Συλλογικός Προγραμματισμός για το σχολ. έτος 2024-2025, Καλές πρακτικές.

 

objective-187142-form-20-export

Για το σχολικό έτος 2024-2025, θα υλοποιήσουμε ως Σχέδιο δράσης  στον άξονα Διοικητική λειτουργία,: Σχολική κοινότητα, Τίτλος : Συνεργασία με φορείς.

Περιγραφή και Τεκμήρια του Σχεδίου μας , Καλές πρακτικές.

Ενιαίο σχολικό συγκρότημα( 10ο και 32ο Ν/Γ Βόλου- 18ο και 29ο Δ/Σχολεία Βόλου).

Το σχέδιο δράσης που υλοποιήσαμε συνδέεται και αποτελεί συνέχεια της  περσινής Εσωτερικής Έκθεσης  Αξιολόγησης του Οργανισμού μας, στην οποία είχε καταγραφεί η πρόθεση να υλοποιηθεί ως Σχέδιο δράσης : Η  Συνεργασία μας με Φορείς , το οποίο αποσκοπεί κυρίως στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.

Για τη σχολική χρονιά 2024-2025, θα υλοποιήσουμε λοιπόν ένα σχέδιο δράσης στο σχολείο μας, το οποίο αφορά την ενίσχυση σχέσεων και την επιδίωξη  συνεργασίας με φορείς, ώστε να βελτιώσουμε το άνοιγμα του σχολείου μας στην κοινωνία και ταυτόχρονα να βελτιώσουμε-εξασφαλίσουμε την αποτελεσματικότητα της σχολικής μας κοινότητας σε  προκλήσεις και προβλήματα της σύγχρονης εποχής.

 

Η υλοποίηση και η αποτελεσματικότητα του σχεδίου μας βασίστηκε στον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και στόχων, στην καλή οργάνωση, και  στη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μελών(εκπαιδευτικών-μαθητών-γονέων- στελεχών εκπαίδευσης) αποσκοπώντας από κοινού στο ουσιαστικό συμφέρον και όφελος όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

Βασικός σκοπός του σχεδίου δράσης είναι:  να υποστηρίξουμε και να ενισχύσουμε το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, μία πρώιμη παρέμβαση που θα ενημερώσει – ενδυναμώσει, ευαισθητοποιήσει μαθητές , γονείς  αλλά και εκπαιδευτικούς σε διάφορα θέματα , ζητήματα και προκλήσεις(περιβαλλοντικά ζητήματα: Φυσικό περιβάλλον, Φυσικές καταστροφές, Υγιεινή , Ασφαλές διαδίκτυο, Προσφορά- Αλληλεγγύη , Ενδοσχολική βία με συστηματικό τρόπο-οργάνωση , κατάλληλη προετοιμασία μέσα από τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μελών(εκπαιδευτικοί-μαθητές-γονείς και Σύμβουλο Εκπαίδευσης) , ώστε να υιοθετήσουμε ως σχολική κοινότητα  μία θετική στάση γνώσεων και συμπεριφορών για την εξασφάλιση του Ευ Ζην.

Οι ειδικοί μας στόχοι είναι οι εξής:

Στόχοι

Α. Να ενισχύσουμε το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία μέσα από συνεργασίες με διάφορους φορείς.

Με υλοποίηση συνεργατικών δράσεων εντός και εκτός σχολείου

Β. Να βελτιώσουμε το σχολείο μας σε συνεργασία με διάφορους φορείς στις σύγχρονες προκλήσεις και προβλήματα.

Ειδικότεροι στόχοι

  1. Να ευαισθητοποιηθούν τα μέλη σχολικής κοινότητας ως προς τη φύση μέσω των Τεχνών
  2. Να συνεργαστούν οι μαθητές μας με φορέα και να ενημερωθούν – να ενεργοποιηθούν προληπτικά για τις φυσικές καταστροφές και να υλοποιούν κοινή προληπτική άσκηση για τον σεισμό.

3.Να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας μέσω φορέα σε θέματα Υγιεινής.

4.Να ενημερώσουμε τους μαθητές μας  για το Ασφαλές διαδίκτυο.

  1. Να συνεργαστούν οι μαθητές μας με φορέα και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα Αλληλεγγύης-Προσφοράς ως ενεργοί πολίτες.

 

Σχεδιασμός και οργάνωση του σχεδίου.

Σεπτέμβριος

Αρχικά έγινε συνάντηση με την Προϊσταμένη και τους εκπαιδευτικούς του συστεγαζόμενου 32ου Ν/Γ Βόλου, αφού και το συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο θα υλοποιήσει το ίδιο σχέδιο δράσης, όπου μετά από προβληματισμό και δημοκρατική συζήτηση ορίσαμε τους στόχους μας και με ποιούς φορείς θα μπορούσαμε να συνεργαστούμε,  ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, στην υλοποίηση του σχεδίου Δράσης.

Επομένως η υλοποίηση του σχεδίου μας θα γίνει σε συνεργασία με το 32ο  Ν/Γ Βόλου.

Σε επόμενη φάση  τα δύο νηπιαγωγεία έκαναν καταμερισμό ενεργειών όπως π.χ. οι Προισταμένες σε συνεργασία μεταξύ τους αναλαμβάνουν την επικοινωνία με τον φορέα, το κλείσιμο αίθουσας πολλαπλών χρήσεων και ετοιμασία αίθουσας, κλείσιμο λεωφορείου όπου χρειαστεί μετακίνηση εκτός σχολείου, δημιουργία Ημερολογίου Καταγραφής, ερωτηματολογίων γονέων-μαθητών και το εκπαιδευτικό προσωπικό αναλαμβάνει να δημιουργεί-υλοποιεί  τις όποιες εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Αμέσως μετά έγινε ενημέρωση και στους δύο Διευθυντές από τις Προϊσταμένες των δύο νηπιαγωγείων για την υλοποίηση του σχεδίου Δράσης, ώστε να πετύχουμε μία καλή συνεργασία ως προς την παραχώρηση της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων όταν χρειαστεί.

 

Οκτώβριος

Έγινε τηλεφωνικά ενημέρωση του σχεδίου δράσης στην Σύμβουλο Εκπαίδευσης και επήλθε συνεννόηση μαζί της για συνεργασία σε εξωσχολική εκπαιδευτική δράση που αφορά την ενεργοποίηση-ευαισθητοποίηση των μαθητών για τη Φύση μέσω των Τεχνών.(Αναφορά της δράσης-περιγραφή γίνεται  παρακάτω..)

Έπειτα κατόπιν συζητήσεων αποφασίσαμε τις συνεργασίες μας, οι οποίες θα λειτουργήσουν υποστηρικτικά και ενδυναμωτικά στην επίτευξη των στόχων του σχεδίου δράσης. Ορίσαμε συνεργασίες -εκπαιδευτικές δράσεις που θα γίνουν εντός του σχολείου αλλά και συνεργασίες που θα υλοποιηθούν εκτός του σχολείου.

Από όλα τα παραπάνω διαφαίνεται ότι πετύχαμε σύμφωνα με την οργάνωσή μας και σχεδιασμό: Να αναπτύξουμε μία πετυχημένη συνεργασία και ενδυνάμωση των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών των δύο  Νηπιαγωγείων αλλά και με τους Διευθυντές των δύο συστεγαζόμενων  Δημοτικών σχολείων.

Στη συνέχεια έγινε σχετική ενημέρωση των γονέων για την υλοποίηση του σχεδίου μας, κατά την πρώτη μας τακτική επικοινωνία και ενημέρωση, όπου γνωστοποιήθηκαν οι ειδικοί στόχοι του σχεδίου δράσης και δόθηκε προς συμπλήρωση ένα ερωτηματολόγιο με το οποίο διακριτικά εξασφαλίσαμε την ομόφωνη συμφωνία τους και την όποια συνεργασία τους αλλά και ανιχνεύσαμε τις όποιες ανησυχίες τους, την έλλειψη γνώσεων για διάφορα θέματα, ώστε να προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες οι οποίες θα ελαχιστοποιήσουν την παραπάνω ένδειά τους.

Συνεργασία με στελέχη εκπαίδευσης.

Κατά τον μήνα Δεκέμβριο έγινε κάλεσμα με μέιλ της Συμβούλου Εκπαίδευσης για μελλοντική συνεργασία της με το σχέδιο δράσης μας, το οποίο αφορά την ενημέρωση προς τους γονείς για την αξία της εξωστρέφειας του σχολείου. Το κάλεσμα προέκυψε από το ερωτηματολόγιο που δόθηκε στους γονείς όπου διαφάνηκε η ανάγκη τους για περισσότερη ενημέρωση επί του θέματος.

Οι συνεργασίες μας με φορείς εκτός σχολείου

Συνεργασία με τον χώρο Τέχνης δ.

