Καλώς το Καρναβάλι με τους τρελούς χορούς που ντύνει μασκαράδες μεγάλους και μικρούς

Μία μέρα γεμάτη χρώματα! Φορέσαμε τις αποκριάτικες στολές μας και δε σταματήσαμε να χορεύουμε! Χορός, τραγούδια, παιχνίδια και ένας μπουφές που γέμισε τις κοιλίτσες μας! Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους γονείς όλων των παιδιών γιατί γέμισαν πλουσιοπάροχα τα πιάτα μας!! Και του χρόνου με υγεία….!!!

20240318 232026 0001 20240318 232326 0000

Καθαρά Δευτέρα των χαρταετών

Η Καθαρά Δευτέρα είναι η μέρα των χαρταετών! O ουρανός έχει την τιµητική του µιας και στολίζεται µε αµέτρητους πολύχρωµους χαρταετούς προσφέροντας ένα τέλειο θέαµα. Δημιουργήσαμε κι εμείς τους δικούς μας!

20240314 233150 0011

Ο χορός των Κλόουν

Ο Κλόουν είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τις Απόκριες και το καρναβάλι! Αυτές τις ημέρες είχε την τιμητική του! Ένας χορός πολύχρωμων Κλόουν στόλισε αποκριάτικα τις τάξεις μας!

20240313 231544 0001 20240313 231544 0002

Η ενασχόληση μας μαζί του ήταν η ευκαιρία να μάθουμε το γράμμα “Κ κ”! Παίξαμε με τη φωνούλα! Το γράψαμε όπως μπορούσαμε και το σχηματίσαμε με πολύχρωμα τουβλάκια!

20240313 231544 0000

“STEΑM και η ΓΗ γυρίζει” – Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Το τρίτο Εργαστήριο Δεξιοτήτων για την φετινή χρονιά ανήκει στην θεματική ενότητα «Δημιουργώ και Καινοτομώ –  Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία – Ψηφιακές Δεξιότητες».

Η μεθοδολογία STEAM προσφέρει μαθησιακές στρατηγικές βασισμένες σε προγράμματα που εμπλέκουν και τους 5 τομείς-πεδία (φυσικές επιστήμες, τεχνολογία, επιστήμες των μηχανικών, τέχνες, μαθηματικά) και δημιουργούν ένα περιβάλλον μάθησης χωρίς αποκλεισμούς, όπου όλα τα νήπια μπορούν να συμμετάσχουν και να συνεισφέρουν καλλιεργώντας και ενισχύοντας παράλληλα πολλές και σημαντικές δεξιότητες.

Μέσα από τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής και βιωματικής μάθησης οι μαθητές/τριες αναζητούν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και τους πλανήτες μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, δημιουργία μηχανικών κατασκευών, καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και εξοικείωση με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης.

Διαφάνεια1

Διαφάνεια2

Μάρτης είναι νάζια κάνει…

Η άνοιξη έφτασε και ο Μάρτιος μας έκανε το ποδαρικό του. Αφού φτιάξαμε το ημερολόγιο του μήνα, μιλήσαμε για τον πρώτο μήνα της άνοιξης και τι να περιμένουμε από γιορτές (Απόκριες και 25η Μαρτίου) και καιρικά φαινόμενα.

Γνωρίσαμε την ιστορία της Ρίτα Μπούμη «Ο Μάρτης και η μάνα του», που περιγράφει τον άστατο και αναποφάσιστο χαρακτήρα ενός μικρού αγοριού, του Μαρτίου, το οποίο χαλάει την μπουγάδα της μητέρας του. Αναφερθήκαμε στις λαϊκές ονομασίες του (π.χ. πεντάγνωμος, Βαγγελιώτης, Ανοιξιάτης), στο έθιμο «μαρτάκια» και σε σχετικές παροιμίες.

Η παροιμία «Μάρτης είναι νάζια κάνει, πότε κλαίει και πότε γελάει.» ήταν η αφορμή για να μιλήσουμε και για τα συναισθήματα της χαράς και της λύπης. Επίσης μας ενέπνευσε για την κατασκευή μας.

γηξγγ

Τσικνοπέμπτη – Ημέρα μυρωδιάς και γεύσεων

Τηρώντας το έθιμο της Τσικνοπέμπτης, τσικνίσαμε στο Νηπιαγωγείο μας λίγο διαφορετικά. Στήθηκε αυτοσχέδια ψησταριά και ψήθηκαν πολλά κρεατικά! Οι ψήστες έτοιμοι! Πέρασαν όλοι και αγόρασαν τα πάντα γιατί η μυρωδιά τους έσπασε τη μύτη! Χορέψαμε και περάσαμε καλά!

20240307 174532 0000 20240307 174532 0001 20240307 174532 0002

Καλώς ήρθες και πάλι τρελό καρναβάλι!

