Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία εργαστήρια δεξιοτήτων | , στις 11-05-2025

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ –
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
1. STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Απόβλητα ανακύκλωσης ρομπότ Απεικόνιση αποθεμάτων - εικονογραφία από cyborg, bimini: 58444842Τίτλος: Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης

Σκοπός του προγράμματος είναι τα παιδιά να συμμετάσχουν σε διερευνητικές – ανακαλυπτικές, ομαδικές δραστηριότητες και δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος.

Ολοκληρώνοντας το σενάριο τα παιδιά  θα πρέπει να είναι σε θέση:
Ως προς τους γνωστικούς στόχους

-Να χαράσσουν διαδρομές
-Να εμπεδώσουν τις χωρικές σχέσεις
-Να κάνουν ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις

Ως προς τους στόχους δεξιοτήτων
-Να χρησιμοποιούν υλικά
-Να προγραμματίζουν το Bee-bot

Screenshot 20250511 075132 ChromeΩς προς τις στάσεις/συμπεριφορές

-Να μάθουν για την ανακύκλωση και να την εφαρμόζουν στην καθημερινότητά τους
-Να εργάζονται σε ομάδες
-Να αιτιολογούν τις παρατηρήσεις τους

 

 

 

Παρατηρώ – Προβληματίζομαι

skoupidia politismosΤα παιδιά είδαν φωτογραφίες σχετικές με τη διαχείριση σκουπιδιών και έγινε συζήτηση πάνω στο θέμα. Παρατήρησαν το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων γύρω από το νηπιαγωγείο διαπιστώνοντας ότι σε αρκετά σημεία συναντούν πεταμένα
σκουπίδια κάτω. Εντόπισαν τον μπλε κάδο και έμαθαν να  αναγνωρίσουν το σήμα της ανακύκλωσης.
Μετά από συζήτηση συμπεράνανε ότι επειδή κάποιοι άνθρωποι δεν προσέχουν το περιβάλλον και δεν ρίχνουν τα απορρίμματά τους στους κάδους, θα  μπορούμε να φτιάξουμε ένα ρομπότ που να εντοπίζει τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα μεταφέρει στους κάδους ανακύκλωσης.

Συσκευασίες για ανακύκλωση

Screenshot 20250430 145010 GoogleΤα παιδιά φέρνουν στο νηπιαγωγείο από μία συσκευασία  και στη συνέχεια με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού οι συσκευασίες χωρίζονται σε ομάδες. Οι μαθητές στη φάση αυτή κάνουν ομαδοποιήσεις με βάση το υλικό και μαθαίνουν να γράφουν και να διαβάζουν τις λέξεις «χαρτί», «μέταλλο», «πλαστικό», «γυαλί».

 

 

20250511 10010120250511 10024920250511 100501

Ακολουθεί ένα φύλλο εργασίας στο οποίο τα παιδιά μαθαίνουν να γράφουν τη λέξη “ανακύκλωση”.

 

20250506 120824    20250506 120745

Παίζω και μαθαίνω για την ανακύκλωση

Μ4M Ρομπότ Κάδος Εκπαιδευτικό Παιχνίδι Ρομποτικής για 8+ Ετών 4M0406 | Skroutz.grέσα από το παιχνίδι τα παιδιά μαθαίνουν εύκολα και διασκεδαστικά. Για τον λόγω αυτό, παίξαμε πολλά επιτραπέζια και κινητικά παιχνίδια. Στο πρώτο επιτραπέζιο παιχνίδι, τα παιδιά έπρεπε να ξεχωρίσουν τα απορρίμματα σε γυάλινα, χάρτινα ,πλαστικά, μεταλλικά και οργανικά. Ότι δεν μπορούσε να ανακυκλωθεί το έριχναν στο κανονικό κάδο των σκουπιδιών.

 

20250509 161848   20250509 162452

20250511 095230 Κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων τα παιδιά έπαιζαν με το επιτραπέζιο ”Ανακύκλωσέ το”.

 

 

 

 

 

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος διαβάσαμε βιβλία και είδαμε βίντεο σχετικά με το θέμα και μάθαμε πολλά πράγματα από αυτά.

20250511 095608

Το ρομπότ και οι λειτουργίες του

20250511 093124Παρουσιάστηκε η πίστα στην οποία θα μπορούσε να κινηθεί το ρομπότ και τα παιδιά ξαναθυμήθηκαν τον τρόπο λειτουργίας του. Έγιναν για τον λόγω αυτό μικρές εύκολες διαδρομές στις οποίες κάθε παιδί διάλεγε ένα υλικό, έβρισκε τον κάδο στον οποίο έπρεπε να το ρίξει και προγραμμάτιζε το ρομπότ. Αποφασίσαμε να τροποποιήσουμε το ρομπότ προκειμένου να κουβαλά μόνο του τα απορρίμματα.

 

 

 

 

 

 

Δεν το πετώ – Δημιουργώ

20250509 081447Με τις συσκευασίες ανακύκλωσης τα παιδιά δημιουργήσαν σπίτια προκειμένου να φτιάξουμε μια μικρή γειτονιά στην πίστα όπου κινείται το ρομπότ.

20250511 094114

Επίσης δημιούργησαν με υλικά που ανακυκλώνονται μικρά και μεγάλα ρομπότ.

 

 

20250505 142340     20250509 163734

Το ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης

Τοποθετήσαμε στην πίστα του ρομπότ, τα σπίτια που έφτιαξαν τα παιδιά με τις συσκευασίες που θα πετούσαν στην ανακύκλωση, τους κάδους και δέντρα με ανακυκλωμένα υλικά που είχαμε κάνει σε προηγούμενη δράση. Έτσι φτιάχτηκε μια γειτονιά στην οποία το ρομπότ μέλισσα πήγαινε τις συσκευασίες ανακύκλωσης στον σωστό κάδο ύστερα από τον προγραμματισμό των παιδιών.

20250511 092637 20250511 092345

 

20250509 163331

Την πίστα αυτή μπορούσαν να επισκεφτούν τα παιδιά σε ομάδες κατά την διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων.

Τέλος ακολούθησε αναστοχασμός και αξιολόγηση του προγράμματος που παρακολούθησαν τα παιδιά μέσα από φύλλα εργασίας με θέμα την ανακύκλωση.

20250509 121700 20250509 121807

20250509 121959 20250509 121920

20250511 100939 20250511 100544

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς