ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-15

ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ 

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ B1 KAI Β2 ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Παπαγεωργίου Χρύσα, Φιλόλογος

Οι εργασίες αφορούν σε διδαχθέντα κείμενα, πεζά ή ποιητικά και έχουν τη μορφή movie maker με τα οποία οι μαθητές παρουσίασαν στην τάξη:

α. ιστορικές πληροφορίες σχετικές με το θέμα του κειμένου ( π.χ. Μικρασιατική καταστροφή, έκρηξη ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα) σε μια προσπάθεια ανάπλασης του ιστορικού πλαισίου της εποχής και απόκτησης στοιχειωδών γνώσεων.

β.  πληροφορίες για τον ποιητή, τη ζωή και το έργο του για να έρθουν σε γνωριμία και επαφή με τον δημιουργό.

γ. αισθητική προσέγγιση του ποιήματος «ντύνοντας» τους στίχους με εικόνες και μουσική ασκούμενοι στη δημιουργία πολυτροπικού κειμένου.

 Οι εργασίες προτάθηκαν από τη διδάσκουσα καθηγήτρια και υλοποιήθηκαν από τους μαθητές με σκοπό τον πολύπλευρο φωτισμό του λογοτεχνικού κειμένου, την καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου του, την ενεργή συμμετοχή των μαθητών και την ανάπτυξη ποικίλων δεξιοτήτων απαραίτητων στο σύγχρονο σχολείο: κριτικής σκέψης, αυτενέργειας,  αναζήτησης και αξιοποίησης πληροφοριών από το διαδίκτυο και συνεργατικής μάθησης.

ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΡΙΦΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΧΙΡΟΣΙΜΑ

ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΟΛΥΖΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΒΟΜΒΑ ΤΗΣ ΧΙΡΟΣΙΜΑ

ΕΡΓΑΣΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΠΡΙΦΤΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΒΑΦΗ

ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΟΛΥΖΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΒΑΦΗ

ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΟΛΥΖΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΤΑΓΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΡΒΙΝΑΣ ΜΗΤΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ

ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΟΛΥΖΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ

ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΟΛΥΖΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ

ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΡΒΙΝΑΣ ΜΗΤΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΝΔΙΑΝΟΥΣ

 

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ  Β2 ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ   ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Παπαγεωργίου Χρύσα, Φιλόλογος

Τρεις ομάδες μαθητριών του β2 τμήματος δημιούργησαν  movie maker στα πλαίσια της διαθεματικής εργασίας της 4ης ενότητας του σχολικού βιβλίου: Το σχολείο στο χρόνο…

Η πρώτη ομάδα ανέλαβε να παρουσιάσει το σχολείο του χτες, το σχολείο όπως ήταν τα παλιά χρόνια, τους μαθητές με την ποδιά,  τους δασκάλους με τη βέργα…

Η δεύτερη ομάδα ανέλαβε να παρουσιάσει το σχολείο του σήμερα, με τη σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή, όπως το βιώνει η πλειοψηφία των μαθητών.

Η τρίτη ομάδα ανέλαβε να παρουσιάσει το σχολείο του αύριο, όπως το οραματίζεται στο μέλλον για την καλύτερη και ολόπλευρη εκπαίδευση των μαθητών με κάποιες βέβαια υπερβολές…

Σκοπός της εργασίας είναι η συγκριτική θεώρηση της σχολικής ζωής στο παρελθόν, στο παρόν και (πιθανώς) στο μέλλον, η συνειδητοποίηση εκ μέρους των μαθητών ότι το σχολείο προσαρμόζεται στις εκάστοτε κοινωνικές συνθήκες και ακολουθεί τις εξελίξεις και η συνεργασία των ομάδων χάρη στις οποίες διαμορφώνεται ένα συλλογικό αποτέλεσμα.

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΧΘΕΣ

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ

Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΘΕΜΑ: «Μικρές έρευνες και εργασίες στο μάθημα της Βιολογίας»

Μαθητές: Τμήματα Γ1, Γ2, Γ3, Γ4, Γ5
Υπεύθυνος καθηγητής: Κεραμάρης Κων/νος, Βιολόγος

 Εργασίες μαθητών

Δουκέρη Αθανασία: 1. DNA-RNA: Μοριακή συγκρότηση και ο ρόλος τους στα κύτταρα

Σπυρονίκος Απόστολος  – Χαρίτος Ιωάννης: 2. DNA-RNA: Μοριακή συγκρότηση και ο ρόλος τους στα κύτταρα.

Μαλικλάρι Ελένη: 3. Εξαρτησιογόνες ουσίες4. Εξαρτησιογόνες ουσίες (παρουσίαση)

                  23. Γενετική ανάλυση και οι νόμοι του Μέντελ

Μουρίζι Γωγώ – Μπαλίου Έρικα: 5. Αντιμετώπιση παθογόνων μικροοργανισμών με εμβόλια και ορούς

Μάνκα Παναγιώτης: 6. Παραγωγή και τρόπος δράσης των αντιβιοτικών

Γκίκα Άννα: 7. Παραγωγή και τρόπος δράσης των αντιβιοτικών

             11. Εφαρμογές Βιοτεχνολογία στην προστασία του περιβάλλοντος

Κοντογιάννης Δημήτρης: 8. Αντιγραφή του DNA

Οικονομίδου Ισιδώρα – Παπασιδέρη Μαριλένα: 9. Αντιγραφή του DNA

Τσομίδης Γεώργιος: 10. Αρχές και μεθοδολογία της βιοτεχνολογίας

             28. Εξαρτησιογόνες ουσίες (παρουσίαση),  29. Εξαρτησιογόνες ουσίες

Καραμέτα Μανώλης: Εφαρμογές της βιοτεχνολογίας στην Ιατρική-Γονιδιακές θεραπείες

Κοντού Δήμητρα  – Καλπάκα Νεφέλη: 13. Βλαστοκύτταρα: Η χρήση τους στη θεραπεία ασθενειών

