ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ – ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία εργαστήρια δεξιοτήτων | , στις 25-05-2025

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
1. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον
Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Επιδιώκεται τα παιδιά να κατακτήσουν γνώσεις, να καλλιεργήσουν
δεξιότητες και να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού στη διαφορετικότητα στον καθημερινό
τρόπο ζωής και τη συμπεριφορά τους

1ο εργαστήριο- Ομοιότητες και Διαφορές στο περιβάλλον (φύση και ζώα):
Στόχος του εργαστηρίου είναι να εντοπίσουν τα παιδιά ομοιότητες και διαφορές στο
περιβάλλον μέσα από εικόνες λουλουδιών, φυτών, δέντρων και ζώων.

Τα παιδιά συζητούν για τις διαφορές που έχουν τα ζώα, τα λουλούδια, τα δέντρα παρατηρώντας εικόνες που τους δείχνει η νηπιαγωγός. Διαβάσαμε το παραμύθι “Η μπουμπού και η Μπαμπαλού” στο οποίο δυο αρκoύδες μια καφέ και μια πολική, οι οποίες παρόλο που ανήκαν στο ίδιο είδος δεν τα πήγαιναν καλά  στο ζωολογικό κήπο που έμεναν. Ώσπου μια μέρα … συμφιλιώθηκαν. Ακολούθησε το παραμύθι “Ασημάκης το πολύχρωμο ψαράκι ” όπου ο ήρωας της ιστορίας, ένα ψάρι διαφορετικό από τα υπόλοιπα, δεν ήθελε να δώσει σε ένα μικρό ψαράκι ένα από τα γυαλιστερά του λέπια και γι’ αυτό δεν ήταν αγαπητός στα άλλα ψάρια του βυθού ώσπου το σοφό χταπόδι με τη συμβουλή του τον έκανε να αλλάξει γνώμη και με τον τρόπο αυτό να αποκτήσει πολλούς φίλους.

32470829  90689

Από το παραμύθι αυτό εμπνευστήκαμε να ζωγραφίσουμε ίδια και διαφορετικά ψάρια καθώς και τον ήρωα της ιστορίας μας.

20250530 133403 20250526 114502 

20250526 114521

2ο εργαστήριο- Ομοιότητες και Διαφορές στο ανθρώπους:
Στόχος είναι εντοπίσουν τα παιδιά ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους μέσα από
εικόνες αλλά και από την παρατήρηση του εαυτού τους και των συμμαθητών τους

istockphoto 1367681666 612x612 1Μέσα από την θεματική μας για τη διαφορετικότητα, θελήσαμε να αναδείξουμε από τη μια πλευρά ότι ακόμα και αν φαινομενικά είμαστε ίδιοι, είμαστε όμως και διαφορετικοί και από την άλλη ακόμα κι αν κάποιος μας φαίνεται διαφορετικός τελικά μπορεί να έχει πολλά κοινά με εμάς. Και εν τέλει, ακόμα κι αν είμαστε διαφορετικοί, οφείλουμε να σεβόμαστε το διαφορετικό και φυσικά να μην ξεχνάμε ότι όλοι είμαστε ίσοι.

Τα παιδιά σκέφτηκαν ότι κάποιοι περπατούν με μπαστούνι, με πι ή σε αναπηρικό καροτσάκι. Είναι εύκολο για αυτούς που κυκλοφορούν με αναπηρικό καροτσάκι να κυκλοφορήσουν στο δρόμο; Είδαμε σχετικά βίντεο και συζητήσαμε. Είδαμε εποπτικό υλικό με παιδιά με αναπηρίες και συζητήσαμε ότι όλα τα παιδιά πρέπει να τα αποδεχόμαστε και να προσπαθούμε ώστε να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες με όλους μας. Μπορεί να είμαστε διαφορετικοί αλλά πρέπει να αγωνιζόμαστε για να είμαστε όλοι ίσοι.

20250601 192837 20250601 193100 20250601 193313 20250601 193230 20250601 193915 20250601 193404αναπηρίες 1

 

 

 

 

 

 

Επίσης είδαμε στο διαδραστικό πίνακα φωτογραφίες παιδιών από άλλες χώρες, τα σπίτια τους, τα ρούχα τους και τον τρόπο που ζούνε. Ακολούθησε παιχνίδι με καρδούλες κομμένες στη μέση που τα παιδιά σε δυάδες έπρεπε να ενώσουν τον άνθρωπο με κάποιο χαρακτηριστικό αντικείμενο της χώρας του. Στη συνέχεια τα παιδιά διάλεξαν έναν άνθρωπο από άλλη χώρα και τον ζωγράφισαν με μαρκαδόρους.