Το καρναβάλι μας φέρνει ζάλη και οι δράσεις μας ξεκίνησαν….!!!! Πάρτε μια γεύση από τις πρώτες μας δραστηριότητες….!!! Μάσκες και καπέλα από τα χεράκια μας! Ο χριστουγεννιάτικος χιονάθρωπος ντύθηκε και μεταμορφώθηκε σε ένα χαμογελαστό κλόουν! Ένα νέο photobooth για να μεταμορφωθούν σε κλόουν στο αποκριάτικο πάρτι και όχι μόνο!

20240307 175644 0000 20240307 175644 0001

Μ μ . . . όπως Μάρτιος

Η Άνοιξη ήρθε και η διάθεση μας άλλαξε! Αρχίσαμε να τη γνωρίζουμε! Πρώτη στάση ο Μάρτιος, ο πρώτος μήνας της Άνοιξης και μήνας του Καρναβαλιού ! Ευκαιρία να παίξουμε με το αρχικό του γράμμα! Ακούσαμε από την αγαπημένη μας εκπαιδευτική σειρά ”ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ” τη ”Μικρή Μαϊμού (Μ)”

Η ιστορία πάντα μας οδηγεί στη δημιουργία συννεφόλεξου αλλά αυτή τη φορά δεν αρκεστήκαμε σε ένα! Πέντε διαφορετικά συννεφόλεξα που αρχίζουν με το ”Μ μ” και είναι γεμάτα λέξεις που αρχίζουν από τη φωνούλα αυτή! Ζωγραφίσαμε κάτι από ”Μ μ”. Σχεδιάσαμε το μεγάλο και το μικρό ”Μ μ” με τουβλάκια. Βοηθήσαμε το μεγάλο Μ να συναντήσει το μικρό ”μ” περνώντας από ένα λαβύρινθο και τέλος γράψαμε τη λέξη μέσα σε κουτάκια!

1

Συννεφόλεξα του Μ μ

Μάρτης είναι… Νάζια κάνει….

Η ιστορία και το έθιμο για το βραχιόλι του Μάρτη. Ένα γλυκό καλωσόρισμα στις χελιδόνες!

Από τη 1η ως τις 31 του Μάρτη, τα παιδιά φορούν στον καρπό του χεριού τους ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, τον Μάρτη ή Μαρτιά. Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο Μάρτης προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν.

Spring 20240303 221920 0000 1

Ζώα των πόλων

Αποχαιρετήσαμε το χειμώνα ολοκληρώνοντας τη θεματική των πολικών ζώων! Αναζητήσαμε πληροφορίες, παρατηρήσαμε φωτογραφίες με τα ζώα που ζουν στους πάγους. Ζώα του Βόρειου και του Νότιο Πόλου. Ζώα της Αρκτικής αλλά και της Ανταρκτικής. Απαντήσαμε σε ερωτήσεις ψηφιακών φύλλων εργασίας και χορέψαμε στο ρυθμό που μας ζήτησαν τα ζώα.

1 20240303 214629 0000

Ο Βόρειος πόλος των εσκιμώων και ο Νότιος πόλος των πιγκουίνων της Ανταρκτικής ενώθηκαν και δημιούργησαν ένα υπέροχο μόμπιλε.

2 20240303 214629 0001

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. 

Οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που  ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α΄ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Αναλυτικές οδηγίες για τη διαδικασία στη σελίδα “Νέες Εγγραφές”.

Αρκούδες με κασκόλ

Ένας εύκολος τρόπος, βήμα προς βήμα για το πώς να σχεδιάσουμε μια αρκούδα με ένα κασκόλ. Ακολουθήσαμε τις οδηγίες της σελίδας “Arts Projects for Kids” και επικεντρωθήκαμε στο σχεδιασμό ενός προσώπου αρκούδας αρχικά, φροντίζοντας να φέρουν τα μάτια και τη μύτη τη σωστή θέση. Συνεχίσαμε με το σώμα της, της “φορέσαμε” ένα πολύχρωμο κασκόλ και έτοιμη για βόλτα!

1 20240227 174459 0000 2 20240227 174215 0001

Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία – “STEAM και η Γη γυρίζει

Ολοκληρώθηκαν τα εργαστήρια δεξιοτήτων με οδηγό το σχέδιο δράσης με τίτλο «STEAM και η ΓΗ γυρίζει….» που δημιουργήθηκε από την κα Παρασκευή Φώτη και αναρτήθηκε στο ΙΕΠ.

Ακολουθεί μία παρουσίαση με το σύνολο των δραστηριοτήτων που ολοκληρώθηκαν κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων δεξιοτήτων.

