ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ανθρωπογενές περιβάλλον και αλληλεπίδραση
- Να αναπτύξουν την αυτογνωσία και την αυτοεκτίμησή τους
- Να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας και να κατανοούν την αξία της ομαδικής εργασίας
- Να συνειδητοποιήσουν τη μοναδικότητά τους αλλά και να εντοπίζουν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους με τους άλλους και να τις σέβονται
- Να μάθουν τα ήθη-έθιμα και τις ελληνικές παραδόσεις όπως και ιστορικά και θρησκευτικά γεγονότα τοπικής και εθνικής εμβέλειας
- Να γνωρίσουν το εγγύς και το ευρύτερο περιβάλλον καθώς και την αλληλεπίδραση του ανθρώπου με αυτό
- Να αποκτήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές ως προς το περιβάλλον
- Να γνωρίσουν βασικούς κανόνες προσωπικής υγιεινής και προστασίας
- Να γνωρίσουν βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής
- Να αποσαφηνίσουν βασικές χρονικές έννοιες (πριν, τώρα, μετά …)
- Να αντιλαμβάνονται τη χρονική ακολουθία γεγονότων και να διηγούνται γεγονότα σύμφωνα με την χρονική τους ακολουθία
- Να ενδιαφέρονται για τα ιστορικά γεγονότα
Φυσικό περιβάλλον και αλληλεπίδραση
Σε μια «εμπλουτισμένη επιστημονικά τάξη» δίνονται στα παιδιά ευκαιρίες ώστε:
- Να αποσαφηνίσουν έννοιες και να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τον ανθρώπινο οργανισμό, τους ζωικούς και φυτικούς οργανισμούς
- Να εξερευνούν το φυσικό και τεχνικό κόσμο
- Να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά, τη δομή και τις ιδιότητες των υλικών και αντικειμένων
- Να εξοικειωθούν με την παρατήρηση, να πειραματίζονται και να μελετούν διάφορα φαινόμενα και υλικά
- Να γνωρίσουν τις μορφές ενέργειας και τους τρόπους εξοικονόμησης
- Να αποσαφηνίσουν έννοιες και να διευρύνουν τις γνώσεις τους για το φυσικό περιβάλλον (χρώμα, μέγεθος…)
- Να γνωρίσουν το κοντινό ανθρωπογενές περιβάλλον (το σχολείο, η γειτονιά μας)
- Να ΄΄διαβάζουν΄΄ απλά σύμβολα, σχεδιαγράμματα και χάρτες.
- Να αποκτήσουν γνώσεις για τα μορφολογικά στοιχεία του φυσικού περιβάλλοντος (νερό, αέρας….)
- Να περιγράφουν τις μεταβολές του καιρού και άλλα μετεωρολογικά φαινόμενα
- Να αποκτήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές ως προς το περιβάλλον
- Να συνειδητοποιήσουν την αλληλεπίδραση του φυσικού περιβάλλοντος με τις ανθρώπινες δραστηριότητες