτήτων

Μάρτιος – Ιούνιος

  • Υλοποίηση της δράσης αρχικά στους μαθητές/τριες των Ε΄και ΣΤ΄ τάξεων και στην περίπτωση που κριθεί χρήσιμο η δράση θα συμπεριλάβει και άλλες τάξεις

‘‘Ενεργοί Πολίτες’’ στη Γ ́ Τάξη: Διαμόρφωση Κανόνων και Συνεργασία”

thumbnail 8

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας και των δράσεων για την ανάπτυξη ενεργών πολιτών, που στοχεύουν στην ενίσχυση της δημοκρατικής συμμετοχής και της υπευθυνότητας των μαθητών, η Γ ́ τάξη συμμετείχε σε μια σειρά από δραστηριότητες που επικεντρώνονται στην καλλιέργεια της έννοιας του ‘‘ενεργού πολίτη’’ και την προώθηση του δημοκρατικού διαλόγου.

Μέσα από το ‘‘συμβούλιο τάξης’’, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να σκεφτούν, να συζητήσουν και να συμμετάσχουν ουσιαστικά στη διαμόρφωση και εφαρμογή κανόνων θετικής συμπεριφοράς, ενισχύοντας τις αξίες της συμμετοχής, της υπευθυνότητας και του σεβασμού.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με τη διερεύνηση και καταγραφή, μέσω δημοκρατικού διαλόγου μεταξύ των μαθητών, τυχόν προβλημάτων και δυσλειτουργιών στην τάξη και στο ευρύτερο περιβάλλον του σχολείου. Στη συνέχεια, οι μαθητές πρότειναν λύσεις και συνδιαμόρφωσαν με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών της τάξης, τους κανόνες συμπεριφοράς που θα οδηγήσουν σε ένα πιο αρμονικό και υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον.

Παράλληλα, οι μαθητές δημιούργησαν και κατέγραψαν σε χαρτόνια συνθήματα, έννοιες και αποφθέγματα που προάγουν τις αξίες του ενεργού πολίτη, της δημοκρατίας και της συνεργασίας. Αυτά τα μηνύματα αποτυπώθηκαν με δημιουργικό τρόπο, ενισχύοντας τη συλλογική τους σκέψη και την κατανόηση των αξιών που καθοδηγούν την καθημερινότητά τους στην τάξη και το σχολείο.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία και υπογραφή του ‘‘Συμβολαίου Τάξης ’’, στο οποίο όλοι οι μαθητές δεσμεύτηκαν να τηρούν τους συμφωνηθέντες κανόνες. Η υπογραφή του συμβολαίου πλαισιώθηκε από ένα μικρό πάρτι με χυμούς και εδέσματα που ετοίμασαν οι γονείς των μαθητών, προσφέροντας έτσι μια ευχάριστη και γιορτινή διάσταση σε αυτή τη σημαντική στιγμή.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές όχι μόνο ένιωσαν ‘‘ενεργοί πολίτες ’’ και ενίσχυσαν τη δημοκρατική τους συμμετοχή, αλλά έκαναν και ένα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση της δημιουργίας ενός πιο θετικού και υπεύθυνου σχολικού περιβάλλοντος!

Η εφαρμογή των κανόνων αυτών, ως μέρος του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας, έχει σκοπό να ενισχύσει την ανάπτυξη ενός κλίματος αμοιβαίου σεβασμού και εμπιστοσύνης στην τάξη, όπου όλοι οι μαθητές και εκπαιδευτικοί νιώθουν ότι οι απόψεις τους είναι σεβαστές και οι αποφάσεις λαμβάνονται συλλογικά.

7a1ac772 2d44 4e23 bd7e a952ce3e5393 thumbnail 3 thumbnail 10  thumbnail 4 thumbnail 5 thumbnail 13 istoselida  75a7d14b cf5b 4c8e 97a8 cf03014bd269