

24-04-2018
Με μεγάλη μας χαρά υποδεχτήκαμε την συγγραφέα Σταυρούλα Κάτσου Καντάνη στο σχολείο μας για ένα μάθημα διαφορετικό από τ’ άλλα, ένα μάθημα Δημιουργικής Γραφής. Σύσσωμη η Έκτη Δημοτικού αγκάλιασε με αγάπη την ποίηση, μα και τη συγγραφέα που με μεγάλο ενθουσιασμό παρότρυνε, ενθάρρυνε και ενέπνευσε τα παιδιά να συνθέσουν το δικό τους ποίημα.
Η αρχή έγινε με ένα σαρανταπεντάλεπτο στο ΣΤ1 με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον κ. Βασίλη Κομπορόζο και ακολούθησε ένα ακόμη σαρανταπεντάλεπτο στο ΣΤ2 με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κα Αντιγόνη Τρύπα. Και τα δύο τμήματα είχαν προετοιμαστεί με αφίσες καλωσορίσματος προς την κυρία Κάτσου Καντάνη, ζωγραφιές, ανάγνωση ποιημάτων της συγγραφέως και με ασκήσεις λεξιλογίου για ζευγαράκια λέξεων σχετικών με την Άνοιξη. Με τη γνωστή της ζωντάνια και ευγένεια η κυρία Κάτσου Καντάνη οδήγησε τα παιδιά στη δημιουργία ενός ποιήματος, μιας δημιουργίας με τη συνεισφορά όλων των μαθητών, μιας και ο καθένας πρόσθετε από ένα στίχο ή από μία λέξη. Από τις πιο σημαντικές στιγμές της δράσης ήταν όταν τα παιδιά αντιλήφθηκαν ότι η ροή των ιδεών μπορεί να είναι καταιγιστική, αλλά να έρθει η στιγμή που θα φανεί ότι στερεύει και τότε, όπως εξήγησε η κυρία Κάτσου Καντάνη, διαβάζουμε ξανά και ξανά ό,τι γράψαμε και αισιοδοξούμε ότι η έμπνευση θα επανέλθει. Είπε κανείς ότι η ποίηση είναι έυκολη δουλειά; Έγινε λοιπόν κατανοητό ότι για να υπάρξει ένα καλό αποτέλεσμα χρειάζεται προσπάθεια, ομαδική δουλειά και συνεργασία στίχο-στίχο.
Να ευχαριστήσουμε θερμά την κυρία Κάτσου Καντάνη που για άλλη μια φορά μας έδωσε τα φώτα της προσφέροντας στα παιδιά μια εμπειρία που θα τους μείνει αξέχαστη και θ’ αποτελεί μια από τις πιο γλυκές τους αναμνήσεις από το 16ο Δημοτικό.









23-04-2018
23 Απριλίου 2018…Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου επιλεγμένη από την UNESCO προς τιμήν του Ουίλιαμ Σέξπιρ και του Μιγκέλ ντε Θερβάντες, που και οι δυο πέθαναν στις 23 Απριλίου 1616. Επίσης, η 23η Απριλίου 2018 είναι η μέρα που η Αθήνα ξεκινάει τη θητεία της ως “Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου” για ένα χρόνο. Έτσι κι εμείς εδώ στο 16ο Δημοτικό επιλέξαμε αυτή τη μέρα για να επισκεφτούμε με τα παιδιά της Έκτης τάξης την Παπαστράτειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Αγρινίου. Μετά από ξενάγηση που πραγματοποίησε μία από τις Βιβλιοθηκονόμους, τα παιδιά μπόρεσαν να δουν το τμήμα ενηλίκων και να πάρουν μια γεύση από τα βιβλία που θα επιλέγουν να διαβάζουν όταν πια αφήσουν πίσω τους τα παιδικά αναγνώσματα.
Ενδεικτικά εδώ αναφέρουμε μερικά από τα βιβλία που παρουσιάστηκαν:
-Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο-Αντώνης Παπαθεοδούλου
-Ο Τριγωνοψαρούλης-Βαγγέλης Ηλιόπουλος
-Αρκεί να μην κόψω τα μαλλιά μου-Αμάντα Μιχαλοπούλου
-Πώς να περιποηθείς το τερατάκι που θα βρεις-Μαρία Ρουσάκη
-Ο πειρατής Περπερούα και ο κρυμμένος θησαυρός-Αλεξάνδρα Μπίζη
-Ο μικρός Λεό και ο τσιρκομικρόκοσμος-Κώστας Χαραλάς
Είναι φανερό ότι επιλέχθηκαν βιβλία που προσελκύουν το ενδιαφέρον των παιδιών τόσο με τα πολλά και διαφορετικά θέματά τους, όσο και με τα προσεγμένα εξώφυλλά τους. Οι αντιδράσεις των παιδιών της Πρώτης ήταν ενθουσιώδεις και η χαρά ζωγράφιζε μεγάλα χαμόγελα στο πρόσωπό τους. Οι επόμενοι μικροί αναγνώστες του σχολείου μας είναι έτοιμοι!
Tη δράση τίμησε με την παρουσία του ο Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δ.Π.Ε. Αιτωλ/νίας ,κ. Τσιλίκας Θεόδωρος.




Φιλαναγνωστικές δράσεις
Η γιορτινή μας διάθεση συνεχίζει…και πώς να μην συνεχίζει άλλωστε αφού σήμερα είχαμε τα πρωτάκια του σχολείου μας; H Yπεύθυνη Βιβλιοθήκης, εκπαιδευτικός κα Αντιγόνη Τρύπα ξενάγησε τα παιδιά στο χώρο της Δανειστικής βιβλιοθήκης εξοικειώνοντάς τα με τους κανόνες και τον τρόπο λειτουργίας της. Η ανυπομονησία τους να δανειστούν βιβλία ήταν ολοφάνερη στα πρόσωπά τους.
Βιβλιοφιλικές δράσεις
Η συγγραφέας συνομίλησε μ’ όλους τους μαθητές μας και τους έδειξε πώς να κατασκευάσουν ένα τριαντάφυλλο.