Χοτζάι Αθηνά – Στεργίου Χάιδω: 14. Βλαστοκύτταρα: Η χρήση τους στη θεραπεία ασθενειών

Κουκουβέλα Χριστίνα – Καρρά Μαρία: 15. Γενετικές αναλύσεις και οι νόμοι του Μέντελ

Λιούμη Κυριακή – Μωραΐτης Βαγγέλης: 16. Γενετική μηχανική

Γαβριελάτος Κίμων – Κάγιο Φλουέν: 17. Αντιμετώπιση ασθενειών με εμβόλια και ορούς

Μακρυδάκη Ελευθερία – Μπούρλα Ελένη: 18. Προέλευση και εξέλιξη των οργανισμών

                       24. Μεταλλάξεις και ο ρόλος τους στη γενετική ποικιλότητα

                       25. Μεταλλάξεις (παρουσίαση)

Ράπτη Κων/να – Ρίζου Μαρία: 19. Η τεχνολογία του ανασυνδυασμένου DNA

                         21. Δομή και λειτουργία του κυτταροσκελετού

                         22. Δομή και λειτουργία του κυταροσκελετού (παρουσίαση)

Κορρές Αντώνης – Κίτσος Παναγιώτης: 20. Καθορισμός του φύλου στους ζωικούς οργανισμούς

Λαμπαδιάρη Εύα – Λασπατζή Νεφέλη: 26. Μεταλλάξεις και καρκίνος

Πάλλης Άγγελος –  Παπασωτηρίου Παναγιώτης: 27. Μικροσκόπια και η χρησιμότητά τους στη βιολογική έρευνα

Λιέπουρη Κων/να: 30. Πρωτεΐνες: Βιοχημική δομή και βιολογικός ρόλος

Πάλλης Άγγελος: 31. Τα βλαστοκύτταρα και η χρήση τους στη θεραπεία ασθενειών

 

3ος ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Βλάχου Χριστίνα, Φυσικός

Το σχολείο μας συμμετείχε φέτος για πρώτη φορά, στον 3ο Διαγωνισμό Εργαστηρίων Φυσικής, που οργάνωσε η Ελληνογαλλική Σχολή Αγ. Παρασκευής Ευγένιος Ντελακρουά σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δ.Ε. Β΄ Αθήνας.

Ο διαγωνισμός διεξήχθη την 24 Απριλίου 2015 στην Ελληνογαλλική σχολή. Συμμετείχαν οι μαθητές της Γ΄ τάξης :

Μαλικλάρι Ελένη ,

Στρατάκης Κωνσταντίνος,

Πάλλης Άγγελος ,

Λαμπαδιάρη Ευαγγελία ,

συνοδευόμενοι από την καθηγήτρια Βλάχου Χριστίνα.

Οι μαθητές  διαγωνίστηκαν σε 3  εργαστηριακές ασκήσεις: κατασκευή κυκλωμάτων, λήψη και επεξεργασία μετρήσεων, κατασκευή γραφικών παραστάσεων και υπολογισμούς φυσικών μεγεθών.

Συμμετείχαν συνολικά 14 σχολεία και το  σχολείο μας κατέλαβε την έκτη θέση, με συνολική βαθμολογία 111 με άριστα το 120.

Στόχος μας είναι η συμμετοχή του σχολείου μας στον διαγωνισμό αυτό και την επόμενη χρονιά και η πρόκρισή του σε ακόμα υψηλότερες θέσεις.2013 623

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Β1 ΚΑΙ Β2 , ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Υπεύθυνη καθηγήτρια : Ντέπη Ορφανίδου

    ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΕΠΟΧΕΣ , ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ , ΑΘΛΗΣΗ , ΔΙΑΤΡΟΦΗ. Πάνω σε αυτό το θεματικό άξονα κινήθηκε η διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας στη Β΄Γυμνασίου. Και πάνω σε αυτό το θεματικό άξονα κάποιοι μαθητές εκπόνησαν εργασίες σε μορφή βίντεο μικρής διάρκειας. Τα μικρά λαθάκια που προέκυψαν, δεν εμπόδισαν τους μαθητές των δύο τμημάτων να απολαύσουν τις εργασίες των συμμαθητών τους και να τις αξιολογήσουν ιδιαίτερα θετικά.

Εργασίες μαθητριών του Β2

Σοφία Λαλούση – Δήμητρα Δεδεγκίκα

Αγγελική Πρίφτη 

Αγγελική Πολύζου

Αγγελική Πρίφτη – Κων/να Παππά

Αγάπη Φιωτάκη

 

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Β1, ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.

Υπεύθυνη καθηγήτρια : Ντέπη Ορφανίδου

     Παράλληλα με τη διδασκαλία του μαθήματος, οι μαθητές του τμήματος ανέλαβαν εθελοντικά να προετοιμάσουν ερευνητικές εργασίες, είτε ατομικά, είτε διαμορφώνοντας ολιγομελείς ομάδες. Το θέμα ήταν επιλογή των ίδιων των μαθητών, μετά από συνεννόηση με την καθηγήτρια.

     Οι ομάδες ερεύνησαν το διαδίκτυο, βρήκαν πληροφορίες και εικόνες, συνέταξαν τα κείμενα και δημιούργησαν βίντεο μικρής διάρκειας, η προβολή των οποίων βοήθησε στην εμπέδωση των συγκεκριμένων κεφαλαίων από τους μαθητές όλου του τμήματος,

 Εργασίες Μαθητών

Σοφία Λαλούση: “ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ”

 

                 “Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ”

Αλεξάνδρα Ζαϊμίδη – Γιάννης Κυρίκος: “ΗΡΑΚΛΕΙΟΣ”

Μάριος Θηβαίος – Χρήστος Θηβαίος – Σωτηρία Δρούγκα – Άννα Ανδρέου: “ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ”

 

 

 

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013-14

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μερκούρη Ελισάβετ, Μουσικός, Φιλόλογος

      Στο σύγχρονο σχολείο είναι αναγκαία η σφαιρική και διαθεματική προσέγγιση του κάθε γνωστικού αντικειμένου. Λαμβάνοντας υπόψη τη νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα, επιχειρήθηκε στη φετινή σχολική χρονιά η ενασχόληση με τη γραφή ερευνητικών εργασιών, για τους  μαθητές και τις μαθήτριες της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου.
Στους μαθητές δόθηκε ένας αριθμός θεμάτων εργασιών, ανάλογα με το περιεχόμενο της ύλης στην οποία φοιτούσαν, και αφού χωρίστηκαν σε ομάδες τριών και τεσσάρων ατόμων προχώρησαν στην επιλογή του θέματος και στην επεξεργασία αυτού.
Για κάθε θέμα δόθηκαν τρεις ή τέσσερις επιμέρους θεματικές ενότητες, τις οποίες οι μαθητές κάλυψαν μετά από έρευνα, συλλογή πληροφοριών και επιλογή του καταλληλότερου εκπαιδευτικού υλικού.
Στο τέλος της ερευνητικής τους προσπάθειας καταγραφόταν το συμπέρασμα, στο οποίο κατέληγαν μετά το τέλος του ερευνητικού τους εγχειρήματος, και η αναλυτική τους βιβλιογραφία.
Σε μία προσπάθειά μας να συνοψίσουμε τα οφέλη που προέκυψαν από την ενασχόληση αυτή της διαθεματικής και ερευνητικής προσέγγισης του γνωστικού αντικειμένου, της Μουσικής, για το σύνολο των μαθητών μας, αναφέρουμε:

  • Τη δεξιότητα της χρήσης ποικίλων πηγών πληροφόρησης
  • Τη δεξιότητα της επικοινωνίας
  • Τη δεξιότητα της συνεργασίας
  • Την καλύτερη εκμάθηση των νέων Τεχνολογιών
  • Την ικανότητα της κριτικής επεξεργασίας των πληροφοριών
  • Την απόκτηση αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης,
  • Την ουσιαστικότερη επικοινωνία μαθητών-εκπαιδευτικών

 Ενδεικτικά, αναφέρουμε κάποιες από τις «μουσικές πλευρές» που απασχόλησαν ερευνητικά, το σύνολο των μαθητών μας:

Β΄ Γυμνασίου

  • Αργεντινή και Τάνγκο. Πληροφορίες και ανάλογα μουσικά ακούσματα.

         Αγγελή Δήμητρα, Γκίνη Ελένη, Βαμβούνη Μαρία, Ερτιλέβ Αγγελική, Καραχάλιου Ειρήνη: Αργεντινή και Τάνγκο

  • Γ.Σ. Μπαχ: Βιογραφικά στοιχεία και αναφορά των κυριότερων έργων του. Να παρουσιάσετε και κάποια έργα του μέσω βίντεο.

          Λαμπαδιάρη Ευαγγελία, Λασπαντζή Νεφέλη: Γ.Σ. Μπάχ

  • Γκ. Φρ. Χέντελ: Βιογραφικά στοιχεία και χαρακτηριστικά έργα του.
  • Γ. Χάυντν: Έργο και Ζωή του μεγάλου συνθέτη. Σε ποια εποχή, μουσικά, ανήκει;
  • Φρ. Σοπέν: Τι γνωρίζετε για το Ρομαντισμό, γενικά, στον οποίο ανήκει ο συγκεκριμένος συνθέτης; Παρουσίαση έργων και χαρακτηριστικοί σταθμοί από τη ζωή του Σοπέν.
  • Αναφορά  στην Όπερα στην Ιταλία. Κυριότεροι εκπρόσωποι.
  • Ελληνική Νησιώτικη Μουσική: Τι ρυθμοί χρησιμοποιούνται ποια μουσικά όργανα. Χαρακτηριστικά ακούσματα.

              Λιούμη Κυριακή, Κουκουβέλα Χριστίνα, Καρρά Μαρία: Ελληνική νησιωτική μουσική

  • Ελληνική Ηπειρωτική Μουσική: Αναφορά στους χαρακτηριστικούς ρυθμούς, στα μουσικά όργανα. Χαρακτηριστικά μουσικά ακούσματα.
  • Μουσική Παραδοσιακή Κρήτης.

            Γκίκα Άννα. Κοντού Δήμητρα: Κρητική μουσική

Γ΄ Γυμνασίου

  • Η ιστορία και τα στυλ της τζαζ. Κυριότεροι εκπρόσωποι κατά χρονικές περιόδους. Ανάλογα ακούσματα.

           Κοντογιάννης Χρήστος, Μητρογιάννης Κων/νος: Η ιστορία και τα στυλ της τζαζ – Κυριότεροι εκπρόσωποι

  • Ροκ εν ρολ: Βιογραφικά στοιχεία του Έλβις Πρίσλεϋ και ιστορική αναφορά στο έιδος αυτής της μουσικής. Μουσικά παραδείγματα και αναφορά τραγουδιστών που «υπηρέτησαν» αυτό το είδος μουσικής.

           Ρωμαίου Λαμπρινή, Ρόκκος Γιώργος: Rock N Roll

  •  Ντίσκο-Ποπ  και Ραπ μουσική: Πότε εμφανίστηκαν τα είδη αυτά μουσικής πως συνοδεύονται τι εκφράζουν. Χαρακτηριστικοί εκπρόσωποι των ειδών αυτών καθώς και αντίστοιχα μουσικά κομμάτια.
  • Το φαινόμενο Μπητλς: Αναφορά χρονολογική των κυριότερων σταθμών του συγκροτήματος. Σύντομα Βιογραφικά στοιχεία των μελών του και χαρακτηριστικά τραγούδια τους.

          Μπίκλη Δήμητρα: The Beadles

  • Πινκ Φλόυντ: Για ποιους λόγους έχει ξεχωρίσει το συγκεκριμένο Βρετανικό συγκρότημα. Ποιοι το αποτελούν, αναφορά σύντομη στη ζωή των μελών του και ανάλογα μουσικά ακούσματά τους.

             Κυρίκος Κυριάκος: The Pink Floyd

  • Αναφορά στην ιστορία του Ρεμπέτικου τραγουδιού. Τι εξέφραζε το ρεμπέτικο τραγούδι; Ποιοι είναι οι κυριότεροι εκπρόσωποί του. Κάτω από ποιες συνθήκες δημιουργήθηκε το είδος αυτού του τραγουδιού;

             Αλεξίου – Γαρδικιώτη Φωτεινή, Αναστασοπούλου Ελίνα, Κατσίκη Κατερίνη, Μαμουλίδη Στεφανία: Ρεμπέτικο τραδούδι

  • Μουσική παραδοσιακή Πόντου

     Ιατρού Ζωή, Αθανασίου Αναστασία: Ποντιακή μουσική

  • Ιστορία Οπερέτας: Θεόφραστος Σακελλαρίδης και Νίκος Χατζηαποστόλου: Βιογραφικά στοιχεία, αναφορά στα κυριότερα έργα τους.
  • Μπετόβεν: Έργο και Ζωή του μεγάλου συνθέτη.

        Τούντα Ματίνα: Ludwig van Beethoven

  •  «Ελαφρό τραγούδι»: Αναφορά βιογραφική των Αττίκ (Κλέων Τριανταφύλλου), Κώστα Γιαννίδη, Μιχάλη Σουγιούλ.Ανάλογα μουσικά ακούσματα και χαρακτηριστικά αυτών.

         Ιατρού Ζωή: Ελαφρό τραγούδι

  •  «Έντεχνο τραγούδι»: Πότε εμφανίστηκε, ποιοι το υπηρέτησαν, ποιο είναι το κυριότερο χαρακτηριστικό αυτού; Αναφορά εκτενή στο Μ. Θεοδωράκη και Μ. Χατζιδάκι.

             Στίνη Αΐντα, Τάιχ Βαρβάρα: Έντεχνο τραγούδι

  • «Νέο Κύμα»: Αναφορά βιογραφική στους: Γιάννη Σπανό, Γιώργο Χατζηνάσιο. Τι καινούριο έφερε το είδος αυτό της μουσικής; Πότε πρωτοεμφανίστηκε; Πού, κυρίως, τραγουδιόταν;

          Αθανασίου Αναστασία, Κοντού Σαβίνα: Νέο Κύμα

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ (ΜΕΡΟΣ Α΄)

  • Γιάννης Μαρκόπουλος, Σταύρος Ξαρχάκος: Καταγραφή των κυριότερων βιογραφικών τους στοιχείων και των χαρακτηριστικότερων τραγουδιών τους που έγραψαν για τις Ελληνικές κινηματογραφικές ταινίες της δεκαετίας του 1960.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ (ΜΕΡΟΣ Β΄)

  • Μάνος Λοΐζος, Μίμης Πλέσσας: Χρονολογικοί σταθμοί στη ζωή των δύο αυτών μουσικοσυνθετών και καταγραφή των τραγουδιών που γράφτηκαν για συγκεκριμένες κινηματογραφικές ταινίες της διεκαετίας του 1960. Η εργασία θα πλαισιωθεί και από τις χαρακτηριστικότερες μουσικές συνθέσεις και των δύο αυτών συνθετών.

           Ρήγου Ηρώ: Μίμης Πλέσσας και Ελληνικός κινηματογράφος

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ

Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΘΕΜΑ: «Μικρές έρευνες και εργασίες στο μάθημα της Βιολογίας»

Μαθητές: Τμήματα Γ1, Γ2, Γ3, Γ4
Υπεύθυνος καθηγητής: Κεραμάρης Κων/νος, Βιολόγος

 Στόχοι
α) Οι μαθητές, μέσα από την δική τους εξερεύνηση, να συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα απόκτησης βασικών γνώσεων βιολογίας.
β) Να εξοικειωθούν με τη δομή και την ορολογία της επιστήμης ώστε να μπορούν να κατανοήσουν και να αναπαράγουν τα βασικά στοιχεία των βιολογικών εννοιών.
γ) Να αξιοποιήσουν οι  μαθητές την ομαδική συνεργασία.
δ) Να αποκτήσουν εμπειρία ιστοεξερεύνησης, συσχέτισης δεδομένων και ικανότητας παρουσίασης των δεδομένων αυτών με ταυτόχρονη αξιολόγησή τους.
ε) Να αναπτύξουν αυτενέργεια και να μάθουν να οικοδομούν μόνοι τους τη γνώση.
 
