ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 3ος Θεματικός άξονας (ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ-ΜΑΡΤΙΟΥ), Υλοποίηση 2ου Εργαστηρίου(2η εβδομάδα και 3η εβδομάδα έξι ώρες

Ως προς την θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Με τίτλο: : Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω

Δεξιότητες: κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία, επικοινωνία.

Μάθηση μέσω διερεύνησης προβλήματος.

Δεξιότητες του νου.

Δεξιότητες του 21ου αιώνα.

Δεξιότητες ζωής.

Ψηφιακές δεξιότητες.

Διάρκεια: 7 εβδομάδες κατά την περίοδο του Β Τριμήνου(ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΡΤΙΟΣ 2022)

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ(2η Εβδομάδα και 3η Εβδομάδα, έξι ώρες)

TIΤΛΟΣ: «Ο κύκλος των απόψεων και των προτάσεων»

     

1 η Δραστηριότητα

Διαβάζουμε το βιβλίο «Ο νταής του σχολικού» και θα το επεξεργαστούμε μέσα από την ρουτίνα του Κύκλου Διαφορετικών Απόψεων (CircleofViewpoints): Ενδεικτικές ερωτήσεις: Ξεκινάμε από τον τίτλο και ρωτάμε τα παιδιά, τι σημαίνει νταής; Σχολιάζουμε την συμπεριφορά του “νταή” …. Συζητάμε για τα συναισθήματα που προκαλεί. Ποιος ή ποιοι το έχουν προκαλέσει; – Ποιος έφταιγε; Γιατί; Ποιος αντιμετωπίζει πρόβλημα; Ποιος θα ωφεληθεί εάν δοθεί λύση; ε; Γιατί; Ποιος αντιμετωπίζει πρόβλημα; Ποιος θα ωφεληθεί εάν δοθεί λύση;

ηχητική συζήτηση για τον Νταή:

2η Δραστηριότητα

Συνεχίζουμε με την ρουτίνα Απόδοσης Δικαιοσύνης στο Παρόν, Μέλλον και Παρελθόν (MakingitFairNow-Then-Later). Ζητάμε από τους μαθητές να σκεφτούν ιδέες για πράγματα που μπορεί να κάνει μια κατάσταση δικαιότερη: τώρα, στο μέλλον ή να αλλάξετε: η κατάσταση γι ‘αυτό θα ήταν δίκαιη κατά το παρελθόν. – Αναρωτιέμαι τι θα συνέβαινε αν … Τα παιδιά καλούνται αρχικά να συμφωνήσουν ότι η συμπεριφορά του Νταή είχε αρνητικές επιπτώσεις για τον Αριστοτέλη. Στη συνέχεια χωρίζονται σε τρεις ομάδες (Παρελθόν, Παρόν, Μέλλον). Κάθε ομάδα καλείται να συγκεντρώσει ιδέες για δράσεις σχετικές με: α) αποφυγή του περιστατικού στο παρελθόν Τι Θα μπορούσε να είχε κάνει ο Αριστοτέλης για να αποφύγει αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση; β) επίλυση του περιστατικού στο παρόν Τι θα συμβουλεύαμε στον Αριστοτέλη να κάνει για να τον αντιμετωπίσει; γ) δημιουργία συμβολαίου για πρόληψη ανάλογων περιστατικών στο μέλλον. Καταγράφουμε στο χαρτί τις απαντήσεις των παιδιών και τα βάζουμε να υπογράψουν στο συμβόλαιο της τάξης.

      

Ηχογραφήσεις των ομάδων:

3η Δραστηριότητα 

Στη συνέχεια ζωγραφίζουν την ιστορία και δημιουργούν ένα ψηφιακό κόμικ με το διαδικτυακό εργαλείο του story jumper.

Λίνκ https://www.storyjumper.com/book/read/126761432/6223955315a41

 Το ψηφιακό μας κόμικ


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

4η Δραστηριότητα

Για την ημέρα κατά της βίας (6η Μαρτίου) δημιουργούμε το Σχολείο της φιλίας όπου τα παιδιά δίνουν το δικό τους μήνυμα: ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ, ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ προσεγγίζοντας θετικά το κοινωνικό φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας.(παρέμβαση νηπιαγωγού με δραστηριότητα από το 7ο εργαστήριο).

Ηχογράφηση:

Το μήνυμά μας

 

προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα που προκαλεί η βία.

Να γνωρίσουν ασφαλείς τρόπους και να αποκτήσουν την ετοιμότητα και το θάρρος να υπερασπίζονται τον εαυτό τους και άλλους όταν εκφοβίζονται λεκτικά και σωματικά.

Να παρατηρούν, να υποθέτουν, να προβλέπουν και να συμπεραίνουν.

Να αντιλαμβάνονται και να κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων (ενσυναίσθηση).

Να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους όταν ένα παιδί τους εκφοβίζει.

Να αναγνωρίζουν την έννοια του δικαίου και αδίκου.

Να μπορούν να εκφραστούν δημιουργικά κατά της βίας.

ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τα παιδιά κατάφεραν να αναγνωρίζουν ανεπιθύμητες συμπεριφορές καθώς και τα συναισθήματα που προκαλούν, επίσης να παρατηρούν, να υποθέτουν και να προτείνουν λύσεις αποφυγής των ανεπιθύμητων συμπεριφορών. Ακόμη μπόρεσαν με ενσυναίσθηση να αντιληφθούν τα κρυφά συναισθήματα.. Κατάφεραν να εκφραστούν παραγωγικά-δημιουργικά κατά της βίας.

Αλήθεια όμως είναι ότι λόγω των πολλών απουσιών (ιώσεις) το εργαστήριο αυτό χρειάστηκε δύο εβδομάδες να υλοποιηθεί.

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

Κατηγορίες: Εργαστήριο δεξιοτήτων. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.