Μαθηματικά: Δημιουργία μαθησιακού παιχνιδιού: Το κουτί και τα μπαλάκια

Δημιουργούμε-Παίζουμε και Μαθαίνουμε.

20221018 095059

Μαθηματικά: Χωροχρονικές έννοιες

Πέρισυ οι μαθητές μας είχαν δημιουργήσει ένα κουτί (μπλε)και τρία χάρτινα μπαλάκια(δύο μπλε, ένα κόκκινο) για να το αξιοποιήσουν παιδαγωγικά κυρίως στο γνωστικό πεδίο των Μαθηματικών. Το παιχνίδι αυτό αξιοποιήθηκε και φέτος στην τάξη από τα παιδιά, τους αρέσει πολύ και έτσι οδηγηθήκαμε με την ολομέλεια της τάξης, να το εμπλουτίσουμε και να δημιουργήσουμε ένα νέο μεγαλύτερο κουτί σε χρώμα καφέ το οποίο επέλεξαν οι ίδιοι οι μαθητές από το μαγαζάκι, και άλλα τέσσερα χρωματιστά μπαλάκια(κίτρινο, πράσινο, πορτοκαλί και καφέ).

20221017 10262320221018 091750

Έτσι λοιπόν ξεκίνησε η δράση των παιδιών ανά ομάδες:

Η Ομάδα που τσαλακώνει, πιέζει το χαρτί και δημιουργεί τα λευκά μπαλάκια και η ομάδα βαφής που βάφει το μεγαλύτερο κουτί και τα μπαλάκια.

Αφού δημιούργησαν τα παιδιά το καινούργιο τους παιχνίδι και το ονόμασαν: το κουτί με τα μπαλάκια η νηπιαγωγός τους πρότεινε να παίξουν παιχνίδια ταχύτητας ανά ζευγάρι.

Υλικά παιχνιδιού: περσινό μπλε κουτί-μπαλάκια, φετινό καφέ κουτί και μπαλάκια.

20221018 091905 20221018 091910 20221018 092012 20221018 092653 20221018 092715 20221018 093144 20221018 093200 20221018 093238 20221018 093246

Έτσι δύο παιδιά την κάθε φορά παίζοντας προσπαθούν γρήγορα να εκτελέσουν τις οδηγίες που τους δίνει η νηπιαγωγός: ποιος θα βγάλει πιο γρήγορα έξω τα μπαλάκια από το κουτί του, ποιος θα τα ξαναβάλει  πιο γρήγορα μέσα στο κουτί, ποιος θα βάλει πιο γρήγορα τα μπαλάκια του κάτω από ένα καρεκλάκι της τάξης, ποιος θα βάλει πιο γρήγορα τα μπαλάκια του πάνω στο καρεκλάκι, κ.λ.π. Τα υπόλοιπα παιδιά έκαναν το χρονόμετρο (έναρξη-λήξη) και παρατηρούσαν προσεκτικά τους παίκτες .Τα παιδιά της τάξης ήταν συμμετοχικά έχοντας κάθε φορά το ρόλο τους.(χρονόμετρο-παίκτης).

Με το παιχνίδι αυτό, τα παιδιά παίζοντας με ένα δικό τους παιχνίδι, είχαν την ευκαιρία μέσα από τη βιωματική τους εμπειρία να εξοικειωθούν με διάφορες χωροχρονικές έννοιες, διασκεδάζοντας ταυτόχρονα αλλά και ασκήθηκαν στη σύγκριση μεγεθών (μικρό-μεγάλο),στην ενεργοποίηση της σκέψης, στην ταχύτητα, στην συγκέντρωση-παρατήρηση, στην μέτρηση.

Το παιχνίδι αυτό άρεσε πολύ στα παιδιά!!

Μετά τα παιδιά εργάστηκαν και σε χαρτί Α4

20221018 105841 20221018 113457

Μπράβο στα παιδιά μας!!

Η Νηπιαγωγός

Ζούζουλα Αικατερίνη

Κατηγορίες: Θεματική, ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.