Ρουτίνες
Η αλλαγή του χρόνου!! Αποχαιρετήσαμε το 2023 και υποδεχθήκαμε το 2024. Είπαμε την ημερομηνία, όπου τα παιδιά εντόπισαν τις αλλαγές που υπάρχουν ως προς τον μήνα και ότι ο Ιανουάριος είναι ο πρώτος μήνας του Χρόνου. Τονίστηκε ότι δεν άλλαξε η εποχή, παραμένουμε στον Χειμώνα και μιλήσαμε για τον καιρό της ημέρας.
Τα παιδιά με δημιουργικό τρόπο έγραψαν το 2024
Επίσης τα παιδιά μέσα από συζήτηση με την ολομέλεια είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τα συναίσθήματά τους για το νέο χρόνο που ήρθε(χαρά, ικανοποίηση) αλλά και να διατυπώσουν τις επιθυμίες τους όπως να υπάρχει αγάπη, υγεία, παιγνίδι, φιλία).
Οι τέσσερις εποχές
Τα παιδιά παρακολούθησαν στο You Tube τραγούδια για την εκμάθηση των 4 εποχών και τους 12 μήνες.
Μέσα από συζήτηση τα παιδιά ανέφεραν την εποχή του Φθινοπώρου, όπου την συσχέτισαν με το άνοιγμα του σχολείου τους, το κιτρίνισμα των φύλλων βασιζόμενοι στις προυπάρχουσες βιωματικές εμπειρίες και γνώσεις. Ακόμη ανέφεραν τους τρεις μήνες της εποχής του Φθινοπώρου, και τους δύο μήνες της εποχής του Χειμώνα απαντώντας στα ερωτήματα της νηπιαγωγού: Ποιούς μήνες γνωρίζετε? σε ποιά εποχή ανήκουν αυτοί οι μήνες? Πως μπορείτε να οδηγηθείτε στην απάντηση ? Ποια γωνιά της τάξης θα σας βοηθήσει να απαντήσετε? Τα παιδιά από τη γωνιά των ρουτίνων(ημερομηνία) βρήκαν τα στοιχεία και έδωσαν τις απαντήσεις τους.
Τα παιδιά εργάστηκαν διαθεματικά για τις 4 εποχές σε φύλλο εργασίας Α4 που τους δόθηκε, όπου καλέστηκαν να ζωγραφίσουν τις εικόνες της κάθε εποχής, μετά τα νήπια μέσα από την αναγνώριση του αρχικού γράμματος ασκήθηκαν σε προαναγνωστικό επίπεδο και κατάφεραν να διαβάσουν τις τέσσερις εποχές και στο τέλος να αριθμήσουν τις 4 εποχές, σύμφωνα με το άνοιγμα των σχολείων και μετά..
Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το τρενάκι των 4 εποχών και τους μήνες τους αξιοποιώντας σχετικές εικόνες από τον πίνακα αναφοράς αλλά και από σχετικές εικόνες από τα παραπάνω βίντεο τραγουδιών που παρακολούθησαν στο You Tube. Tα παιδιά μέσα από την δημιουργία τους αυτή ανακάλυψαν ότι κάθε εποχή έχει 3 μήνες. Έκαναν μετρήσεις των μηνών και ανακάλυψαν ότι είναι δώδεκα. Η Νηπιαγωγός εδώ τους είπε για διευκόλυνση: να θυμάστε ότι κάθε εποχή έχει από τρία παιδιά που τα λέμε Μήνες.
Τα παιδιά οικειοποιήθηκαν τη δημιουργία τους κάνοντας την παρέλαση των 4 εποχών και των μηνών όπου κάθε ομάδα εποχής κρατώντας το βαγονάκι της έλεγε φωνακτά τους μήνες της.
Στη συνέχεια τα παιδιά άκουσαν και παρακολούθησαν βίντεο στον υπολογιστή με τους δώδεκα μήνες του χρόνου, όπου μπορούσαν μέσω του τραγουδιού να ξαναπούν τους μήνες και να ασκηθούν ακόμη καλύτερα στην εκμάθησή τους.
Ο ΧΡΟΝΟΣ
Τα παιδιά εργάστηκαν σε διάφορα φύλλα εργασίας σε Α4
Αρχικά στα παιδιά δόθηκε φύλλο εργασίας σε χαρτί Α4 όπου ζωγράφισαν τις εικόνες του κάθε μήνα.
Έπειτα εργάστηκαν για τον χρόνο , τις εποχές και του μήνες όπου τα παιδιά παρατηρώντας τα φύλλα εργασίας που εργάστηκαν μπόρεσαν να απαντήσουν προφορικά στις ερωτήσεις της νηπιαγωγού: πόσες εποχές έχουμε, πόσους μήνες έχει η κάθε εποχή, πόσους μήνες έχει ο Χρόνος, αν φανταζόσασταν τον χρόνο σε σχήμα, τι σχήμα θα είχε? τι θα είχε μέσα του αυτό το σχήμα?
Μετά τα παιδιά καλέστηκαν να αναπαριστάνουν τις απαντήσεις αυτές με δικό τους τρόπο αξιοποιώντας δικά τους έργα, υλικά της τάξης, το σώμα τους.
Επίσης τα παιδιά παρακολούθησαν στον υπολογιστή το παραμύθι με τίτλο: Η Κυρά Καλή και οι δώδεκα μήνες, όπου αναγνώρισαν τον χρόνο και τους 12 μήνες και κυρίως κατανόησαν το μήνυμα της ιστορίας: ότι όλες οι εποχές έχουν την αξία τους και καλώς υπάρχουν!! Αφού τα παιδιά παρακολούθησαν το παραμύθι η νηπιαγωγός τους είπε αφού αναγνωρίσατε τον χρόνο και τους δώδεκα μήνες και ξέρετε ήδη ότι η κάθε εποχή έχει από τρία παιδιά για να σας διευκολύνω μπορεί να θυμάστε ότι ο χρόνος έχει 4 παιδιά που είναι οι εποχές και 12 εγγόνια που είναι οι 12 μήνες.
Στο τέλος δόθηκε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας ως εμπέδωση όπου έπρεπε να απαντήσουν σε σχέση με τον χρόνο και τις υποδιαιρέσεις του
Αναστοχασμός
Στο τέλος τα παιδιά αναστοχάστηκαν για τη θεματική τους, ξεφυλλίζοντας το βιβλιαράκι τους, λέγοντας ποια εργασία τους άρεσε πιο πολύ και γιατί, τι θα μπορούσαν να κάνουν καλύτερα.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη