ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

 

 

 

Προφορική επικοινωνία (ομιλία &ακρόαση)

  • Να ακούν και να κατανοούν
  • Να διηγούνται/ αφηγούνται
  • Να εξηγούν και να ερμηνεύουν
  • Να επιχειρηματολογούν
  • Να περιγράφουν
  • Να βελτιώνουν και να εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο
  • Να έρθουν σ’ επαφή με την Αγγλική γλώσσα

 

 

 

Ανάγνωση

Μέσα σ’ ένα περιβάλλον πλούσιο σε εκδοχές του γραπτού λόγου (βιβλία, επιγραφές, περιοδικά….) δίνονται ευκαιρίες στα παιδιά για :

  • Να διαχωρίζουν το κείμενο από τις εικόνες
  • Να αναγνωρίζουν τα διαφορετικά είδη κειμένων (π.χ. πεζό από ποίημα)
  • Να συνειδητοποιήσουν ότι ο γραπτός λόγος μεταφέρει μηνύματα
  • Να υιοθετήσουν βασικές συμβάσεις ανάγνωσης και γραφής (π.χ. ότι διαβάζουμε από αριστερά προς τα δεξιά,…)
  • Να απομνημονεύουν μικρά κείμενα
  • Να χρησιμοποιούν τη βιβλιοθήκη της τάξης
  • Να εντοπίζουν τον τίτλο, το συγγραφέα και άλλα στοιχεία του βιβλίου
  • Να συνειδητοποιήσουν τη σχέση προφορικού- γραπτού λόγου και να οδηγηθούν στην κατανόηση ότι οι λέξεις μπορούν να κατατμηθούν σε επιμέρους γλωσσικές μονάδες
  • Μέσα από γλωσσικά παιχνίδια να ασκούνται στον εντοπισμό των φθόγγων μιας λέξης, να συνειδητοποιήσουν τους φθόγγους της ομιλούμενης γλώσσας και ότι σε αυτούς αντιστοιχούν γράμματα
  • Να αναγνωρίζουν και να συγκρίνουν διαφορετικές μορφές του γραπτού λόγου, όπως την ελληνική και ξένη γραφή,….
  • Να αναγνωρίζουν οικείες λέξεις στο περιβάλλον
  • Να αναγνωρίζουν εκτός από το όνομά τους και τα ονόματα των συμμαθητών τους

Γραφή

Η εργασία που συνδέεται με το γραπτό λόγο στο Νηπιαγωγείο θα πρέπει να:

  • Εισάγει το κάθε νήπιο σταδιακά στο γραπτό λόγο σύμφωνα με τις προσωπικές δυνατότητες του καθενός
  • Δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να ευαισθητοποιηθούν με το γιατί και το πώς γράφουμε, να αρχίσουν να συνειδητοποιούν την αναγκαιότητα και τη χρησιμότητα της γραφής ώστε η γραφή να είναι αναδυόμενη
  • Ευαισθητοποιήσει τα παιδιά στην αξία που έχει η γραφή ως μέσο επικοινωνίας και απόλαυσης

Νηπιαγωγείο fairyland στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης

Τα παιδιά υποστηρίζονται στην προσπάθειά τους να:

  • Κρατούν ένα μολύβι και να το χειρίζονται αποτελεσματικά
  • Γράφουν το όνομά τους στις εργασίες τους
  • Αντιγράφουν ή να ενθαρρύνονται να γράφουν όπως μπορούν