Οργάνωση και βήματα διεξαγωγής
Οι ερευνητικές εργασίες υλοποιήθηκαν από τους μαθητές κατά το πρώτο και δεύτερο τρίμηνο.
Οι μαθητές, μόνοι τους ή ανά δύο είναι υποχρεωμένοι να επιλέξουν ένα θέμα από τη λίστα που έχει αναρτηθεί στον πίνακα ανακοινώσεων του τμήματός τους. Την ίδια εργασία δεν επιτρέπεται να επιλέξει δεύτερη ομάδα μαθητών. Στους μαθητές δίδεται χρονικό περιθώριο 2 μηνών έως 31/10 για τις εργασίες του Α΄ τριμήνου και έως 31/01 για τις εργασίες του Β΄ τριμήνου, να προετοιμάσουν τις εργασίες τους και να τις παραδώσουν σε μορφή αρχείου Word ή χειρόγραφες.  Για την διευκόλυνση των μαθητών στην ιστοεξερεύνηση, στο ιστολόγιο School Biology και στο ΒΙΟΪΣΤΟΛΟΓΙΟ, αναρτήθηκαν από τον καθηγητή εργασίες, παρουσιάσεις, βιβλιογραφικά στοιχεία, που καλύπτουν τα συγκεκριμένα θέματα και σε κάθε περίπτωση θα υπάρχει συνεννόηση και καθοδήγηση των μαθητών έως την ολοκλήρωση της εργασίας τους. Οι εργασίες αξιολογούνταν περιγραφικά από τον καθηγητή και βαθμολογούνταν με άριστα το 4. Στη συνέχεια και έως το τέλος του τριμήνου, με βάση συγκεκριμένο πρόγραμμα που αναρτήθηκε στην τάξη, οι μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες τους με τη βοήθεια προβολέα και Η/Υ. Οι μαθητές μετά την 15λεπτη παρουσίαση απαντούν σε ερωτήματα των συμμαθητών τους και του καθηγητή τους. Στον συνολικό βαθμό για τον κάθε μαθητή συνυπολογίζεται η πληρότητα και σαφήνεια της προφορικής παρουσίασης. Η ερευνητική εργασία με άριστα το 4/20 υπολογίζεται στο συνολικό βαθμό του τριμήνου για κάθε μαθητή.

 Εργασίες μαθητών

Ρωμαίου Λαμπρινή, Τούντα Σταματίνα: Δομή και λειτουργία του γενετικού υλικού

Πυρρής Ιωάννης, Σφακιανάκης Ορέστης: Δομή βακτηρίων και ασθένειες

Μανελλάρη Χριστίνα, Καραμέτα Άντζελα: Δομή και βιολογική δράση των ιών 

Πετρολιάγκης Σταμάτης: Δομή και λειτουργία της πλασματικής μεμβράνης

Κοντογιάννης Χρήστος, Μητρογιάννης Κων/νος: Δομή, βιολογική δράση των ιών και ασθένειες που προκαλούνται από ιούς

Βασιλικού Κυριακή: Δομή και λειτουργία του κυτταροσκελετού

Μανελλάρη Χριστίνα, Καραμέτα Άντζελα: Φυλοσύνδετη κληρονομικότητα και ασθένειες

Σωφρόνη Δήμητρα: Μύκητες – Πρωτόζωα: Δομή, πολλαπλασιαμός, δράση και ασθένειες που προκαλούν

Στουραΐτης Αλέξανδρος: Οργανίδια παραγωγής και μετατροπής ενέργειας: Μιτοχόνδρια-Χλωροπλάστες

Ρώμας Σταμάτης: Δομή και λειτουργία του νευρικού συστήματος

Σελά Ζωή, Ρήγου Ηρώ: Ο ρόλος των πρωτεϊνών

Κόλλια Γεωργία: Παραγωγή και τρόπος δράσης των αντιβιοτικών

Γιαννούλης Ηλίας, Δελενίκας Κων/νος: Παραγωγή και τρόπος δράσης των αντιβιοτικών

Κατσίκη Κατερίνα, Κυριακίδης Στέλιος:Χημικές ιδιότητες και ρόλος των υδατανθράκων στα κύτταρα

Μπαλής Κων/νος, Καραδημητρίου Μανώλης: Μικροσκόπιο: Ιστορική αναδρομή και η συμβολή τους στην ανάπτυξη της Βιολογίας

Τσενκόλλι Κασσάνδρα: Ένζυμα: Δομή, ενεργότητα και βιολογικός ρόλος

Τσενκόλλι Κασσάνδρα, Μπίμπα Γεωργία: Βλαστοκύτταρα και η χρήση τους στη θεραπεία ασθενειών

Ρίζος Κων/νος: Παραγωγή και δράση των αντιβιοτικών

Ρουμπάνης Γιάννης, Οικονομίδης Αριστείδης: Δομή και λειτουργία του νευρικού συστήματος

Πρίφτη Ευαγγελία: Αντιμετώπιση των παθογόνων μικροοργανισμών με εμβόλια και ορούς

Πρίφτη Ευαγγελία: Καρκίνος και μεταλλάξεις

Ορφανός Σταμάτης, Παναγιωτόπουλος Μάριος: Πυρηνική μεμβράνη

Πατούλα Χριστίνα, Χατζή Χριστίνα: Η τεχνολογία του ανασυνδυασμένου DNA

Ρώμας Σταμάτης: Εφαρμογές της βιοτεχνολογίας στην Ιατρική – Γονιδιακές θεραπείες

Αθανασίου Αναστασία, Κοντού Σαβίνα: Τα γενεαλογικά δέντρα και η χρησιμότητά τους

Σελά Ζωή: Βλαστοκύτταρα και η χρησιμότητά τους στη θεραπεία ασθενειών

Σιδηρόπουλος Θοδωρής: Καρκίνος

Μπαμπάλας Γεώργιος: Δομή του γενετικού υλικού σε προκαρυωτικούς και ευκαρυωτικούς οργανισμούς

Δελενίκας Κων/νος, Γιαννούλης Ηλίας: Κλωνοποίηση

Σταμούλη Γεωργία, Υμεράϊ Μαρινέλα: Κυτταρική διαίρεση: Μίτωση

Λεβαντής Ερωτόκριτος, Καλογρίδης Δημήτρης: Μείωση – Γαμετογένεση

Κατσίκη Κατερίνα: Δομικές χρωμοσωμικές ανωμαλίες και γενετικά σύνδρομα

Θεοχάρη Δήμητρα, Βαγγέλη Κατερίνα: Μεταλλάξεις και καρκίνος

Στουραΐτη Ειρήνη: Κυτταρική διαίρεση

Στουραΐτης Αλέξανδρος: Μεταγραφή του DNA

Πρίφτη Ευαγγελία: Μεταλλάξεις και καρκίνος

Ρίζος Κων/νος, Ρουμπάνης Γιάννης: Αρχές και μεθοδολογία της βιοτεχνολογίας

Ρόκκος Γιώργος, Σεχάϊ Άρης: Συστήματα επιδιόρθωσης λαθών του DNA

Ρωμαίου Λαμπρινή, Τούντα Σταματίνα: Φυλοσύνδετη κληρονομικότητα και ασθένειες

Πετρολιάγκης Σταμάτης: Κίνδυνοι για το περιβάλλον που απορρέουν από τη χρήση της Βιοτεχνολογίας – Βιοηθική

Γιαννούλης Ηλίας, Δελενίκας Κων/νος: Γενετική μηχανική – Γενετικά τροποποιημένοι οργανισμοί

Αλεξίου Φωτεινή, Αναστασοπούλου Ελένη: Συγκρότηση και λειτουργίες του νευρικού ιστού

Αϊναλάκης Πέτρος, Κυρίκος Κυριάκος: Καρκίνος και μεταλλάξεις

Πάσσαρη Χριστίνα: Μεταλλάξεις και ο ρόλος τους στη γενετική ποικιλότητα

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μερκούρη Ελισάβετ, Μουσικός, Φιλόλογος

Η διδασκαλία της Βυζαντινής Ιστορίας έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές της Β΄ Γυμνασίου να εντρυφήσουν και να διεισδύσουν στις πραγματικές αιτίες που προκάλεσαν ποικίλα ιστορικά γεγονότα, να παρακολουθήσουν την εξέλιξή τους μέσα στο χρόνο και να καταγράψουν και τις δικές τους προσωπικές εκτιμήσεις μελετώντας και σχολιάζοντας πηγές, σύμφωνα με τις ιστορικές τους γνώσεις.
Στο πλαίσιο αυτό, εκπονήθηκαν ερευνητικές εργασίες με θεματικές ενότητες, στις οποίες συμμετείχε ένας ικανοποιητικός αριθμός μαθητών. Ενδεικτικά, παραθέτουμε μία από αυτές, η οποία είχε ως θέμα ανάλυσης και παρουσίασης την «Εικονομαχία».
Οι θεματικές ενότητες της συγκεκριμένης αυτής ερευνητικής εργασίας ήταν οι παρακάτω:

  •  Η παρουσίαση του ιστορικού πλαισίου της εποχής.
  •  Η ανάλυση των παραγόντων που οδήγησαν στην εικονομαχική  έριδα.
  • Η καταγραφή γεγονότων που διαδραματίστηκαν κατά την πρώτη φάση της εικονομαχίας.
  •  Η αναλυτική παράθεση προσώπων και ενεργειών τους που σημάδεψαν τη δεύτερη φάση της εικονομαχίας.
  • Τέλος της εικονομαχίας
  • Συνέπειες της ιστορικής αυτής περιόδου για τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία.

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Γεωργούλη Ευαγγελία, Αγγλικής

Α. Μουσικά γκρουπ και τραγουδιστές

Οι μαθητές εκπονούν εργασίες που έχουν σχέση με τα ενδιαφέροντα τους, όπως η μουσική και τα τραγούδια, τα οποία καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος του ελεύθερου χρόνου τους. Έτσι δημιούργησαν εργασίες με θέμα «Μουσικά γκρουπ και τραγουδιστές» και επινόησαν  τρόπους παρουσίασης των εργασιών τους έτσι ώστε να είναι ενδιαφέρουσες  και ελκυστικές από το ακροατήριο.

Robbie Williams

Queen

 Music groups from England

Justin Timberlake

Ellie Goulding – London Grammar – Hurts – One Direction

The Beatles

B. Χώρες του κόσμου

Συνεχίζοντας  από πέρυσι την εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας «Μάθηση μέσω Σχεδιασμού» των KALATZIS & COPE και αναθέτοντας εργασίες με θέμα τις «Χώρες του κόσμου» για να διευρύνουν τους ορίζοντές τους, να κατανοήσουν και άλλους πολιτισμούς, και να γίνουν  πιο ανεκτικοί στο διαφορετικό.

Poland

Italy

France – Monaco

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΣΧΕΣΕΙΣ»

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κακούρου Μαργαρίτα, Γερμανικής

