ΟΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΜΑΓΝΗΤΙΖΟΥΝ

Ε=mc2: είναι η διάσημη εξίσωση του Αϊνστάιν, η οποία υποδηλώνει ότι η ενέργεια ισούται με τη μάζα επί την ταχύτητα του φωτός στο τετράγωνο και ανέτρεπε τη Νευτώνεια προσέγγιση, γκρεμίζοντας ολόκληρο το νοητικό και λογικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο είχαν βασιστεί οι τεχνικές μετρήσεις του χρόνου και του μήκους.

Ένας βασικός στόχος της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών (Φ.Ε.),σε όλα τα σύγχρονα προγράμματα σπουδών  – και στο ελληνικό –  είναι να προωθούμε επιθυμητές όψεις της φύσης των Φ.Ε.

Μεταξύ των χαρακτηριστικών των Φ.Ε. που υπάρχει συμφωνία είναι ότι:

  • η επιστήμη είναι δυναμική (για παράδειγμα αναπτύσσεται),
  • βασίζεται σε εμπειρικά στοιχειά (π.χ. σε παρατηρήσεις και μετρήσεις),
  • είναι υποκειμενική, βασίζεται σε θεωρητικά πιστεύω (π.χ. σε παραδοχές που υιοθετούν οι επιστήμονες),
  • εμπεριέχει τις διαδικασίες του συμπερασμού, της φαντασίας και της δημιουργικότητας και
  • είναι κοινωνικά και πολιτισμικά τοποθετημένη (π.χ. επηρεάζεται από την οικονομία & τη θρησκεία).

Δυο επιπλέον σημαντικές όψεις της είναι η  διάκριση παρατήρησης και συμπεράσματος και η σχέση μεταξύ των θεωριών και των νόμων.

Τα αποσπάσματα από τις παρακάτω  ταινίες μπορούν να παρακολουθήσουν με ενδιαφέρον μαθητές, αλλά και μεγάλοι:

Κοπέρνικος, Μπράχε, Κέπλερ: Τρεις σπουδαίοι αστρονόμοι

Γαλιλαίος: Η Μάχη στην Αυγή της Σύγχρονης Επιστήμης

Νεύτων: Η Δύναμη του Θεού

Οι πρωτοπόροι της επιστήμης 1/3

Οι πρωτοπόροι της επιστήμης 2/3

Οι πρωτοπόροι της επιστήμης 3/3

Η επιλογή των ταινιών έγινε από τον αγαπητό συνάδελφο κ. Παναγιώτη Πήλιουρα, Σχολικό Σύμβουλο.