Πατήστε στο σύνδεσμο που ακολουθεί και δείτε την παρουσίαση:

“STEAM και η Γη γυρίζει”

Η Bee bot κάνει μια βόλτα στο ηλιακό σύστημα 20240226 183755 0000

Ζώα σε Χειμερία Νάρκη

Πραγματοποιήθηκε βιωματική προσέγγιση μέσα από κινητικές δραστηριότητες, αυτοσχεδιασμό και µίµηση, συμβολικό παιγνίδι, δραματοποίηση µε βάση τις εμπειρίες των παιδιών για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Γίναμε αρκούδες και περπατήσαμε στα βουνά και στα δάση, ψάξαμε για τροφή, μέλι και ψάρια, ξύσαμε την πλάτη μας στα δέντρα , κρυώσαμε και ψάξαμε μία σπηλιά για να πάρουμε έναν υπνάκο. Κοιμηθήκαμε και μόλις μας ζέστανε λίγο ο ήλιος της άνοιξης, ξυπνήσαμε.

4

Συναντήσαμε φαλακρούς σκατζόχοιρους και ζωηρά ρακούν! Δημιουργήσαμε το συννεφόλεξο του “Ρ ρ” σε μορφή ρακούν!

1 12 1

Τα παιδιά έγιναν ξανά “Μικροί δημοσιογράφοι”.

3 1

Ζωγραφίζω όπως ο Van Gogh

Η μέρα ήταν αφιερωμένη στο Βίνσεντ βαν Γκογκ (Vincent Willem van Gogh), τον πασίγνωστο Ολλανδό ζωγράφο. Σήμερα αναγνωρίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους ζωγράφους όλων των εποχών. Είδαμε πλήθος έργων του, τα περιγράψαμε, τα σχολιάσαμε και μάθαμε τα ονόματα τους.

Παρακολουθήσαμε ένα εξαιρετικό βίντεο με τη βιογραφία του Βίνσεντ βαν Γκογκ, με ελληνικούς υπότιτλους (Προσοχή: αν θέλετε να το παρακολουθήστε στις ρυθμίσεις του βίντεο επιλέξτε αυτόματη μετάφραση – Ελληνικά)

Γίναμε μικροί ζωγράφοι και δημιουργήσαμε τα δικά μας έργα τέχνης, όπως ο Van Gogh!

3

Ενίσχυση της ομαδικότητας και της συνεργασίας των μικρών ζωγράφων!

12

Αμυγδαλιά: το δέντρο της αγάπης

Η προβληματική μας ξεκίνησε με αφορμή την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου (14 Φεβρουαρίου), την οποία γνωρίσαμε ως την ημέρα της αγάπης.

Έτσι, διαβάσαμε το βιβλίο «Το δέντρο που έδινε», που πραγματεύεται την ξεχωριστή φιλία ενός αγοριού και μιας μηλιάς. Συζητήσαμε για το ποια άτομα εμείς αγαπάμε, τους λόγους που τα αγαπάμε, τα είδη της αγάπης και τον τρόπο εκδήλωσής της. Επίσης, συζητήσαμε γιατί είναι σημαντικοί οι φίλοι και τον τρόπο που μπορούμε με όμορφο τρόπο να τους δείξουμε την αγάπη μας. Η μακρόχρονη φιλία του αγοριού της ιστορίας μας οδήγησε να μιλήσουμε και για τον κύκλο ζωής του ανθρώπου.

Προεκτείνοντας το θέμα και συνδέοντάς το με την θεματική της εποχής του χειμώνα αναφερθήκαμε και στο δέντρο της αμυγδαλιάς. Μέσα από τον μύθο της Φυλλίς και του Δημοφώντα μιλήσαμε για την ιδιαιτερότητα του δέντρου της αμυγδαλιάς, ότι ανθίζει μέσα στον χειμώνα σε αντίθεση με τα υπόλοιπα, τι μας προσφέρει, τα μέρη της αμυγδαλιάς και τον κύκλο ζωής της. Τέλος γνωρίσαμε τον ζωγράφο Vincent van Gogh και γίναμε και εμείς ζωγράφοι.αγάπη

Κρύο πολύ… ήρθε ο χειμώνας παιδιά!

Ο «χειμώνας» ως θεματική ενότητα στο νηπιαγωγείο μας ήταν γεμάτος γνώσεις, σίγουρα δημιουργικός και εξαιρετικά όμορφος.

Μάθαμε για:

  • για την εναλλαγή των εποχών
  • τα χαρακτηριστικά της εποχής
  • τους μήνες
  • την κατάλληλη ένδυση
  • τα φρούτα και τα λαχανικά
  • τα μέσα θέρμανσης
  • τα κυρίαρχα χρώματα της εποχής
  • το γράμμα Χ,χ… όπως λέμε χειμώνας
  • το γράμμα Κ,κ… όπως λέμε κασκόλ
  • τα τραγούδια του χειμώνα: «Α,α,α, αρχίζει η παγωνιά», «Κρύο πολύ», «Ένα σπουργιτάκι τόσο δα»

χειμώνας