Μία καινοτόμα εκπαιδευτική δράση εκτός σχολείου σε συνεργασία με την Σύμβουλο Εκπαίδευσης

  1. Εκπαιδευτική επίσκεψη στην έκθεση  Ζωγραφικής της κ. Ανίτας Ξάνθου με τίτλο: ΘΗΛΕΙΑ ΑΡΧΗ.

Εκπαιδευτική δραστηριότητα σε αυθεντικό χώρο συμμετοχή-συνεργασία των Μαθητών, Συμβούλου Εκπαίδευσης, Ζωγράφου, Γονέων στο  δρώμενο της Ζωγράφου με Τίτλο: Το Βασίλειο της Φύσης. Βλέπε :

Σχέδιο δράσης: Συνεργασία με φορείς.22-10-2024,Εκπαιδευτική επίσκεψη σε Έκθεση Ζωγραφικής της Γκαλερί δ. Μία καινοτόμα εκπαιδευτική δραστηριότητα.

Σχέδιο Δράσης δύο ημερών: Οι Αρχάγγελοι, η Αεροπορία μας γιορτάζει!!(Σχέδιο δράσης σχολείου: Συνεργασία με φορείς).

 

Συνεργασία με φορείς εντός του σχολείου.

Ανάδειξη-ανάπτυξη του ανθρωπιστικού έργου της σχολικής μας κοινότητας.

Ενιαίο Σχολικό Συγκρότημα: Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης, 13-11-2024.Η προσφορά μας με Αγάπη και Αλληλεγγύη στον Εσταυρωμένο. Σύνδεση με το Σχέδιο δράσης(Συνεργασία με Φορείς)

Σύνδεση με το σχέδιο δράσης του σχολείου μας. Ανθρωπιστικό έργο του Ενιαίου σχολικού συγκροτήματος προς τις Άσπρες Πεταλούδες. Συμμετοχή στην ανθρωπιστική δράση: Το Γαλατόδενδρο .

Σύνδεση με το σχέδιο δράσης του σχολείου μας. Ανθρωπιστικό έργο -Συλλογή τροφίμων για την τράπεζα της Γαλήνης της Ενορίας μας για την περίοδο των Χριστουγεννιάτικων εορτών, Τα Χριστούγεννα της αγάπης!!

 

Ανάπτυξη και ενδυνάμωση της σχολικής μας κοινότητας ως προς την γνώση-αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών.

Συνεργασία με την Ομάδα Διάσωσης Μαγνησίας για τις φυσικές καταστροφές(Πλημμύρες-Πυρκαγιά-Σεισμός).Σύνδεση με το σχέδιο Δράσης του σχολείου μας.

Μνημονιακός Σχεδιασμός, πρόληψη για την ασφάλεια των μαθητών, 2024-2025

Ενιαίο Σχολικό συγκρότημα: Συνεργασία με την Λέσχη Ειδικών Δυνάμεων-Παρουσίαση για τις Φυσικές καταστροφές-Σεισμός. Σύνδεση με το σχέδιο δράσης του σχολείου μας.

Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας με τίτλο: Μέτρα σωματικής Υγιεινής-Προστασία από τα μικρόβια

Ενδυνάμωση της σχολικής μας κοινότητας σε παιδαγωγικά θέματα .

Η Αυτορρύθμιση  κατά την πρώιμη παιδική ηλικία(ενημέρωση εκπαιδευτικών)

Σύνδεση με το σχέδιο Δράσης του σχολείου:Πρόσκληση σε επιμορφωτική συνάντηση_13/11/2024_Πρακτική άσκηση Ειδικής Αγωγής, Π.Θ.

Σύνδεση με το σχέδιο δράσης του σχολείου μας: Συνεργασία με φορείς, Π.Θ. ΠΤΕΑ Αυτορρύθμιση-Πρόσκληση στην 1η συνάντηση στις 11-12-2024

Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών μας σε θέματα Υγιεινής.

Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας με τίτλο: Μέτρα σωματικής Υγιεινής-Προστασία από τα μικρόβια

Συνεργασία με τον φορέα Δ/νση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας Περιφ. ενότητα Μγνησίας και Σποράδων, και Υλοποίηση Προγράμματος Υγείας-Σύνδεση με το σχέδιο δράσης του σχολείου μας με τίτλο: Συνεργασίες με φορείς.:

Ενημέρωση των μαθητών μας για το Ασφαλές διαδίκτυο

Ενημέρωση των γονέων σε διάφορα θέματα που προέκυψε από το ερωτηματολόγιο που τους δόθηκε προς συμπλήρωση.

Συνεργασία με την Σύμβουλο εκπαίδευσης( Η Αξία της εξωστρέφειας του σχολείου)

1.Ενημέρωση των γονέων για τα όρια( Πρόταση Ζωής)

2. Ενημέρωση των γονέων για την ενδοσχολική βία( 

Όλες οι παραπάνω συνεργασίες-δράσεις που υλοποιήθηκαν ενίσχυσαν την εξωστρέφεια του σχολείου μας και εξυπηρετούν τους στόχους που τέθηκαν , αφορούν όλα τα μέλη της σχολικής μας κοινότητας(εκπαιδευτικοί-μαθητές-γονείς) ως ισότιμα μέλη της σχολικής μας κοινότητας.

Εργαλεία αξιολόγησης

Ερωτηματολόγια Γονέων

Ερωτηματολόγια μαθητών

Ημερολόγιο καταγραφής.

Υλικό που παρήχθη και αξιοποιήθηκε:Ενδεικτικά

Υλοποιήθηκαν οι εμπνεύσεις των μαθητών από τα έργα της ζωγράφου που επέλεξαν και δημιούργησαν δικά τους έργα όπου με αυτά υλοποιήσαμε έκθεση έργων στο σχολείο μας και καλέσαμε τους γονείς.

20250428 114723 1 20250430 103247 1 20250430 125011 1

Από τις δράσεις μας για την Πολιτειότητα-Ενεργοί πολίτες για την αντιμετώπιση της βίας- Αλληλεγγύη για τα παιδιά του πολέμου, τα παιδιά της προσφυγιάς.

20241018 140714 afisa 10oNipiagogioBolou AtmimafotografiesdrasisstoparkotisgitoniasAfisa Drash Allhleggyhs sta paidia toy polemoy kai ths prosfygias

20250402 195748 169x300 1 20250224 085824 300x169 1 20250306 124650 300x169 1

 

20250310 093535 20250310 103818 20250513 124748

Για την Ασφάλεια στο διαδίκτυο

SID 2025 H Afisa mas 20250211 13012420250204 125336 1 300x169 1toonyFrame 1 300x225 1

Kykloforiakh Agogh 20241211 09085720250410 101841 300x169 1

Για περισσότερα μπορείτε να ανατρέξετε στις θεματικές που συνδέονται.

1.Δημιουργήθηκαν τα ερωτηματολόγια γονέων και μαθητών τα οποία αξιοποιήθηκαν και βοήθησαν κατά τη φάση υλοποίησης του σχεδίου δράσης.
2. Δημιουργήθηκε φωτογραφικό υλικό πριν και μετά την ολοκλήρωση του σχεδίου το οποίο αξιοποιήθηκε παιδαγωγικά και κατάλληλα από τους μαθητές μας.(σύγκριση υλικού-διεξαγωγή συμπερασμάτων)
3. Από συζήτηση που έγινε με τους  μαθητές, με την ενεργοποίηση της κριτικής-παραγωγικής σκέψης προέκυψαν οι εικαστικές τους προτάσεις .

  1. Δημιουργία αφισών, εννοιολογικών χαρτών που ενσωματώθηκαν από το πρόγραμμα σπουδών-προεκτάσεις δράσεων και συνδέονται με το  Σχεδιο δράσης  και με τα μηνύματα των μαθητών, κοινές προληπτικές ασκήσεις για τον σεισμό.

Επίσης αξίζει να αναφερθεί ότι η καινοτόμα δράση μας, ολιστικής προσέγγισης, που συνδέεται με την Εκπαιδευτική επίσκεψη στην έκθεση Ζωγραφικής της Γκαλερί δ και την υλοποίηση δρώμενου με τίτλο: Το βασίλειο της φύσης αξιοποιήθηκε από τη νηπιαγωγό και την Σύμβουλο Εκπαίδευσης, με την συμμετοχή μας στο 14ο Συνέδριο της ΟΜΕΠ-Πανεπιστήμιο Ιωαννίννων, όπου στείλαμε την Αφίσα μας.

Η Αφίσα μας

IMG 1677

 

Συμμετοχή στο 14ο Συνέδριο της ΟΜΕΠ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, στις 9 έως 11 Μαίου του 2025.

 

Σύμφωνα με τα παραπάνω:

Αποτελέσματα της δράσης

Αρχικά πετύχαμε να ενεργοποιηθούν και να συνεργαστούν όλα τα εμπλεκόμενα μέλη της σχολικής μας κοινότητας.

Στόχοι

Α. Να ενισχύσουμε το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία μέσα από συνεργασίες με διάφορους φορείς.

