Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό προγραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο. Κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού οι μαθητές θα μάθουν ότι οι αλγόριθμοι δεν αποτελούν μόνο μέρος των προγραμμάτων υπολογιστών, αλλά και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Στόχος μας είναι να εμπλακούν οι μαθητές μας σε δραστηριότητες που συνδυάζουν το παιχνίδι με τη μάθηση προγραμματισμού, ενθαρρύνοντας την επαφή με την υπολογιστική σκέψη με παιχνιδιάρικο και προσβάσιμο τρόπο για τα παιδιά.
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, 11-26 Οκτωβρίου, με δύο δράσεις.
Η πρώτη δράση με τίτλο ” Η BeeBot και τα Χρωματοζωάκια” είχε σχέση με τα ζώα. Η μάγισσα Παρδάλω έκλεψε τα χρώματα από τα ζώα και τα παιδιά με τη βοήθεια της ρομποτομελισσούλας, τα βοήθησαν να ξαναβρούν το χρώμα τους. Αρχικά τα προνήπια έριξαν το ζάρι με τη σειρά και προγραμμάτισαν τις μελισσούλες ώστε φτάσουν στα ζώα. ( εξοικείωση με τα κουμπιά προγραμματισμού)

Έπειτα τα νήπια προγραμμάτισαν τη μελισσούλα και η BeeBot βρήκε το πράσινο και το πήγε στον βάτραχο, το κόκκινο στην πασχαλίτσα, το κίτρινο στο παπάκι κ.τ.λ.
Η δεύτερη δράση ήταν επέκταση του εργαστηρίου δεξιοτήτων και είχε τίτλο ”Η τάξη μας μια οικογένεια” Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, συνεργασία και πολλή φαντασία, τα παιδιά ανακάλυψαν τα συστατικά (αξίες) που χρειάζεται η τάξη μας, για να γίνει σαν μια οικογένεια.
Ποια μέλισσα θα φτάσει πρώτη στον θησαυρό; Αρχικά τα προνήπια έριξαν το ζάρι με τη σειρά και προγραμμάτισαν τις μελισσούλες ώστε να πάνε στα σεντούκια με τον θησαυρό. ( εξοικείωση με τα κουμπιά προγραμματισμού)
Ανακαλύπτω την αξία θησαυρό.
Η BeeBot παίρνει θέση στην εκκίνηση, τα νήπια χωρίζονται σε ομάδες και τη βοηθούν να φτάσει στον στόχο της, το σεντούκι. Τα παιδιά χρησιμοποιούν αρχικά βελάκια για να ορίσουν τη διαδρομή και μετά την προγραμματίζουν. Έπειτα ανοίγουν το σεντούκι και προσπαθούν από το σύμβολο ή τη λέξη να καταλάβουν την αξία που θα κάνει την τάξη μας να γίνει σαν οικογένεια.
Στη συνέχεια τα παιδιά έπρεπε να αποκωδικοποιήσουν έναν χάρτη (αποκωδικοποίση pixel art) και να αποκαλύψουν το πιο δημοφιλές σύμβολο. Πήραν μερικούς μυστικούς χάρτες με τετράγωνα. Γέμισαν τα τετράγωνα με χρώματα σύμφωνα με τους αριθμούς. Ανακάλυψαν την καρδιά και την ξαναδημιούργησαν σε ένα πλέγμα από ποτήρια με βάση την κωδικοποίηση.




