Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, Εκμάθηση χρωμάτων, σχημάτων και χωροχρονικών εννοιών.

Στο νηπιαγωγείο της χαράς και της αγάπης μαθαίνουμε παίζοντας ,  γινόμαστε δημιουργικοί αξιοποιώντας υλικά της τάξης μας, ανακαλύπτουμε βιωματικά τη μάθηση.

20240924 103854  20241010 100605

Χρώματα 

 

Υλικά: μαρκαδόροι της τάξης, άχρηστα χαρτιά.

20240920 110846 20240920 114712 20240920 115700 20240920 121939

Η Νηπιαγωγός παρουσιάζει στα παιδιά  χάρτινα μπαλάκια σε διάφορα χρώματα που έχουν δημιουργήσει στην τάξη παλαιότεροι μαθητές και λέει στα παιδιά : θέλετε να δημιουργήσουμε περισσότερα μπαλάκια ώστε να παίζουμε διάφορα παιχνίδια με αυτά ?Τα παιδιά ενθουσιάζονται και αρχίζουν ανά μεικτές ομάδες(νήπια-προνήπια) να επιλέγουν αυθόρμητα χρώματα λέγοντας το όνομά τους ή ρωτώντας το όνομα του χρώματος που επιλέγουν, να συμβουλεύονται τον πίνακα αναφοράς χρωμάτων και  τα υπάρχοντα μπαλάκια και να επιλέγουν να δημιουργήσουν νέο χρώμα στο μπαλάκι τους. Έτσι οι μαθητές μας με παιχνιώδη τρόπο ανακαλύπτουν -μαθαίνουν αυθεντικά τα χρώματα.

Παιχνίδι: Ψάχνω και αναζητώ το χρώμα.

Στην τάξη

20240923 094137 20240923 095109 20240923 094913

Στην αυλή

20240923 102844 20240923 102935 20240923 102625

Στη συνέχεια τα παιδιά επιλέγοντας κάθε φορά ένα χρωματιστό μπαλάκι  π.χ. κόκκινο χρώμα, ψάχνουν και αναζητούν αντικείμενα της τάξης του αντίστοιχου χρώματος.

20241008 123134

Τα παιδιά παίζουν με τον τροχό των χρωμάτων και λένε τα χρώματα.

Εργάστηκαν σε χαρτί Α4

20240923 122050 20240925 085800 20240926 090240

Μίξη χρωμάτων με μαρκαδόρους

20241002 092808

Πίνακας αναφοράς των μίξεων και αποτύπωση με μαρκαδόρους και καπάκια

Μίξεις χρωμάτων(ομαδοσυνεργατική δράση)

20241002 093728

Στην τάξη οι μαθητές τοποθετούν σύμφωνα με την παραπάνω δράση τους

Εκτός τάξης

20241002 115111 20241002 120021 20241002 121203 20241002 120951 20241002 120435 20241002 1227490 20241002 124218

Αρχικά τα νήπια έκαναν τις μίξεις χρωμάτων σε χαρτί του μέτρου και τα προνήπια παρατηρούσαν τη διαδικασία.

20241002 123708 20241002 124743

Έπειτα τα προνήπια πήραν τα πινέλα που χρησιμοποίησαν τα νήπια και άρχισαν να ζωγραφίζουν ελεύθερα σε χαρτί του μέτρου και στο τέλος διέκριναν και έλεγαν τα χρώματα που αποτυπώθηκαν στη δημιουργία τους.

 

Σχήματα

20240924 080441

Τα παιδιά στο χώρο της αυλής στο πλαίσιο της σωματικής ψυχοκινητικής έκφρασης σχημάτισαν  κύκλους γύρω από στεφάνια, έκαναν περιστροφικά βήματα(περπάτημα) γύρω γύρω από τα στεφάνια.

20240930 105242 20240930 105707

 

20241003 121003 20241003 12122020241003 122322 20241003 123448

Επίσης τα παιδιά μας με στεφάνια, ράβδους, μαρκαδόρους, μπάλα, ζάρι κ.λ.π. σχηματίζουν τα σχήματα.

20241003 123107

Πειραματισμός των μαθητών με συνεργασία να σχηματίσουν σχήματα πάνω από το δάπεδο της αυλής σε όρθια θέση.

Επίσης τα παιδιά μας εργάστηκαν  και σε χαρτί Α4 για τα σχήματα.

Ενδεικτικά

20241009 090840 20241009 093823 20241010 090319 20241010 093101

Ακόμη τα παιδιά δημιούργησαν το εξώφυλλο  από το βιβλιαράκι τους για τα χρώματα-σχήματα.

20241008 091204

Ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα

20241010 100605

Το λουλούδι των χρωμάτων και των σχημάτων.

20241010 091411 20241010 091501 20241010 092104 20241010 093712 20241010 094110 20241010 094531

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας ώστε να ετοιμάσουν το τελικό τους προιόν σε χαρτί του μέτρου . Οι ομάδες εργασίας σχηματίστηκαν από τις επιλογές των μαθητών όπως ομάδα σχεδιασμού , ομάδα ζωγραφικής, ομάδα δημιουργικής γραφής.

Προσέγγιση χωροχρονικών εννοιών με σωματική ψυχοκινητική έκφραση

Μέσα-έξω  στον κύκλο

20240930 105851

Αρχικά όλα τα παιδιά καλούνται από έξω που βρίσκονται, να μπουν μέσα στα στεφάνια(κύκλοι) και να σχηματίσουν αγκαλιά. Εκεί συνειδητοποιούν ότι ίσα ίσα που χωρούν μέσα στους κύκλους στεφάνια, αφού αναγκάζονται να πατούν τα στεφάνια για να χωρέσουν.

20240930 110143 20240930 110215 20240930 110102

Στη συνέχεια η νηπιαγωγός λέει θα παίξουμε το παιχνίδι: Γρήγορα πρόλαβε να μπεις χωρίς να πατείς!

Ένα παιδί κουνάει το ντέφι και όσο παίζει το ντέφι τα υπόλοιπα παιδιά τρέχουν ελεύθερα στο χώρο. Μόλις το ντέφι σταματήσει, τα παιδιά θα πρέπει να μπουν μέσα σε στεφάνι χωρίς να το πατούν. Οι υπόλοιποι μένουν έξω από το στεφάνι.

20240930 110601 20240930 110702

Παιχνίδι: Σαν το κουνελάκι τρέχω και πηδώ μέσα στους κύκλους για να μπω!

Συνεργατικό παιχνίδι και προυπάρχουσες γνώσεις

20240930 111526

Ας δημιουργήσουμε με το σώμα μας και τα στεφάνια μία κλειστή αλυσίδα.

20240930 111841 20240930 111911 20240930 111926

Έπειτα τα παιδιά κρατούν από έξω στεφάνια κάτω στο ύψος των χεριών και έπειτα εκτελούν όπως: τα στεφάνια πάνω, βάλτε τα σώματά σας μέσα στα στεφάνια κ.λ.π.

Με αυτόν τον παιγνιώδη -ψυχαγωγικό τρόπο  τα παιδιά μας θα κατακτήσουν και άλλες χωροχρονικές έννοιες.

Αναστοχασμός

20241101 093314 20241101 093504 20241101 09350920241101 093501 20241101 093520 20241101 093527 20241101 093645

Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά, συνεργάστηκαν όπου χρειάστηκε, με παιχνιώδη και δημιουργικό  τρόπο προσέγγισαν τα χρώματα-σχήματα-χωροχρονικές έννοιες. Στο τέλος τα ίδια τα παιδιά έκαναν τον αναστοχασμό τους: ξεφύλλισαν το βιβλιαράκι τους και μιλούσαν με ενθουσιασμό για κάποια έργα τους και για άλλα ότι θα μπορούσαν να εργαστούν περισσότερο..

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

Κατηγορίες: Θεματική. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.