Β. Να βελτιώσουμε το σχολείο μας, σε συνεργασία με διάφορους φορείς, στις σύγχρονες προκλήσεις , όπως : Εξωστρέφεια του νηπιαγωγείου στην κοινωνία  ώστε να ενημερωθεί, ευαισθητοποιηθεί-ενεργοποιηθεί η Σχολική μας κοινότητα σε θέματα όπως το περιβάλλον, η Ασφάλεια, η Υγεία(σωματική Υγιεινή-Μικρόβια) , η Αυτορρύθμιση: κοινωνική συμπεριφορά(όρια-ενδοσχολική βία) και το κοινωνικό -ανθρωπιστικό έργο .  Ειδικότεροι στόχοι Να ενημερώσουμε πρώιμα , να ευαισθητοποιήσουμε, να ενεργοποιήσουμε τους μαθητές μας σε  σύγχρονα αιτήματα της κοινωνίας (Περιβάλλον, Φυσικές καταστροφές(πλημμύρες, πυρκαγιά, σεισμός-ασφάλεια-Μνημονιακός σχεδιασμός), υγιεινή-μικρόβια, ασφαλές διαδίκτυο, Κυκλοφοριακή Αγωγή , Ενεργοί πολίτες). Να ενισχυθεί η συνεργασία των εκπαιδευτικών της σχολικής κοινότητας. Την εμπλοκή των Στελεχών Εκπ/σης(Δ/ντές Δημ. Σχολείων, Σύμβουλος εκπ/σης.) Να διευρύνουμε την εμπλοκή των γονέων. Να εμπλουτίσουμε το Αναλυτικό Πρόγραμμα σπουδών και με άλλες δράσεις(καινοτόμες δράσεις, σχέδια δράσης μικρής διάρκειας, συμμετοχή σε διαγωνισμό, προγράμματα Αγωγής υγείας, εκπαιδευτικές επισκέψεις.κ.λ.π.) Να ενδυναμώσουμε το ρόλο μας ως κοινωνικό σχολείο και ανθρωπιστική δράση….

Επιμέρους ειδικότεροι στόχοι που αναδύθηκαν: Οι μαθητές      1.Να ενεργοποιούν  την κριτική τους σκέψη και να καταθέτουν απόψεις- προτάσεις.

2.Να αναπτύσσουν την αισθητική τους αντίληψη μέσα από την επιλογή και δημιουργία δικών τους έργων.

3.Να μπορούν να οργανώσουν μία έκθεση ζωγραφικής  στο σχολείο.

4.Να εκράζονται μέσα από τις Τέχνες και την σωματική τους έκφραση.

5. Να μπορούν να υλοποιούν προληπτική άσκηση σεισμού)

6.Να αναπτύσσουν το αίσθημα της αυτοεκτίμησης

7.Να γνωρίσουν- αξιοποιούν διάφορα ψηφιακά εργαλεία.

8. Να έχουν δεξιότητες του 21ου αιώνα….

Αλλαγές σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό

Φορέας:   Δ/ΝΣΗ Δημόσιας υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας τηςΠεριφ. Ενότητας Μαγνησίας και Σποράδων

Ενημερωτική -Βιωματική επιμορφωτική δράση : Παρουσίαση στους μαθητές   του προγράμματος Αγωγής Υγείας: Μέτρα ατομικής υγιεινής από την προστασία μικροβίων.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό μας ήταν να υλοποιηθεί στις 14/1/2025, λόγω όμως αδιαθεσίας της εισηγήτριας του προγράμματος, αναβλήθηκε και υλοποιήθηκε στις 21/1/2025.

Επίσης η Συνεργασία μας με το Λύκειο Ελληνίδων αρχικά αφορούσε το πρόγραμμα: Βόλτα στα Γλυπτά του Αναύρου(εξωτερικός χώρος εκτός σχολείου)λόγω όμως ξαφνικής αλλαγής του καιρού με έντονη βροχόπτωση, δεν υλοποιήθηκε , αλλά επειδή είχαμε προνοήσει, υλοποιήσαμε το εναλλακτικό πρόγραμμα: Δες την τροφή με άλλο μάτι.(Εσωτερικός χώρος στο κτίριο του Λυκείου Ελληνίδων). Επομένως όποιες δυσκολίες προέκυψαν δεν παρεμπόδισαν τελικά την υλοποίηση του σχεδίου μας….

 

 

 

 

Η ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ και Εκπαιδευτικός ΠΕ60 που υλοποίησε το σχέδιο δράσης.

Ζούζουλα Αικατερίνη

Κατηγορίες: Έκθεση αξιολόγησης - Συλλογικός προγραμματισμός. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.