20250603 120005 20250608 103351

 

3ο εργαστήριο – Μ΄ ένα χρώμα ξεκινώ σε έναν κύκλο για να μπω

Κινητικό παιχνίδι. Τα παιδιά κρατούν χωρίς να βλέπουν οι άλλοι ένα χαρτάκι. Όταν σταματήσει η μουσική με το παράγγελμα της εκπαιδευτικού σχηματίζουν κύκλους ανάλογα με το χρώμα χαρτιού που κρατούν. ένα παιδί όμως είναι μόνο του. Συζητάμε για το πως νοιώθει. Επεκτείνουμε τη συζήτηση για το πως νοιώθουν τα παιδιά που είναι διαφορετικά από μας.

4ο εργαστήριο- Η Αξία της Διαφορετικότητας

archeio lhpshsΕπεξεργαστήκαμε το παραμύθι ΄΄Ο πράσινος λύκος΄΄Συζητήσαμε πώς ένιωσε ο πράσινος λύκος στην αρχή και πώς στο τέλος του παραμυθιού αλλά και τα ίδια παιδιά όταν άκουγαν την ιστορία. Τα περισσότερα παιδιά ένιωσαν λύπη με την απόρριψη του πράσινου λύκου από τους γκρίζους λύκους αλλά τελικά το τέλος τους άφησε θετικά συναισθήματα, αφού ο πράσινος λύκος έγινε συμπαθής σε όλους όταν τελικά τον γνώρισαν. Συζητήσαμε κι εμείς για παιδιά από άλλες χώρες και είδαμε σχετικό εποπτικό υλικό. Πώς θα υποδεχόμασταν ένα παιδί από άλλη χώρα στην τάξη μας; Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε κι εμείς με έναν καινούριο φίλο  από άλλη χώρα. Θα μπορούσαμε να πάμε βόλτα στη θάλασσα, να κάνουμε ποδήλατο ή πατίνι, να φτιάξουμε παζλ, να ζωγραφίσουμε, να κολυμπήσουμε. Τα παιδιά ζωγράφισαν.

20250601 193854 20250601 193734

εποπτικό υλικό 1

Επίσης elmer2 1024x576 1διαβάσαμε τα παραμύθια “Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας ” και ¨Από μπελάδες βασιλιάδες “,τα επεξεργαστήκαμε και συζητήσαμε τι έκαναν τα ζώα σε κάθε περίπτωση. Ακολούθησε ζωγραφική του παραμυθιού.

95D5B5A6F8130D1DF13F056D122BD61F 

20250530 133442

5ο εργαστήριο –Ίδιοι ή διαφορετικοί; Πώς νιώθω πιο καλά;

«Τι θα συνέβαινε σε έναν κόσμο όπου όλα θα ήταν ίδια;»

20250601 192906 20250601 193021 20250601 193215 20250601 193437 20250601 193800

«Τι θα συνέβαινε σε έναν κόσμο όπου όλα θα ήταν διαφορετικά;»

Είδαμε πίνακες του Γαϊτη και συζητήσαμε πάνω σ΄αυτούς.

5ο εργαστήριο – Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι. 

ΑνOLOI DIAFORETIKOI OLOI ISOI PANELLHNIA HMERA SCHOLIKOY ATHLHTISMOY Selida 2αρτήσαμε την αφίσα και συζητήσαμε πάνω σ΄αυτή.

20250601 193307 20250601 193552 20250601 193510 20250601 193152 20250601 193113

6ο εργαστήριο-Η αξία της διαφορετικότητας

Διαβά08746σαμε το παραμύθι “Το κάτι άλλο” που διαπραγματεύεται τη διαφορετικότητα, το συζητήσαμε στην ολομέλεια, προσπαθήσαμε να βάλουμε τις εικόνες του παραμυθιού στη σειρά ανασυνθέτοντας την ιστορία και τέλος το ζωγραφίσαμε.

20250603 115725

20250606 113841   20250603 162501

 

7ο εργαστήριο – Τελικές ιδέες των παιδιών για τη διαφορετικότητα – αξιολόγηση

Τα παιδιά μέσα από όλες αυτές τις δραστηριότητες κατάλαβαν ότι είναι ωραίο να είμαστε διαφορετικοί γιατί ο καθένας μας είναι μοναδικός και αγαπητός γι’ αυτό που είναι. Συνειδητοποίησαν ότι παρόλο που μπορεί να διαφέρουμε στο χρώμα του δέρματος, στη γλώσσα και στην κουλτούρα μπορούμε να βρούμε τρόπους να γίνουμε φίλο και να γεφυρώσουμε τις διαφορές μας.

20250608 103628

20250530 134053    20250602 120525

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς