Μικροί αρχαιολόγοι!!

Στα εργαστήρια του θεματικού κύκλου “Δημιουργώ και Καινοτομώ  –  Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία”  με τίτλο προγράμματος “Μικροί αρχαιολόγοι” αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τον Μινωικό πολιτισμό. Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου είναι οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με το παρελθόν και να αντιληφθούν ότι είμαστε η συνέχεια του. Να κατανοήσουν το ιστορικό περιβάλλον, να αναπτύξουν πολιτιστική ευαισθησία, φαντασία και δημιουργικότητα ,να γνωρίσουν τη ζωή των Μινωιτών και τα επιτεύγματά τους. Ενεργοποιείται το ενδιαφέρον των παιδιών για να δημιουργηθεί διάλογος με θέμα το Μινωικό πολιτισμό. Κατευθύνεται η συζήτηση με ερωτήσεις όπως “Παιδιά ξέρετε ποιος ήταν ο Μίνωας; Πως νομίζετε ότι ήταν η ζωή στην εποχή του Μίνωα; Που ζούσε; Είχε οικογένεια;”

Αρχικά διαβάσαμε  μια περίληψη για το ποιος ήταν ο Μίνωας 20240403 102853 20240403 102909 Εντοπίσαμε στο χάρτη της Κρήτης που βρίσκεται η Κνωσός ,και αναφέραμε ότι ο κεντρικός δρόμος που βρίσκεται το σχολείο μας είναι η λεωφόρος Κνωσού. Είδαμε video με το ανάκτορο της Κνωσού(εικονική αναπαράσταση) αλλά και εικόνες από την Κνωσό 20240403 103208 1  20240403 103219 20240403 103234 20240403 103244 20240403 103259 όπως είναι σήμερα και ζωγραφίσαμε  το παλάτι όπως το φανταζόμαστε με τις αίθουσες, τα μπαλκόνια, τις σκάλες κ.λ.π 20240403 115524 20240403 120651 1

Στις ελεύθερες δραστηριότητες ,αξιοποιήσαμε το οικοδομικό υλικό της τάξης και  αναπαραστήσαμε  τρισδιάστατα το ανάκτορο 20240403 115930 20240403 120200 20240403 120409 20240403 121607 1 20240403 122129

Όπως παρατηρείτε δεν ξεχάσαμε τίποτα ! Βάλαμε τις κόκκινες κολόνες ,τα κέρατα του ταύρου ,αλλά και τον ίδιο τον ταύρο! Είμαστε έτοιμοι για ταυροκαθάψια! .

Εδώ μια άλλη εκδοχή του ανακτόρου ,επίσης επιβλητική!!

IMG 2b0cd4e6a430fae5aa9f700a7a9cb790 V Αντιγραφή  20240403 123138 20240403 123141 IMG 80283d919c4b9baac0c35bc33bcc9087 V.

Συζητήσαμε για το ποιος σχεδίασε το παλάτι το οποίο αποτελεί παράδειγμα μινωικής αρχιτεκτονικής και το οποίο καταστράφηκε με την έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης και διαβάσαμε  την ιστορία του Δαίδαλου και του γιου του, Ίκαρου.20240404 090109 1 Αναπαραστήσαμε το μύθο IMG 2cc77b815995a0a32b83414839dce32f V IMG 10c216ce3301a8aac06e0c0a4a1992b8 V 2, IMG 5112a74bfbe840417b326a6aebf55c1b V IMG 70e278d9d0d2c9c9caef9486726b05ef Vπαίξαμε

ομαδικό παιχνίδι  αναζήτησης, ( ξύλινο τουβλάκι σε σχήμα όπως τα  κέρατα του Μινώταυρου) , το οποίο παίζει το ρόλο του «Χαμένου Ίκαρου» IMG 1a8e5506e8a677e86f285a03b89f31f6 V IMG 0a28ec2cce87ddde80d66fc3a86f2bf4 V IMG 1f8900a02a174563169cadccb53b9f7c V IMG 92e25c08c85e5d8945434f6a9fc52cfa V

Ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση από το μύθο 20240404 110612 20240404 114149 20240404 121714

 

Μέσα από φωτογραφίες και εικόνες, είδαμε τις πιο σημαντικές τοιχογραφίες του ανακτόρου και μάθαμε για την μινωική ζωγραφική ,τα χρώματα και τα σχέδια που τους άρεσαν! DSC 0623 ΟΚ 1 minwi galazies minwi tauroka8apsia Έτσι μάθαμε “ΤΑ ΔΕΛΦΙΝΙΑ” , τις “ΓΑΛΑΖΙΕΣ ΚΥΡΙΕΣ” και τα “ΤΑΥΡΟΚΑΘΑΨΙΑ” 20240405 100452  20240405 100404