      Στα πλαίσια του μαθήματος των Γερμανικών υλοποιήθηκε η ερευνητική εργασία με θέμα: «σχέσεις μεταξύ των εφήβων». Η εργασία λειτούργησε διαθεματικά μέσα από το μάθημα της μουσικής και της λογοτεχνίας με αφετηρία το μάθημα των γερμανικών (ενότητα: επιθέτων και σχέσεων).
     Στην εργασία συμμετείχαν και οι δύο τάξεις του Γυμνασίου Γ3 και Γ4 (50 μαθητές), συνεργάστηκαν όμως και μερικοί μαθητές από άλλες τάξεις.
      Στα τμήματα δημιουργήθηκαν ομάδες 6/8 μαθητών. Μία από τις ομάδες ασχολήθηκε με το θέμα των σχέσεων στην οικογένεια με κατασκευή πόστερ και παρουσία ταινίας.
Η δεύτερη ομάδα με τη μουσική και τις σχέσεις που εκφράζονται μέσα απ΄αυτήν, και παρουσίασε τραγούδια,  τα οποία έπαιζαν οι μαθητές και τραγουδούσαν μαθήτριες.
Άλλη ομάδα παρουσίασε τις θετικές και αρνητικές επιδράσεις που ασκεί το διαδίκτυο στις σχέσεις των ανθρώπων και τις παραπλανητικές φιλίες και σχέσεις που μπορεί να προκύψουν από το facebook
Επίσης ερευνήθηκε από ομάδα μαθητών η έκφραση διαφόρων συναισθημάτων στο  πλαίσιο των ανθρωπίνων σχέσεων στο ελληνικό και ξένο τραγούδι ανά τους αιώνες.
Επίσης εξετάστηκε και το ενδιαφέρον των εφήβων για τα ζώδια και συντάχθηκε τέστ από τους μαθητές για τους εφήβους και για τις φιλίες τους, το οποίο μοιράστηκε σε όλο το σχολείο.
Οι δύο τάξεις συνεργάστηκαν άψογα σύγκριναν  τις ερευνητικές εργασίες τους, αξιοποίησαν τις παρουσιάσεις και τις ενοποίησαν σε μία.
      Χωρίς την αξιέπαινη προσπάθεια και συνεργασία της καθηγήτριας μουσικής κ. Ελισάβετ Μερκούρη στον ελεύθερο χρόνο της, δεν θα κατάφερναν οι ομάδες να παρουσιάσουν τα μουσικά τους «πιστεύω» για τις σχέσεις. Έπαιξαν ηλεκτρική κιθάρα, στο πιάνο και στο αρμόνιο και τραγούδησαν. Επίσης όλοι οι καθηγητές του σχολείου υποστήριξαν το πρότζεκτ αυτό με την υπομονή τους για τις πρόβες των μαθητών και με προτάσεις που είχαν.
      Το πρότζεκτ αυτό τελικά εξελίχθηκε σε μια αποχαιρετιστήρια γιορτή της τρίτης Γυμνασίου και επικροτήθηκε απ’ όλο το σχολείο, μαθητές και καθηγητές.

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-13

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Καθηγήτριες: Γεωργούλη Λία, Τσιγγινού Ελένη

MINES OF LAURION AND THE WORLD

INDIA

TOLERANCE-INTOLERANCE

AGATHA CHRISTIE

POP ART

ΚΙΝΟΥΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Γεωργιάδου Εύα

Μελάι Αγγελική –  Μούτσκα Ελένη: ΚΑΤΑΚΟΜΒΕΣ

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ορφανίδου Ντέπη

Μαθητές: Κώνστα Δήμητρα, Μαγγανά Ειρήνη, Μακρόπουλος Γιώργος, Μανωλά Άσπα

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ

Μαθητές: Αναστασοπούλου Ελίνα, Βάλβη Ελένη, Ανδριανοπούλου Δέσποινα, Αβρανίδης Γιάννης, Αλεξίου Φωτεινή, Ελευθερίου Φιλιώ

Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ Γ΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ  ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ

Υπεύθυνος καθηγητής: Κεραμάρης Κων/νος

Σταμούλη Ειρήνη, Τσόρα Δέσποινα:  Παραγωγή και τρόπος δράσης των αντιβιοτικών

Πρίφτη Γεωργία-Μυρτώ, Τσαμαλής Θάνος: Αντιγραφή του DNA στους οργανισμούς

Μέγγουλης Μάριος, Κυριακάκης Χρήστος: Αντιγραφή του DNA

Λιούμης Δημήτρης – Μεκόλλι Θοδωρής: Βακτήρια, Βακτήρια – Παρουσίαση

Σίνη Ιωάννα, Σιδέρη Κων/να: Δομή και λειτουργία των πρωτεϊνών

Σουλαχάκης Αργύρης, Ρουμπάνης Σταμάτης: Κίνδυνοι για το περιβάλλον που απορρέουν από τη χρήση της Βιοτεχνολογίας-Βιηθική

Σιδέρη Κων/να, Σίνη Ιωάννα: Βλαστικά κύτταρα

Λέλης Κων/νος: Βλαστοκύτταρα: Η χρήση τους στη θεραπεία ασθενειών

Κορρέ Βαλεντίνα, Αβντόλι Σερένα: Γενετική μηχανική-Γενετικά τροποποιημένοι οργανισμοί-Γονιδιακές θεραπείες, Γενετική μηχανική

Μαυρίκου Μαρία, Μιχάλη Γεωργία-Ζωή: Γενετική μηχανική-Γενετικά τροποποημένοι οργανισμοί

Σουλαχάκης Αργύρης, Ρουμπάνης Σταμάτης: Η δομή και η λειτουργία του γενετικού υλικού

Βίλα Ιωάννα, Αβντόλι Σερένα: Δομή και λειτουργία γενετικού υλικού

Γιαννάτου Στέλλα: Δομικές χρωμοσωμικές ανωμαλίες

Μητρογιάννη Εύη, Μακρή Μαρία: Δομή και λειτουργία γενετικού υλικού

Γιαννάτου Στέλλα: Εξαρτησιογόνες ουσίες, τρόπος δράσης και συνέπειες

Κορρέ Βαλεντίνα: Εξαρτησιογόνες ουσίες

Μιχάλη Γεωργία-Ζωή, Μαυρίκου Μαρία: Εξαρτησιογόνες ουσίες

Λιούμης Δημήτρης, Μεκόλλι Θοδωρής: Οι γενετικές αναλύσεις και διατύπωση των νόμων του Μέντελ

Ρόζης Νίκος: Δομή του γενετικού υλικού

Βίλα Ιωάννα, Δρίτσα Αναστασία: Η Βιοτεχνολογία στην προστασία του περιβάλλοντος

Σουλαχάκη Αναστασία, Πρίφτη Κωνσταντίνα: Μεταλλάξεις και καρκίνος

Λιούμης Βαγγέλης, Ιτζοβ Χρήστος: Μεταλλάξεις και καρκίνος, Μεταλλάξεις-Καρκίνος (παρουσίαση)

Σουλαχάκης Αργύρης, Ρουμπάνης Σταμάτης: Κίνδυνοι γαι το περιβάλλον που απορρέουν από τη χρήση της Βιοτεχνολογίας

Στίνη Αΐντα: Κυτταρική διαίρεση: Μίτωση (παρουσίαση), Κυτταρική διαίρεση: Μίτωση

Μητρογιάννη Ευαγγελία, Βαμβούνης Ιωάννης: Κυτταρική διαίρεση: Μείωση-Γαμετογένεση

Περετσή Χριστίνα, Πιτσικάλη Παναγιώτα:Μεταγραφή του DNA

Μαυρίκου Μαρία, Μιχάλη Γεωργία-Ζωή: Μεταλλάξεις και ο ρόλος τους στη γενετική ποικιλότητα

Μούτσκα Ελένη, Μελάϊ Αγγελική: Μεταλλάξεις και καρκίνος

Ρουμελιώτη Ρούλα, Τσοπάνη Κων/να: Μεταλλάξεις και καρκίνος

Δελημιχάλης Αλέξανδρος, Αναστασιάδης Αρτέμης: Μεταγραφή του DNA σε RNA

Νικολάου Φίλιππος, Σερπετίνης Φίλιππος: Μεταγραφή του DNA

Ντεμολάρι Θανάσης, Ρόζης Νίκος: Μικροσκόπιο: Ιστορική αναδρομή και η συμβολή του στην ανάπτυξη της Βιολογίας

Οζοκουέρε Σίντυ, Τόλε Αγγελική: Κυτταρική διαίρεση: Μίτωση

Ντριζάη Όλγα, Πρίφτη Κυριακή: Οι μονογονιδιακοί χαρακτήρες στον άνθρωπο και ο τρόπος κληρονόμησής τους

Λιούμης Δημήρης, Μεκόλλι Θοδωρής: Η γενετική ανάλυση και η διατύπωση των νόμων του Μέντελ

Αγγελής Δημήτρης, Δημητρίου Μάριος: Νουκλεϊκά οξέα

Κορωνιά Έλενα, Κολιαδήμα Ειρήνη: Παραγωγή και τρόπος δράσης των αντιβιοτικών

Ρουμπάνης-Αγγέλου Γεώργιος: Ο πυρήνας του κυττάρου

Γιαννούτσου Χριστίνα, Καραμανλή Μαριλένα: Βλαστοκύτταρα: κλειδί στη θεραπεία ασθενειών

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2011-12

ΟΞΕΑ – ΒΑΣΕΙΣ – ΑΛΑΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης στο πλαίσιο του μαθήματος Χημείας με την καθοδήγηση της καθηγήτριας κα Βλάχου Χριστίνας υλοποίησαν το πρόγραμμα και το παρουσίασαν σε ημερίδα στους συμμαθητές τους. Το στήσιμο των υλικών και η πειραματική παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο φυσικών επιστημών. Οι μαθητές της Α΄και Β΄ τάξης (ανά δύο τμήματα για μια διδακτική ώρα) επισκέπτονταν το εργαστήριο, όπου οι μαθητές της Γ΄ τάξης με επίδειξη πειραμάτων και με χρήση εποπτικού υλικού και ηλεκτρονικών υπολογιστών εξηγούσαν την χρήση των οξέων, βάσεων και αλάτων στην καθημερινή ζωή.

 ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Aπορρυπαντικά-καθαριστικά, Απορρυπαντικά, Εξουδετέρωση, Η οξύτητα του εδάφους, Κεραμικά

Μαγειρικό αλάτι, Όξινη βροχή2, Όξινη βροχή, Οπτικές ίνες, Τι χρειάζονται τα φυτά για να αναπτυχθούν

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ Γ΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ

Οι μαθητές Ορφανίδης Γεώργιος και Σιδέρης Ευάγγελος μελέτησαν και παρουσίασαν στην τάξη το θέμα: “Πυρήνας του κυττάρου: Δομή, λειτουργία και διακίνηση συστατικών διαμέσου της πυρηνικής μεμβράνης.

Οι εργασία τους σε μορφή αρχείων PDF:  Πυρήνας του κυττάρου-1Πυρήνας του κυττάρου-2

Οι μαθητές Κούρτελης Στέφανος και Αποστολής Λεωνίδας παρουσίασαν εργασία με θέμα: “Μύκητες-Πρωτόζωα: Η δομή τους, ο πολλαπλασιασμός τους , η διαβίωσή τους και οι ασθένειες που προκαλούν”

Η εργασία τους σε μορφή αρχείου PDF: Mύκητες-Πρωτόζωα

Οι μαθητές Κρυστάλλης Ορφέας, Βλοχαΐτης Γεώργιος και Ηλιόπουλος Φοίβος παρουσίασαν εργασίες με θέμα: “Γενικοί εσωτερικοί αμυντικοί μηχανισμοί του ανθρώπινου οργανσιμού”.

Οι εργασίες τους σε αρχεία PDF: Γενικοί εσωτερικοί αμυντικοί μηχανισμοί-1 , Εσωτερικοί μηχανισμοί

Οι μαθητές Δελενίκας Λάμπρος και Πρίφτης Αναστάσιος παρουσίασαν την εργασία τους με θέμα: “Δομή και λειτουργία των πρωτεϊνών”.

Οι εργασίες τους σε αρχεία PDF: Δομή πρωτεϊνών , Δομή πρωτεϊνών-1