Ξεκινήσαμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων για τον θεματικό κύκλο «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη» και τίτλο «Κράτα με να σε κρατώ να ανεβούμε στο βουνό» και εστιάσαμε στην έννοια της συνεργασίας ,της φιλίας και του σεβασμού στον άλλο.
Συμμετείχαμε σε παιχνίδια ενεργοποίησης για το δέσιμο της ομάδας .Περπατήσαμε με συνοδεία μουσικής, χαιρετώντας τους φίλους με διάφορους τρόπους, δείχνοντας τους ότι είμαστε φίλοι (χαιρετώ με μπουνιά, με γόνατο, με αγκώνα, κάνοντας καρδιές με τα χέρια, στέλνοντας φιλιά)
Σταθήκαμε όρθιοι στο χώρο, πιάνουμε τα χέρια μας και μπερδευόμαστε. Προσπαθήσαμε να ξεμπερδευτούμε και να φτιάξουμε έναν κύκλο .
Παίξαμε «φρουτοσαλάτα» και το ευχαριστηθήκαμε. Με έντονη μουσική χορέψαμε ώσπου στο στοπ καθίσαμε στον κύκλο με τις καρέκλες (που έχουμε διαμορφώσει από πριν). Κάθονται όλοι στις καρέκλες εκτός από ένα παιδί που η νηπιαγωγός παίρνει μαζί της και λέει: «Να σηκωθούν όλοι όσοι…» συμπληρώνοντας τη φράση με κάτι που ισχύει για τον ίδιον και για τουλάχιστον άλλα δύο άτομα του κύκλου. Για παράδειγμα «Να σηκωθούν όλοι όσοι έχουν αθλητικά παπούτσια». Όποιοι σηκώνονται πρέπει να τρέξουν για να αλλάξουν καρέκλα. Σκοπός είναι να βρουν γρήγορα να κάτσουν σε μία νέα καρέκλα -όχι στην αρχική τη δική τους. Όποιος μένει απέξω στέκεται στη μέση του κύκλου και συνεχίζει το παιχνίδι με τους ίδιους κανόνες. Λέει δυνατά «Να σηκωθούν όλοι όσοι….. π.χ. έχουν κοτσίδα στα μαλλιά τους). Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να πουν όλα τα παιδιά
Παίξαμε και το παιχνίδι «Μαγνήτης» και μας άρεσε πολύ. Τα παιδιά κινούνται ελεύθερα με μουσική, στο stop της μουσικής η κυρία φωνάζει το όνομα ενός παιδιού και τα παιδιά τρέχουν να αγγίξουν αυτό το παιδί. Όλα τα παιδιά έγιναν μαγνήτες και πολύ το χάρηκαν.
και τέλος φτιάξαμε «το δέντρο της ομάδας». Κάναμε το περίγραμμα του χεριού μας και μέσα ζωγραφίσαμε κάτι που μας αρέσει. Κατόπιν, το κόψαμε περιμετρικά και το τοποθετήσαμε στο δέντρο που είχαμε φτιάξει συμπληρώνοντας με αυτό τα γυμνά κλαδιά του. Καθώς συμπληρώναμε τα κλαδιά του δέντρου με την παλάμη μας λέμε ποιοι είμαστε και τι μας αρέσει π.χ. «Είμαι η Μαρία και μου αρέσει η βόλτα με το σκυλί».
Μια άλλη μέρα παίξαμε το παιχνίδι «Χαρίζω στον εαυτό μου και στον άλλο κάτι θετικό» Χορέψαμε με μουσική και αγγίξαμε τους φίλους τους με διάφορους τρόπους ,με πλάτες, με κεφάλια, με αγκώνες. Μετά, ενώ συνεχίζεται η ελεύθερη κίνηση, σε όποιον συναντώ του λέω κάτι θετικό και όμορφο που μου αρέσει στον εαυτό μου και τέλος κάτι θετικό και όμορφο που μου αρέσει σε εκείνον .
Φτιάξαμε όλοι μαζί την « αλυσίδα της φιλίας» και μέσα ζωγραφίσαμε και γράψαμε κανόνες συνεργασίας, όπως «δεν αφήνω κανένα μόνο του» , «παίζουμε όλοι μαζί» , «Ο ένας βοηθά τον άλλο» κ.λ.π. Η αλυσίδα θα μείνει όλη τη χρονιά στην τάξη για να θυμόμαστε ότι όλοι έχουμε ένα κρίκο σε αυτήν και να μην ξεχνάμε τους κανόνες συνεργασίας.