Εργαστήρια Δεξιοτήτων “Κράτα με να σε κρατώ να ανεβούμε στο βουνό”

Ξεκινήσαμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων για τον θεματικό κύκλο «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη» και τίτλο «Κράτα με να σε κρατώ να ανεβούμε στο βουνό» και εστιάσαμε στην έννοια της συνεργασίας ,της φιλίας  και του σεβασμού στον άλλο.

Συμμετείχαμε σε παιχνίδια ενεργοποίησης για το δέσιμο της ομάδας .Περπατήσαμε με συνοδεία μουσικής, χαιρετώντας τους φίλους με διάφορους τρόπους, δείχνοντας τους ότι είμαστε φίλοι (χαιρετώ με μπουνιά, με γόνατο, με αγκώνα, κάνοντας καρδιές με τα χέρια, στέλνοντας φιλιά)

processed 1d7d87a0 4f52 4d68 b865 844316ae5794 AMbzVqjQ166756164251216675616688111667561668781

Σταθήκαμε όρθιοι στο χώρο, πιάνουμε τα χέρια μας και μπερδευόμαστε. Προσπαθήσαμε να ξεμπερδευτούμε και να φτιάξουμε έναν κύκλο .

1667561642556processed d3195631 b55e 4ef8 b67b 6afd867aa36d 8tdyLYZU

Παίξαμε «φρουτοσαλάτα» και το ευχαριστηθήκαμε. Με έντονη μουσική χορέψαμε ώσπου στο στοπ καθίσαμε  στον κύκλο με τις καρέκλες (που έχουμε διαμορφώσει από πριν). Κάθονται όλοι στις καρέκλες εκτός από ένα παιδί που η νηπιαγωγός παίρνει μαζί της και λέει: «Να σηκωθούν όλοι όσοι…» συμπληρώνοντας τη φράση με κάτι που ισχύει για τον ίδιον και για τουλάχιστον άλλα δύο άτομα του κύκλου. Για παράδειγμα «Να σηκωθούν όλοι όσοι έχουν αθλητικά παπούτσια». Όποιοι σηκώνονται πρέπει να τρέξουν για να αλλάξουν καρέκλα. Σκοπός είναι να βρουν γρήγορα να κάτσουν σε μία νέα καρέκλα -όχι στην αρχική τη δική τους. Όποιος μένει απέξω στέκεται στη μέση του κύκλου και συνεχίζει το παιχνίδι με τους ίδιους κανόνες. Λέει δυνατά «Να σηκωθούν όλοι όσοι….. π.χ. έχουν κοτσίδα στα μαλλιά τους). Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να πουν όλα τα παιδιά

processed 36cd552f 7d22 48bc 92c5 4715ed4c56c6 ClQo5OAD1667561642572

Παίξαμε και το παιχνίδι «Μαγνήτης» και μας άρεσε πολύ. Τα παιδιά κινούνται ελεύθερα με μουσική, στο stop της μουσικής η κυρία φωνάζει το όνομα ενός παιδιού και τα παιδιά τρέχουν να αγγίξουν αυτό το παιδί. Όλα τα παιδιά έγιναν μαγνήτες και πολύ το χάρηκαν.

processed 3208b5b4 5fab 4e4d ba73 bced8b413d8a gK8NvvoU1667561668829

και τέλος φτιάξαμε «το δέντρο της ομάδας». Κάναμε το περίγραμμα του χεριού μας και μέσα ζωγραφίσαμε κάτι που μας αρέσει. Κατόπιν, το κόψαμε περιμετρικά και το τοποθετήσαμε στο δέντρο που είχαμε φτιάξει συμπληρώνοντας με αυτό τα γυμνά κλαδιά του. Καθώς συμπληρώναμε  τα κλαδιά του δέντρου με την παλάμη μας λέμε ποιοι  είμαστε  και τι μας αρέσει π.χ. «Είμαι η Μαρία και μου αρέσει η βόλτα με το σκυλί».

processed 39af179f e068 4e1c ac18 c1a6f67acbc3 PyOFevfWprocessed a10bae5a 3700 4a05 b2fe 8eb54da4636a AeDsNy5y

Μια άλλη μέρα παίξαμε το παιχνίδι «Χαρίζω στον εαυτό μου και στον άλλο κάτι θετικό» Χορέψαμε  με μουσική και αγγίξαμε τους φίλους τους με διάφορους τρόπους  ,με πλάτες, με κεφάλια, με αγκώνες. Μετά, ενώ συνεχίζεται η ελεύθερη κίνηση, σε όποιον συναντώ του λέω κάτι θετικό και όμορφο που μου αρέσει στον εαυτό μου και τέλος κάτι θετικό και όμορφο που μου αρέσει σε εκείνον .

processed b62e76ac 3700 43f8 804d 804c53b81e45 M1o2GIhD

Φτιάξαμε όλοι μαζί την « αλυσίδα της φιλίας» και μέσα ζωγραφίσαμε και γράψαμε κανόνες συνεργασίας, όπως «δεν αφήνω κανένα μόνο του» , «παίζουμε όλοι μαζί» , «Ο ένας βοηθά τον άλλο» κ.λ.π. Η αλυσίδα θα μείνει όλη τη χρονιά στην τάξη για να θυμόμαστε ότι όλοι έχουμε ένα κρίκο σε αυτήν  και να μην ξεχνάμε τους κανόνες συνεργασίας.

processed 93487c4d 6452 497c 8a31 909862527116 cpvPxj95processed 1eea66f5 d7dc 4b42 be3f 741f01210fe3 A4lix4Fuprocessed 57439daa d146 491d b2cb d1b42c380155 yIyBoU5G